• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Itselleni on kanssa soittoaika lauantaille, yhden kerran soitin tilauksen perään (tiistai) milloin myyntipalvelusta ehdoteltiin soittoaikaa myöhemmäksi kun tilanne oli kovin sekava kaikille osapuolille. Chatin kautta olen ollut pari kertaa yhteyksissä ettei tarvitsisi enää soitella kun tilanne näyttää käyneen aika selväksi miten asia hoidetaan, mutta ne on ollut melkoisen turhia kertoja.

Saas nähdä mitä soitto tuo tullessaan. Ajattelin kuitenkin saada sen minkä tilasin kun melkoisen perseestä ollut koko asiakaspalvelukokemus kaikkinensa.

Laita lopputuloksesta tietoa tänne. Omalla kohdalla tekivät oharit 2pvää aikaisemmin varattuna soittoaikana ja nyt uusi sovittu ensi maanantaille :rage:
 
Virallinen tuki | ASUS Suomi Tietokoneella ja kännykällä toimii ihan erilailla tuo sivu.

Kaikkein eniten tässä häslingissä nyt mielessä tuo, että on yritetty kusta silmään noinkin ison puljun toimesta. Mullakin tullut noita peruutettu viestejä sun muita ja kaksi ihmistä on väittänyt, että tätä läppäriä ei muka yksinkertaisesti saa mistään. Minulle tuli myös viestiä tänään, että lauantaina olisi soittoaika... Osaan kyllä keskustella asiallisesti tilanteessa kuin tilanteessa ja ajattelin nostaa esiin tämän valehtelun ko. firman kohdalla.
Varsinkin chat oli pahasti ulalla, mutta ei se heidän vika ole, työntekijöitä ohjeinensa ja ilman mitään päätösvaltaa.. rauhassa mäkin keskustelin sit puhelimessa.. seuraavalla päivällä sama kaveri soitti ja sillä puhelulla oli si jo kaikki selkiää.. selkeesti casessa kyse siitä monella kenen kanssa on jutellut. Yhtenäinen ohjeistus myyjäfirmalla on kyllä utopiaa...
 
Heitetäänpä oma kokemus tänne kans. Kaiken sompailun, puhelujen ja chattien jälkeen tänään tuli lähetystunnus, mutta ei mitään informaatiota mitä tuotetta on tulossa. Elisan sivuilla on "laitteet" -osioon ilmaantunut Asus M509 kaikkien peruutuksien yms. jälkeen, tosin pikaisella selvittelyllä malli vaikuttaisi olevan tuo M509DA-EJ068T. Kysymys siis kuuluukin, että mistä Elisa on yhtäkkiä kaivanut näitä "loppuneita" 256GB kovolla olevia malleja joita ei saa mistään :)

Noh katsotaan mitä sieltä tulee jos edes tulee. Ei nyt sinällään viittis ruveta valittamaan tuosta pienemmästä kovosta mikäli joskus koneen saan käsiini.
 
Kaikkein eniten tässä häslingissä nyt mielessä tuo, että on yritetty kusta silmään noinkin ison puljun toimesta. Mullakin tullut noita peruutettu viestejä sun muita ja kaksi ihmistä on väittänyt, että tätä läppäriä ei muka yksinkertaisesti saa mistään. Minulle tuli myös viestiä tänään, että lauantaina olisi soittoaika... Osaan kyllä keskustella asiallisesti tilanteessa kuin tilanteessa ja ajattelin nostaa esiin tämän valehtelun ko. firman kohdalla.
Omalta osalta meni näin:

MA
joku yritti soittaa, en vastannut

TI
Elisalta viesti, ettei tilausta voida toimittaa.
Soitin ja sanoin, että meillä on sopimus. Myynnin aspa sanoi, ettei laitetta voida toimittaa ja kysyi haluanko perua tilauksen. Sanoin etten halua. Yhdisti sopimuspuolelle, jossa väittivät ettei Elisan tarvitse toimittaa jos laite loppuu kesken. Sanoin, ettei voi mennä noin, koska meillä on sopimus ja teillä velvoite varastotilanteen seuraamiseen. Lupasivat palata asiaan. Pian sopimuspuolelta soitettiin ja kerrottiin, että isot pojat palaveeraavat ja että minulle soitettaisiin seuraavana päivänä.
Illalla huomasin, että tilaamani malli on myynnissä, muutama jäljellä - soitin taas myyntiin ja pyysin toimittamaan sen viitaten sopimukseen. Myynnin puhelin-aspa ei voinut tehdä päätöstä. Hän epäili, että olisin tilannut halvemman mallin, muttei ollut varma koska näki vain tilausvahvistuksessa "M509". Totesin tilanneeni tuon 512gb-mallin ja sanoin voivani todistaa sen kuvakaappauksilla. Sanoin, että tämä on nyt reklamaatio, ja kysyin haluavatko kirjallisena vai kelpaako näin. Ei tärppää, aspa delegoi asian seuraavalle päivälle sovitulle soittoajalle.

KE
Tulee tekstari, että tilaukseni on peruttu - soitin myyntiin ja pahoittelivat huonoa sanamuotoa, koska "asia on yhä selvityksessä". Huomasin hetken päästä, että laitetta on nyt runsaasti varastossa. Chat-aspa ei voinut olla varma, että olisin tilannut juurikin tuon laitteen, koska tilausvahvistus on epäselvä.
Laitoin chat-aspalle linkin tämän ketjun kuvakaappauksiin. Chat-aspa taisi vauhdittaa sopimuspuolen takaisinsoittoa: pian sopimuspuolen hemmo otti yhteyttä ja hoiti homman - totesi, että tehdään uusi tilaus nopeasti, jotta saat yhden 40 koneesta kun kuitenkin tavaraa odottaa yhteensä parisataa ihmistä.

Alku tässä saagassa tuntui suoraan sanottuna kusetukselta. Omalta osaltani keissi näyttää nyt menevän taas raiteillaan, mutta ihmettelen suuresti sitä, ettei kohtelu tunnu olevan kaikille sama.

PS. Tarinasta jätetty pois puhelinkeskustelujen keskeisin sisältö eli laajamittainen ärinä, murina, luennointi ostajan oikeusturvasta ja kusetusmarkkinoinnin monisanainen moralisointi. :flushed:
 
Viimeksi muokattu:
Chat-aspa taisi vauhdittaa sopimuspuolen takaisinsoittoa: pian sopimuspuolen hemmo otti yhteyttä ja hoiti homman - totesi, että tehdään uusi tilaus nopeasti, jotta saat yhden 40 koneesta kun kuitenkin tavaraa odottaa yhteensä parisataa ihmistä.

