Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Viestiketju alueella 'Yleinen rautakeskustelu' , aloittaja Kautium, 28.12.2017.

  1. O. Pera

    O. Pera

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Äsken tuli kuitti, että Elvis on lähtenyt rakennuksesta + lähetyksen seurantatunnus.
     
  2. Eläin

    Eläin

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    Mulle tuli pahoittelu-txt :( Emme valitettavasti pysty vielä vahvistamaan sinulle tarkempaa toimitusajankohtaa. Mutta sain käsityksen että ne toimittaa sen sitten kun ne saa sitä varastoon.
     
  3. Kaakelberg

    Kaakelberg

    Viestejä:
    3
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2019
    Itsellä samanlainen tilanne. Irtisanoin elisaviihteen ja oletin mukana tulleen HBO Nordicin päättyvän samaan aikaan (ei omia HBO:n tunnuksia). Viihde loppui mutta HBO:sta tulikin lasku, vaikka sitä ei pystynyt enää katselemaan. En pitänyt oikein reiluna toimintana, joten asiakaspalvelusta hyvitettiinkin tuo HBO:n veloitettu kuukausi.
     
  4. Eläin

    Eläin

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    mie sain ilmaseksi hbo:n palvelun kuukaudeksi ihan joku päivä takaperin. Irtisanoin samantien elisaviihteen ja myös se hbo täytyi minun erikseen viellä sen jälkeen irtisanoa. Tuossa on joku outo bugi, että ne kumpiki pitää erikseen sanoa irti.
     
  5. Harmaatukka

    Harmaatukka

    Viestejä:
    92
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Jos Elisa haluaa lähteä johonkin väsytys leikkeihin niin kannattaa vaikka muistuttaa että Iltalehden uutiskynnys on matala, ehkä löytyy muutama muukin onneton tilaaja lehden kautta jotka eivät ole vielä konetta vaatineet.
     
    Taker, Hman358, O. Pera ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  6. Kaakelberg

    Kaakelberg

    Viestejä:
    3
    Rekisteröitynyt:
    05.12.2019
    Olen myös osallisena tässä elisan kannettava sekoilussa. Tilasin koneen sunnuntai aamulla ja tiistaina tilaus peruttiin elisan toimesta. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, jossa ei vielä siinä vaiheessa osattu sanoa muuta kuin tilaa uusi kone uudella hinnalla. Yhdisti numeroon, josta saisi rahat takaisin. Onneksi numero oli ruuhkautunut enkä jäänyt odottelemaan. Otin uudelleen yhteyttä elisaan ja sieltä luvattiiinkin soitella takaisin. Tänään soiteltiin ja kerrottiin, että tuo M509DA on nyt tilattuna mutta ei luvattu riittääkö siitä minulle. Sanottiin kuitenkin mahdollisesta muusta korvaavasta laiteesta. Äsken elsialta tullut tekstiviesti oli jokin liittymätarjous ja kirosinkin sitä, että kehtaavatkin. Toinen viesti heti perään olikin MH.n seurantakoodi paketille. Joskos tämä tästä nyt viimein selviäisi. Kovasti yrittävät nyt selvittää tätä sotkua.
     
  7. AshVs

    AshVs

    Viestejä:
    26
    Rekisteröitynyt:
    16.04.2017
    Joo nyt tuli tännekki seurantatunnus.
     
  8. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    1 910
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Tästä vähän pelästyin, kun aina eri aspalainen sanoo eritavalla. Mullahan ei ollut mitään mustaa valkoisella siitä, että mulle edelleen ollaan toimittamassa joskus konetta.
    Jouduin asiaa hetken aikaa vääntämään, mutta nyt on spostissa kirjallinen todistus, että mulle jokin kone joskus toimitetaan.
     
  9. El Coyote

    El Coyote

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itselläni kanssa lähti paketti tänään matkaan. Toivottavasti ratkeaa nämä auki olevat tapaukset tosiaan niin, että lähettävät sitten koneet kun tulee lisää varastoon. Tukkurilta noita todennäköisesti kuitenkin vielä löytyy.
     
  10. vervex

    vervex

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Tänne tuli myös Matkahuollon koodi Elisalta.

    Muissa kaupoissa näitä näyttää ainakin olevan varastossa, mutta mistä tuon tietää, että onko tukkurilla tai saavatko näitä lisää vielä?
     
  11. Womba

    Womba

    Viestejä:
    114
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Tänne tuli kans matkahuollon koodi, sopparissa tosin näkyy 599€ hinta ja vituttaa toikin koko hässäkän jälkeen että eivät saaneet tuota hintaakaan korjattua... vuosi 2020 vaihtuu kohta ja silti perusasiat laahaa perässä... Ennakkohytinä on että tuon hinnan kans joutuu vääntään kättä aspan/chätin sun muiden kanssa pitkän tovin...
     
  12. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    1 910
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Useampi kauppa ilmoittaa myös tukkureiden saldot. Eikä sillä niin väliä, vaikka olisi korvaava, kunhan on specseiltään minimissään sitä EJ024T vastaava.
     
  13. L@d@

    L@d@

    Viestejä:
    93
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Minullekin tuli tuo matkahuollon ilmoitus ja omaelisasta kävin kattomassa sarjanumeron ja sen perusteella minulle olisi tulossa 256gb malli. Ei tuolla ole meikäläiselle niin isoa merkitystä vaikka ei olekaan 512gb malli.

    Edit. Jännä vaan kun kaksi asiakaspalvelijaa väitti ettei tuota mallia enää saa miltään tukkurilta :)
     
  14. Miksuu

    Miksuu

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    En itse kyllä mitään sarjanumeroa löydä omaelisasta, enkä tilausvahvistuksesta joka eilen tuli.. ainoastaan mallimerkintä
    Asus M509DA
     
  15. L@d@

    L@d@

    Viestejä:
    93
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Löytyy "laitteet" kohdan alta.
     
  16. Miksuu

    Miksuu

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    katos siellähän se... no lisäkysymys, mistä sit checkasit sarjanumerolla laitteen?
     
  17. Sokuripappa

    Sokuripappa

    Viestejä:
    102
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Jätin soittopyynnön Elisalle 30min tarkkuudella ja jättivät sitte soittamatta vaikka puolta tuntia ennen aikaa tuli SMS muikkari :mad: Eli homman pitäisi olla muuten selvä ja tilalle tulee M509DA?
     
  18. Tahtiportti

    Tahtiportti

    Viestejä:
    71
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    17:22 on hki:n matkahuolto saanut jotain... Ärrän tyyppi sanoi että taitaa nyt kulkea viikonloppuisinkin...

    Jännän äärellä
     
  19. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    1 910
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Jos sulle sitä ei ole jo luvattu, niin ei ole takeita mitä tulee. Jokin vastaava kone ”joskus”.
     
  20. L@d@

    L@d@

    Viestejä:
    93
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Virallinen tuki | ASUS Suomi Tietokoneella ja kännykällä toimii ihan erilailla tuo sivu.
     
    Miksuu tykkää tästä.
  21. Miksuu

    Miksuu

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    thx :) aikaisemmin jo guugletin ja löyty en sivuja jotka oli sama waranty kyselyn kanssa, mut niistä en saanu mitään tietoa, tuo suomi site toimis.
    M509DA-EJ024T on tulossa serialin mukaan
    mutta kylla taas on melko perseilyä jos jotkut saa kuitenkin toisen mallin.. vähintään kaikille jotka saa sen halvemman pitäis ees joku hyvitys olla et ois tasaarvosta..
    Varsinkin kun ilmeisesti nopeimmat torstaina saivat heti suoraan sen "huonomman", vaikka tiedoissa myytiin tätä "parempaa"..
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2019
    O. Pera ja Sokuripappa tykkäävät tästä.
  22. L@d@

    L@d@

    Viestejä:
    93
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Kaikkein eniten tässä häslingissä nyt mielessä tuo, että on yritetty kusta silmään noinkin ison puljun toimesta. Mullakin tullut noita peruutettu viestejä sun muita ja kaksi ihmistä on väittänyt, että tätä läppäriä ei muka yksinkertaisesti saa mistään. Minulle tuli myös viestiä tänään, että lauantaina olisi soittoaika... Osaan kyllä keskustella asiallisesti tilanteessa kuin tilanteessa ja ajattelin nostaa esiin tämän valehtelun ko. firman kohdalla.
     
    O. Pera, Miksuu ja Sokuripappa tykkäävät tästä.
  23. Lem

    Lem

    Viestejä:
    49
    Rekisteröitynyt:
    11.09.2017
    Itselleni on kanssa soittoaika lauantaille, yhden kerran soitin tilauksen perään (tiistai) milloin myyntipalvelusta ehdoteltiin soittoaikaa myöhemmäksi kun tilanne oli kovin sekava kaikille osapuolille. Chatin kautta olen ollut pari kertaa yhteyksissä ettei tarvitsisi enää soitella kun tilanne näyttää käyneen aika selväksi miten asia hoidetaan, mutta ne on ollut melkoisen turhia kertoja.

    Saas nähdä mitä soitto tuo tullessaan. Ajattelin kuitenkin saada sen minkä tilasin kun melkoisen perseestä ollut koko asiakaspalvelukokemus kaikkinensa.
     
    ratkaisu121, Sokuripappa ja L@d@ tykkäävät tästä.
  24. Sokuripappa

    Sokuripappa

    Viestejä:
    102
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Laita lopputuloksesta tietoa tänne. Omalla kohdalla tekivät oharit 2pvää aikaisemmin varattuna soittoaikana ja nyt uusi sovittu ensi maanantaille :rage:
     
    L@d@ ja ratkaisu121 tykkäävät tästä.
  25. Miksuu

    Miksuu

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Varsinkin chat oli pahasti ulalla, mutta ei se heidän vika ole, työntekijöitä ohjeinensa ja ilman mitään päätösvaltaa.. rauhassa mäkin keskustelin sit puhelimessa.. seuraavalla päivällä sama kaveri soitti ja sillä puhelulla oli si jo kaikki selkiää.. selkeesti casessa kyse siitä monella kenen kanssa on jutellut. Yhtenäinen ohjeistus myyjäfirmalla on kyllä utopiaa...
     
    O. Pera tykkää tästä.
  26. jonn3

    jonn3

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Heitetäänpä oma kokemus tänne kans. Kaiken sompailun, puhelujen ja chattien jälkeen tänään tuli lähetystunnus, mutta ei mitään informaatiota mitä tuotetta on tulossa. Elisan sivuilla on "laitteet" -osioon ilmaantunut Asus M509 kaikkien peruutuksien yms. jälkeen, tosin pikaisella selvittelyllä malli vaikuttaisi olevan tuo M509DA-EJ068T. Kysymys siis kuuluukin, että mistä Elisa on yhtäkkiä kaivanut näitä "loppuneita" 256GB kovolla olevia malleja joita ei saa mistään :)

    Noh katsotaan mitä sieltä tulee jos edes tulee. Ei nyt sinällään viittis ruveta valittamaan tuosta pienemmästä kovosta mikäli joskus koneen saan käsiini.
     
  27. O. Pera

    O. Pera

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Omalta osalta meni näin:

    MA
    joku yritti soittaa, en vastannut

    TI
    Elisalta viesti, ettei tilausta voida toimittaa.
    Soitin ja sanoin, että meillä on sopimus. Myynnin aspa sanoi, ettei laitetta voida toimittaa ja kysyi haluanko perua tilauksen. Sanoin etten halua. Yhdisti sopimuspuolelle, jossa väittivät ettei Elisan tarvitse toimittaa jos laite loppuu kesken. Sanoin, ettei voi mennä noin, koska meillä on sopimus ja teillä velvoite varastotilanteen seuraamiseen. Lupasivat palata asiaan. Pian sopimuspuolelta soitettiin ja kerrottiin, että isot pojat palaveeraavat ja että minulle soitettaisiin seuraavana päivänä.
    Illalla huomasin, että tilaamani malli on myynnissä, muutama jäljellä - soitin taas myyntiin ja pyysin toimittamaan sen viitaten sopimukseen. Myynnin puhelin-aspa ei voinut tehdä päätöstä. Hän epäili, että olisin tilannut halvemman mallin, muttei ollut varma koska näki vain tilausvahvistuksessa "M509". Totesin tilanneeni tuon 512gb-mallin ja sanoin voivani todistaa sen kuvakaappauksilla. Sanoin, että tämä on nyt reklamaatio, ja kysyin haluavatko kirjallisena vai kelpaako näin. Ei tärppää, aspa delegoi asian seuraavalle päivälle sovitulle soittoajalle.

    KE
    Tulee tekstari, että tilaukseni on peruttu - soitin myyntiin ja pahoittelivat huonoa sanamuotoa, koska "asia on yhä selvityksessä". Huomasin hetken päästä, että laitetta on nyt runsaasti varastossa. Chat-aspa ei voinut olla varma, että olisin tilannut juurikin tuon laitteen, koska tilausvahvistus on epäselvä.
    Laitoin chat-aspalle linkin tämän ketjun kuvakaappauksiin. Chat-aspa taisi vauhdittaa sopimuspuolen takaisinsoittoa: pian sopimuspuolen hemmo otti yhteyttä ja hoiti homman - totesi, että tehdään uusi tilaus nopeasti, jotta saat yhden 40 koneesta kun kuitenkin tavaraa odottaa yhteensä parisataa ihmistä.

    Alku tässä saagassa tuntui suoraan sanottuna kusetukselta. Omalta osaltani keissi näyttää nyt menevän taas raiteillaan, mutta ihmettelen suuresti sitä, ettei kohtelu tunnu olevan kaikille sama.

    PS. Tarinasta jätetty pois puhelinkeskustelujen keskeisin sisältö eli laajamittainen ärinä, murina, luennointi ostajan oikeusturvasta ja kusetusmarkkinoinnin monisanainen moralisointi. :flushed:
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2019
    Teemu79, Taker ja Sokuripappa tykkäävät tästä.
  28. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    1 910
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Vaikka olisin itse samassa tilanteessa ja odottelisin konettani, niin olen kyllä sitä mieltä, että tämä on jo väärin.

    Tässä kun toiset yritti asiaa hoitaa moneen kertaan, mutta sattui ”väärä” asiakaspalvelija kohdalle. Niille joille sattui osumaan oikea saa nyt jo koneensa.

    Kyllä tuon olisi pitänyt mennä ihan yksiselitteisesti niin, että kukaan ei olisi saanut konetta ennen yhtenäistä päätöstä firman sisältä. Tässä vaiheessa varastossa olevat koneet olisi menneet nimenomaan tilausjärjestyksessä, eikä sen mukaan kuka sattui saamaan sopivan aspalaisen puhelimen päähän.

    Kuten todettua, itse odottelisin silti laitettani, mutta tuo olisi sentään mennyt oikein.

    Jos mulle aletaan tyrkyttämään 256 gigan vastaavaa läppäriä, niin en kyllä ota sitäkään vastaan. Olen kahdelle jo sanonut, että kirjoittaa sinne ylös minun tilanneen 512 version, joten oltava myös vastaava sen mukainen.
     
    Taker, Sokuripappa ja O. Pera tykkäävät tästä.
  29. tkauttaja

    tkauttaja

    Viestejä:
    786
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tänään oli mulle kanssa lähtenyt tulemaan tuo 512gb levyllä oleva versio.
     
  30. O. Pera

    O. Pera

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Samaa mieltä. En tiedä ovatko sitten ajatelleet, että osan ostajista saisi ylipuhuttua perumaan tilaus ja että hoidetaan lähinnä pahimmille nillittäjille kone kotiovelle, niin ovat hiljaa ja lopettavat henkilöstön pommittamisen.
     
    Taker, omenanraato ja Sokuripappa tykkäävät tästä.
  31. Sokuripappa

    Sokuripappa

    Viestejä:
    102
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Chätista olen saanut lähennä puhdasta vit****ua tähän saakka ja sovittuna soittoaikana Elisa teki oharit. Kiukkua on jonkin verran tätä firmaa kohtaan.
     
    omenanraato tykkää tästä.
  32. O. Pera

    O. Pera

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Minäkin sain chatissa jokusen näitä "en osaa auttaa :)" -viestejä, mutta on vähän vaikea käsittää mitä :) tässä jutussa on..

    "Oletko varma, että tilasit juuri tuon koneen :)"
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2019
    omenanraato tykkää tästä.
  33. STe

    STe

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2017
    Onko noissa M509DA-EJ024T ja M509DA-EJ068T malleissa muuta eroa kuin levyn koko? Onko kummassakaan taustavalaistua näppäimistöä? Jostain Googletellessani käsitin että EJ024T olisi mutta EJ068 ei..

