• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ei taida olla sallittua muokata maksettua tilausta, ilman asiakkaan hyväksyntää.

Ostopäätös kuitenkin tehty näkyvällä hinnalla

Edit. Peruminen on sallittua
 
Tän täytyy olla jotenkin kognitiivisesti vajaa tän aspan. Se vaan vääntää ja puhuu jostain aidanseipäästä vaikka fakta on se, että täysin normaalihintaisten tuotteiden lisäksi multa on velotettu kymppi makeisista, joita ei ole toimitettu. Pitäis kuulemma mennä myymälään maksaa lisää rahaa, että saisin ne tilauksesta puuttuneet tuplat, joista kuitenkin olen jo maksanut 36snt/kpl. Eihän tällanen helvetti voi olla todellista enää.
 
Ja tosiaan jos firmalla ja sen työntekijöillä on edes alustavia edellytyksiä käydä verkkokauppaa tai mitään muutakaan kauppaa, niin teknisen tai muun vastaavan virheen kohdalla otetaan asiakkaaseen yhteys, pahoitellaan tilannetta ja annetaan pari vaihtoehtoa mitä tehdään: perutaanko tilaus rahat palauttaen vai toimitetaanko tilaus uusilla ehdoilla.

Ei jumalauta kellekään täyspäiselle voi tulla mieleen, että otetaan vaan huvikseen random määrä tavaraa tilauksesta pois tilausvahvistuksen ja toimituslistan vastaisesti, puijataan asiakas omin kuluinensa noutamaan se paketti kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja aiheutetaan mukava ylläri sille sitten pakettia avatessa.

Ton koko porukan täytyy olla jotenkin vajaaälyistä esimiehiä myöten, että tollasta voi tapahtua.
 
tänään 4 saapunutta tilausta viety palautukseen takaisin, kaikkia tuotteita puuttui osa verrattuna lähetyslistaan.
2 Paperi pakettia palautin heti kaupassa.
Toki työntekijä saa näpytellä aikansa, mutta kehoitan kaikkia palauttamaan tuotteet.
 
Viimeksi muokattu:
Itse varmaan joudun alkaa riitelemään kuluttaja-asiamiehen avustuksella. Poistin jo muista tuotteista myyntilaput ja otin käyttöön, kun luonnollisesti odotin, että lähettävät puuttuneet tuotteet perässä. En voinut kuvitellakaan, että tuolla on jollain ollut vintti niin pimeänä, että ovat päättäneet tarkoituksella jättää tuotteita pois tilausvahvistuksen ja lähetyslistan vastaisesti ja vielä ilman, että ottavat asiakkaaseen mitään yhteyttä. Ei tollasta vaan voi tapahtua.
 
Paskaa. Laitoin viestin aspaan että odotan tilaamiani tuotteita saapuviksi viipymättä. Tilaus on tehty melkein viikko sitten, ja vielä tänään saapuneessa noutoilmoituksessa kappalemäärät ja hinnat olivat tilauksen mukaiset, mutta 2h noutoilmoituksen jälkeen saapuneessa viestissä lukee että verkkokaupan virhe ja tilauksen tuotteet korjattu vastaamaan maksettua summaa. Millä vitulla ne voi tuollaisen korjauksen tehdä (jättää 3kpl tuotetta lähettämättä) kun tilausvahvistuksessakin on niille kappalehinta jonka olen maksanut.
 
Paskaa. Laitoin viestin aspaan että odotan tilaamiani tuotteita saapuviksi viipymättä. Tilaus on tehty melkein viikko sitten, ja vielä tänään saapuneessa noutoilmoituksessa kappalemäärät ja hinnat olivat tilauksen mukaiset, mutta 2h noutoilmoituksen jälkeen saapuneessa viestissä lukee että verkkokaupan virhe ja tilauksen tuotteet korjattu vastaamaan maksettua summaa. Millä vitulla ne voi tuollaisen korjauksen tehdä (jättää 3kpl tuotetta lähettämättä) kun tilausvahvistuksessakin on niille kappalehinta jonka olen maksanut.
Ei ne voikaan. Kyllähän tässä on Tokmannin puolelta nyt rikottu jo tukuttain kuluttajansuojalain pykäliä ihan jo alkaen siitä, että on lähetetty asiakasta erehdyttävä ja paikkaansa pitämätön toimituslista, vaikka on tarkoituksella poistettu toimituksesta useita tuotteita pimittäen tämä asiakkaalta. Virheellisestä tiedosta seurasi se, että noudin tuotteet tilauksen perumisen sijaan, jonka olisin tehnyt, jos minulle olisi annettu rehellinen tieto toimituksen puutteelliseksi saatetusta sisällöstä. Asiakkaalla on oikeus vaatia tällaiset virheet korjatuksi, jos tuotteiden määrä tai ominaisuudet eivät vastaa ilmoitettua.

Asiakkaalla on myös oikeus vaatia vahingonkorvausta jos tällainen virheellinen menettely myyjän toimesta aiheuttaa hänelle taloudellista vahinkoa ja ylimääräisiä kuluja. Eihän se ilmaista ole se Tokmannilla ravaaminenkaan, kun puijattiin sua nyt tässä tälleen hassusti.

Ja kaikkein törkeintähän tässä tietysti on ainakin omalla kohdallani se, että on otettu rahaa huomattavasti enemmän kuin mitä edes normihinnoilla nämä tuotteet olisivat olleet ja vielä ruinataan rahaa lisää, jos haluaa ne tuotteet, mitkä on ilmoitettu toimitetuksi. Ihan jäätävän ala-arvoista ja laitonta touhua Tokmannilta.
 
Ja tosiaan jos firmalla ja sen työntekijöillä on edes alustavia edellytyksiä käydä verkkokauppaa tai mitään muutakaan kauppaa, niin teknisen tai muun vastaavan virheen kohdalla otetaan asiakkaaseen yhteys, pahoitellaan tilannetta ja annetaan pari vaihtoehtoa mitä tehdään: perutaanko tilaus rahat palauttaen vai toimitetaanko tilaus uusilla ehdoilla.