Vaikka olisin itse samassa tilanteessa ja odottelisin konettani, niin olen kyllä sitä mieltä, että tämä on jo väärin.

Tässä kun toiset yritti asiaa hoitaa moneen kertaan, mutta sattui ”väärä” asiakaspalvelija kohdalle. Niille joille sattui osumaan oikea saa nyt jo koneensa.

Kyllä tuon olisi pitänyt mennä ihan yksiselitteisesti niin, että kukaan ei olisi saanut konetta ennen yhtenäistä päätöstä firman sisältä. Tässä vaiheessa varastossa olevat koneet olisi menneet nimenomaan tilausjärjestyksessä, eikä sen mukaan kuka sattui saamaan sopivan aspalaisen puhelimen päähän.

Kuten todettua, itse odottelisin silti laitettani, mutta tuo olisi sentään mennyt oikein.

Jos mulle aletaan tyrkyttämään 256 gigan vastaavaa läppäriä, niin en kyllä ota sitäkään vastaan. Olen kahdelle jo sanonut, että kirjoittaa sinne ylös minun tilanneen 512 version, joten oltava myös vastaava sen mukainen.
 
Vaikka olisin itse samassa tilanteessa ja odottelisin konettani, niin olen kyllä sitä mieltä, että tämä on jo väärin.

Tässä kun toiset yritti asiaa hoitaa moneen kertaan, mutta sattui ”väärä” asiakaspalvelija kohdalle. Niille joille sattui osumaan oikea saa nyt jo koneensa.

Kyllä tuon olisi pitänyt mennä ihan yksiselitteisesti niin, että kukaan ei olisi saanut konetta ennen yhtenäistä päätöstä firman sisältä. Tässä vaiheessa varastossa olevat koneet olisi menneet nimenomaan tilausjärjestyksessä, eikä sen mukaan kuka sattui saamaan sopivan aspalaisen puhelimen päähän.

Kuten todettua, itse odottelisin silti laitettani, mutta tuo olisi sentään mennyt oikein.

Jos mulle aletaan tyrkyttämään 256 gigan vastaavaa läppäriä, niin en kyllä ota sitäkään vastaan. Olen kahdelle jo sanonut, että kirjoittaa sinne ylös minun tilanneen 512 version, joten oltava myös vastaava sen mukainen.
Samaa mieltä. En tiedä ovatko sitten ajatelleet, että osan ostajista saisi ylipuhuttua perumaan tilaus ja että hoidetaan lähinnä pahimmille nillittäjille kone kotiovelle, niin ovat hiljaa ja lopettavat henkilöstön pommittamisen.
 
Samaa mieltä. En tiedä ovatko sitten ajatelleet, että osan ostajista saisi ylipuhuttua perumaan tilaus ja että hoidetaan lähinnä pahimmille nillittäjille kone kotiovelle, niin ovat hiljaa ja lopettavat henkilöstön pommittamisen.
Chätista olen saanut lähennä puhdasta vit****ua tähän saakka ja sovittuna soittoaikana Elisa teki oharit. Kiukkua on jonkin verran tätä firmaa kohtaan.
 
Chätista olen saanut lähennä puhdasta vit****ua tähän saakka ja sovittuna soittoaikana Elisa teki oharit. Kiukkua on jonkin verran tätä firmaa kohtaan.
Minäkin sain chatissa jokusen näitä "en osaa auttaa :)" -viestejä, mutta on vähän vaikea käsittää mitä :) tässä jutussa on..

"Oletko varma, että tilasit juuri tuon koneen :)"
 
Viimeksi muokattu:
Onko noissa M509DA-EJ024T ja M509DA-EJ068T malleissa muuta eroa kuin levyn koko? Onko kummassakaan taustavalaistua näppäimistöä? Jostain Googletellessani käsitin että EJ024T olisi mutta EJ068 ei..

Hoidin asiaa OmaElisan viestien kautta ja koko ajan kirjoitin tilaamastani M509DA-EJ024T koneesta, torstaina lähetetty vihdoin mutta väärä malli eli M509DA-EJ068T . Ei mennyt siis ihan nappiin vieläkään.. Jos ero vain levyn koko, onko se vaihdettavissa ja paljonko sellainen maksaa 512gb versiona? Joululahjaksi ostin ja lahjan saajan vaatimuksia oli nopeus, 15.6" ja levy ei saisi olla nykyistä 512gb pienempi kuvien säilytyksen takia..
 
Viimeksi muokattu:
Onko noissa M509DA-EJ024T ja M509DA-EJ068T malleissa muuta eroa kuin levyn koko? Onko kummassakaan taustavalaistua näppäimistöä? Jostain Googletellessani käsitin että EJ024T olisi mutta EJ068 ei..

Hoidin asiaa OmaElisan viestien kautta ja koko ajan kirjoitin tilaamastani M509DA-EJ024T koneesta, torstaina lähetetty vihdoin mutta väärä malli eli M509DA-EJ068T . Ei mennyt siis ihan nappiin vieläkään.. Jos ero vain levyn koko, onko se vaihdettavissa ja paljonko sellainen maksaa 512gb versiona? Joululahjaksi ostin ja lahjan saajan vaatimuksia oli nopeus, 15.6" ja levy ei saisi olla nykyistä 512gb pienempi kuvien säilytyksen takia..

Näissä taitaa olla paikka 2,5" lisälevylle, itse ajattelin asentaa perinteisen SSD:n tai sshd:n lisäksi siihen.. Vanhemmille kun joululahjaksi meneepi. Käyttis yms pikku ohjelmistot saa olla tossa m.2 levyllä
 
Sama läppäri-gate ongelma täälläkin.
Perjantaina tilattu, maanantaina ja tiistaina eri tekstiviesteillä peruttu tilaus.
Chatissa yrittänyt hoitaa asiaa tiistaina ja keskiviikkona tuloksetta. Antoi sähköpostin minne voin laittaa viestiä tilanteesta ja ei ole vieläkään vastattu kun keskiviikkona lähetin viestin. Eilen torstaina soitin aspaan ja sieltä sanottiin oikein, että elisalla ei vastata sähköposteihin vuorokaudessa tai kahdessakaan.
Siirteli eri paikkoihin jonottamaan puhelussa jossa 35min kohdalla jaksanut enää jonottaa. Soitteli takaisin elisalta ja valitti tapahtunutta eikä voinut asialle mitään. Ei ole läppäreitä ja ”ylempi taho” on päättänyt että ilman koneita jääneet saa 50€ alennusta elisan kaupasta. Ei muuta. Joten siinä on lopuille sama toivo, ei kannata herätellä enempää toivoa asian suhteen.
Koneita ei ole varastossa, maahantuojilla tai muillakaan. 50€ alennus on viimeinen tarjous, ota tai jätä sanottiin ja merkattiin minun kohdalle että tarjottu 50€ alennusta ja kieltäydytty.
Kuluttaja viranomaista myös mainitsin kaiken huudon keskellä ja kehotettiin tekemään valitus sinne. Elisalta ei kuulemma muuta tule jatkossa.
Mitä tätä forumia ja viestejä kahlannut läpi niin ymmärtänyt, että koneita ei tosiaan ole enää jäljellä ja loput (minä mukaanlukien) saa 50€ alea verkkokaupasta ja enempää ei tarjota. Aion tänään itsenäisyyspäivänä oikein tehdä laajamuotoisen valituksen kuluttajavirastoon kaikille specseillä.
Palaan asiaan mitä virastosta vastataan ja aion jopa vinkata iltasanomalle/lehdelle asiasta jos kiinnostanee heitä.
 
Sama läppäri-gate ongelma täälläkin.
Perjantaina tilattu, maanantaina ja tiistaina eri tekstiviesteillä peruttu tilaus.
Chatissa yrittänyt hoitaa asiaa tiistaina ja keskiviikkona tuloksetta. Antoi sähköpostin minne voin laittaa viestiä tilanteesta ja ei ole vieläkään vastattu kun keskiviikkona lähetin viestin. Eilen torstaina soitin aspaan ja sieltä sanottiin oikein, että elisalla ei vastata sähköposteihin vuorokaudessa tai kahdessakaan.
Siirteli eri paikkoihin jonottamaan puhelussa jossa 35min kohdalla jaksanut enää jonottaa. Soitteli takaisin elisalta ja valitti tapahtunutta eikä voinut asialle mitään. Ei ole läppäreitä ja ”ylempi taho” on päättänyt että ilman koneita jääneet saa 50€ alennusta elisan kaupasta. Ei muuta. Joten siinä on lopuille sama toivo, ei kannata herätellä enempää toivoa asian suhteen.
Koneita ei ole varastossa, maahantuojilla tai muillakaan. 50€ alennus on viimeinen tarjous, ota tai jätä sanottiin ja merkattiin minun kohdalle että tarjottu 50€ alennusta ja kieltäydytty.
Kuluttaja viranomaista myös mainitsin kaiken huudon keskellä ja kehotettiin tekemään valitus sinne. Elisalta ei kuulemma muuta tule jatkossa.
Mitä tätä forumia ja viestejä kahlannut läpi niin ymmärtänyt, että koneita ei tosiaan ole enää jäljellä ja loput (minä mukaanlukien) saa 50€ alea verkkokaupasta ja enempää ei tarjota. Aion tänään itsenäisyyspäivänä oikein tehdä laajamuotoisen valituksen kuluttajavirastoon kaikille specseillä.
Palaan asiaan mitä virastosta vastataan ja aion jopa vinkata iltasanomalle/lehdelle asiasta jos kiinnostanee heitä.

Tämä on ihan uskomatonta, kun minulle kone on luvattu vielä näiden 50e keissien jälkeenkin. Ei samaa konetta, mutta vastaava.

Tuo tilaus on hyvin sitova Elisaa kohtaan, koska ei ollut kappalemääriä, konetta on Suomessa saatavilla edelleenkin ja korvaavan koneen löytäminen ei ole järin vaikeaa.
 
Sama läppäri-gate ongelma täälläkin.
Perjantaina tilattu, maanantaina ja tiistaina eri tekstiviesteillä peruttu tilaus.
Chatissa yrittänyt hoitaa asiaa tiistaina ja keskiviikkona tuloksetta. Antoi sähköpostin minne voin laittaa viestiä tilanteesta ja ei ole vieläkään vastattu kun keskiviikkona lähetin viestin. Eilen torstaina soitin aspaan ja sieltä sanottiin oikein, että elisalla ei vastata sähköposteihin vuorokaudessa tai kahdessakaan.
Siirteli eri paikkoihin jonottamaan puhelussa jossa 35min kohdalla jaksanut enää jonottaa. Soitteli takaisin elisalta ja valitti tapahtunutta eikä voinut asialle mitään. Ei ole läppäreitä ja ”ylempi taho” on päättänyt että ilman koneita jääneet saa 50€ alennusta elisan kaupasta. Ei muuta. Joten siinä on lopuille sama toivo, ei kannata herätellä enempää toivoa asian suhteen.
Koneita ei ole varastossa, maahantuojilla tai muillakaan. 50€ alennus on viimeinen tarjous, ota tai jätä sanottiin ja merkattiin minun kohdalle että tarjottu 50€ alennusta ja kieltäydytty.
Kuluttaja viranomaista myös mainitsin kaiken huudon keskellä ja kehotettiin tekemään valitus sinne. Elisalta ei kuulemma muuta tule jatkossa.
Mitä tätä forumia ja viestejä kahlannut läpi niin ymmärtänyt, että koneita ei tosiaan ole enää jäljellä ja loput (minä mukaanlukien) saa 50€ alea verkkokaupasta ja enempää ei tarjota. Aion tänään itsenäisyyspäivänä oikein tehdä laajamuotoisen valituksen kuluttajavirastoon kaikille specseillä.
Palaan asiaan mitä virastosta vastataan ja aion jopa vinkata iltasanomalle/lehdelle asiasta jos kiinnostanee heitä.
Korpeaa todella ihmisten puolesta - tiedän, että moni on käyttänyt tähän selvittelyyn ja linjoilla odotteluun ainakin yhtä paljon aikaa kuin minä ja jopa tilannut koneen minua aiemmin, ja silti Elisa yrittää randomisti vedättää osaa tilaajista. Älkää antako periksi, sillä kuten moni on jo todennut, asian pitäisi olla juridisesti päivänselvä, eli jos ette itse peru niin varmaankin vastaava laite tulee jossain vaiheessa. Itse urputtaisin edelleen aktiivisesti, jos homma ei etenisi. Soittelisin identtisiä puheluita aspaan ja kertoisin samat asiat ja valittaisin samat valitukset. Siinähän miettisivät jaksavatko kuunnella vai kannattaisiko pitää kiinni sopimuksista.

50€-vedätys on uskomattoman huonoa PR:ää lafkalle joka pystyisi varmasti kutakuinkin tappioitta tai pienellä persnetolla hoitamaan vastaavan laitteen tilauksen kaikille. Keskijohto voisi nyt viisaudessaan laskea PR-katastrofin ja aspan ajallisen kuormituksen hinnan, kun koko juttu olisi voitu hoitaa helposti asiallisella massatiedotuksella.
 
Korpeaa todella ihmisten puolesta - tiedän, että moni on käyttänyt tähän selvittelyyn ja linjoilla odotteluun ainakin yhtä paljon aikaa kuin minä ja jopa tilannut koneen minua aiemmin, ja silti Elisa yrittää randomisti vedättää osaa tilaajista. Älkää antako periksi, sillä kuten moni on jo todennut, asian pitäisi olla juridisesti päivänselvä, eli jos ette itse peru niin varmaankin vastaava laite tulee jossain vaiheessa. Itse urputtaisin edelleen aktiivisesti, jos homma ei etenisi. Soittelisin identtisiä puheluita aspaan ja kertoisin samat asiat ja valittaisin samat valitukset. Siinähän miettisivät jaksavatko kuunnella vai kannattaisiko pitää kiinni sopimuksista.

50€-vedätys on uskomattoman huonoa PR:ää lafkalle joka pystyisi varmasti kutakuinkin tappioitta tai pienellä persnetolla hoitamaan vastaavan laitteen tilauksen kaikille. Keskijohto voisi nyt viisaudessaan laskea PR-katastrofin ja aspan ajallisen kuormituksen hinnan, kun koko juttu olisi voitu hoitaa helposti asiallisella massatiedotuksella.

Toi aspan pommittaminen on kyllä järjettömintä oman ajan hukkaamista mitä kiistatilanteissa voi tehdä.

Heti laitatte sinne kuluttajaneuvontaan viestin kun liike toteaa että eivät toimita vaikka olette reklamoineet. Sen jälkeen he hoitaa homman olennaisilta osin maaliin ja kertoo välissä mitä teidän pitää itse tehdä. Näin jää oma ajankäyttö johonkin varttiin per tapaus. Samalla on helvetin paljon paremmat todennäköisyydet saadakin ne rojut sieltä verrattuna siihen että kiusaatte jotain asiaan millään tavalla liittymätöntä asiakaspalvelijaa.

EDIT: Tarkennettu että siis kerran pitää itse reklamoida suoraan liikkeelle, sen jälkeen heti kuluttajaneuvojaan yhteys mikäli eivät toimita.
 
Viimeksi muokattu:
Korpeaa todella ihmisten puolesta - tiedän, että moni on käyttänyt tähän selvittelyyn ja linjoilla odotteluun ainakin yhtä paljon aikaa kuin minä ja jopa tilannut koneen minua aiemmin, ja silti Elisa yrittää randomisti vedättää osaa tilaajista. Älkää antako periksi, sillä kuten moni on jo todennut, asian pitäisi olla juridisesti päivänselvä, eli jos ette itse peru niin varmaankin vastaava laite tulee jossain vaiheessa. Itse urputtaisin edelleen aktiivisesti, jos homma ei etenisi. Soittelisin identtisiä puheluita aspaan ja kertoisin samat asiat ja valittaisin samat valitukset. Siinähän miettisivät jaksavatko kuunnella vai kannattaisiko pitää kiinni sopimuksista.

50€-vedätys on uskomattoman huonoa PR:ää lafkalle joka pystyisi varmasti kutakuinkin tappioitta tai pienellä persnetolla hoitamaan vastaavan laitteen tilauksen kaikille. Keskijohto voisi nyt viisaudessaan laskea PR-katastrofin ja aspan ajallisen kuormituksen hinnan, kun koko juttu olisi voitu hoitaa helposti asiallisella massatiedotuksella.
jeps, itsekkin tilasin sen eittämättä myöhässä.. silloin luki jo että ei ole varastossa, mutta ei ollut eräkokoa, niiin päätin koittaa onnea.. ja nyt on jo lähes kotona laatikko (mh:n hoteissa, noin 30km päässä odottamassa viimeistä etappia) ja on serialin mukaan juurikin se 512gb malli.
osa minua aikaisemmat saivat 256 mallin.. osa heistä ilman ja tarjotaan 50€ hyvitystä, osa odottaa toimitusta lupauksella että korvaava tulee.. todella sekainen pakka ja erinarvoinen
 
I feel you, Elisalta läppärin tilanneet, mutta please: keskustelu aiheesta ei kuulu tänne.
Se kuuluu ketjuun
Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Samalla tiedoksi. Tokmannien poistokoreissa saattaa olla näitä Bluetooth-kaiuttimia paristovarmennetulla kelloradiolla. Kolmessa olen nähnyt. Kahdessa hinta oli 14,95, mutta mistä tänään poistin tämän kappaleen oli vielä lisäksi kaikki poistokorin tuotteet -50%, joten hintaa jäi 7,50€.

4CFCF6C8-B8E7-4E19-92EA-9301B338E120.jpeg
 
I feel you, Elisalta läppärin tilanneet, mutta please: keskustelu aiheesta ei kuulu tänne.
Se kuuluu ketjuun
Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Samalla tiedoksi. Tokmannien poistokoreissa saattaa olla näitä Bluetooth-kaiuttimia paristovarmennetulla kelloradiolla. Kolmessa olen nähnyt. Kahdessa hinta oli 14,95, mutta mistä tänään poistin tämän kappaleen oli vielä lisäksi kaikki poistokorin tuotteet -50%, joten hintaa jäi 7,50€.

4CFCF6C8-B8E7-4E19-92EA-9301B338E120.jpeg

Öhöm, sä olet kiistatilannethreadissa. :rofl:
 
Toi aspan pommittaminen on kyllä järjettömintä oman ajan hukkaamista mitä kiistatilanteissa voi tehdä.

Heti laitatte sinne kuluttajaneuvontaan viestin kun liike toteaa että eivät toimita. Sen jälkeen he hoitaa homman olennaisilta osin maaliin ja kertoo välissä mitä teidän pitää itse tehdä. Näin jää oma ajankäyttö johonkin varttiin per tapaus. Samalla on helvetin paljon paremmat todennäköisyydet saadakin ne rojut sieltä verrattuna siihen että kiusaatte jotain asiaan millään tavalla liittymätöntä asiakaspalvelijaa.
Lienet oikeassa.
Voin kuitenkin omalta osaltani sanoa, että väsytystaktiikka toimi etenkin kun muisti mainita että olen itsekin nauhoittanut aiemmat puhelut ja kuvakaappauksetkin löytyy; vaikkakin tilanne totta kai oli hieman erilainen vielä keskiviikkona, jolloin itse lopulta sain tilauksen läpi. Olin kyllä itsekin jo yhteydessä kuluttajaneuvontaankin tiistaina, mutta he eivät ehtineet reagoida asiaan.

En sitten tiedä mahtoiko taikasana olla "reklamaatio", jota käytin aikaisessa vaiheessa aspan kanssa asiasta kiistellessäni.
 
Viimeksi muokattu:
Toi aspan pommittaminen on kyllä järjettömintä oman ajan hukkaamista mitä kiistatilanteissa voi tehdä.

Heti laitatte sinne kuluttajaneuvontaan viestin kun liike toteaa että eivät toimita. Sen jälkeen he hoitaa homman olennaisilta osin maaliin ja kertoo välissä mitä teidän pitää itse tehdä. Näin jää oma ajankäyttö johonkin varttiin per tapaus. Samalla on helvetin paljon paremmat todennäköisyydet saadakin ne rojut sieltä verrattuna siihen että kiusaatte jotain asiaan millään tavalla liittymätöntä asiakaspalvelijaa.

Eikös se kuluttajaneuvoja ota yhteyttä myyjään ja infoaa sinua. Mutta jos eivät suostu toimittamaan,niin sitten voi avata keissin kuluttaja riitalautakunnassa ( ja sitten odotellaan).
 
Eikös se kuluttajaneuvoja ota yhteyttä myyjään ja infoaa sinua. Mutta jos eivät suostu toimittamaan,niin sitten voi avata keissin kuluttaja riitalautakunnassa ( ja sitten odotellaan).

Kyllä. Ja ohjeistavat siinä kuluttajariitalautakuntaan valituksen teossa. Ottakaa huomioon että krl:ssä se, että kuluttajaneuvoja ei ole ollut välissä, on yksi virallinen hylkäämisperuste suoraan. (Ei toki aina välttämättä jää siksi käsittelemättä, mutta kuitenkin.)

Mutta se aspan kanssa asian jatkaminen on täysin turhaa ajankäyttöä. Fiksumpaa edetä suoraan virallista väylää.
 
Kyllä. Ja ohjeistavat siinä kuluttajariitalautakuntaan valituksen teossa. Ottakaa huomioon että krl:ssä se, että kuluttajaneuvoja ei ole ollut välissä, on yksi virallinen hylkäämisperuste suoraan. (Ei toki aina välttämättä jää siksi käsittelemättä, mutta kuitenkin.)

Mutta se aspan kanssa asian jatkaminen on täysin turhaa ajankäyttöä. Fiksumpaa edetä suoraan virallista väylää.

Totta. Mutta se reklamaatio (tai yhteydenotto) pitää olla myös tehty myyjälle ennen tuota asiamiehen käyttöä.
 
Totta. Mutta se reklamaatio (tai yhteydenotto) pitää olla myös tehty myyjälle ennen tuota asiamiehen käyttöä.

Kyllä. Olin ehkä liian epämääräinen kun sanoin että heti kuluttajaneuvojalle kun liike ilmoittaa että eivät toimita. Tarkoitin nimenomaan sitä että kun sen ensimmäisen reklamoinnin jälkeen ilmoittavat, niin siinä kohtaa. Tarkensin tuota nyt aiempaan viestiini.

Toisaalta, kyllä se kuluttajaneuvoja tuossakin varmasti osaisi ohjeistaa. :tup:
 
Kyllä. Olin ehkä liian epämääräinen kun sanoin että heti kuluttajaneuvojalle kun liike ilmoittaa että eivät toimita. Tarkoitin nimenomaan sitä että kun sen ensimmäisen reklamoinnin jälkeen ilmoittavat, niin siinä kohtaa.

Toisaalta, kyllä se kuluttajaneuvoja tuossakin varmasti osaisi ohjeistaa. :tup:

Joo, ja tämä läppäri juttu on varmaan siellä tiedossa laajasti,että ottavat nopeutetusti käsittelyyn.
 
Asus M509 case uutta:

Aspa, juuri äsken:
"Tilanne on tosiaan se, että laite loppui sekä korvaava laite myös. Kysyntä yllätti määrän. Pahoittelut siitä. Laitevalmistajalta ei saada lisää kyseistä laitetta joten sitä ei voida toimittaa myöskään jälkikäteen."

"Emme saa tilalle vastaavaa laitetta. Jos löydät valikoimassa olevista laitteista itsellesi uuden sopivan voimme sen hinnasta hyvittää 50 euroa hyvityksenä. Vastaavaa laitetta tai korvaava ei valitettavasti lisää saada."

:shifty:
 
Asus M509 case uutta:

Aspa, juuri äsken:
"Tilanne on tosiaan se, että laite loppui sekä korvaava laite myös. Kysyntä yllätti määrän. Pahoittelut siitä. Laitevalmistajalta ei saada lisää kyseistä laitetta joten sitä ei voida toimittaa myöskään jälkikäteen."

"Emme saa tilalle vastaavaa laitetta. Jos löydät valikoimassa olevista laitteista itsellesi uuden sopivan voimme sen hinnasta hyvittää 50 euroa hyvityksenä. Vastaavaa laitetta tai korvaava ei valitettavasti lisää saada."

:shifty:

Jos haluaa saada juuri tuon laitteen ja uskaltaa kokeilla, niin ostaa Telialta tai DNAlta ja pyrkii saamaan Elisalta ylimenevän osuuden hyvityksenä:
Asus M509 15,6" - Telia
ASUS M509DA 15,6” R5-3500U | DNA
Riskinsähän tuossa, mutta uskoisin, että menisi vääntämällä läpi.

Tarkemmin aiheesta:
Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin juuri reklamaation vetämään Elisalle, mainitsin huolivani tilaamani laitteen, taikka vaihtoehtoisesti heidän kaupastaan Asus X409 (suht sama rauta mutta intelin CPU/iGPU).
 
Laitoin juuri reklamaation vetämään Elisalle, mainitsin huolivani tilaamani laitteen, taikka vaihtoehtoisesti heidän kaupastaan Asus X409 (suht sama rauta mutta intelin CPU/iGPU).

Tuossakin koneessa jää kyllä aika hyvin epäselväksi onko siinä nyt 4 vai 8gb muistia... Kyllä osaavat.
 
Onko elisalla edes myynnissä mitään ovh:599e hintaista korvaavaa konetta spekseiltään sama tai parempi. Jo jokin kone maksaa vaikka 699e niin olisi helppoa jos siitä saisi ovh:n erotuksella sen itselle. Eli eli 599e arvoisen korvaavaan tuotteen hinta olisi 299e itselle. sekä 699e hintainen tuote, niin maksaisi ovh:n erotuksen pois, eli 399e olisi hinta. Tosin onko tälläinen tapa sitten väärä. Mutta väärä tapa se on sekin kun minulle ehdotettiin vivobookkia https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-Vivobook-15?deviceVariant=Vivobook 15 maksettavaksi hintaan 399e, eikai sen nyt nuin pitäisi mennä sen korvaavan mallin tarjonta.

/paskempaa kalliimmalla?
siis oikeestikko tota tarjoivat tilalle ja viellä ois pitäny maksaa lisää?? voi kele että niillä on hanskat hukassa siellä, ja kaataneet kaikki kupit hukatessaan niitä..
Elisan pitäis kyl äkkiä pitää palsu ja vetää yhtenäinen linja tälle caselle.... vaikkei si enää sais sitä "parempaakaan" tilalle niin joku järkevä ja kunnollinen ratkaisu, nyt vaikuttaa siltä että tää case tulee kestää kauvan, ja todella eriarvoisia ratkaisuja asiakkaille...
 
Omalta osalta meni lopulta maaliin aivan loistavasti, koska kävin äsken hakemassa Matkahuollolta oman 512GB-version.
 
Onko elisalla edes myynnissä mitään ovh:599e hintaista korvaavaa konetta spekseiltään sama tai parempi. Jo jokin kone maksaa vaikka 699e niin olisi helppoa jos siitä saisi ovh:n erotuksella sen itselle. Eli eli 599e arvoisen korvaavaan tuotteen hinta olisi 299e itselle. sekä 699e hintainen tuote, niin maksaisi ovh:n erotuksen pois, eli 399e olisi hinta. Tosin onko tälläinen tapa sitten väärä. Mutta väärä tapa se on sekin kun minulle ehdotettiin vivobookkia https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-Vivobook-15?deviceVariant=Vivobook 15 maksettavaksi hintaan 399e, eikai sen nyt nuin pitäisi mennä sen korvaavan mallin tarjonta.

/paskempaa kalliimmalla?

Ei Elisalla tarvii ollakaan. Tukkureilta heidän tuotteensa tulee.

Muutoinkin Elisa olisi päässyt imagollisesti halvemmalla, kun olisi tyhjentänyt verkkokaupan, veikon koneen jne ja toimittanut ne tappiolla asiakkaille.
 
On kyllä hämärää toimintaa Elisalta.

Alkuviikosta tosiaan tuli viesti, että tuote Asus M509 on loppuunmyyty ja emme voi toimittaa. Asiakaspalvelun kautta sain sitten korvaavan tuotteen M509DA, eli se 512gb malli.

Nyt kun hain matkahuollosta konetta, siellä olikin tämä 256gb malli ja 512gb malli noudettavissa. Ja jotkut ei oo saannu vielä mitään hyvitystä, way to go Elisa:facepalm:

Kai tää 256gb pitää palauttaa kun sivuilla näyttää jo että tilaus on peruttu. Kunnon sekoiluu
 
On kyllä hämärää toimintaa Elisalta.

Alkuviikosta tosiaan tuli viesti, että tuote Asus M509 on loppuunmyyty ja emme voi toimittaa. Asiakaspalvelun kautta sain sitten korvaavan tuotteen M509DA, eli se 512gb malli.

Nyt kun hain matkahuollosta konetta, siellä olikin tämä 256gb malli ja 512gb malli noudettavissa. Ja jotkut ei oo saannu vielä mitään hyvitystä, way to go Elisa:facepalm:

Kai tää 256gb pitää palauttaa kun sivuilla näyttää jo että tilaus on peruttu. Kunnon sekoiluu

Ei jumalauta :) Saapa nähä mitä itelleki tulee ja mihin tää päättyy... pitää jo melkeen kaivaa popparit esiin koska tavallaanhan tää vitutuksen keskellä käy jo viihteestä :)
 
Alkuviikosta tosiaan tuli viesti, että tuote Asus M509 on loppuunmyyty ja emme voi toimittaa. Asiakaspalvelun kautta sain sitten korvaavan tuotteen M509DA, eli se 512gb malli.

Nyt kun hain matkahuollosta konetta, siellä olikin tämä 256gb malli ja 512gb malli noudettavissa. Ja jotkut ei oo saannu vielä mitään hyvitystä, way to go Elisa:facepalm:

Kai tää 256gb pitää palauttaa kun sivuilla näyttää jo että tilaus on peruttu. Kunnon sekoiluu
Vanhan kidnappaajan sanoin "kel Onni on se Onnin kätkeköön"..
Tuossahan kävi hyvin - yhdestä pitää maksaa ja toisesta ei? :grinning:
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 10.8.2019 Telialta 10€ maksavan bluetooth-kaiuttimen. Laitoin noudoksi haluamani paikan ja maksoin sen etukäteen ilman kuluja. Tilauksen jälkeen tuli vahvistus, jossa kerrottiin tilauksella olevan 3pv noutoaikaa Helsingin keskustasta, jota en valinnut ja noutoaikaakaan ei ollut ilmoitettu etukäteen.

Koska olin sattumoisin asioimassa sielläkin suunnalla ajattelin noutavani sitten sieltä kolmantena päivänä. Sain peruutusilmoituksen juuri kun lähdin suuntaamaan kohti kauppaa. Soitto asiakaspalveluun, jossa kerrottiin ettei tilausta voida uusia, eikä sitä voi noutaa ja rahojenpalautukseen tarvitaan sähköposti, jossa liitteenä kuitti ja maksutiedot. Toimitin nämä välittömästi.

Rahoja ei kuulunut, mitään ei kuulunut, joten soitin maksulliseen asiakaspalveluun. Ei osattu auttaa, sanottiin asian olevan selvityksessä ja soittavat ensi maanantaina perään. Tarkoitti varmaan seuraavan parittoman viikon seuraavaa paritonta viikkoa, kun mitään ei kuulunut.

Samaa paskaa jatkui. Soitto maksulliseen numeroon ja taas selviteltiin. Joskus viidennen puhelun jälkeen soitettiin jopa viikon päästä perään ja pyydettiin lähettämään uusi takaisinmaksupyyntö. Tähän laitoin tiedot uudestaan, pyynnön selvityskulujen takaisinmaksuista ja viivästyskoroista (muutama sentti, mutta periaatteesta).

Saapui marraskuun alussa viesti, jossa tämä käsitelty ja maksussa voi kestää pari viikkoa. Mitään puhetta ei ollut summasta. Kului pari viikkoa ja kolmaskin. Taas soittoa perään ja tympeä asiakaspalvelija kertoi maksuun menneen 10€ + ilmoittamani puhelumaksut. Kysyin koroista ja sanoi ettei sellaisia kuulu maksaa. Vastasin että varmasti kuuluu ja täti on hyvä ja laittaa vaan viestiä eteenpäin siitäkin. Sanoi selvittävänsä.

Nyt on 7.12.2019. Ei näy rahoista penniäkään ja ei soittoakaan kuulu. Kertaakaan kukaan ei ole pahoitellut asiaa.

:swaiting:

Vältän jatkossa Teliaa kuin veristä PERSERUTTOA. Upea firma. Kai tästä paskasta pitää alkaa kuluttajasuojaan rustaamaan. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 10.8.2019 Telialta 10€ maksavan bluetooth-kaiuttimen. Laitoin noudoksi haluamani paikan ja maksoin sen etukäteen ilman kuluja. Tilauksen jälkeen tuli vahvistus, jossa kerrottiin tilauksella olevan 3pv noutoaikaa Helsingin keskustasta, jota en valinnut ja noutoaikaakaan ei ollut ilmoitettu etukäteen.

Koska olin sattumoisin asioimassa sielläkin suunnalla ajattelin noutavani sitten sieltä kolmantena päivänä. Sain peruutusilmoituksen juuri kun lähdin suuntaamaan kohti kauppaa. Soitto asiakaspalveluun, jossa kerrottiin ettei tilausta voida uusia, eikä sitä voi noutaa ja rahojenpalautukseen tarvitaan sähköposti, jossa liitteenä kuitti ja maksutiedot. Toimitin nämä välittömästi.

Rahoja ei kuulunut, mitään ei kuulunut, joten soitin maksulliseen asiakaspalveluun. Ei osattu auttaa, sanottiin asian olevan selvityksessä ja soittavat ensi maanantaina perään. Tarkoitti varmaan seuraavan parittoman viikon seuraavaa paritonta viikkoa, kun mitään ei kuulunut.

Samaa paskaa jatkui. Soitto maksulliseen numeroon ja taas selviteltiin. Joskus viidennen puhelun jälkeen soitettiin jopa viikon päästä perään ja pyydettiin lähettämään uusi takaisinmaksupyyntö. Tähän laitoin tiedot uudestaan, pyynnön selvityskulujen takaisinmaksuista ja viivästyskoroista (muutama sentti, mutta periaatteesta).

Saapui marraskuun alussa viesti, jossa tämä käsitelty ja maksussa voi kestää pari viikkoa. Mitään puhetta ei ollut summasta. Kului pari viikkoa ja kolmaskin. Taas soittoa perään ja tympeä asiakaspalvelija kertoi maksuun menneen 10€ + ilmoittamani puhelumaksut. Kysyin koroista ja sanoi ettei sellaisia kuulu maksaa. Vastasin että varmasti kuuluu ja täti on hyvä ja laittaa vaan viestiä eteenpäin siitäkin. Sanoi selvittävänsä.

Nyt on 7.12.2019. Ei näy rahoista penniäkään ja ei soittoakaan kuulu. Kertaakaan kukaan ei ole pahoitellut asiaa.

:swaiting:

Vältän jatkossa Teliaa kuin veristä PERSERUTTOA. Upea firma. Kai tästä paskasta pitää alkaa kuluttajasuojaan rustaamaan. :btooth:
Kuulostaa tutulta. Itse yritin saada omia rahoja takaisin tilauksesta jota en ikinä saanut, koska Telia itse peruutti tilauksen. Tästä on nyt joku 9kk aikaa eikä rahoja vieläkään näy. Aspaan soitettu varmaan joku 5 kertaa ja aina eri vastaus, että kuulemma kestää, kun kiertää jonkun eri osaston kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nom
Kuulostaa tutulta. Itse yritin saada omia rahoja takaisin tilauksesta jota en ikinä saanut, koska Telia itse peruutti tilauksen. Tästä on nyt joku 9kk aikaa eikä rahoja vieläkään näy. Aspaan soitettu varmaan joku 5 kertaa ja aina eri vastaus, että kuulemma kestää, kun kiertää jonkun eri osaston kautta.

On muuten upeata, ettei verkkokaupasta tilaaja ole yrityksen mielestä "asiakas". Virhetilanteissa ei tarjota mitään maksutonta kanavaa yhteydenottoon, ei edes pyynnöstä. Liittymän haltija voi ottaa yhteyttä kirjautumalla, mutta liittymätön on vailla kanavaa. Sitten vaan seitsemänsataa puhelinsoittoa ja laskureklamaatiota perään, joita eivät kuitenkaan aio maksaa.

En minä mikään pankki ole. :btooth:
 
Ei Elisalla tarvii ollakaan. Tukkureilta heidän tuotteensa tulee.

Muutoinkin Elisa olisi päässyt imagollisesti halvemmalla, kun olisi tyhjentänyt verkkokaupan, veikon koneen jne ja toimittanut ne tappiolla asiakkaille.

Ei tätä Elisan puuhastelua voi kukaan ymmärtää. Osalle saatu kone toimitettua valitusten jälkeen joka on hyvä asia mutta sama kohtelu pitäisi koskea kaikkia koneen tilanneita. Joko olette avanneet valituksia kuluttujaneuvonnan nettisivujen kautta?
 
Ei tätä Elisan puuhastelua voi kukaan ymmärtää. Osalle saatu kone toimitettua valitusten jälkeen joka on hyvä asia mutta sama kohtelu pitäisi koskea kaikkia koneen tilanneita. Joko olette avanneet valituksia kuluttujaneuvonnan nettisivujen kautta?

Itse en vielä ole pistänyt kuluttajaneuvontaan asiaa vireille, koska on mustaa valkoisella missä jokin kone mulle luvataan mahdollisimman pian.
 
Kyllä se elisa toimittaa ne mitä pitää. Tää case voidaan sulkea. Mikälie hetkellinen häiriö ollut jonka saivat korjattua.
Mitähän meinaat? Elisa arpoo nyt jotain 50€ alennuskuponkeja eikä ole toimittamassa lopuissa M509 vaille jääneille mitään muuta.
 
Itse reagoin tähän Elisan Asus M509DA-tapaukseen siten, että tilasin tiistaina 3.12. illalla oma-aloitteisesti Elisan verkkokaupassa silloin vielä esillä olleen 599€-hintaisen tuotteen. Päivällä olin ollut yhteydessä tekstarissa olleeseen myyntipalvelun numeroon, jossa jättivät soittopyynnön laskutuspuolelle (lauantaiaamulle 10:30).

Tiistaina tilattu läppäri olikin sitten jo keskiviikkona kotiintoimituksesaa Budbee-kuriirin kautta. Soitin vielä ennen toimitusta Elisan asiakaspalveluun sopiakseni että korjaavat tuon hinnaksi 299€ (olin tehnyt molemmat tilaukset laskulla). Asiakaspalvelu välitti kommentit eteenpäin ja torstaina tuli tekstari ”tulet saamaan Asus-läppärin hintaan 299€”.

Tänään aamulla Elisan henkilö soitti aikataulun mukaisesti ja vahvisti vielä tuon asian ja tänään annoin tyytyväiselle anopille mukaan uuden kannettavansa. Elisalta tulee lasku kuulemma tammikuun puolella.

Odottamalla Elisan puolelta asian edistämistä olisi tässä varmaan itselläkin jäänyt luu käteen, mutta samasta mallista Elisalta tehty oma-aloitteinen kateosto käänsi tässä asiat parhain päin kohdallani.

Tuota budbee-kotiinkuljetusta voin muuten suositella lämpimästi. Oli 3.12.-tilauksella edullisin toimitusvaihtoehto 4,90 € hintaan ja toimituksen aikahaarukasta tuli järkevä tekstiviestikysely + kuriirin aloittaessa kierroksen toinen tekstari web-linkillä kuriirin reaaliaikaiseen seurantaan (karttapalvelu, jossa näkyi kuriirin sijainti, jäljellä olevat paikat (lukumäärä) ennen toimitusta sekä reaaliaikaisesti päivittyvä arvio tarkasta toimituskellonajasta.
 
Itse reagoin tähän Elisan Asus M509DA-tapaukseen siten, että tilasin tiistaina 3.12. illalla oma-aloitteisesti Elisan verkkokaupassa silloin vielä esillä olleen 599€-hintaisen tuotteen. Päivällä olin ollut yhteydessä tekstarissa olleeseen myyntipalvelun numeroon, jossa jättivät soittopyynnön laskutuspuolelle (lauantaiaamulle 10:30).

Tiistaina tilattu läppäri olikin sitten jo keskiviikkona kotiintoimituksesaa Budbee-kuriirin kautta. Soitin vielä ennen toimitusta Elisan asiakaspalveluun sopiakseni että korjaavat tuon hinnaksi 299€ (olin tehnyt molemmat tilaukset laskulla). Asiakaspalvelu välitti kommentit eteenpäin ja torstaina tuli tekstari ”tulet saamaan Asus-läppärin hintaan 299€”.

Tänään aamulla Elisan henkilö soitti aikataulun mukaisesti ja vahvisti vielä tuon asian ja tänään annoin tyytyväiselle anopille mukaan uuden kannettavansa. Elisalta tulee lasku kuulemma tammikuun puolella.

Odottamalla Elisan puolelta asian edistämistä olisi tässä varmaan itselläkin jäänyt luu käteen, mutta samasta mallista Elisalta tehty oma-aloitteinen kateosto käänsi tässä asiat parhain päin kohdallani.

Tuota budbee-kotiinkuljetusta voin muuten suositella lämpimästi. Oli 3.12.-tilauksella edullisin toimitusvaihtoehto 4,90 € hintaan ja toimituksen aikahaarukasta tuli järkevä tekstiviestikysely + kuriirin aloittaessa kierroksen toinen tekstari web-linkillä kuriirin reaaliaikaiseen seurantaan (karttapalvelu, jossa näkyi kuriirin sijainti, jäljellä olevat paikat (lukumäärä) ennen toimitusta sekä reaaliaikaisesti päivittyvä arvio tarkasta toimituskellonajasta.
Yritin samaa puhelimitse, mutta eivät uskaltaneet tehdä tilausta, vaikka laitetta silloin vielä olikin varastossa. Ei kannustanut kokeilemaan onneani omatoimisestikaan. Onneksi myöhemmin myynti sai valtuudet hoitaa asiaa ja homma nytkähti eteenpäin. Nyt jännityksellä odottelemme, tuleeko paketissa tietokone vai asusteita.
 
Lupasin kirjoittaa, kun 509da kotiutuu. No nyt on Matkahuollon paketti noudettu. Paketin päällä lukee "Asus in search of incredible". Epäilen kirjoitusvirhettä. Asusin tilalla pitäisi olla "Elisa". Ne joilla case on kesken - älkää hyväksykö muuta kuin alkuperäinen tai parempi laite!Ja hintaan 299 EUR. Voimia kaikille ja kiitoksia puolestani tähän foorumiin osallistuville. Uutta mustaa perjantaita odotellessa....
 
Itellä aika nolla arvonen puhelu tänään. Laitoin viestiä, että vaihdan operaattoria. Mulle siis tulossa tuo 256gb laite. En jaksa ruveta enää aikaani kuluttamaan tämän asian tiimoilta, kun tähän mennyt jo nyt liikaa ja Elisa ei maksa palkkaa tästä.
 
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?
 
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?

Matkahuolto kiikutti tänne tuon 256GB mallin ja mitä nyt olen ehtinyt laitetta tutkimaan niin taustavalaistua näppistä ei ole tuossa mallissa ainakaan. Muistaakseni joku mainitsi täällä, että lisäpaikka löytyisi kovalevylle, mutta täysin varma en ole asiasta.
 
Ennen tilausta googletin 512gb mallinumerolla ja jostain löyty tieto että siinä olisi taustavalaistu näppäimistö mutta 256gb ei. Taustavalaistu näppäimistö olisi iso plussa, 70v joululahjan saaja tuntuu näkevän huonosti hiemankin hämärässä nappien tekstit joten valaistus vähentäisi huomattavasti kiroilun määrää Toria selaillessa.

Eli pari kysymystä koneen saaneille:
Onko 512gb tai 256gb laitteessa taustavalaistu näppäimistö? Tai onko tiedossa muuta eroa kuin levyn koko?

Onko koneessa lisäpaikka toiselle levylle?

Mä löysin Googlella joskus tietoa, että konetta myydään kolmena varianttina kiintolevyn suhteen. 256, 512, 512+1tb ja jokaista näitä olisi saatavilla sekä taustavalolla, että ilman.
Vähän silloin tutkin ja en Suomesta löytänyt taustavalaistua laisinkaan, joten onkohan tällä sit kaikki ilman.
 
Tuossa kuva siitä läppärin paketista millä spekseillä se tuli itelle, tänään kun hain paketin postista. Ei ollut mitään muuta paketointia kuin tuo alkuperäinen laatikko.

IMG_20191208_075556.jpg
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 288
Viestejä
4 507 975
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom