Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt
Lahden Karismasta ei ainakaan saanut aamu 10 aikaan enään. Ohjattiin normikassalta multimediapuolen kassalle,joka sitten antoi pakit tilaukselle.Ilmeisesti oli ollut ysin aikaan hiukan härdelliä siinä normikassalla,niin enään ei haluttu selvitellä ikäviä asioita ohimenevän kansan nähden.Olisi kiva tietää, että onko tietyt paikkakunnat joissa kieltäytyvät luovuttamassa tuotteita tai peruuttavat sähköpostilla? On tosiaan käsittämättömän kuuloista, että toiset liikkeet luovuttavat tavarat ja toiset ei. Pitäisi saada Clas Ohlsonilta joku viesti jota näyttämällä kaikki saa tuotteensa, jos myyjä kieltäytyy.
Kukaan onnistunut Clas Ohlsonin chatissa saamaan vahvitusta, että olisi tullut uusi ohjeistus siitä, että tilauksia ei enää peruta/tuoteet luovutetaan jatkossa?
Clasun chatti on auki ma-pe 9-18, la 10-18 ja su 12-16
Kummasti kuitenkin 80 prosenttia yrityksistä noudattaa lautakunnan päätöstä. Ihan ulkomaita myötenKkv päätöksellä ei vaan ole mitään virkaa eikä sitä tarvitse noudattaa se on vain suositus.
Tämä. Luulisi tämänkin ketjun autistisimpienkin "firmammiehien" älyävän että Suomessa on kuluttajalla aivan älyttömän kattavat oikeudet.Monet viimeaikaiset tapaukset (näytöt, soundbar jne) osoittavat, että kuluttajat voittavat tämän tyyppiset asiat aika hyvällä prosentilla. Siksi on melko outoa, että joillaki riittää aikaa ja kiinnostusta tulla lyttäämään niitä, jotka vaativat oikeutta itselleen.
Kyllä täällä on jutut aika monella lähteny laukalle.Kyllä tästä kannattaa ilmoitus tehdä ja uskon, että KKV puoltaa myös kuluttajaa tässä(kin) tapauksessa...
Tuossa tapauksessa siis tehty kauppa ei sido myyjää, koska on tapahtunut virhe. Se, että saako tavarat on yrityksen tahdosta kiinni (ainakin ennen käräjiä). Saattaa olla fiksua toimittaa osa tuotteista pitääkseen kiinni asiakkaista, mutta saattaa olla olemattakin. Esimerkiksi jos on tilattu jotain niin kallista, että mainehaitta on pienempi kuin suora rahallinen menetys. Tuosta määritelmästähän voi vääntää vaikka kuinka tietenkin, mutta kyllähän tämä oli taas täälläkin todettu poikkeukselliseksi tilanteeksi.Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.
Itse saan ainakin enemmän nautintoa mammonasta mitä kuluttajariitalautakuntavalituksilla saan. Olen voittanut jo teltta-gaten ja soundbar-gaten. Huomattavia summia kotiinpäin Soundbar on päivittäisessä käytössä ja teltat myin eteenpäin hyvään hintaan.
Perusteletko tummenetun kohdan vähän tarkemmin? En ymmärrä kannanottoasi ollenkaan.Kkv päätöksellä ei vaan ole mitään virkaa eikä sitä tarvitse noudattaa se on vain suositus.
Suositus on suositus ja määräys on määräys. Voihan niistä halutessaan omalla rahalla vääntää oikeudessa jos siltä tuntuu.Perusteletko tummenetun kohdan vähän tarkemmin? En ymmärrä kannanottoasi ollenkaan.
Oletteko laittaneet kuluttajaneuvontaan lahjakorteista reklamaatiota?
Musta tämä alkoi kääntymään siinä kohtaa myyjää vastaan,kun alkoivat joissain paikoissa luovuttamaan tänään tavaraa. Kaikki myyjät ei näköjään olleet sitoutuneet ohlsoniin, vaan olivat vain töissä siellä.Tämä homma taisi kääntyä siinä kohtaa ostajia vastaan kun porukka alkoi tilaamaan lahjakortteja puoleen hintaan.
Niin tiesin olevan virhe. Silti tahdon hyväksikäyttää tilannetta ja imeä itselleni mammonaa koska minulla on mahdollisuus siihen.Tämä ketju on malliesimerkki, mikä tässä maassa ja ”oikeuksissa” on vialla. Jokaikinen tietää, ja tiesi jo tilatessaan, että kyseessä on hintavirhe. On aika naurettavaa sitten ”loukkaantua” ja tehdä kiusaa kun ei onnistukaan. Kyynel.
En minäkään ole persaukinen. Mutta tahdon silti lisää.Ps. Minunkin tilaus peruttiin, mutta ei kiinnosta. En ole persaukinen.
Tämä on tosiaan virkistävä kannanotto.Niin tiesin olevan virhe. Silti tahdon hyväksikäyttää tilannetta ja imeä itselleni mammonaa koska minulla on mahdollisuus siihen.
En minäkään ole persaukinen. Mutta tahdon silti lisää.
Rikoksiin en sorru.Tämä on tosiaan virkistävä kannanotto.
Uteliasuudesta kuitenkin kysyn, että vedätkö rajan johonkin? Jos kaupan kassalla jää ostoksistasi joku viivakoodi lukematta, niin kerrotko myyjälle? Entä isommissa kaupoissa?
No sentään sulla aikaa menee kun päivystät täällä katsomassa mahdollisia yritysten kusetuskeinoja päivästä toiseen.Niin tiesin olevan virhe. Silti tahdon hyväksikäyttää tilannetta ja imeä itselleni mammonaa koska minulla on mahdollisuus siihen.
Hohhoijaa miten te jaksatte...
Itselläkin tilaus peruttu, mutta ei kiinnosta oikeastaan yhtään. Persaukiset itkee..
Voitko vielä toistaa, että olitko persaukinen vai et? Ja peruttiinko sun tilaus?Tämä ketju on malliesimerkki, mikä tässä maassa ja ”oikeuksissa” on vialla. Jokaikinen tietää, ja tiesi jo tilatessaan, että kyseessä on hintavirhe. On aika naurettavaa sitten ”loukkaantua” ja tehdä kiusaa kun ei onnistukaan. Kyynel.
Ps. Minunkin tilaus peruttiin, mutta ei kiinnosta. En ole persaukinen.
Ai täällä on nyt ihan Clasun edustaja paikalla. Älä ihmettele jos saat maanantaina puhelun tuntemattomasta numerosta, se on vain asianajajani."Vähän" offtopic mut täytyy kyllä vain ihmetellä tällaista mentaliteettia. t: Clasun Henkilökunta
Laita nyt vähän tunnelmia paalupaikalta. Tuliko pomo aamulla hautajaistunnelmissa kertomaan uutiset vai naureskeltiinko kahvipöydässä?"Vähän" offtopic mut täytyy kyllä vain ihmetellä tällaista mentaliteettia. t: Clasun Henkilökunta
Täällä ruokaketjunpohjalla enemmän nauratti, etenkin kun seurannut tapahtumaa eilisestä saakka Tiedä sitten millaiset paperisodat on ollut tuolla korkeammalla taholla.Laita nyt vähän tunnelmia paalupaikalta. Tuliko pomo aamulla hautajaistunnelmissa kertomaan uutiset vai naureskeltiinko kahvipöydässä?
Siellä vasta etsitään syyllistä kenen pää voidaan pudottaa =)Täällä ruokaketjunpohjalla enemmän nauratti, etenkin kun seurannut tapahtumaa eilisestä saakka Tiedä sitten millaiset paperisodat on ollut tuolla korkeammalla taholla.
Sama työkaluvaunu täällä, mutta ilman lisävarusteita. Rahti 57,80 € Viesti "Tilauksesi on matkalla" tuli juuri hetki sitten. Kaikki kolme alennuskoodia käytössä.Tänne on tulossa Cocraft työkaluvaunu ja työkaluvaunun ylälaatikko + lahjakortti. Nyt siis lähetetty tilassa ja seurantakoodi sähköpostissa. Todella kallis rahti noille, mutta eipä tuota reilua 100kg:ta olisi oikein muutenkaan saanut kotia roudattua.
#Voimia, nyt voit throwawayn turvin avata tosiaan vähän tunnelmia. Itse en tosiaan yksittäisiä myyjiä suosittele kenenkään kiusaavan tämän tyyppisillä asioilla liikaa esim myymälöissä, seuraavat vain annettuja ohjeita ja yleisesti ottaen hoitavan omat hommansa hyvin. Ylhäältäpäin ne ohjeistukset ja päätökset tulevat. Sivuhuomiona, ihmettelin kun myymäläpäällikkö antoi vain etunimen, kun kysyin kenen kanssa olin jutellut jos vien asiaa eteenpäin. Surullista tosiaan, että porukka joutuu jotenkin pelkäämään, että aletaan maalittamaan tai jotain. Tarjousten seuraaminen on ihan kivaa puuhaa, mutta ei nää toivottavasti ole mitään niin vakavia juttuja kenenkään mielestä, että tarvitsee perään soitella."Vähän" offtopic mut täytyy kyllä vain ihmetellä tällaista mentaliteettia. t: Clasun Henkilökunta
Riippuu vähän, jos teidän asiakaspalvelija käy vittuilemaan epärehellisestä toiminnasta, niin vaikea siinä on pokkaa pitää. Sain kuitenkin pidettyä, mutta tilauksen voisitte nyt kiltisti toimittaaHaluan vain muistuttaa ettei me myyjät olla syypäitä että ettehän meille tule purkamaan pahaa mieltä
Jos jaksaa nostaa tästä haloon täytyy olla joko persaukinen, tai elämäntapvalittaja vailla muuta tekemistä. Hohhoijaa.Voitko vielä toistaa, että olitko persaukinen vai et? Ja peruttiinko sun tilaus?
Mäkää en oo persaukinen ja mitä tekemistä sillä edes on koko tämän jutun kanssa, mitä vittua nyt
Tässä se ongelman ydin onkin.broidi käveli just myymälään ja sai kaikki tilatut tuotteet. Myyjä vain sanoi, että heidän moka.
Miten voi olla näin erilainen toimintaa chat vastuakset / eri myymälät?
Tänne tuli myös toimitusilmoitus.Mavic ministä tuli juuri ilmoitus että on kuriirin kyydissä, ai että ku pääsee tuuhean halvalla lentelemään [emoji1305]
Minkä paikkakunnan liike kyseessä?broidi käveli just myymälään ja sai kaikki tilatut tuotteet. Myyjä vain sanoi, että heidän moka.
Miten voi olla näin erilainen toimintaa chat vastuakset / eri myymälät?
Tänne tuli myös toimitusilmoitus.
Tää on vähän sellaista peliä, että voittajia on vähän ja häviäjiä paljon.
JyväskyläMinkä paikkakunnan liike kyseessä?
Systeri haki sieltä, oli kyselleet et mistä sai koodin mut sai kamat mukaanOnko Oulun Valkean liikkeestä kukaan tänään saanut tilaustaan? Tekstari saapui jokunen tunti sitten että olisi noudettavissa, mutta saakohan mukaan.
Ilmeisesti se on kuluttajariitalautakunnan keissejä tuossa vaiheessa.Onko Elisan Asus M509 läppäriepisodista kellään mitään uutta tietoa? Itselleni tarjottiin tilalle Vivobook 14 läppäriä, en suostunut koska spekseiltään (ainakin cpu & gpu) selkeästi huonompi. Ja taitaapa olla listahinnaltaan myös selkeästi halvempikin.
Veli kävi hakemassa minulle Apple Tv 4k 64gt. Antoivat mukaan 32Gt mallin 64gt sijaan. Kun meni vaihtaa tuotetta oikeaan niin päättivät ottaa takasi tuotteen eikä tehdä asialle enempää. 1.5t hukkaan kulunutta aikaa ja parkkimaksut etc.Onko Oulun Valkean liikkeestä kukaan tänään saanut tilaustaan? Tekstari saapui jokunen tunti sitten että olisi noudettavissa, mutta saakohan mukaan.
Pystytkö vastaamaan onko teille annettu joku ohjeistus tästä millä perustein tuotteita luovutetaan/ei luovuteta asiakkaille?"Vähän" offtopic mut täytyy kyllä vain ihmetellä tällaista mentaliteettia. t: Clasun Henkilökunta
- Eli kertaalleen maksettu ja luovutettu tuote.Veli kävi hakemassa minulle Apple Tv 4k 64gt. Antoivat mukaan 32Gt mallin 64gt sijaan. Kun meni vaihtaa tuotetta oikeaan niin päättivät ottaa takasi tuotteen eikä tehdä asialle enempää. 1.5t hukkaan kulunutta aikaa ja parkkimaksut etc.
On hieno kauppa, suosittelen.