Ei jumalauta kellekään täyspäiselle voi tulla mieleen, että otetaan vaan huvikseen random määrä tavaraa tilauksesta pois tilausvahvistuksen ja toimituslistan vastaisesti, puijataan asiakas omin kuluinensa noutamaan se paketti kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja aiheutetaan mukava ylläri sille sitten pakettia avatessa.

Ton koko porukan täytyy olla jotenkin vajaaälyistä esimiehiä myöten, että tollasta voi tapahtua.

Kolme onnistunutta tilausta vastaanottaneenakin tähän on helppo yhtyä. Oikea tapa olisi varmaankin ollut perua kaikkien tilaukset (toki ois voinu kysyä lähetetäänkö ilman hintavirheitä) tai lähettää tilaukset kaikille. Tuotteet eivät kuitenkaan ole verkkokaupasta loppuneet.

Menikö tämä niin, että ennen jotain maanantaiaamun tiettyä kellonaikaa lähetetyt tuotteet tulivat normaalisti perille? Vai onko aiemmin lähetetyillekin käynyt kalpaten? Ite tilasin kaks pakettia lauantaina päivällä ja yhden maanantaina klo 03.20. Kaikki lähetettiin maanantaiaamuna neljään mennessä. Paketit oli noudettavissa keskiviikkona.
 
Oma vitsi- ja viihdepaketti lähti vasta tiistaina ja oli siis sisällöltään ihan monipuolinen ja asiallinen reilusti yli 20 euron tilaus eikä mikään "ostan 30 tuplaa 0 eurolla" -setti. Tilauksen olin tehnyt jo lauantaina päiväsaikaan.

Edit: Tilaus oli noudettavissa torstaina aamulla ja noudin sen samana iltapäivänä. Noin tunti sen jälkeen pistin viestiä, että tuotteita puuttuu ja joku puolisen tuntia sen jälkeen sain viestin, että he ovat korjailleet omin päin toimituksen sisältöä heidän kannaltaan edullisemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kolme onnistunutta tilausta vastaanottaneenakin tähän on helppo yhtyä. Oikea tapa olisi varmaankin ollut perua kaikkien tilaukset (toki ois voinu kysyä lähetetäänkö ilman hintavirheitä) tai lähettää tilaukset kaikille. Tuotteet eivät kuitenkaan ole verkkokaupasta loppuneet.

Menikö tämä niin, että ennen jotain maanantaiaamun tiettyä kellonaikaa lähetetyt tuotteet tulivat normaalisti perille? Vai onko aiemmin lähetetyillekin käynyt kalpaten? Ite tilasin kaks pakettia lauantaina päivällä ja yhden maanantaina klo 03.20. Kaikki lähetettiin maanantaiaamuna neljään mennessä. Paketit oli noudettavissa keskiviikkona.

Eilen vielä 7.1. tilattu ja samana päivänä lähetettu tuli oikein, tänään tuli 4.1. tilattu 8.1. lähetetty oli leikattu lähetys ( eli ilmoitus Tilauksesi xxxx on käsitelty ja tuotteet lähetetty myymälään 8.1.2020).
Kummassakin oli samanlainen tilaus. Ei siis mitään selvää syytä. 8.1. aamun jälkeen lähetetyissä on muutettu pakkaustapaa.


Tuossa vielä tokmannin tilauksen lähetyksen jälkeen lähettämä ilmoitus.
upload_2020-1-10_23-50-30.png
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko tuossa "kaikille tai ei kellekään" argumentissa varaa ajatukselle, että virheen havaitseminen vie aikansa havainnon välittäminen muille tilaustenkäsittejöille kestää sekin? Pitäisikö verkkokauppojen ottaa käyttöön viikon puskuri tilausten käsittelyyn, jotta olisi aikaa havaita virheiden tuomat tilausryntäykset ja käsitellä kaikki tasapuolisesti?

Ihme itkua jos on lähdetty tilaamaan täällä kerrotun hintavirheen perusteella ja valitetaan että jotain jäi saamatta "vaikka oli maksettu" kun nimenomaan on virheen ansiosta jätetty maksamatta tarjouksen loogisesti tarkoitettu summa.
 
Olisiko tuossa "kaikille tai ei kellekään" argumentissa varaa ajatukselle, että virheen havaitseminen vie aikansa havainnon välittäminen muille tilaustenkäsittejöille kestää sekin? Pitäisikö verkkokauppojen ottaa käyttöön viikon puskuri tilausten käsittelyyn, jotta olisi aikaa havaita virheiden tuomat tilausryntäykset ja käsitellä kaikki tasapuolisesti?

Ihme itkua jos on lähdetty tilaamaan täällä kerrotun hintavirheen perusteella ja valitetaan että jotain jäi saamatta "vaikka oli maksettu" kun nimenomaan on virheen ansiosta jätetty maksamatta tarjouksen loogisesti tarkoitettu summa.
Tilausvahvistus ja maksu on tietyissä tapauksissa sitova.
Jos virhe hinnassa on selkeä ja henkilön täytyisi se selkeästi tiedostaa niin silloin kaupan voi perua.

Se että tuotteita lähetellään tilausvahvistuksesta poiketen ilman ostajan hyväksyntää on väärin.
Tästä pitää tiedottaa ja kysyä haluaako hän silti tilauksen.

Mikäli kyseessä siis oli hinta jota ei voi helpolla tiedostaa että se olisi virheellinen on kauppa silloin myös sitova ja tuotteet myytävä siihen hintaan.
 
Tilausvahvistus ja maksu on tietyissä tapauksissa sitova.
Jos virhe hinnassa on selkeä ja henkilön täytyisi se selkeästi tiedostaa niin silloin kaupan voi perua.

Se että tuotteita lähetellään tilausvahvistuksesta poiketen ilman ostajan hyväksyntää on väärin.
Tästä pitää tiedottaa ja kysyä haluaako hän silti tilauksen.

Mikäli kyseessä siis oli hinta jota ei voi helpolla tiedostaa että se olisi virheellinen on kauppa silloin myös sitova ja tuotteet myytävä siihen hintaan.
Tässä tapauksessa tasan jokaisella on täällä ollut tiedossa ettei hinta voi olla oikea missään tapauksessa. Vai mistä saat muutamalla sentillä tuplapatukoita? Et edes tehtaalta saisi suoraan siihen hintaan.
 
Olisiko tuossa "kaikille tai ei kellekään" argumentissa varaa ajatukselle, että virheen havaitseminen vie aikansa havainnon välittäminen muille tilaustenkäsittejöille kestää sekin? Pitäisikö verkkokauppojen ottaa käyttöön viikon puskuri tilausten käsittelyyn, jotta olisi aikaa havaita virheiden tuomat tilausryntäykset ja käsitellä kaikki tasapuolisesti?

Ihme itkua jos on lähdetty tilaamaan täällä kerrotun hintavirheen perusteella ja valitetaan että jotain jäi saamatta "vaikka oli maksettu" kun nimenomaan on virheen ansiosta jätetty maksamatta tarjouksen loogisesti tarkoitettu summa.

Joo kyllä siinä on varaa muutoksiin. Nämä kaikki tilaukset tuli viikonloppuna (+loppiaismaanantai) niin siksi ajattelin, että olisi voinut olla aikaa lyödä kaikki tilaukset jäihin heti kun ongelma havaittiin. Ainakaan näin ei olisi saanut tapahtua, että paketeissa on ihan mitä sattuu, vaikka tilauslista näyttää alkuperäiseltä vielä noutohetkellä. Jos tilataan esim 7kpl jotain tuotetta 5e:lla niin eihän sitä voi muuttaa yksipuolisesti 4kpl tilaukseksi ja lähettää tuotteita muina miehinä. Sen ymmärtäisi, että tietystä hetkestä lähtien tilaukset yksinkertaisesti perutaan. Valitettavasti perumiset eivät ole menneet minkään logiikan mukaan kun tuntuu, että jokaisella on hieman erilainen ongelma. Tuokin on jotenkin käsittämätöntä, että kun tilauksesta perutaan esim Tuplat niin rahaa palautetaan asiakkaalle enemmän kuin niistä perutuista tuotteista on maksettu. Tokmannilla on paljon petrattavaa tuon verkkokauppansa suhteen. Toivottavasti hommat luistaa jatkossa paremmin.
 
Tuokin on jotenkin käsittämätöntä, että kun tilauksesta perutaan esim Tuplat niin rahaa palautetaan asiakkaalle enemmän kuin niistä perutuista tuotteista on maksettu. Tokmannilla on paljon petrattavaa tuon verkkokauppansa suhteen. Toivottavasti hommat luistaa jatkossa paremmin.
Tähän liittyen voin sanoa oman kokemuksen mukaan, että kyllä ne palautti todellisuudessa oikean määrän rahaa takaisin. Tilasin huvikseni pelkkiä tuplia, joista maksoin 3.18€. Sitten tilaus peruttiin ja sain sähköpostiin viestiä jossa luki harmittelut tapahtuneesta ja hyvityksestä. Viestissä luki että olisin maksanut 0€ tuplista ja että saisin 6.08€ takaisin hyvityksenä. Tiedä sitten mistä nää tiedot oltiin vedetty, mutta jäin odottelemaan että miten käy ja ihan oikein palauttivat 3.18€.
 
Ei mene kyllä noin miten väität täysin.
Ja virhe on tässä tapauksessa täysin selvä hinnan osalta jolloin kauppa voi ne tuotteet perua ja palauttaa rahat.
Mikä kohta on muka väärin?
Onko nyt nimimerkit mennyt sekaisin vai mikä agressio tulee mun kirjoituksesta joka oli juuri kuten itsekkin kerroit.
Kirjoitin sen miten laki käytännössä toimii/katsoo nämä tilanteet.

Ja virhe on tässä tapauksessa täysin selvä hinnan osalta jolloin kauppa voi ne tuotteet perua ja palauttaa rahat.
Jos virhe hinnassa on selkeä ja henkilön täytyisi se selkeästi tiedostaa niin silloin kaupan voi perua.
Lue nyt toi sun ja mun kirjoitus ihan ajatuksella :rolleyes:
Jos tarkasti haluat sen tekstin niin näin se menee.

Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

Huomioi myös että en ole kommentoinut onko vai eikö kauppaa ole oikeus purkaa/perua, edelleenkin toin esille vain mitä laki on mieltä enkä aijo enempää tuohon puuttuakkaan.

Täältä lisää
Sopimuksen hintatiedot

Mainoksen virheen oikaisu
 
Viimeksi muokattu:
Niin tässähän ei ole kyse edes virheellisestä hinnasta, vaan että tuotteita pystyi ostamaan eri määrän samaan hintaan esim 7kpl samaan 5kpl tarjousmäärä hintaan.
Mutta kauppa kirjasi lähetyslistaan tilatun määrän tuotteita, mutta ei lähettänyt kuin osan lähetyslistaan kirjatuista tuotteista.

Minun mielestäni tässä on vain yksi oikea tapa, palauttaa koko tilaus Tokmannille, Tokmanni kirjaa palautetut tuotteet liikeeseen niin sille tulee mukava sotku kun tuotteita kirjataan liikkeen saldolle suurempi määrä kuin niitä oikeasti siellä on.
Mielestäni on oikein että itse saavat myös huomata asian itseä työllistävän puolen. Ei kannata hyväksyä heidän määrän alennusta ja liikkeet ei voi sitä omatoimisesti korjata.

Itsellä vielä tulossa 2kpl tilauksia niin aion ne palauttaa avaamatta suoraan tiskillä.

Yleensä virhe korjataan perumalla, ei laittamalla eri tuote/määrä kuin lähtetyslistassa mainitaan. Tokmannin toiminta on erikoista kun tuotteet kuitenkin vain muutamia euroja halvempia kuin pitäisi.
Tokmannin verkkokaupassa on vielä sellainen erikoinen piirre että asiakas ei näe tuotekohtaisia alennuksia suoraan tuotteen hinnassa vaan vasta kokonaishinnassa. Tämä kyllä parani alkuvuoden aikana kun kimppa alennukset eriteltiin ryhmiksi. Muuta viime kädessä asiakas ei tiedä alennusta tarkkaan.


Tuossa vielä mallina Tokmannin tilauslista josta asiakkaan pitää käsittää onko summat oikein.
Olisiko ok jos jotain tuotetta tulisikin erimäärä kuin lähetyslistassa.
upload_2020-1-11_9-26-3.png


Tuossa vielä tuotteen wc paperi tilausvahvistus rivi.
Tuo halvempi on toimitettu, kalliimpaa ei ole toimitettu.
Tämä tuotekohtainen hinta tulee näkyville vasta sähköpostissa kun tilauksen on jo tehny.
upload_2020-1-11_9-29-10.png

toinen tilausvahvistus samasta tuotteesta.
upload_2020-1-11_9-33-18.png


Tässä tapauksessa tasan jokaisella on täällä ollut tiedossa ettei hinta voi olla oikea missään tapauksessa. Vai mistä saat muutamalla sentillä tuplapatukoita? Et edes tehtaalta saisi suoraan siihen hintaan.
Koeta käsittää asia ei koske suklaapatukoita. Toki niistäkin voi keskustella, vaan kyse on tilausmäärien muuttamisesta valmiista tilauksesta.
Esim nuo wc paperit on noudettaessa muuttunu 9kpl tilautusta niin käteen saa 5kpl.
Mukava ongelma jos palautat kaikki toimitetut 5kpl liikeeseen et saa koko hyvitystä koska tilauksen mukaan olet vastaanottanu 9kpl ja palautat vain 5kpl.

Itseä ei tämä juttu juuri hetkauta, kunhan nostan yrityksen toimintatapaa esille.

Täällä varmaan ymmärrettäisiin Tokmanni case paremmin jos 2kpl iPhone olisi laitettu tarjousmyyntiin ja myyjä liike huomaakin virheen lähetysvaiheessa, niin lähettääkin tarjoukseen tarkoitetyn 1kpl. Lähetyslistassa lukisi kuitenki 2kpl iPhone puhelimia.
Sähköpostiin tulisi viesti: Tilauksessa tapahtui tekninen virhe, sori.
Olemme korjannet tilauksen oikeaksi.
Asiakkaalle ei kuitenkaa kerrottaisi mitä yritys on tilaukselle tehny vaan yllätys selviäisi vasta pakkausta avatessa.
Sitten kun tulisi vaikka katumapäälle ja päättäisi palauttaa tuotteen.
Saisikin vain puolet hyvitystä koska on vastaanottanu kaksi puhelinta ja palauttanut vain yhden.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä tapauksessa tasan jokaisella on täällä ollut tiedossa ettei hinta voi olla oikea missään tapauksessa. Vai mistä saat muutamalla sentillä tuplapatukoita? Et edes tehtaalta saisi suoraan siihen hintaan.
Tasan en laskenut mitään kappalehintoja, kun ei niitä Tokmannin verkkokaupassa ole edes mahdollista laskea, koska alennus ilmoitetaan könttänä. Tein kuten aina, eli laitoin ostoskoriin tarvitsemani normaalihintaiset tavarat ja naputtelin päälle tarjoussuklaata ja tarjoussalmiakkia kunnes olin oikeutettu ilmaiseen toimitukseen.

Annetuilla lähtökohdilla asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuuksia olla vastuussa Tokmannin verkkokaupan toiminnasta eikä Tokmannilla ole mitään lainsäädännöllistä oikeutta muuttaa lähetyksen sisältöä yksipuolisesti mutulla vastoin tilausvahvistusta. Kyse ei ole "muutaman sentin tuplista" vaan minulta on otettu kymppi ylimääräistä rahaa verrattuna lähetyksen sisältöön, joka koostui Tokmannin kikkailujen jälkeen enää normaalihintaisista tuotteista. Joku vähemmän Spede kyllä käsittää, että siinä on silloin menty isosti metsään.
 
Ei mene kyllä noin miten väität täysin.
Ja virhe on tässä tapauksessa täysin selvä hinnan osalta jolloin kauppa voi ne tuotteet perua ja palauttaa rahat.
Itsellä siis tosiaan hinnaksi jäi 36snt/kpl, mikä ei ole mielestäni mitenkään täysin selvä virhe etenkään, kun sen näkee vasta tilausvahvistuksesta. Kolme tuplaa reilulla eurolla on hyvä, muttei mitenkään poikkeuksellinen alennus, jos on vaikka isoja tuote-eriä vanhentumassa. Silti noista rahat vietiin, mutta otettiin ne tuplat pois. Virhetilanteessa kauppa voi ehdottaa kaupan perumista ja palauttaa rahat asiakkaan suostumuksella. Tätä ei kuitenkaan ehdotettu vaan mielivaltaisesti poisteltiin tuotteita. Niin ei voi tehdä, vaan kuluttajansuojalain toisen luvun kuudennessa pykälässä on aika selkeästi, että:

"Kielto antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja
Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.

Totuudenvastaiset tai harhaanjohtavat tiedot voivat koskea erityisesti:

1) kulutushyödykkeen olemassaoloa, saatavuutta, lajia, laatua, määrää ja muita keskeisiä ominaisuuksia"


Tokmanni on aivan yksiselitteisesti antanut väärää tietoa toimituksen sisällöstä ja kaupan päälle vielä pöllinyt rahatkin.
 
Joo. Toiset elävät oikeaa elämää ja joskus ovat joutuneet myös oikeussaleihin istumaan ja tutustumaan lakipykäliin. Toiset allekirjoittavat viesteihinsä 10 riviä keskustelupalstoille kuinka paljon kotona on tallennustilaa animelle.

Ja toiset elävät oikeaa elämää omaten tutkinnonkin asiasta. Tallennustila on kuville ja videoille, joita kertyy kun on jonkinlainen harrastus toisin kuin anime.

E: ja hommaa isompi näyttö tai pienempi reso, niin menee yhdelle riville tuo - jos siis häiritsee.
 
Ja toiset elävät oikeaa elämää omaten tutkinnonkin asiasta. Tallennustila on kuville ja videoille, joita kertyy kun on jonkinlainen harrastus toisin kuin anime.

E: ja hommaa isompi näyttö tai pienempi reso, niin menee yhdelle riville tuo - jos siis häiritsee.
Ei tässä häiritse mikään muu kuin se, että tulet tänne mölisemään nollapostauksillasi täysin aiheeseen liittymättömiä henkilökohtaisuuksia.
 
Ei tässä häiritse mikään muu kuin se, että tulet tänne mölisemään nollapostauksillasi täysin aiheeseen liittymättömiä henkilökohtaisuuksia.

Nollapostaus tietysti joo, koska olisin voinut todeta vain, että olet väärässä. Tässä ketjussa tuntuu olevan paljonkin mielipiteitä, joita esitetään faktoina. Häiritsee, koska noita usein esitetään neuvojen muodossa. Mutta jatkakaa, ei kai tuo toisaalta ole minulta pois.
 
Mitä jos vaikka lopettaisitte näiden hintavirheiden kanssa pelleilyn niin ei tavitsisi itkeä ja tuhlata aikaa näiden asioiden selvittelyyn? Vai onko unelmanne saada kusetettua yrityksiä ja saada joskus joku 1€ oled-telkkari olkkariin?
 
Viimeksi muokattu:
Mitä jos vaikka loppettaisitte näiden hintavirheiden kanssa pelleilyn niin ei tavitsisi itkeä ja tuhlata aikaa näiden asioiden selvittelyyn? Vai onko unelmanne saada kusetettua yrityksiä ja saada joskus joku 1€ oled-telkkari olkkariin?

Siinäkin mielessä vähän turhaa tänne näistä Clasu, Tokmanni jne. sotkuista itkeä kun ei ne varsinaisesti kiistatilanteita ole. Tahallisia väärinkäyttöjä ja ihan tietoisesti itse aiheutettuja, minusta tänne kuuluisi asiallinen keskustelu ja asioiden selvittely. Tehkää oma ketju niille, nimeksi vaikka "Kauppojen kusetus ja tavaroiden saamatta jäämisestä toipuminen"
 
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.
 
Huomautus. Jätetään turhat provoilut väliin.
Hienoa Tokmanni. Tilaus noudettu, sisässä vähennetyt määrät tavaraa mutta listalla täydet määrät. Ei olisi itseäni haitannut jos peruvat tilauksen, en olisi mitään ollut vaatimassa. Mutta onhan nyt perseestä että toimittavat eri määrän tavaraa kuin toimituslähetteeseen kirjaavat. Saa nähdä miten palauttaminen onnistuu kun tuotteita ei ole sitä mitä listoilla lukee. VMP.
Onnittelut!
 
Tänne Mr Tokmanni toimitti kaikki paitsi tilauksissa olleet Tupla patukat vaikka niitä tilasin kaikkia eri vaihtoehtoja, joista vain tuo yksi laatu oli ns ilmainen...Eli maksoin siis mistä? Heh, täytyy varmaankin sitten ottaa yhteyttä ja tiedustella millä matikalla tää meni oikein...Lähetyslistoissa tuotteet tietenkin olivat.
 
Mulle tuli kans Tokmannilta vajaa toimitus, ilman mitään ennakkoinfoa paitsi se tänne aiemmin jo lainattu geneerinen meili. Laitoin aspaan meiliä, jossa kerroin mitä tuli ja mitä puuttui ja kysyin palauttavatko rahat toimittamatta jääneistä vai lähettävätkö loput romut. Puhelin soi sen jälkeisenä aamuna, jossa pahoiteltiin kovasti ja kysyttiin, kumminko haluan. Kerroin että ihan sama, aspa tehköön niin kuin helpointa heille. Totesi että joku tuote oli loppunut välissä, mutta hyvittävät sen tilille samantien (lähetyslistan kappalehintojen mukaisesti) ja uusi tilausvahvistus loppuromuista 0,00€ hinnoilla kilahti nopeasti meiliin.
 
Mitä jos vaikka loppettaisitte näiden hintavirheiden kanssa pelleilyn niin ei tavitsisi itkeä ja tuhlata aikaa näiden asioiden selvittelyyn? Vai onko unelmanne saada kusetettua yrityksiä ja saada joskus joku 1€ oled-telkkari olkkariin?

Tää on vähän kakspiippunen juttu. Nykyajan "tarjous"kulttuuri aiheuttaa näitä hintavirheitä kun tuotteiden hintoja pumpataan edestakaisin. Eihän noita muuten olisi lähellekkään näin paljoa. Hintavirheiden etsijät "kusettavat" harvoin, mutta yritykset harhaanjohtavat kuluttajia ihan jatkuvasti.

Omakohtaisina kokemuksina ainakin soundbar-case, jossa Komplett unohti nostaa hintaa 750e:lla ennen kuin laittoi 750e:n alennuskoodin voimaan. Ihan törkeä kusetusyritys.

Toisena esimerkkinä Harman Kardon Onyx Studio 5- kaiutin. Ostin sen muka-tarjouksesta tietäen hintakehityksen. Kaiutin on myynnissä "normaalisti" hintaan 399e, mutta tasaisin väliajoin hintana on 149e ja kuvassa teksti: "säästä 250e". Tuoko on ihan normaalia toimintaa? Menee ihan niiden huonekalufirmojen tasolle, joissa on tyyliin aina kaikki tuotteet -50%.

Pidän myös kummallisena, että firmojen tarjoussivulla saattaa olla 2000 tuotetta tai jos jonku puhelimen hinta laskee pysyvästi kympillä niin se on tarjous ainakin parin kuukauden ajan.

Ainakin Gigantissa myyjien provikkapalkat perustuvat suurilta osin kusettamiseen. Suositellaan hyvien katteiden tuotteita hyvien hintalaatutuotteiden sijaan. Jotku myyjät suorastaan välttelevät myymästä miinuskatteen viikkotarjoustelkkaria, koska se on heidän palkasta pois. Minun olisi myyjän mukaan kannattanut ostaa OLED C7 400e halvemman B7:n sijaan, valmiiksi kalibroitu malli (=avattu pakkaus + 99e), 30e:n antenninjohto, nettiliittymä, lisätakuu ja osamaksusopimus. Menee kuulemma ensimmäinen vuorokausi siihen jos päivittää television itse. Kuuntelimme monta muutakin älytöntä valhetta ennen kuin piinaava kaupantekotapahtuma tuli päätökseensä ja kaveri suostui myymään pelkän television. Monessakohan kännykässäkin raksuttaa se tosi tarpeellinen virustorjuntaohjelma.

Viime aikoina on uutisoitu taas näistä uskonfirmoista, jotka myyvät vanhuksille parin tunnin viemäripuhdistuksia 2600e:lla, tarpeettomia kattoremontteja jne. Tähän maailmaan mahtuu niin paljon moraalitonta vilunkipeliä, ettei muutama Tupla-patukka paljoa paina.
 
Tää on vähän kakspiippunen juttu. Nykyajan "tarjous"kulttuuri aiheuttaa näitä hintavirheitä kun tuotteiden hintoja pumpataan edestakaisin. Eihän noita muuten olisi lähellekkään näin paljoa. Hintavirheiden etsijät "kusettavat" harvoin, mutta yritykset harhaanjohtavat kuluttajia ihan jatkuvasti.

Omakohtaisina kokemuksina ainakin soundbar-case, jossa Komplett unohti nostaa hintaa 750e:lla ennen kuin laittoi 750e:n alennuskoodin voimaan. Ihan törkeä kusetusyritys.

Toisena esimerkkinä Harman Kardon Onyx Studio 5- kaiutin. Ostin sen muka-tarjouksesta tietäen hintakehityksen. Kaiutin on myynnissä "normaalisti" hintaan 399e, mutta tasaisin väliajoin hintana on 149e ja kuvassa teksti: "säästä 250e". Tuoko on ihan normaalia toimintaa? Menee ihan niiden huonekalufirmojen tasolle, joissa on tyyliin aina kaikki tuotteet -50%.

Pidän myös kummallisena, että firmojen tarjoussivulla saattaa olla 2000 tuotetta tai jos jonku puhelimen hinta laskee pysyvästi kympillä niin se on tarjous ainakin parin kuukauden ajan.

Ainakin Gigantissa myyjien provikkapalkat perustuvat suurilta osin kusettamiseen. Suositellaan hyvien katteiden tuotteita hyvien hintalaatutuotteiden sijaan. Jotku myyjät suorastaan välttelevät myymästä miinuskatteen viikkotarjoustelkkaria, koska se on heidän palkasta pois. Minun olisi myyjän mukaan kannattanut ostaa OLED C7 400e halvemman B7:n sijaan, valmiiksi kalibroitu malli (=avattu pakkaus + 99e), 30e:n antenninjohto, nettiliittymä, lisätakuu ja osamaksusopimus. Menee kuulemma ensimmäinen vuorokausi siihen jos päivittää television itse. Kuuntelimme monta muutakin älytöntä valhetta ennen kuin piinaava kaupantekotapahtuma tuli päätökseensä ja kaveri suostui myymään pelkän television. Monessakohan kännykässäkin raksuttaa se tosi tarpeellinen virustorjuntaohjelma.

Viime aikoina on uutisoitu taas näistä uskonfirmoista, jotka myyvät vanhuksille parin tunnin viemäripuhdistuksia 2600e:lla, tarpeettomia kattoremontteja jne. Tähän maailmaan mahtuu niin paljon moraalitonta vilunkipeliä, ettei muutama Tupla-patukka paljoa paina.
Tossa on kyllä pointtia, mutta Tokmanni ei myy viemäriremontteja eikä kaiketi harrasta muitakaan huijauksia. Esimerkin myyjäkin oletettavasti valehtelee oman etunsa vuoksi, ei yrityksen käskystä. Mielestäni ihmisiä ei pitäisi huijata, ei yrityksien tai yksityisten.

Kuitenkin jokaisen pitäisi hintavirheitä tai hyviä tarjouksia hyödyntäessään kantaa riski että tilaus perutaan, sekä toisaalta vastuu omasta moraalistaan ilman ulkoisia perusteluita.

En tilannut mm. tuplia, hernekeittoa tai kaiuttimia. Eikö ihmiset voisi kestää sen, että jotkut tilaavat ja toiset eivät tai lakata seuraamasta tätä threadia? Faktahan on, että on kaupan ja asiakkaan välinen asia mitä myydään, mihin hintaan ja toimitetaanko tilaus lopulta tilauksen mukaisesti.
 
Tossa on kyllä pointtia, mutta Tokmanni ei myy viemäriremontteja eikä kaiketi harrasta muitakaan huijauksia. Esimerkin myyjäkin oletettavasti valehtelee oman etunsa vuoksi, ei yrityksen käskystä. Mielestäni ihmisiä ei pitäisi huijata, ei yrityksien tai yksityisten.

Kuitenkin jokaisen pitäisi hintavirheitä tai hyviä tarjouksia hyödyntäessään kantaa riski että tilaus perutaan, sekä toisaalta vastuu omasta moraalistaan ilman ulkoisia perusteluita.

En tilannut mm. tuplia, hernekeittoa tai kaiuttimia. Eikö ihmiset voisi kestää sen, että jotkut tilaavat ja toiset eivät tai lakata seuraamasta tätä threadia? Faktahan on, että on kaupan ja asiakkaan välinen asia mitä myydään, mihin hintaan ja toimitetaanko tilaus lopulta tilauksen mukaisesti.

Mainitaan vielä tässä viimesessä oli kyse että Tokmanni ei perunu tilauksia vaan väärensi toimituksen sisältöä.
 
Joo, perumisessa ei olisi mitään ongelmaa. Toimitusluettelon väärentämisessä on, sillä siinä huijataan asiakas ottamaan sellainen tilaus vastaan, jota on todella vaikea lähteä palauttamaan. Siinähän mussutat tiskillä, että kun ei näitä tuotteita oikeasti ollu mukana alunperinkään. Tää on ihan yksiselitteisesti laitonta varsinkin kun asiakkailta otetaan rahaa tuotteista, joita ei aiota toimittaa. Eikä Tokmanni ole antanut minulle mitään muita vaihtoehtoja/ehdotuksia tilanteen ratkaisemiseksi kuin hyväksyä se, että rahaa vietiin huomattava määrä myös sellaisista tuotteista, joita ei ole eikä tule.
 
Joo, perumisessa ei olisi mitään ongelmaa. Toimitusluettelon väärentämisessä on, sillä siinä huijataan asiakas ottamaan sellainen tilaus vastaan, jota on todella vaikea lähteä palauttamaan. Siinähän mussutat tiskillä, että kun ei näitä tuotteita oikeasti ollu mukana alunperinkään. Tää on ihan yksiselitteisesti laitonta varsinkin kun asiakkailta otetaan rahaa tuotteista, joita ei aiota toimittaa. Eikä Tokmanni ole antanut minulle mitään muita vaihtoehtoja/ehdotuksia tilanteen ratkaisemiseksi kuin hyväksyä se, että rahaa vietiin huomattava määrä myös sellaisista tuotteista, joita ei ole eikä tule.
Oletko varma etteivät palauta rahoja?
Mulla on joskus aijemmin tokmanin kanssa käynyt niin, ettei niillä ollut yhtä tuotetta jonka tilasin niin ilmoittivat, että lähettävät ilman puuttuvaa tuotetta, mutta palauttavat rahat kun olen saanut muut tavarat ja näin kävikin. Silti tilausvahvistuksessa ja siinä lapussa paketin sisällä se puuttuva tuote oli.

Ei siinä kyllähän vaikka palauttaisivatkin rahat viiveellä niin vähän kummallista toimintaa poistelemalla tuotteita ilmoittamatta siitä etukäteen asiakkaalle.

Tämä vain tälläisenä ajatuksena että voivat silti palauttaa rahat vaikka ei mitään mainintaa lapuissa olekkaan.
 
Olen. Ainoana vaihtoehtona asiakaspalvelusta annettiin, että voin tilata tuotteet uudelleen listahintaisina, vaikka ne on jo kerran maksettu liikaa alennetulla hinnalla.
Ethän sinä ole niistä oikeaa hintaa maksanut joten aika turhaa itkua muutaman euron patukoiden perään.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Olisi kiva nyt tietää mistä täällä puhutaan, kun niitö hintavirheitä oli useilla eri suklailla. Oliko se 5 € paketti missä sai samaan hintaan ylimääräisiä(ja jätettiin toimittamatta ne ylimääräiset). Vai se millä sai ilmaiseksi kasan vai joku kolmas??
 
Valehtelet. Kyllä ne liikaa maksetut palauttaa ja eihän ne patukat edes maksaneet mitään.
Mä en oikein ymmärrä mikä tarve ihmisillä on tulla tänne kertomaan miten asiat ovat oikeasti menneet, kun selvästi siitä ei ole mitään käryä. Tuolla ylempänä olen ihan selkeästi kertonut moneen otteeseen, että näistä veloitettiin kyllä ja vielä ihan järkevä määrä rahaa. En ole niitä ihmisiä, jotka tekivät jonkin nollalla eurolla 20 suklaapatukkaa -tyylisen tilauksen. Niistä veloitettiin 36snt/kpl. Tämän lisäksi oli salmiakkipusseja, joita ei toimitettu, vaikka niistä veloitettiin vajaa euro/pussi. Yhteensä kympin edestä tuotteita, joita ei toimitettu eikä olla toimittamassa, ellen maksa niitä uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeillaan vielä kerran kuvan kanssa kun tää on näemmä niin vaikeaa:

Tein normaalin tilauksen kourallisesta tarvikkeita, joista yksi tuote oli määräalennuksessa. En tilannut ko. tuotetta määrää, joka olisi huijannut verkkokauppaa enkä tilausta tehdessäni edes tiennyt, että niin olisi voinut tehdä. Tämän päälle tilasin tarjouksessa olleita suklaita ja makeisia saadakseni ilmaisen toimituksen. Näin teen aina. Tarvitsin niitä siis ilmaista toimitusta varten, eikä pyrkimyksenäni ollut mikään ilmaisien tuplien tilaaminen. Oletin klikkaamillani määrillä per 5 nippualennuksen tulleen täyteen sen minkä siitä etanavauhtia päivittyvästä ostoskorin hintanäytöstä könttäalennuksineen pystyy ylipäätään järjellä seuraamaan.

Ilmeisesti verkkokaupan nippualennuslaskuri olisi toiminut teknisesti oikein ainoastaan artikkelikohtaisesti. Artikkelikohtaisia hintoja ei siinä kohtaa voi kuitenkaan nähdä. Kuvan artikkelikohtaiset hinnat näkyvät vasta sähköpostiin tulevassa tilausvahvistuksessa. Hintaero "oikeaan" alennukseen nähden oli sen verran pieni muutaman vajaan euron makeispussin kanssa, että sitä on tilatessa aika lailla mahdoton ostoskorilaskurista järkevästi pystyä hahmottamaan, ellei asiaa ala ihmettelemään ajan ja laskimen kanssa. Rahat otettiin näistä ja makeispusseista (yht. 10e), mutta tuotteet jätettiin paria makeispussia lukuun ottamatta pois.

Ymmärtäisin kyllä, jos tämä olisi ollut sellainen laatikollinen ilmaisia tuplia -kusetustilaus, mutta nyt kyse oli Tokmannille korkeintaan muutaman euron ongelmasta. Todellisuudessa he olisivat joutuneet myymään normaalihintaisten tuotteiden päälle kourallisen tuplia suurin piirtein sisäänostohintaan. Asia jonka kuka tahansa aivot omaava myyjä mieluummin tekee kuin lähtee tuottamaan asiakkaalle tätä paljon suurempaa taloudellista haittaa laittomin keinoin ja väärentäen, kuten nyt on tehty. Olen pyytänyt Tokmannilta laskelmaa millä matematiikalla he ovat tulleet siihen tulokseen, että näistä voi ottaa rahat lähettämättä tuotteita, mutta en tietenkään ole sellaista laskelmaa saanut, kun millään matematiikalla ei sellaiseen lopputulokseen voi päästä.

Jos asiakkaan on käytännössä mahdotonta tehdä verkkokaupasta minkäänlaista alennustuotteita sisältävää tilausta ilman asiakkaan niskaan kaadettavaa hintavirhettä pitää verkkokauppa mieluummin sulkea. Yhteydenotto hintavirheestä ennen paketin mutulla sörkkimistä ja lähettämistä ei pitäisi olla tällaisessa tilanteessa liikaa vaadittu, vaikka tapa se on tietysti tämäkin hoitaa PR-puolta ja hankkia mainetta. Onneksi Lidlistä saa suklaalevyjä samaan hintaan kuin Tokmannilta suklaapatukoita, joita ei ole olemassa.

upload_2020-1-13_8-8-21.png
 
Kokeillaan vielä kerran kuvan kanssa kun tää on näemmä niin vaikeaa:

Tein normaalin tilauksen kourallisesta tarvikkeita, joista yksi tuote oli määräalennuksessa. En tilannut ko. tuotetta määrää, joka olisi huijannut verkkokauppaa enkä tilausta tehdessäni edes tiennyt, että niin olisi voinut tehdä. Tämän päälle tilasin tarjouksessa olleita suklaita ja makeisia saadakseni ilmaisen toimituksen. Näin teen aina. Tarvitsin niitä siis ilmaista toimitusta varten, eikä pyrkimyksenäni ollut mikään ilmaisien tuplien tilaaminen. Oletin klikkaamillani määrillä per 5 nippualennuksen tulleen täyteen sen minkä siitä etanavauhtia päivittyvästä ostoskorin hintanäytöstä könttäalennuksineen pystyy ylipäätään järjellä seuraamaan.

Ilmeisesti verkkokaupan nippualennuslaskuri olisi toiminut teknisesti oikein ainoastaan artikkelikohtaisesti. Artikkelikohtaisia hintoja ei siinä kohtaa voi kuitenkaan nähdä. Kuvan artikkelikohtaiset hinnat näkyvät vasta sähköpostiin tulevassa tilausvahvistuksessa. Hintaero "oikeaan" alennukseen nähden oli sen verran pieni muutaman vajaan euron makeispussin kanssa, että sitä on tilatessa aika lailla mahdoton ostoskorilaskurista järkevästi pystyä hahmottamaan, ellei asiaa ala ihmettelemään ajan ja laskimen kanssa. Rahat otettiin näistä ja makeispusseista (yht. 10e), mutta tuotteet jätettiin paria makeispussia lukuun ottamatta pois.

Ymmärtäisin kyllä, jos tämä olisi ollut sellainen laatikollinen ilmaisia tuplia -kusetustilaus, mutta nyt kyse oli Tokmannille korkeintaan muutaman euron ongelmasta. Todellisuudessa he olisivat joutuneet myymään normaalihintaisten tuotteiden päälle kourallisen tuplia suurin piirtein sisäänostohintaan. Asia jonka kuka tahansa aivot omaava myyjä mieluummin tekee kuin lähtee tuottamaan asiakkaalle tätä paljon suurempaa taloudellista haittaa laittomin keinoin ja väärentäen, kuten nyt on tehty. Olen pyytänyt Tokmannilta laskelmaa millä matematiikalla he ovat tulleet siihen tulokseen, että näistä voi ottaa rahat lähettämättä tuotteita, mutta en tietenkään ole sellaista laskelmaa saanut, kun millään matematiikalla ei sellaiseen lopputulokseen voi päästä.

Jos asiakkaan on käytännössä mahdotonta tehdä verkkokaupasta minkäänlaista alennustuotteita sisältävää tilausta ilman asiakkaan niskaan kaadettavaa hintavirhettä pitää verkkokauppa mieluummin sulkea. Yhteydenotto hintavirheestä ennen paketin mutulla sörkkimistä ja lähettämistä ei pitäisi olla tällaisessa tilanteessa liikaa vaadittu, vaikka tapa se on tietysti tämäkin hoitaa PR-puolta ja hankkia mainetta. Onneksi Lidlistä saa suklaalevyjä samaan hintaan kuin Tokmannilta suklaapatukoita, joita ei ole olemassa.

upload_2020-1-13_8-8-21.png

Tässä herää kysymys, paljonko olisi postikulut? Jos ne olisivat 5€ sinun pitäisi saada rahaa vielä takaisin 16 centtiä, koska jos tuotteita ei toimitettu niin he ovat ilmeisesti kuitenkin ottaneet postikulut paketista. Tosin siitä olisi pitänyt ilmoittaa erikseen (esim. kaikkia tuotteita ei ollut saatavilla, lisäsimme 5€ postikuluja + vähensimmen tuotteet mitä ei ollut. TAI esim. normaalisti postikulut 6€, saatte alennusta 34centtiä)

Toki voidaan kysyä olisiko silloin pitänyt ottaa asiakkaaseen yhteyttä että lähetetäänkö tuotetta ollenkaan jos postikulut tulevat maksettavaksi.
 
Mä en oikein ymmärrä mikä tarve ihmisillä on tulla tänne kertomaan miten asiat ovat oikeasti menneet, kun selvästi siitä ei ole mitään käryä. Tuolla ylempänä olen ihan selkeästi kertonut moneen otteeseen, että näistä veloitettiin kyllä ja vielä ihan järkevä määrä rahaa. En ole niitä ihmisiä, jotka tekivät jonkin nollalla eurolla 20 suklaapatukkaa -tyylisen tilauksen. Niistä veloitettiin 36snt/kpl. Tämän lisäksi oli salmiakkipusseja, joita ei toimitettu, vaikka niistä veloitettiin vajaa euro/pussi. Yhteensä kympin edestä tuotteita, joita ei toimitettu eikä olla toimittamassa, ellen maksa niitä uudelleen.
Se ettei niitä sinulle toimiteta ei edellenkään tarkoita sitä ettetkö saisi niistä rahoja takaisin. Anna, kun arvaan niin olet ainoastaan pyytänyt tavaroiden toimitusta et rahoja takaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom