- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 954
Muistanko ihan väärin, että tässä tilanteessa sinulla on mahdollisuus tilata tuo tuote muualta ja Multitronic on velvollinen hyvittämään hinnan erotuksen?Multitronic ilmoitti että 3900x ei enää valikoimissa, perutaanko No ei peruta. Kyseessä siis 400€ hinnalla tilattu, eikä taida kiinnostaa siihen hintaan toimittaa....
Voiko joku vahvistaa että multitronicin käyttämästä varastosta nuo on loppu, eikä sinne enää toimiteta? Luulisi myös muiden samaa varastoa käyttävien myyvän ei-oota siinä tapauksessa.
Sopimus sitoo kumpaakin osapuolta. Molempien osapuolten on noudatettava sopimusehtojen velvoitteita, eikä kumpikaan osapuoli voi yleensä ilman erityistä syytä yksipuolisesti muuttaa sopimusta. Esimerkiksi myyjän on toimitettava tuote, ostajan on maksettava sovittu hinta sovittuna ajankohtana ja tavaran tai palvelun on vastattava sovittua.
Kuluttaja-asiamies: Suomalaisissa verkkokaupoissa huolestuttava ilmiö
Varsinkin elektroniikan myyjät peruvat kauppoja lainvastaisin perustein, Kilpailu- ja kuluttajavirasto arvostelee.
www.is.fi
KKV:n mukaan sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron. Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti, ja kuluttajan tulee ensin vaatia tuotteen toimittamista alkuperäiseltä myyjältä.
Tämä kateostoksi kutsuttu toimenpide tulee tehdä huolellisesti ja vahingot minimoiden. Korvausvastuun arviointiin vaikuttaa myös se, pystyykö myyjä osoittamaan, että tuotteen toimittamiselle on olemassa ylivoimainen este.
Jos yritys kuluttajan vaatimuksesta huolimatta kieltäytyy toimittamasta tilausta, kuluttajan kannattaa tehdä kirjallinen valitus yritykselle viipymättä.