    Hoidin asiaa OmaElisan viestien kautta ja koko ajan kirjoitin tilaamastani M509DA-EJ024T koneesta, torstaina lähetetty vihdoin mutta väärä malli eli M509DA-EJ068T . Ei mennyt siis ihan nappiin vieläkään.. Jos ero vain levyn koko, onko se vaihdettavissa ja paljonko sellainen maksaa 512gb versiona? Joululahjaksi ostin ja lahjan saajan vaatimuksia oli nopeus, 15.6" ja levy ei saisi olla nykyistä 512gb pienempi kuvien säilytyksen takia..
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2019
  34. Eräilves

    Eräilves

    Viestejä:
    499
    Rekisteröitynyt:
    18.01.2019
    Näissä taitaa olla paikka 2,5" lisälevylle, itse ajattelin asentaa perinteisen SSD:n tai sshd:n lisäksi siihen.. Vanhemmille kun joululahjaksi meneepi. Käyttis yms pikku ohjelmistot saa olla tossa m.2 levyllä
     
  35. Mustacat

    Mustacat

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2019
    Sama läppäri-gate ongelma täälläkin.
    Perjantaina tilattu, maanantaina ja tiistaina eri tekstiviesteillä peruttu tilaus.
    Chatissa yrittänyt hoitaa asiaa tiistaina ja keskiviikkona tuloksetta. Antoi sähköpostin minne voin laittaa viestiä tilanteesta ja ei ole vieläkään vastattu kun keskiviikkona lähetin viestin. Eilen torstaina soitin aspaan ja sieltä sanottiin oikein, että elisalla ei vastata sähköposteihin vuorokaudessa tai kahdessakaan.
    Siirteli eri paikkoihin jonottamaan puhelussa jossa 35min kohdalla jaksanut enää jonottaa. Soitteli takaisin elisalta ja valitti tapahtunutta eikä voinut asialle mitään. Ei ole läppäreitä ja ”ylempi taho” on päättänyt että ilman koneita jääneet saa 50€ alennusta elisan kaupasta. Ei muuta. Joten siinä on lopuille sama toivo, ei kannata herätellä enempää toivoa asian suhteen.
    Koneita ei ole varastossa, maahantuojilla tai muillakaan. 50€ alennus on viimeinen tarjous, ota tai jätä sanottiin ja merkattiin minun kohdalle että tarjottu 50€ alennusta ja kieltäydytty.
    Kuluttaja viranomaista myös mainitsin kaiken huudon keskellä ja kehotettiin tekemään valitus sinne. Elisalta ei kuulemma muuta tule jatkossa.
    Mitä tätä forumia ja viestejä kahlannut läpi niin ymmärtänyt, että koneita ei tosiaan ole enää jäljellä ja loput (minä mukaanlukien) saa 50€ alea verkkokaupasta ja enempää ei tarjota. Aion tänään itsenäisyyspäivänä oikein tehdä laajamuotoisen valituksen kuluttajavirastoon kaikille specseillä.
    Palaan asiaan mitä virastosta vastataan ja aion jopa vinkata iltasanomalle/lehdelle asiasta jos kiinnostanee heitä.
     
    Sokuripappa ja O. Pera tykkäävät tästä.
  36. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    1 910
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Tämä on ihan uskomatonta, kun minulle kone on luvattu vielä näiden 50e keissien jälkeenkin. Ei samaa konetta, mutta vastaava.

    Tuo tilaus on hyvin sitova Elisaa kohtaan, koska ei ollut kappalemääriä, konetta on Suomessa saatavilla edelleenkin ja korvaavan koneen löytäminen ei ole järin vaikeaa.
     
    Sokuripappa ja O. Pera tykkäävät tästä.
  37. O. Pera

    O. Pera

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Korpeaa todella ihmisten puolesta - tiedän, että moni on käyttänyt tähän selvittelyyn ja linjoilla odotteluun ainakin yhtä paljon aikaa kuin minä ja jopa tilannut koneen minua aiemmin, ja silti Elisa yrittää randomisti vedättää osaa tilaajista. Älkää antako periksi, sillä kuten moni on jo todennut, asian pitäisi olla juridisesti päivänselvä, eli jos ette itse peru niin varmaankin vastaava laite tulee jossain vaiheessa. Itse urputtaisin edelleen aktiivisesti, jos homma ei etenisi. Soittelisin identtisiä puheluita aspaan ja kertoisin samat asiat ja valittaisin samat valitukset. Siinähän miettisivät jaksavatko kuunnella vai kannattaisiko pitää kiinni sopimuksista.

    50€-vedätys on uskomattoman huonoa PR:ää lafkalle joka pystyisi varmasti kutakuinkin tappioitta tai pienellä persnetolla hoitamaan vastaavan laitteen tilauksen kaikille. Keskijohto voisi nyt viisaudessaan laskea PR-katastrofin ja aspan ajallisen kuormituksen hinnan, kun koko juttu olisi voitu hoitaa helposti asiallisella massatiedotuksella.
     
    Taker, Sokuripappa ja Miksuu tykkäävät tästä.
  38. edup

    edup

    Viestejä:
    2 519
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toi aspan pommittaminen on kyllä järjettömintä oman ajan hukkaamista mitä kiistatilanteissa voi tehdä.

    Heti laitatte sinne kuluttajaneuvontaan viestin kun liike toteaa että eivät toimita vaikka olette reklamoineet. Sen jälkeen he hoitaa homman olennaisilta osin maaliin ja kertoo välissä mitä teidän pitää itse tehdä. Näin jää oma ajankäyttö johonkin varttiin per tapaus. Samalla on helvetin paljon paremmat todennäköisyydet saadakin ne rojut sieltä verrattuna siihen että kiusaatte jotain asiaan millään tavalla liittymätöntä asiakaspalvelijaa.

    EDIT: Tarkennettu että siis kerran pitää itse reklamoida suoraan liikkeelle, sen jälkeen heti kuluttajaneuvojaan yhteys mikäli eivät toimita.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2019
    Teemu79 tykkää tästä.
  39. Miksuu

    Miksuu

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    jeps, itsekkin tilasin sen eittämättä myöhässä.. silloin luki jo että ei ole varastossa, mutta ei ollut eräkokoa, niiin päätin koittaa onnea.. ja nyt on jo lähes kotona laatikko (mh:n hoteissa, noin 30km päässä odottamassa viimeistä etappia) ja on serialin mukaan juurikin se 512gb malli.
    osa minua aikaisemmat saivat 256 mallin.. osa heistä ilman ja tarjotaan 50€ hyvitystä, osa odottaa toimitusta lupauksella että korvaava tulee.. todella sekainen pakka ja erinarvoinen
     
    Taker ja O. Pera tykkäävät tästä.
  40. Jan11

    Jan11

    Viestejä:
    228
    Rekisteröitynyt:
    19.05.2017
    I feel you, Elisalta läppärin tilanneet, mutta please: keskustelu aiheesta ei kuulu tänne.
    Se kuuluu ketjuun
    Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

    Samalla tiedoksi. Tokmannien poistokoreissa saattaa olla näitä Bluetooth-kaiuttimia paristovarmennetulla kelloradiolla. Kolmessa olen nähnyt. Kahdessa hinta oli 14,95, mutta mistä tänään poistin tämän kappaleen oli vielä lisäksi kaikki poistokorin tuotteet -50%, joten hintaa jäi 7,50€.

    4CFCF6C8-B8E7-4E19-92EA-9301B338E120.jpeg
     
  41. edup

    edup

    Viestejä:
    2 519
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Öhöm, sä olet kiistatilannethreadissa. :rofl:
     
  42. O. Pera

    O. Pera

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Lienet oikeassa.
    Voin kuitenkin omalta osaltani sanoa, että väsytystaktiikka toimi etenkin kun muisti mainita että olen itsekin nauhoittanut aiemmat puhelut ja kuvakaappauksetkin löytyy; vaikkakin tilanne totta kai oli hieman erilainen vielä keskiviikkona, jolloin itse lopulta sain tilauksen läpi. Olin kyllä itsekin jo yhteydessä kuluttajaneuvontaankin tiistaina, mutta he eivät ehtineet reagoida asiaan.

    En sitten tiedä mahtoiko taikasana olla "reklamaatio", jota käytin aikaisessa vaiheessa aspan kanssa asiasta kiistellessäni.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2019
  43. fossiili

    fossiili

    Viestejä:
    1 390
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eikös se kuluttajaneuvoja ota yhteyttä myyjään ja infoaa sinua. Mutta jos eivät suostu toimittamaan,niin sitten voi avata keissin kuluttaja riitalautakunnassa ( ja sitten odotellaan).
     
    Sokuripappa tykkää tästä.
  44. edup

    edup

    Viestejä:
    2 519
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä. Ja ohjeistavat siinä kuluttajariitalautakuntaan valituksen teossa. Ottakaa huomioon että krl:ssä se, että kuluttajaneuvoja ei ole ollut välissä, on yksi virallinen hylkäämisperuste suoraan. (Ei toki aina välttämättä jää siksi käsittelemättä, mutta kuitenkin.)

    Mutta se aspan kanssa asian jatkaminen on täysin turhaa ajankäyttöä. Fiksumpaa edetä suoraan virallista väylää.
     
    O. Pera tykkää tästä.
  45. fossiili

    fossiili

    Viestejä:
    1 390
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Totta. Mutta se reklamaatio (tai yhteydenotto) pitää olla myös tehty myyjälle ennen tuota asiamiehen käyttöä.
     
  46. edup

    edup

    Viestejä:
    2 519
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä. Olin ehkä liian epämääräinen kun sanoin että heti kuluttajaneuvojalle kun liike ilmoittaa että eivät toimita. Tarkoitin nimenomaan sitä että kun sen ensimmäisen reklamoinnin jälkeen ilmoittavat, niin siinä kohtaa. Tarkensin tuota nyt aiempaan viestiini.

    Toisaalta, kyllä se kuluttajaneuvoja tuossakin varmasti osaisi ohjeistaa. :tup:
     
  47. fossiili

    fossiili

    Viestejä:
    1 390
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Joo, ja tämä läppäri juttu on varmaan siellä tiedossa laajasti,että ottavat nopeutetusti käsittelyyn.
     
  48. grandi

    grandi

    Viestejä:
    64
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Asus M509 case uutta:

    Aspa, juuri äsken:
    "Tilanne on tosiaan se, että laite loppui sekä korvaava laite myös. Kysyntä yllätti määrän. Pahoittelut siitä. Laitevalmistajalta ei saada lisää kyseistä laitetta joten sitä ei voida toimittaa myöskään jälkikäteen."

    "Emme saa tilalle vastaavaa laitetta. Jos löydät valikoimassa olevista laitteista itsellesi uuden sopivan voimme sen hinnasta hyvittää 50 euroa hyvityksenä. Vastaavaa laitetta tai korvaava ei valitettavasti lisää saada."

    :shifty:
     
  49. O. Pera

    O. Pera

    Viestejä:
    34
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Jos haluaa saada juuri tuon laitteen ja uskaltaa kokeilla, niin ostaa Telialta tai DNAlta ja pyrkii saamaan Elisalta ylimenevän osuuden hyvityksenä:
    Asus M509 15,6" - Telia
    ASUS M509DA 15,6” R5-3500U | DNA
    Riskinsähän tuossa, mutta uskoisin, että menisi vääntämällä läpi.

    Tarkemmin aiheesta:
    Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2019
    Sokuripappa tykkää tästä.
  50. Eläin

    Eläin

    Viestejä:
    570
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    Onko elisalla edes myynnissä mitään ovh:599e hintaista korvaavaa konetta spekseiltään sama tai parempi. Jo jokin kone maksaa vaikka 699e niin olisi helppoa jos siitä saisi ovh:n erotuksella sen itselle. Eli eli 599e arvoisen korvaavaan tuotteen hinta olisi 299e itselle. sekä 699e hintainen tuote, niin maksaisi ovh:n erotuksen pois, eli 399e olisi hinta. Tosin onko tälläinen tapa sitten väärä. Mutta väärä tapa se on sekin kun minulle ehdotettiin vivobookkia https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-Vivobook-15?deviceVariant=Vivobook 15 maksettavaksi hintaan 399e, eikai sen nyt nuin pitäisi mennä sen korvaavan mallin tarjonta.

    /paskempaa kalliimmalla?