• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 884
Onko aktiivisuusrannekkeen ranneke tosiaan ns. kuluva osa jonka takuu saa olla lyhyempi kuin itse laitteen kuluttajaviranomaistenkin mielestä? Xiaomin ranneke kestänyt vuottakaan ja Dna ilmoitti ettei takuu kata kuluvaa osaa mutta sen sijaan voivat kyllä myydä uuden hintaan 10 e + 5 e toimitus.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
826
Onko aktiivisuusrannekkeen ranneke tosiaan ns. kuluva osa jonka takuu saa olla lyhyempi kuin itse laitteen kuluttajaviranomaistenkin mielestä? Xiaomin ranneke kestänyt vuottakaan ja Dna ilmoitti ettei takuu kata kuluvaa osaa mutta sen sijaan voivat kyllä myydä uuden hintaan 10 e + 5 e toimitus.
On kuluvaosa. Silikonirannekkeet menee vielä helposti rikki. Riittää, että saa pienen viillon jostain. Jotkin valmistajat lähettävät asiakkaalle uuden suoraan. Valmistajalta kannattaa aina kysyä. Jos on joku pieni/mitätön osa muutenkin, niin monet firmat tekee tota hyvän asiakaspalvelun nimessä. Myyjäliikkeiltä on ihan turha kysyä mitään. Niillä harvemmin on mitään tarvikkeita/varaosia.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
91
Ottaisin itse ne rahat takaisin ja ostaisin toisen halutunlaisen telkkarin, takuupäiväyskin päivittyisi myöhäisempään samalla
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
91
Tuo kyseinen tarjous nyt vaan sattui olemaan luokkaa paras hetkeen, vastaavat maksaa yli kahta tonnia.
tehtäisiin kuitenkin sille myyjäliikkeelle selväksi, että rahat eivät jää heidän kassaan ilman vähintään yhtä hyvää televisiota, tarjouksia tulee kuitenkin lisää
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
tehtäisiin kuitenkin sille myyjäliikkeelle selväksi, että rahat eivät jää heidän kassaan ilman vähintään yhtä hyvää televisiota, tarjouksia tulee kuitenkin lisää
Varmasti tulee tarjouksia, mutta ensimmäinen kerta, kun näin noin hyvän tarjouksen 75" televisiosta. Eli todennäköisesti yhtä hyvää tarjousta saa odottaa vuoden, jos tulee koskaan. Ja vaikka tulisi puolen vuoden päästä, mitä se lohduttaa, jos tarvitsee nyt uutta televisiota.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Jos power ei noita maahantuojalta enää saa, niin ne voi pyyhkiä kätensä ja tarjota kaupan purkamista vaihtoehdoksi. Power myös halutessaan saa tarjota jotain korvaavaa samantasoista tuotetta, mutta mitään vaatimusta ei ole joka heidät niin pakottaisi toimimaan.
Onko tuote loppunut muistakin liikkeistä ?




Tilasin hobbyltä telkkarin ja nyt ilmoittivat että eivät sitä toimita. Miten tähän pitäisi suhtautua?

"Tilaamasi LG 55'' 4K Ultra HD OLED televisio OLED55C11LB on valitettavasti loppuunmyyty. Ilmoitamme asiasta Avardalle.
Pahoittelemme tapahtunutta!
Terveisin Hobby Hall"
Unohdat koko asian. Hobby Hallia ei kiinnosta, vaikka itkisit kuluttajaneuvonnan kaikki portaat läpi.
Jos kysytään niin voisi melkein kannattaa ajatusta että Hobby Hallin kaltaisten firmojen tarjouksia ei julkaistaisi palstalla.

Kommentoitujen lisäksi firma harrastaa harhaanjohtavaa tarjousmarkkinointia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Jos kysytään niin voisi melkein kannattaa ajatusta että Hobby Hallin kaltaisten firmojen tarjouksia ei julkaistaisi palstalla.

Kommentoitujen lisäksi firma harrastaa harhaanjohtavaa tarjousmarkkinointia.
@Code535 Sitä sinun tilaamaasi OLED55C11LB:ta on HH sivuilla saatavilla ja toimitus 2-5d. Itse pyytäisin ystävälisesti toimittamaan tuotteen kun sitä kerran on.

Yleisesti HH tarjoukset voisi tosiaan kieltää tältä palstalta, tai vähintään joku disclaimer-ketjulinkki joka tarjoukseen, jossa selitetään HH ongelmat.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
11
Kysyin aspasta että voisivatko toimittaa tuotteen kun sitä on edelleen tilattavissa. Positiiviseksi yllätyksekseni sain vastauksen, jossa sanottiin
"Kiitos viestistäsi.
Minulla ei kuvaa tuotetta verkkokaupassa. Vahvistan, että tuote on loppuunmyyty ja tuotetta ei ole saatavilla.
Pahoittelemme tapahtunutta.
Mukavaa päivää.
Ystävällisin terveisin Asiakaspalvelu Hobby Hall Suomi Oy"
TIlasin uteliaisuuttani uudestaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 466
Varmasti tulee tarjouksia, mutta ensimmäinen kerta, kun näin noin hyvän tarjouksen 75" televisiosta. Eli todennäköisesti yhtä hyvää tarjousta saa odottaa vuoden, jos tulee koskaan.
No totta kai tulee koskaan. Vielä toistaiseksi kehitys ei ole lähtenyt ottamaan takapakkia. Kaksi vuotta sitten pidettiin 75" Q70 tarjousta poskettoman hyvänä, joka ei tule toistumaan, kun sen sai kahteen tonniin 500 euron luurin kanssa. Mutta joo, pahimmassa tapauksessa saa odottaa vajaan vuoden, mutta todennäköisesti ei tarvitse odottaa BF:ää pidemmälle.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
353
Motonetistä on jo ollut jonkun verran asiaa täällä (kahlasin läpi outlet-keissii vuodelta 2020). Tilasin viime iltana tws kuulokkeet myymälään noudettavaksi. Tilaushetkellä oli myymälän saldo 2 kpl. Tänä aamuna tuli tälläinen viesti:

Tilauksenne Nedis TWS langattomat 95-01795 ei valitettavasti löytyneet. Voimme tilata toisesta liikkeestä lisää, toimituskulut ovat 6,90, jotka lisätään tilaukseen.

Tilaammeko tuotteen?
Hyvä kun ilmoittivat asiasta ja esitti ratkaisua. Mutta onko se ihan asianmukaista vaatia melkein kuulokkeiden arvoisia toimituskuluja :oops:
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Motonetistä on jo ollut jonkun verran asiaa täällä (kahlasin läpi outlet-keissii vuodelta 2020). Tilasin viime iltana tws kuulokkeet myymälään noudettavaksi. Tilaushetkellä oli myymälän saldo 2 kpl. Tänä aamuna tuli tälläinen viesti:



Hyvä kun ilmoittivat asiasta ja esitti ratkaisua. Mutta onko se ihan asianmukaista vaatia melkein kuulokkeiden arvoisia toimituskuluja :oops:
Toimituskulut voi olla suuremmat kuin tuotteen hinta.

No tuossa ei kai se juttu, vaan se että olit tilannut tuotteen toimituskuluineen tiettyyn kokonaishintaan ja nyt haluavat nostaa hintaa joidenkin toimituskulujen verran. Eli kuluttajan selalinen lokiikka että tuote on loppunut ja myyjä ilmoittaa että voivat hommata halutun tuotteen mutta kokonaishinta pomsahti 6,9€
 

erkkiliikanen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
108
Ei kyllä ole kuluttajan ongelma jos ei saldot pidä paikkansa. Ihme että edes kehtaavat pyytää 6,90€ lisää omasta mokastaan. Nämä on näitä pikkujuttuja joilla saadaan mahdollisesti pitkäaikainen asiakas karkotettua kilpailijoille.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Itse tilasin tuolta tavaraa viimeviikon maanantaina. Nopea toimitus (mitä nyt posti hukkasi päiväksi paketin jonnekin) ja tavarat oli sitä mitä pitikin ja hinta oli kohdillaan. Kai minulla kävi hyvä tuuri tilaukseni kanssa sitten.
Nämä vedätysfirmat toimii niin pitkään kun niiltä jotkut tilaa, tuollaisille lähetety rahat on pois asiallisesti toimivilta firmoilta.

Jos tuota ei saa kuriin viranomaiset, niin se jää meidän kuluttajien tehtäväksi.

Sama pätee toki noihin huonekalu huijareille.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
83
Onko visioita miten kannattaisi edetä pariston vaihdon yhteydessä vahingoitetun kellon kanssa? Vein viikko sitten erääseen tunnetun koruketjun liikkeeseen mustan anodisoidun kellon pariston vaihtoon. Paikan päällä myyjä 1 sanoi että pariston vaihdossa menee noin 15min. Palasin saman päivän aikana jolloin sama myyjä ilmoitti että kellon takalevy on niin tiukassa ettei hän sitä halua lähteä irroittamaan väkivoimin jottei se naarmuunnu ja laittaisi sen kellosepälle. Samassa yhteydessä myyjä 1 vielä näytti kelloa.

Loppuviikosta kun palasin paikalle, myymälässä oli myyjä 2 joka luovutti kellon. Ylläripylläri kellon taustalevyssä ja rungossa yhdessä nurkassa kunnon naarmut todennäköisesti livenneestä työkalusta. Kysyin että mistä nämä naarmut on tullut kun ei niitä siinä aiemmin ollut. Myyjä 2:n reaktio oli ainoastaan yksi ja sama kommentti että heidän kellosepällä on 15 vuoden kokemus eikä voi tehdä tämmöisiä virheitä.... Rupes V-käyrä nousemaan kun myyjä jankkasi ja väitti että heillä ei tehdä virheitä ja se on todennäköisesti tullut tuollaisena sinne. Käskin pistämään kellon takaisin sinne mistä se on tullutkin ja selvittämään että mistä naarmut on peräisin. Kieltäydyin maksamasta ennen kuin asia on ratkennut. Myyjä sanoi että kelloseppä soittaa takaisin tällä viikolla. Eipä ole vielä soittoa kuulunut.

Miten tällaisessa tilanteessa kannattaa edetä - kun palvelun tuottaja vahingoittaa huoltoon vietyä tuotetta eikä suostu kantamaan vastuuta? Haasteenahan tässä on että tilanne on käytännössä sana sanaa vastaan. Myyjällä ei ole kunnon todisteita siitä että kello olisi tullut naarmuttomana liikkeeseen ja myyjä 1 on ainoa lähiajalta joka voisi todentaa että kello olisi tullut naarmuttomana kun hän sen otti vastaan. Myyjä 1:stä en ole saanut kiinni tai nähnyt myymälässä.

Samoin mitään kommunikaatiota takaisin päin ei ole kuulunut. Tekisi mieli jatkaa toimintaa kirjallisesti jotta suullinen väittely jää välistä ja jää mustaa valkoiselle, mutta sinällään hankala kun palvelu on asioitu myymälässä. Nythän tilanne on mennyt siihen että se naarmu ei ole se isoin ärsyke vaan liikkeen asenne.

Palvelun arvohan on käytännössä parikymppiä ja kello ei onneksi ole useampaa satasta kalliimpi, mutta tunnearvo on aina tunnearvo. Korut eivät ikinä ole järki ostos vaan pikemminkin tunneperäinen ostos, ja on varsin erikoista että tunnealan firmalla ei ole mitään tajua asiakaspalvelusta ongelmatilanteissa... Kyllä pitäisi pystyä luottamaan siihen että esimerkiksi autoakaan ei tarvitse valokuvata huoltoon viedessä jos siihen sattuisi jakari putoamaan konepellille...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 024
Onko visioita miten kannattaisi edetä pariston vaihdon yhteydessä vahingoitetun kellon kanssa? Vein viikko sitten erääseen tunnetun koruketjun liikkeeseen mustan anodisoidun kellon pariston vaihtoon. Paikan päällä myyjä 1 sanoi että pariston vaihdossa menee noin 15min. Palasin saman päivän aikana jolloin sama myyjä ilmoitti että kellon takalevy on niin tiukassa ettei hän sitä halua lähteä irroittamaan väkivoimin jottei se naarmuunnu ja laittaisi sen kellosepälle. Samassa yhteydessä myyjä 1 vielä näytti kelloa.

Loppuviikosta kun palasin paikalle, myymälässä oli myyjä 2 joka luovutti kellon. Ylläripylläri kellon taustalevyssä ja rungossa yhdessä nurkassa kunnon naarmut todennäköisesti livenneestä työkalusta. Kysyin että mistä nämä naarmut on tullut kun ei niitä siinä aiemmin ollut. Myyjä 2:n reaktio oli ainoastaan yksi ja sama kommentti että heidän kellosepällä on 15 vuoden kokemus eikä voi tehdä tämmöisiä virheitä.... Rupes V-käyrä nousemaan kun myyjä jankkasi ja väitti että heillä ei tehdä virheitä ja se on todennäköisesti tullut tuollaisena sinne. Käskin pistämään kellon takaisin sinne mistä se on tullutkin ja selvittämään että mistä naarmut on peräisin. Kieltäydyin maksamasta ennen kuin asia on ratkennut. Myyjä sanoi että kelloseppä soittaa takaisin tällä viikolla. Eipä ole vielä soittoa kuulunut.

Miten tällaisessa tilanteessa kannattaa edetä - kun palvelun tuottaja vahingoittaa huoltoon vietyä tuotetta eikä suostu kantamaan vastuuta? Haasteenahan tässä on että tilanne on käytännössä sana sanaa vastaan. Myyjällä ei ole kunnon todisteita siitä että kello olisi tullut naarmuttomana liikkeeseen ja myyjä 1 on ainoa lähiajalta joka voisi todentaa että kello olisi tullut naarmuttomana kun hän sen otti vastaan. Myyjä 1:stä en ole saanut kiinni tai nähnyt myymälässä.

Samoin mitään kommunikaatiota takaisin päin ei ole kuulunut. Tekisi mieli jatkaa toimintaa kirjallisesti jotta suullinen väittely jää välistä ja jää mustaa valkoiselle, mutta sinällään hankala kun palvelu on asioitu myymälässä. Nythän tilanne on mennyt siihen että se naarmu ei ole se isoin ärsyke vaan liikkeen asenne.

Palvelun arvohan on käytännössä parikymppiä ja kello ei onneksi ole useampaa satasta kalliimpi, mutta tunnearvo on aina tunnearvo. Korut eivät ikinä ole järki ostos vaan pikemminkin tunneperäinen ostos, ja on varsin erikoista että tunnealan firmalla ei ole mitään tajua asiakaspalvelusta ongelmatilanteissa... Kyllä pitäisi pystyä luottamaan siihen että esimerkiksi autoakaan ei tarvitse valokuvata huoltoon viedessä jos siihen sattuisi jakari putoamaan konepellille...
Soita kkv asiamiehelle ja kysy neuvoa
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
353
Kysyn tällä mitäs herrat sanoo ny ostamisesta hobbihallilta?
Go? Nogo?
Ainakin kaikki tilaamani tuotteet ovat tullut perille, ja vaikka laskettu toimitusaika joillekin tuotteille oli 2 viikkoa koko tilaus saapui perille viikossa. Ei ole kokemusta heidän asiakaspalveluksesta
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
826
Sama juttu. Toki varmuuden vuoksi hyvä tilata luottokortilla tai laskulla.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 867
Eivät kuulema noudata kuluttajariitalautakunnan päätöksiä, joten tästä syystä en tilaisi.
Ei toimi kännykällä tuo sivu, mutta kannattaa tarkistaa fakta. Ei taida olla ko. firma tällä listalla

Itse sain hobbyhallin kanssa sovittua polkupyörän vaihtajan korjaamisen, eli sain kuittia vastaan hyvityksen. Pyörä itsessään tuli 2 viikkoa myöhemmin kuin oli luvattu. Kokonaisuutena ihan ok siis itsellä kokemukset, vaikkei mikään paras mahdollinen (viivästyksen takia)
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Ei toimi kännykällä tuo sivu, mutta kannattaa tarkistaa fakta. Ei taida olla ko. firma tällä listalla

Itse sain hobbyhallin kanssa sovittua polkupyörän vaihtajan korjaamisen, eli sain kuittia vastaan hyvityksen. Pyörä itsessään tuli 2 viikkoa myöhemmin kuin oli luvattu. Kokonaisuutena ihan ok siis itsellä kokemukset, vaikkei mikään paras mahdollinen (viivästyksen takia)
Tässä vähän toisenlainen tapaus:

Hobby Hall menee mustalle listalle. Kuluttajariitalautakunta antoi huhtikuussa suosituksen tapaukseen, jota Hobby Hall ei ole halukas noudattamaan. Alkuun he vastasivat sähköposteihin erilaisiin tekosyihin vedoten, etteivät voi toimittaa tilausta, koska tavaraa ei ole saatavilla eli yritivät tehdä kaikkensa kierrelläkseen omaa vastuutaan. Yrittivät vain pitkittää ratkaisua ja saada minua luovuttamaan. Nyt viimeiseen kolmeen viikkoon eivät ole vastannut sähköposteihin ollenkaan ja viimeisimpänä tänään katkaisivat puhelun sanomatta mitään heti kun olin kertonut mitä asiani koskee.

Suosittelen pysymään kaukana Hobby Hall:sta, koska ainakaan Suomen lakeja tämä firma ei halua noudattaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Tämä siis Lenovo Legion 5:sta.

Tilausvahvistus on tullut ja tilauksen tila on "käsittelyssä".
Sitten vaan kuluttajaneuvojaan yhteyttä, jos ei tule. Jos Lenovo ei senkään jälkeen lähetä, niin asia menee Kuluttajariitalautakuntaan. Sieltä tulee todennäköisesti sinulle myönteinen päätös, mutta voi mennä ensi vuoden puolelle.

Ja tästä on hyvä ottaa talteen sivu kanssa. Eli myyntihetkellä varastoa oli ja myynnissä toisessa maassa tuohon hintaan.

--

Jos ei konetta saa, niin kyllä tästä mehukkaan jutun saa aikaiseksi ja Lenovo kyllä tulee noudattamaan Kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Asiasta voi joutua vääntämään - tai sitten tuo on vaan varaston loppuunmyynti ja kaikki saavat tuotteensa ilman mutinoita.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
OQUOTE="hsalonen, post: 9505550, member: 2074"]
Hups, en huomannut tuommoista. Vielä on oma ostoskorissa ja checkout menossa - mutta en ole varma, ostanko.
[/QUOTE]
Osta pois ja jos läpyskä tulee ja tarvetta ei ole niin myy parisataa kalliimmalla torissa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
206
Nyt myynnissä olevat on vain gen6. Ehkä myivät vanhaa varastoa pois uuden tieltä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
217
Niin onko tuossa nyt jotain epäselvää kenellekään, että tuon parhaan prosessorin hinta on tuossa tasan nolla jonkun virheen takia?
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
349
Niin onko tuossa nyt jotain epäselvää kenellekään, että tuon parhaan prosessorin hinta on tuossa tasan nolla jonkun virheen takia?
Ei ole. Mutta aika moni tulee valehtelemaan viranomaisille esim. kuluttajasellaisille että heillä ei ollut mitään tietoa siitä että kyseessä olisi ollut virhehinnoittelu.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
586
Niin onko tuossa nyt jotain epäselvää kenellekään, että tuon parhaan prosessorin hinta on tuossa tasan nolla jonkun virheen takia?
Kaikkien oletuksena valittujen komponenttien hinta oli ns. nolla, "VALITTU". Että sinänsä prossuista tietämätön ei huomaisi mitään outoa.
E: Minä en siis esimerkiksi tajunnut prossusta mitään, katsoin vain että näyttis on hintaan nähden ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Tämä kannattaa nyt ihmisten lukea:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Jäädään nyt täälläkin jännittämään mitä tekevät, mutta ainakin itsellä lukee sähköpostissa, että "Tilaus vastaanotettu" ja että tilausvahvistus tulee 24 tunnin sisällä, eli liekkö tuollainen porsaanreikä heillä, että siellä vielä ehditään tilaukset perua? Mutta asiakkaan kannalta tilaus kuitenkin maksettu ja lainvoimainen mielestäni.

Hinnaksi tuli omalla kohdalla 557e, ku vaihdoin valmiiksi 512Gb SSD, ku varmasti riittävä peruskäyttöön, johon tuo menossa...
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Jäädään nyt täälläkin jännittämään mitä tekevät, mutta ainakin itsellä lukee sähköpostissa, että "Tilaus vastaanotettu" ja että tilausvahvistus tulee 24 tunnin sisällä, eli liekkö tuollainen porsaanreikä heillä, että siellä vielä ehditään tilaukset perua? Mutta asiakkaan kannalta tilaus kuitenkin maksettu ja lainvoimainen mielestäni.

Hinnaksi tuli omalla kohdalla 557e, ku vaihdoin valmiiksi 512Gb SSD, ku varmasti riittävä peruskäyttöön, johon tuo menossa...
Itse sain jo tilausvahvistuksen, tai ainakin mielestäni tämä on tilausvahvistus:
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Jäädään nyt täälläkin jännittämään mitä tekevät, mutta ainakin itsellä lukee sähköpostissa, että "Tilaus vastaanotettu" ja että tilausvahvistus tulee 24 tunnin sisällä, eli liekkö tuollainen porsaanreikä heillä, että siellä vielä ehditään tilaukset perua? Mutta asiakkaan kannalta tilaus kuitenkin maksettu ja lainvoimainen mielestäni.

Hinnaksi tuli omalla kohdalla 557e, ku vaihdoin valmiiksi 512Gb SSD, ku varmasti riittävä peruskäyttöön, johon tuo menossa...
Mitä sinulla lukee sähköpostissa?

1632577021182.png


Tämä tuli otsikolla "Lenovo - Order Confirmation (#tilausnumero)"
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Minulla lukee että "Tilauksesi on vastaanotettu" ja että "tilaustasi käsitellään parhaillaan. Saat seuraavien 24 tunnin sisällä toisen sähköpostin, jossa tilauksesi tila vahvistetaan". Otsikkona on taase "Lenovo - Order submitted (#tilausnumba)". Posti saapunut klo 16.22 lootaan.

Mielenkiintoista että eri muodossa tulee viestejä, lähettäjä on sama osoite? Tilasin käyttämällä Klarna laskutusta, maksa myöhemmin (30pv), joka oli valittavissa.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 072
Laitetaan lainaukset tänne oikeampaan ketjuun:

Siis miten tämä olisi hintavirhe? Hyvä tarjous muttei mikään uskomaton.
Tämähän nimenomaan on aivan selkeä hintavirhe, koska yhtä vaihdettavissa olevaa komponenttia ei ole hinnoiteltu. Se on sitten eri asia pitäisikö kuluttajan se ymmärtää ja tajuta että sen yhden komponentin ei tulisi olla niin halpa. Oikea hinta kyseiselle komponentille olisi jotain 1000 euron luokkaa, nyt se on 0 euroa, mutta laskurihan ei näytä sitä varsinaista hintaa vaan hinnan suhteessa muihin valittavissa oleviin vaihtoehtoihin.
Ja tuo 1000 euron komponentti on siis Intel i7-10870H, muut vaihtoehdot laskurissa olivat joku i5, joka oli muistaakseni +650 euroa ja i7-10750H ja siitä tuli joku +850 €.

Ja siis tuo 1000 euroa on laskurihinta, ei reaalihinta. Intelin kappalehinta lienee jossain 400 € paikkeilla.

Luulisin, että tilaukset voivat lopulta toteutuakin, sillä laskurin yksityiskohtien ja kannettavan tietokoneen yksittäisten komponenttien hinnat suhteessa toisiinsa eivät oikein kuulu asioihin joissa ostajan tulisi ehdottomasti huomata virheen tapahtuneen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 237
Tuo prosessori samantehoinen tai huonompi kuin 5600-5800H joita ollut alle 1k€ koneissa. Ei tämä mikään hintavirhe ole jos Intel yrittää vetää törkeää katetta prossasta.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 931
Jäädään nyt täälläkin jännittämään mitä tekevät, mutta ainakin itsellä lukee sähköpostissa, että "Tilaus vastaanotettu" ja että tilausvahvistus tulee 24 tunnin sisällä, eli liekkö tuollainen porsaanreikä heillä, että siellä vielä ehditään tilaukset perua? Mutta asiakkaan kannalta tilaus kuitenkin maksettu ja lainvoimainen mielestäni.

Hinnaksi tuli omalla kohdalla 557e, ku vaihdoin valmiiksi 512Gb SSD, ku varmasti riittävä peruskäyttöön, johon tuo menossa...
Minulla lukee että "Tilauksesi on vastaanotettu" ja että "tilaustasi käsitellään parhaillaan. Saat seuraavien 24 tunnin sisällä toisen sähköpostin, jossa tilauksesi tila vahvistetaan". Otsikkona on taase "Lenovo - Order submitted (#tilausnumba)".

Mielenkiintoista että eri muodossa tulee viestejä, lähettäjä on sama osoite? Tilasin käyttämällä Klarna laskutusta, maksa myöhemmin (30pv), joka oli valittavissa.
Täällä tuli ihan vaan vahvistus spostiin:

1632577531124.png


Seurantasivulla sitten:
Tilauksen tila
Tilausta käsitellään
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 457
Viestejä
4 200 106
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom