Mikä auto minulle?

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 366
Skoda Fabia manuaalina saa alle 100tkm ajettuna vuosien -17-19 nurkilta. Ei pitäis tulla yllättäviä korjauskohteita, öljynvaihdot varmasti edullisia monimerkkikorjaamoilla. Maantiekulutukseksi lupaa ~ 4l/100km. Sisarmalli Polo yllättävän vakaa maantieajettava.
Polo kasvoi korimallin päivityksessä suuremmaksi vuosimallista 2018 lähtien. Fabia päivittyi samalle pohjalle vasta vuosimallissa 2021.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 110
Pieni/keskikokoinen auto alle 10k ois hakusessa. Hyvä hinta/laatusuhde, helppo/halpa ylläpitää. Kilsoja tulee 5000 vuodessa painottuen maantielle.Tilaa en tarvitse yhtään. Olen erittäin rauhallinen kuski, jopa punton 60 hv riitti mulle hyvin. Mieluusti siis vähän hevosvoimia ja pieni kulutus. Toyotoista en tykkää, muut merkit käy. Löytyiskö ehdotuksia näillä vaatimuksilla?
Oma ehdotukseni olisi Rellun Clio Tce 90 moottorilla. Esimerkiksi annettuna vaikkapa https://www.nettiauto.com/renault/clio/14395316

Näitä saa vähän ajettuna ja kohtuu uusina reippaasti alle 10k hinnan.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
478
Pitäisi syksyn mittaan vaihtaa nykyinen diesel RS Octavia (-14, farkku) vähän uudempaan, ruosteettomampaan ja vähemmän ajettuun (inan alle 280tkm). Kilometrejä tulee vuodessa alle 15tkm nykyään ja kärrynveto pitäisi onnistua laillisesti ainakin sinne 750kg jarruttomaan asti (ilman pikku-e).

Emännällä on hybrid corolla ja se menee todella pienellä polttoaineella. Vetopainot ainoa miinus (450kg).

Budjettina vaikka alle 20te autot, vanhasta saa ilmeisesti 8000-9000e nopealla vilkaisulla. Farkku automaatilla jatkossakin hakusessa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 394
Pieni/keskikokoinen auto alle 10k ois hakusessa. Hyvä hinta/laatusuhde, helppo/halpa ylläpitää. Kilsoja tulee 5000 vuodessa painottuen maantielle.Tilaa en tarvitse yhtään. Olen erittäin rauhallinen kuski, jopa punton 60 hv riitti mulle hyvin. Mieluusti siis vähän hevosvoimia ja pieni kulutus. Toyotoista en tykkää, muut merkit käy. Löytyiskö ehdotuksia näillä vaatimuksilla?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 931
Mitähän mieltä pitäisi olla tälläisestä kuviosta. 270tkm ajettu Volvo V70 2.5T AWD joka on huollettu viimeeksi 2017. SIllä on ajettu 15tkm huollon jälkeen eli pääasiassa seisonut. Mennyt katsastuksista kyllä läpi, paitsi 2020 hylky. Ollut viimeiset 13 vuotta samalla omistajalla.

En itse näe tuossa mitään kummallista. Oma vanha C5 oli samanlaisessa käytössä, tosin vähän useammin huolsin ehkä kolmen vuoden välein eikä se aiheuttanut ongelmia.
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
532
Mitähän mieltä pitäisi olla tälläisestä kuviosta. 270tkm ajettu Volvo V70 2.5T AWD joka on huollettu viimeeksi 2017. SIllä on ajettu 15tkm huollon jälkeen eli pääasiassa seisonut. Mennyt katsastuksista kyllä läpi, paitsi 2020 hylky. Ollut viimeiset 13 vuotta samalla omistajalla.

En itse näe tuossa mitään kummallista. Oma vanha C5 oli samanlaisessa käytössä, tosin vähän useammin huolsin ehkä kolmen vuoden välein eikä se aiheuttanut ongelmia.
Tarkista jarrut. Noin vähillä kilometreillä (~2tkm/vuosi?) voi käytön puutteesta alkaa paikat jumittumaan, jarrulevyt ruostumaan.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 225
Mitähän mieltä pitäisi olla tälläisestä kuviosta. 270tkm ajettu Volvo V70 2.5T AWD joka on huollettu viimeeksi 2017. SIllä on ajettu 15tkm huollon jälkeen eli pääasiassa seisonut. Mennyt katsastuksista kyllä läpi, paitsi 2020 hylky. Ollut viimeiset 13 vuotta samalla omistajalla.

En itse näe tuossa mitään kummallista. Oma vanha C5 oli samanlaisessa käytössä, tosin vähän useammin huolsin ehkä kolmen vuoden välein eikä se aiheuttanut ongelmia.
No sellaista mieltä, että niille normaalia vähäisimmille kilsoille on joku selitys? Ei tuo automaattisesti tarkoita sitä, että auto olisi täysi susi.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 931
No sellaista mieltä, että niille normaalia vähäisimmille kilsoille on joku selitys? Ei tuo automaattisesti tarkoita sitä, että auto olisi täysi susi.
En mä siltä kantilta saitä ajatellutkaan. Pääasiassa mitä ongelmia tuollaisesta seisomisesta voisi olla. Ei tuolle seisomiselle annettu muuta syytä kuin että omistajalla ei ole ollu tarvetta ajella enemmän. Ajelin itsekin vanhalla autolla tosiaan todella vähän. Joinain vuosina juuri tuon 2tkm/vuosi eikä se aiheuttanut ongelmia. Se auto oli kyllä täysin arvoton ja päätyi romuttamolle kun siitä luovuin niin ei paljoa kiinnostanut sen kunto.

7 vuotta vanhat öljyt kuulostaa rohkealta peliltä. Paljonko on pyyntiä?
Huoltoonhan se pitäisi samantien viedä, olin tosin niin ajatellut tehdä muutenkin oli kyseessä mikä tahansa auto. 6500e haluaisivat.

Tarkista jarrut. Noin vähillä kilometreillä (~2tkm/vuosi?) voi käytön puutteesta alkaa paikat jumittumaan, jarrulevyt ruostumaan.
Onko muuta kuin jarrut mikä kannattaa tarkistaa? Akku varmastikkaan ei myös ole tykännyt tuosta seisomisesta.


Edit: Niinjoo, olihan mulla tuo katsastusraportti. En tajunnut alunperin katsoa paljon sillä on ajettu per vuosi kun ei tullut edes mieleen että se voisi olla hyvin pieniä määriä. Viimeisen vuoden aikana sillä on ajettu 4000 kilometriä ja sitä edeltävien vuosien n. 1500. Viimeisen vuoden aikana ei paljoa vähemmän mitä arvioin että itsekin tulee tällä ajeltua. Perushuolto tuohon niin eiköhän se ihan toimiva peli ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
503
Mitähän mieltä pitäisi olla tälläisestä kuviosta. 270tkm ajettu Volvo V70 2.5T AWD joka on huollettu viimeeksi 2017. SIllä on ajettu 15tkm huollon jälkeen eli pääasiassa seisonut. Mennyt katsastuksista kyllä läpi, paitsi 2020 hylky. Ollut viimeiset 13 vuotta samalla omistajalla.

En itse näe tuossa mitään kummallista. Oma vanha C5 oli samanlaisessa käytössä, tosin vähän useammin huolsin ehkä kolmen vuoden välein eikä se aiheuttanut ongelmia.
En ostaisi, 7 vuotta vanhat öljyt kuitenkin koneessa. Autot muutenkin tykkää että niillä ajetaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 113
Viestejä
4 299 819
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom