Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Ei voi kuin ihmetellä näitä ketjuja lukiessa että miten firmat jaksavat joka vuosi lähteä mukaan tähän hintakilpailuun, kun kokonaisuutena tulos on kuitenkin tappiollinen firmalle, puhuttiin sitten taloudellisesta tuloksesta tai PR:stä. :D
no tähän on syy trendi... jollet lähe mukaan sun myynti jää todella pieneksi silloin... se että ison firman luulisi osaavan ja saavan homman hoitumaan on eri juttu.. mutta on niitä hyvinkin onnistuneita bf yms kampanjoita, niistä et vaan saa lukea pahemmin jälestä... sama lähestulkoon minkä tahansa kiitoksen/positiivisen palautteen kanssa...

Itseäni ihmetyttää eniten se miten Elisa voi vetää tämän BF:n täysin vihkoon verkkokaupan ja saatavuuden / saldojen osalta? Heillä oli varmasti etukäteen tiedossa mitä tarjouksia laitetaan ja, että verkkokauppaan tulee asiakasryntäys.

Kumma kyllä Amazon.de:n BF tarjousten kanssa ei tullut pienintäkään ongelmaa ja tavarat tulivat viikon sisään keski-Euroopasta Lappiin ilmaiseksi. Tervetuloa Amazon ja Alibaba tänne pohjolaan ihan lokalisoidulla sivuillakin kun ei täällä osata.

Itseäni ihmetyttää eniten se miten Elisa voi vetää tämän BF:n täysin vihkoon verkkokaupan ja saatavuuden / saldojen osalta? Heillä oli varmasti etukäteen tiedossa mitä tarjouksia laitetaan ja, että verkkokauppaan tulee asiakasryntäys.

Kumma kyllä Amazon.de:n BF tarjousten kanssa ei tullut pienintäkään ongelmaa ja tavarat tulivat viikon sisään keski-Euroopasta Lappiin ilmaiseksi. Tervetuloa Amazon ja Alibaba tänne pohjolaan ihan lokalisoidulla sivuillakin kun ei täällä osata.
no sehän on juuri se kun elisa luuli et viellä tukkimiehen kirjanpito riittää.. ei kannata panostaa saldoihin yms... ja merkata tarjouserää... tarjouserähän oli monella, ja monet ois tänkin casen osalta tiputtanut pois (itseni mukaanlukien)

no sehän on juuri se kun elisa luuli et viellä tukkimiehen kirjanpito riittää.. ei kannata panostaa saldoihin yms... ja merkata tarjouserää... tarjouserähän oli monella, ja monet ois tänkin casen osalta tiputtanut pois (itseni mukaanlukien)
Varsin huvittavaa ja ilmeisen totta aikana, jolloin toinen karvan isompi verkkokauppa Alibaba myy Single's dayn aikana päivässä 34 miljardilla eurolla, joista eka miljardi myydään 68 sekunnissa. Liekköhän heillä saldot kohdallaan vai lähetelläänkö jälkikäteen sähköposteja ja jätetäänkö aspaan soittopyyntöjä aiheesta saanko minä tilausvahvistuksen mukaisen tavaran vai en?

Viimeksi muokattu:
eli kyllä ne toimittaa sen heti kunhan heiän se tavarantoimittaja ilmoittelee heille toimitusajankohtaa. En tiedä keksiikö ne kohta uuden tekosyyn ja alkavat vetoomaan peruutuksen tavarantoimittajan puolesta. ehkä...
Nyt tuli matkahuollon seurantakoodi

Ps. Tilasin itse tämän silloin kun verkkosivulla oli "loppunut verkkokaupasta" mutta Lisää ostoskoriin nappi toimi. Eli tilausjärjestys ei sano mitään

Ps. Tilasin itse tämän silloin kun verkkosivulla oli "loppunut verkkokaupasta" mutta Lisää ostoskoriin nappi toimi. Eli tilausjärjestys ei sano mitään
koska otit yhteyttä elisaan? sillä luulen et sen moni haluaa tietää kun ei oo menny homma ihan noin putkeen
(ihan osoittamaan elisan järjöttömyyttä tässä casessa)

ku jaksais rakentais äkkiä taulukon millon kukakin tilas, millon valitti ja mikä on case status... se kertois selkeiten miten älytön tää on..

Eihän Elisan olisi pitänyt laittaa kuin ilmoitukseen (oikean tuotteen lisäksi) kappalemäärät. Koneita tarjolla 100kpl tms. Silloin olisi ollut selvä peli ja tätä keskustelua ei käytäisi, koska firma on ilmoittanut määrät. Kaikki peruutukset olisi ollut ok ja laillisia.
Nyt määriä ei ollut, joten yks kaks Elisa olikin hyvin ahtaalla. Ja kun tarjous ei myöskään ollut mitenkään hälyttävän outo BF tarjous kalliimmasta koneesta, niin eivät oikein pysty edes vetoamaan virheeseen tuotesivulla.

Eiköhän ensi kerralla Elisalla lue tarkasti määrät. :D

koska otit yhteyttä elisaan? sillä luulen et sen moni haluaa tietää kun ei oo menny homma ihan noin putkeen
(ihan osoittamaan elisan järjöttömyyttä tässä casessa)
Tiistaina tilaus peruutettiin ja väitettiin että tuotetta ei ole.
Soitin keskiviikkona ja siihen laitettiin uusi tilaus.
Torstaina tuli viestiä, että tuotetta ei ole varastossa.
Mulle ehdotettiin tilalle myös kalliimpaa ja huonompaa konetta tilalle.
Toinen asiakaspalvelija sanoi sitten että tuotetta ei ole.
Ehdotettiin 50e alennusta tietokoneostoksesta.
Toinen asiakaspalvelija sanoi että sitä on tulossa, mutta ei tiennyt milloin he saavat sitä.
Matkahuollolta tuli seurantakoodi.

/yhteensä tuli otettua yhteyttä sinne 4 puhelua, 1 sähköposti, 1 reply sähköpostiin, 2 yhteydenottoa chatin kautta ja yhden lomakkeen kautta tehdyn yhteydenoton, 2 ajanvarausta. Ainiin ja otin mie kkv:lle yhteyttä, mutta en tarvinnu sen apua ja sen kanssa ei tarvinu asiaa jatkaa, kun olin varma elisan ymmärtävän tilanteen.

Viimeksi muokattu:
Eihän Elisan olisi pitänyt laittaa kuin ilmoitukseen (oikean tuotteen lisäksi) kappalemäärät. Koneita tarjolla 100kpl tms. Silloin olisi ollut selvä peli ja tätä keskustelua ei käytäisi, koska firma on ilmoittanut määrät. Kaikki peruutukset olisi ollut ok ja laillisia.
Nyt määriä ei ollut, joten yks kaks Elisa olikin hyvin ahtaalla. Ja kun tarjous ei myöskään ollut mitenkään hälyttävän outo BF tarjous kalliimmasta koneesta, niin eivät oikein pysty edes vetoamaan virheeseen tuotesivulla.

aivan, juurikin tästä syystä itsekin viellä tilasin koneen vaikka silloin jo näkyi että varastosta loppu( ku olin hidas)...
ja tätä olen kritisoinut kokoajan, vaikkakin hyödyin itse... jos heillä ois ollu kappalemäärät ois case jääny mallimerkintään, jonka oisivat varmaan paremmin saanu hoidettua kun osa ei ois valittanu ja lopuille ois riittäny ne "paremmat" varastosta
Mutta vähän tuntuu et elisan motto on et jos möhlitään ni möhlitään kunnolla :D mitä sitä suotta puolitihen o jättää :)

Viimeksi muokattu:
ku jaksais rakentais äkkiä taulukon millon kukakin tilas, millon valitti ja mikä on case status... se kertois selkeiten miten älytön tää on..
Torstaina n.23:40, jolloin saldot olivat vihreällä kera kommentin "Laitetta runsaasti verkkokaupan varastossa". Tällä hetkellä odotan Elisan selvitystä saadaanko konetta lisää Asukselta / maahantuojalta ja tähän kuulemma kuluu ainakin viikko. Rahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.

Torstaina n.23:40, jolloin saldot olivat vihreällä kera kommentin "Laitetta runsaasti verkkokaupan varastossa". Tällä hetkellä odotan Elisan selvitystä saadaanko konetta lisää Asukselta / maahantuojalta ja tähän kuulemma kuluu ainakin viikko. Rahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.
toikin on niin perseestä!!! iso firma pitää rahat tilillänsä ja pieni saa räpiköidä (en ota kantaa tässä sokuripapan kokoon, josta alkuliitellä voisi päätellä muutakin ku pientä ;)) vaan ihan siihen et mitäs jos oisit vikat rahas laittanu tähän? siis normi elämisen jälkeen... monelle voi äkkiä olla säästötkin siinä

Yritin tarjota diiliä, missä ottaisin M570 koneen ja maksaisin itse näiden koneiden normi hinnan erotuksen. Mutta eipä käy elisalle. Jos otan M570, saan siitä 50e alennuksen..eipä tule kyseeseen. Kusee Elisan säädön vuoksi pojan syntymäpäivät, joten periaatteesta vien tämän maaliin asti. Ja aion kyllä muutaman päivän sisällä koittas onko Iltalehti/iltasanomat kiinnostuneet jutusta.
Mulle tuli kaksi konetta, eli jos tuo 256 -versio kelpaa, niin saa tulla hakemaan pki-seudulta tuolla Black Friday tarjoushinnalla. Avaamaton pakkaus.

ahat ovat edelleen Elisalla vaikka tilaus on (yksipuolisesti) peruttu statuksella.
Tämän vuoksi vaadin heiltä kirjallisesti sähköpostiin todistuksen, että olen koneen edelleen saamassa. Muutoinhan ne vois yks kaks sanoa ettei tiedä mistään mitään ja vedota peruutukseen.

Mulle tuli kaksi konetta, eli jos tuo 256 -versio kelpaa, niin saa tulla hakemaan pki-seudulta tuolla Black Friday tarjoushinnalla. Avaamaton pakkaus.
Meinaatko ettet joudu palauttamaan kun huomaavat? Enkä kyllä 256 osta, kun olen 512 tilannut. Ja tosiaan ihan periaatteesta vien tän elisalle loppuun.

Tämän vuoksi vaadin heiltä kirjallisesti sähköpostiin todistuksen, että olen koneen edelleen saamassa. Muutoinhan ne vois yks kaks sanoa ettei tiedä mistään mitään ja vedota peruutukseen.

Meinaatko ettet joudu palauttamaan kun huomaavat? Enkä kyllä 256 osta, kun olen 512 tilannut. Ja tosiaan ihan periaatteesta vien tän elisalle loppuun.
Olet varmaan tilannu kaksi kertaa, kannattaa tarkistaa sopimukset oma elisasta.
Ilmoitin jo Elisalle kämmistä ja maksan tietysti molemmat, mikäli en palauta toista.

Ilmoitin jo Elisalle kämmistä ja maksan tietysti molemmat, mikäli en palauta toista.
Tuun lauantaina kattoon Raskasta Joulua -konsertin Hesaan, mun täti vähän kärvisteli kun en tilannu sille kans tollasta, jos kysyn siltä huomenissa että haluaako se ostaa ton pois niin onnistuisko la-su kaupat?

Ei tuo välttämättä auta. Tuolla syyllä myyjä voi lopettaa kyllä myynnin, mutta jos ihmiset on saaneet jo tilattua liinaa, niin taas ollaan vääntämässä

Ei tuo välttämättä auta. Tuolla syyllä myyjä voi lopettaa kyllä myynnin, mutta jos ihmiset on saaneet jo tilattua liinaa, niin taas ollaan vääntämässä
Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa kuluttajalle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.

Tarjouskampanjat

Mulle kerrottiin tänään puhelimessa (taas), ettei korvaavaa laitetta ole. Saat 50€ alennuskupongin, jos ostat jonkin muun laitteen...blaa blaa.
Kun sanoin, että minulle kelpaa vain ostamani tuote, niin valitteli ja kehoitti ottamaan yhteyttä kkv:hen??? Koska minulla on siihen oikeus.
Ei siis apua. Eikä lupausta mistään.
Kyllä meinaa hermot mennä. Tein sen valituksen kkv:lle, nyt mietin että mitä seuraavaksi?

Mulle kerrottiin tänään puhelimessa (taas), ettei korvaavaa laitetta ole. Saat 50€ alennuskupongin, jos ostat jonkin muun laitteen...blaa blaa.
Kun sanoin, että minulle kelpaa vain ostamani tuote, niin valitteli ja kehoitti ottamaan yhteyttä kkv:hen??? Koska minulla on siihen oikeus.
Ei siis apua. Eikä lupausta mistään.
Kyllä meinaa hermot mennä. Tein sen valituksen kkv:lle, nyt mietin että mitä seuraavaksi?
Kannattaa sinne kkv suuntaan linkitellä myös tämä ketju, sillä onhan tuo aika paksua puhetta kun muille lupaillaan ihan eri asioita ja osa saa ihan seurantakoodeja/laitteita jo.

Kannattaa sinne kkv suuntaan linkitellä myös tämä ketju, sillä onhan tuo aika paksua puhetta kun muille lupaillaan ihan eri asioita ja osa saa ihan seurantakoodeja/laitteita jo.
Eikö ne todellakaan tajua Elisalla, että kusevat omiin muroihinsa yhä edelleen. Osalle tulee kone kuten kuuluukin ja osalle arvotaan 50€ lahjakorttia. Miten tämä puulaaki voi olla näin sekaisin asiakaspalvelunsa osalta?

No nyt saivat Elisalla korjattua hinnan sopparissa normaaliksi 299€, eikä tarvinnut ees ottaa yhteyttä laskutukseen... Vieläkun se näyttö ei ois niin paska kuin joku täällä sanoi kun oli käynyt verkkiksessä kattomassa. Ja 512 -versio läppäristä tuli tännepäin muutaman chättihäiriköinnin jälkeen.

No nyt saivat Elisalla korjattua hinnan sopparissa normaaliksi 299€, eikä tarvinnut ees ottaa yhteyttä laskutukseen...
Itsellä näkyy vielä 599€ hintana. Tosin läppärikin on vielä matkalla jossain, seurannan mukaan on nyt käyttänyt vajaaseen 5km matkaan muutaman päivän.

No nyt saivat Elisalla korjattua hinnan sopparissa normaaliksi 299€, eikä tarvinnut ees ottaa yhteyttä laskutukseen... Vieläkun se näyttö ei ois niin paska kuin joku täällä sanoi kun oli käynyt verkkiksessä kattomassa. Ja 512 -versio läppäristä tuli tännepäin muutaman chättihäiriköinnin jälkeen.
Ei se näyttö mikään susipaska ainakaan tossa omassa ollut, Pirkkalan Verkkiksessä näin kans kyseisen laitteen ja se näyttö oli aivan hirveä, en tiedä oliko samasta kappaleesta kyse.

Itsellä näkyy vielä 599€ hintana. Tosin läppärikin on vielä matkalla jossain, seurannan mukaan on nyt käyttänyt vajaaseen 5km matkaan muutaman päivän.
Mulla lähti 5.12 Elisalta Helsingistä ja 6.12 klo 04 oli jo jossain Turun pisteessä. Ajattelin jo saavani hakea paketin viikonloppuna. Mutta sitten ei mitään päivityksiä niin hyvin alkaneeseen toimitusketjuun kunnes tänään 10.12 klo 16 päivittyi tilanne, että paketti on seuraavaksi matkalla tuohon läheiseen R-kioskiin. Eli kolme arkipäivää paketti ei liikkunut ainakaan seurannan mukaan mihinkään, joten hieman ruuhkaa tällä hetkellä ja kärsivällisyyttä vaaditaan..

Mulla lähti 5.12 Elisalta Helsingistä ja 6.12 klo 04 oli jo jossain Turun pisteessä. Ajattelin jo saavani hakea paketin viikonloppuna. Mutta sitten ei mitään päivityksiä niin hyvin alkaneeseen toimitusketjuun kunnes tänään 10.12 klo 16 päivittyi tilanne, että paketti on seuraavaksi matkalla tuohon läheiseen R-kioskiin. Eli kolme arkipäivää paketti ei liikkunut ainakaan seurannan mukaan mihinkään, joten hieman ruuhkaa tällä hetkellä ja kärsivällisyyttä vaaditaan..
Samassa lastissa näyttäisi sitten kulkevan.

Kiitos tiedosta. Tämä kärsivällisyys on jo "hiukan" koetuksella ihan Elisan kanssa. Oma johtopäätös tämän Black Fridayn perusteella on kytätä tarjoukset jatkossa ulkomailta ja/tai tilata tavarat suoraan Amazon.de:stä daily deals jne.., jossa saldot ja toimitusaika-arviot pitävät. Suomessa samaan ei näytä pystyvän kuin Verkkokauppa.com aika ajoin ja hekin harrastavat tuota ärsyttävää 5kpl erä tarjousmallia toki rehellisesti sen kertoen.

DNA:n cyber monday tarjouksessa olleessa philips hue 2+1m valonauhassa piti sivujen mukaan tulla mukana bridge -reititin. Eipä tullut.

DNA:n cyber monday tarjouksessa olleessa philips hue 2+1m valonauhassa piti sivujen mukaan tulla mukana bridge -reititin. Eipä tullut.
Onko screenshottia tallella tuotesivulta, lukeeko sitä erikseen enään muualla? Jos ne vain unohti, eihän teleoperaattorit ole huijareita tai käytä hyväkseen asiakkaita.

Onko screenshottia tallella tuotesivulta, lukeeko sitä erikseen enään muualla? Jos ne vain unohti, eihän teleoperaattorit ole huijareita tai käytä hyväkseen asiakkaita.
No eipä ole ollut tapana ottaa ruutukaappauksia, mutta näkyy tuo vielä googlen välimuistissa.

No eipä ole ollut tapana ottaa ruutukaappauksia, mutta näkyy tuo vielä googlen välimuistissa.
upload_2019-12-10_22-38-3.png

ite en ollu ikinä ennen kuullu googlen välimuistista, piti ihan googlettaa että mitäs sie tarkotit. Niin sekö tallentaa tollatavalla kaiken mitä plärää tuolla netissä...

ite en ollu ikinä ennen kuullu googlen välimuistista, piti ihan googlettaa että mitäs sie tarkotit. Niin sekö tallentaa tollatavalla kaiken mitä plärää tuolla netissä...
No kaiken ja kaiken, mutta varauduppa vielä isompaan yllätykseen. Googlaa waybackmachine ja varaa itsellesi aikaa sen kanssa puuhasteluun :comp:

Mä sain chatissä hoidettua tuon niin että ne laittavat mulle tulemaan sen puuttuvan Hue-sillan, laitoin vielä sinne maililla screenshotin tuotekuvauksesta.

Philips Hue White & Color -valonauhapaketti, 2+1 metriä, 99,00 € | DNA
Philips Hue White & Color -valonauhapaketti tarjoaa yhteensä 3 metriä muotoiltavaa Philips Hue - valonauhaa. Mukana myös Philips Hue Silta -reititin.

Hinta

99,00 €
Saatavuus

varastossa”

Tuota tuotetta ei enää ole DNA:n sivuilla edes, mutta onneksi DNA:lla tuo homma toimii.

Nyt ehdotettiin korvaavaksi tuotteeksi elisalta Asus VivoBook 14 (X411QA-EB071T)

Eipä tuo nyt ihan vastaava laitos ole, mutta kannattaako siihen tyytyä?

minua vähän nauratti tämä elisan touhu :) siis mulle tuli ihan se luvattu malli, kävin hakemassa ja hyvinhän tuo toimii. Vaikka olin todella skeptinen kaiuttimista, mutta eihän nämä raiskaakkaan mun korvia. eli toimii hyvänä kelloradiona. vähän offtopic:
Mulla tää JNS techin tekemä kommentti hiukan hymyilytti kun elisasta oli kyse hällä ja sen asiakaspalvelusta.

Kyllähän tämä Elisa sotku on aika kiinnostavaa, alennuspyyntöön nyt pläjähti oheinen tilaus.

No pitää selvitellä miten nuo saa peruttua.

upload_2019-12-11_18-52-10.png

edit.
eipä näköjään voi noita perua.
upload_2019-12-11_18-54-51.png

Juu eihän noita voi edes verrata keskenään toisessa on FX -sarjan prossu ja toisessa Zen. Varmaan jotain 100-300% tehoeroja noiden kahden välillä tehtävästä riippuen.

Oli Elisakin pääsyt osaksi YLE:n uutista.
http://yle.fi/uutiset/3-11111668
"
Yksittäisistä yrityksistä KKV on saanut tänä vuonna erityisen paljon viestejä Elisan kampanjasta, jossa tarjouksessa olleet kannettavat tietokoneet loppuivat kesken. Kyse on kuluttajien yhteydenotoista, eikä KKV osaa vielä sanoa, ovatko ne kaikki perusteltuja.

Verkkokauppa-asiantuntija Leevi Parsama arvioi, että jossain määrin tarjoustuotteiden loppuminen voi olla tarkoituksellistakin.

– Sillä luodaan haluttavuuden vaikutelmaa ja viestitetään, että kannattaa ensi kerralla olla nopea."

Mitä ne sanoi kieltäytymiseen? Menetitkö nyt oikeuden laitteeseen ylipäätään?
Sähköpostitse vastasin ja nyt oli tullut Elisalta viesti että kannattaa olla yhteydessä kuluttajaoikeusneuvojaan. Asia oli jo valmiiksi vireillä KKV:ssä niin välitin vain Elisan vastauksen käsittelijälle ja nyt taas odotellaan.

Sähköpostitse vastasin ja nyt oli tullut Elisalta viesti että kannattaa olla yhteydessä kuluttajaoikeusneuvojaan. Asia oli jo valmiiksi vireillä KKV:ssä niin välitin vain Elisan vastauksen käsittelijälle ja nyt taas odotellaan.
Itselle tuli tänään soitti vivobookista.

Vertailin koneita lisää. 1.6” pienempi näyttö ja tilaamissamme koneissa prossu 36% nopeampi ja näyttis 44%, eli ei ole edes lähelle vastaava.
Sieltä luvattiin vielä esimies soitto, koska haluan perusteluita pariin asiaan, mutta sen jälkeen lähtee täältäkin KKV:lle, mutta mulla on myös äärimmäisen pitkä viesti kirjoitettuna medialle, someen jne jonka pistän eteenpäin jos asia ei tällä viimeisellä yrityksellä ratkea.

KKV vastasi että he eivät pysty ottamaan kantaa siihen vastaako tilalle tarjottu tuote alkuperäistä. Kehoitti ottamaan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan, jonne nyt tehty asiasta ratkaisupyyntö.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 983
Jäsenet
39 118
Uusin jäsen
jokso

Hinta.fi

Ylös Bottom