• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Kannattaa kyllä jakaa kaupan nimikin niin osaa muutkin välttää kyseistä puljua tai tietää etukäteen että tuollainen toiminta on heille normaalia. Itselle tulee mieleen lähinnä Mikroaitta, josta on samankaltaisia kokemuksia, ei onneksi tarvitse enään sinne kauppaan eksyä.

Jos tästä nyt jotain positiivista hakee, niin kauppa ei onneksi ole tietotekniikkaan liittyvä. Mutta rahat saisivat palauttaa, koska tuotetta eivät ole saaneet tilattua tyhjistä lupauksista huolimatta.
Eläinkauppa Moonwell's Tampereella on kyseessä.
 
Sain puoltavan ratkaisun Kuluttajariitalautakunnalta hyvinkin nopeasti (3kk), ja nyt Komplett onkin yllättäen sovinnollisesti halukas toimittamaan soundbarin hintaan 249€.
Eikä mennyt kuin 15 viikkoa siitä, että ilmoittivat suostuvansa toimittamaan soundbarin siihen, että oikeasti tämä toimitus tapahtui... :kippis:
 
Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?
 
Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?

Joo, paha sanoa millasen kuvaputkitelkkarin oot ostanut kahdella tonnilla. Pitäis verrata sitä telkun tekniikkaa ja kattoa mitä vastaava nykyään maksaa että vois sanoa mitään asiaan.
 
Ilman tarkkoja speksejä kaupasta ja itse tv mallista ei kukaan voi tosiaan kuin arvailla.

Kyseessä taitaa kuitenkin olla verkkokauppa.com, koska muut eivät tarjoa vastaavaa takuujärjestelyä. Toki muista saa ostettua jatkotakuun, mutta en tiedä onko niissä samanlainan arvonalema tapa kuin verkkiksellä. Mielestäni tuo hyvitys on linjassa heidän ehtojen kanssa ja muutenkin ihan ok. Saat tuolla korvaussummalla jo vastaavan television, mutta vain uudempaa mallia, kunhan jaksat katsella tarjouksia.

P.S Blackfriday tulossa, joten kannattaa jo venytellä sormet notkeaksi ja kaivaa maksutiedot valmiiksi ;D
 
Ajattelin vain että onko kenelläkään kokemuksia lisätakuista sinänsä Suomessa, en halua nimetä firmaa tai takuuta vielä kun asian käsittely on kesken. Äkkiä katseltuna en mielestäni ihan vastaavaa nähnyt halvalla, ehkä pitää selata enemmän. Televisio on Philips 65PUS7601.

Kyllä, uskon, että televisiotkin ovat kehittyneet kyllä kolmessa vuodessa jonkin verran, mutta jo silloin 65 oledin saattoi löytää karvan verran alle 2000e tarjouksesta, näyttävät vieläkin maksavan melki saman. Tällä kertaa kyllä haluaisin ostaa tyhmimmän mahdollisen television ja kylkeen esimerkiksi shield tv:n, koska android käyttökokemus on suoraan sanottuna aika huono ollut televisiossa.
 
Ajattelin vain että onko kenelläkään kokemuksia lisätakuista sinänsä Suomessa, en halua nimetä firmaa tai takuuta vielä kun asian käsittely on kesken. Äkkiä katseltuna en mielestäni ihan vastaavaa nähnyt halvalla, ehkä pitää selata enemmän. Televisio on Philips 65PUS7601.

Kyllä, uskon, että televisiotkin ovat kehittyneet kyllä kolmessa vuodessa jonkin verran, mutta jo silloin 65 oledin saattoi löytää karvan verran alle 2000e tarjouksesta, näyttävät vieläkin maksavan melki saman. Tällä kertaa kyllä haluaisin ostaa tyhmimmän mahdollisen television ja kylkeen esimerkiksi shield tv:n, koska android käyttökokemus on suoraan sanottuna aika huono ollut televisiossa.
Kolmen vuoden lisätakuu

Jollain on ainakin ollut vastaava kokemus.

"Valmistajan/maahantuojan antamissa takuissa normaalina käytäntönä on, että takuunantaja korjaa tavaran tai vaihtaa sen uuteen omalla kustannuksellaan. Kuluttaja sai Verkkokauppa.comin lisätakuun osalta vaikutelman samanlaisesta menettelystä, kun yhtiö ilmoitti takuuehdoissa, että ”Lisätakuu jatkuu valmistajan takuuehtojen mukaisena”. Näin ei käytännössä kuitenkaan ollut vaan lisätakuussa virheen seuraamuksena oli vastaavan tuotteen puuttuessa kaupan purkaminen, jossa ostajan saama hyvitys jäi 2 vuoden jälkeen 50 %:iin tavaran ostohinnasta.

Silloin, kun lisätakuun ehdoissa kuluttajalle annetaan käytännössä ainoana vaihtoehtona virheen seuraamukseksi kaupan purkaminen, tämä heikentää kuluttajan asemaa siitä, mikä se olisi ollut KSL:n säännösten perusteella ilman takuuta. Mikäli ostaja ei halua purkaa kauppaa, hän voi lain mukaan vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta. Tällöin tuotetta ei myöskään tarvitse palauttaa myyjälle ja ostaja voi halutessaan korjauttaa sen itse. Myös virheen korjaaminen silloin, kun se voi tapahtua kohtuullisin kustannuksin, tulisi olla yhtenä kuluttajan valittavana olevana virheen seuraamuksena.

Verkkokauppa.com Oyj ilmoitti muuttavansa kolmen vuoden takuunsa ehtoja siten, että
1) Yhtiö luopuu lahjakorttien käyttämisestä ellei asiakas toivo sellaista itse.
2) Tuotteen arvon alentumaa ei lasketa ensimmäisen kahden vuoden aikana, ja kolmantena vuonna tuotteessa ilmoitettu virhe pyritään ensisijaisesti korjaamaan tai vaihtamaan tuote virheettömään.
3) Yhtiö muuttaa kaupan purkamisessa käytettävää mallia, ja ottaa käyttöön tapauskohtaisesti arvioitavan käyttöhyödyn vähentämisen. Arvioinnissa otetaan huomioon myös tuotteen oletettavissa oleva käyttöikä ja tuotteen mahdolliset huoltokerrat.
4) Yhtiö tarjoaa asiakkaalle vaihtoehtoja virheen korjaamiseksi ja ottaa läpinäkyvästi käyttöön myös hinnanalennuksen mahdollisuuden."
 
  • Tykkää
Reactions: stn
Kolmen vuoden lisätakuu

Jollain on ainakin ollut vastaava kokemus.

"Valmistajan/maahantuojan antamissa takuissa normaalina käytäntönä on, että takuunantaja korjaa tavaran tai vaihtaa sen uuteen omalla kustannuksellaan. Kuluttaja sai Verkkokauppa.comin lisätakuun osalta vaikutelman samanlaisesta menettelystä, kun yhtiö ilmoitti takuuehdoissa, että ”Lisätakuu jatkuu valmistajan takuuehtojen mukaisena”. Näin ei käytännössä kuitenkaan ollut vaan lisätakuussa virheen seuraamuksena oli vastaavan tuotteen puuttuessa kaupan purkaminen, jossa ostajan saama hyvitys jäi 2 vuoden jälkeen 50 %:iin tavaran ostohinnasta.

Silloin, kun lisätakuun ehdoissa kuluttajalle annetaan käytännössä ainoana vaihtoehtona virheen seuraamukseksi kaupan purkaminen, tämä heikentää kuluttajan asemaa siitä, mikä se olisi ollut KSL:n säännösten perusteella ilman takuuta. Mikäli ostaja ei halua purkaa kauppaa, hän voi lain mukaan vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta. Tällöin tuotetta ei myöskään tarvitse palauttaa myyjälle ja ostaja voi halutessaan korjauttaa sen itse. Myös virheen korjaaminen silloin, kun se voi tapahtua kohtuullisin kustannuksin, tulisi olla yhtenä kuluttajan valittavana olevana virheen seuraamuksena.

Verkkokauppa.com Oyj ilmoitti muuttavansa kolmen vuoden takuunsa ehtoja siten, että
1) Yhtiö luopuu lahjakorttien käyttämisestä ellei asiakas toivo sellaista itse.
2) Tuotteen arvon alentumaa ei lasketa ensimmäisen kahden vuoden aikana, ja kolmantena vuonna tuotteessa ilmoitettu virhe pyritään ensisijaisesti korjaamaan tai vaihtamaan tuote virheettömään.
3) Yhtiö muuttaa kaupan purkamisessa käytettävää mallia, ja ottaa käyttöön tapauskohtaisesti arvioitavan käyttöhyödyn vähentämisen. Arvioinnissa otetaan huomioon myös tuotteen oletettavissa oleva käyttöikä ja tuotteen mahdolliset huoltokerrat.
4) Yhtiö tarjoaa asiakkaalle vaihtoehtoja virheen korjaamiseksi ja ottaa läpinäkyvästi käyttöön myös hinnanalennuksen mahdollisuuden."

Kiitos tästä.

Ottamatta kantaa ylläolevaan keissiin tai siinä esiintyvään yritykseen, itseä harmittaa eniten se, että tarjotusta hyvityksestä ei pyynnöstä huolimatta ole olemassa mitään laskentaperusteita, eikä heidän tarvitse sitä esittää. Se menisi kenties liikesalaisuuden piikkiin. Laskin 2% arvonalenemalla per kk (1979*0.98^36, onko oikein?) sekä alkuperäisestä kauppahinnasta että 200e cashback kampanjan mukaisesta hinnasta ja molemmat jäivät korkeammaksi kuin tarjottu hyvitys. Ja ajoin vielä pk-seudulta treelle omalla kustannuksella teeveen huoltoon koska en luottanut että posti saisi ehjänä laitetta perille... mutta katsotaan nyt.
 
Viime vuoden BF-tarjouksesta ostettu laite hajosi ja lähetin sen ostoliikkeeseen takuuhuoltoon. Sain suoraan hyvityksenä tuotteen ostohinnan ilman muuta yhteydenpitoa liikkeen suunnalta. Eikös yleensä kuitenkin ensin pidä yrittää tavaran korjaamista tai vaihto vastaavaan, kun samaa laitetta ei enää valmisteta?

Ehkä pitää tehdä reklamaatio ja vaatia vastaavaa laitetta tilalle, kun nyt ei uutena saa mitään vastaavaa enää samaan hintaan mitä oli tuossa BF-tarjouksessa.
 
Viime vuoden BF-tarjouksesta ostettu laite hajosi ja lähetin sen ostoliikkeeseen takuuhuoltoon. Sain suoraan hyvityksenä tuotteen ostohinnan ilman muuta yhteydenpitoa liikkeen suunnalta. Eikös yleensä kuitenkin ensin pidä yrittää tavaran korjaamista tai vaihto vastaavaan, kun samaa laitetta ei enää valmisteta?
Ehkä pitää tehdä reklamaatio ja vaatia vastaavaa laitetta tilalle, kun nyt ei uutena saa mitään vastaavaa enää samaan hintaan mitä oli tuossa BF-tarjouksessa.
Joo, kyllähän tuosta kannattaa lähteä vaatimaan vastaavaa laitetta tilalle. Aika vaikea sitä on kyllä saada luultavasti.
Mikä kauppa kyseessä?
 
Joo, kyllähän tuosta kannattaa lähteä vaatimaan vastaavaa laitetta tilalle. Aika vaikea sitä on kyllä saada luultavasti.
Mikä kauppa kyseessä?
Verkkokauppa.com kyseessä.

Mistään isoista summista ei ole kyse, enemmänkin nyt periaatteesta, että kauppa toimii oikein. BF-tarjouksessa laite maksoi kympin, kun normaalihinta 40€ ja nyt vastaava olisi 24€.
 
Verkkokauppa.com kyseessä.

Mistään isoista summista ei ole kyse, enemmänkin nyt periaatteesta, että kauppa toimii oikein. BF-tarjouksessa laite maksoi kympin, kun normaalihinta 40€ ja nyt vastaava olisi 24€.

Oma kokemus on että takuuasiat hoituu ihan mutkitta, tosin olen asioinut vain myymälässä. Luulisi olevan kuitenkin ihan läpihuutojuttu että ottavat vastaan pyyntösi, kun mainitset ettei asiasta voinut neuvotella vaan tuo hyvitys tuli pyytämättä vaikka se ei ole se mitä ensisijaisesti suositellaan näissä tapauksissa asiakkaille.
 
Jep. No nyt on asiasta tehty reklamaatio, katsotaan kuinka homma etenee. Yleensä ei kyllä ole ollut ongelmia verkkokaupan palautusten tai huoltojen osalta.
 
Gigantti uudistanut 2.10 palautusehtojaan puhelimien osalta. Eli avattua pakettia ei enää pysty SIVUJEN mukaan palauttamaan. Myyjä ei tästä maininnut, eikä kuitissa lukenut eriäviä ehtoja. Millähän ehdoilla tässä nyt mennään? Ostin puhelimen 11.11 singles Dayn alesta, en ole sitä kyllä vielä edes hakenut mutta teoreettisesta näkökulmasta mietin asiaa. Odotan joka tapauksessa itse blackfriday tarjoukset jonka jälkeen puhelimen haen, jos haen. Hauska skenaario jos olisinkin sen jo hakenut ja avannut ja halunnut palauttaa.
 
Onko kokemuksia erään suomalaisen verkkokaupan 3v takuusta? Ostin 1979e television aboutsillään 3v sitten, 2,5v oston jälkeen muutin ja uudessa kämpässä piti siirtyä verkkojohdon sijaan käyttämään wlania eikä se sitten toimikaan pätkimättä vaan menee pois päältä asetuksista silloin tällöin. Heitin takuuseen ja kauppa tarjoaa 850e hyvitystä laitteesta tai palautusta nykyisessä kunnossa. Onko ihan ok?
Itellä samsungin telkka hajos kolmen vuoden jälkeen ja takuuseen sain koko ostosumman takaisin. Oli siis verkkokauppa.com kyseessä silloinkin mutta hoidin asian samsungin huollon kautta joka sanoi että hyvittävät aina koko rahan ostokaupan kautta.
 
Itellä samsungin telkka hajos kolmen vuoden jälkeen ja takuuseen sain koko ostosumman takaisin. Oli siis verkkokauppa.com kyseessä silloinkin mutta hoidin asian samsungin huollon kautta joka sanoi että hyvittävät aina koko rahan ostokaupan kautta.
Samsung ei kuulu verkkokauppa.com 3v takuun piiriin.
 
Olenko ainut kellä hobbyn läppäritarjouksesta ei ole kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas.. Hobby Hall on kokonaan poistanut verkkokaupastaan Hp 745 ja 735:confused:

Saas nähdä mitä yrittävät oikein estääkseen sen 120e 745 kotiintulon:D

Edit: Löytyy sieltä sittenkin tuo 735..
 
Edelleen on oma tilaus 745:sta Käsitellään-tilassa, eikä ole mitään yhteydenottoa kuulunut, eikä näy Mastercardillakaan palautusta.

Lähtökohtaisesti en usko saavani tuotetta, mutta sen verran palikan näköinen pulju etten yhtään ihmettelisi vaikka laitteet olisivatkin tilautuneet tukkurilta ja lähdössä sattumanvaraiselle porukalle tilaajien joukosta. :facepalm:

Tappelemaan en ole lähdössä, se on selvä. Kuten yllä mainittu, se on kaikkien ajan ja resurssien tuhlausta.
 
Hobby Hallin läppäristä tuli tänään rahat palautuksena mutta mitään viestintää en ole saanut sähköpostiin.
 
Elisan läppäri pelleilyyn tuli kuluttajaneuvonnasta tämmönen vastaus.
"Hei,


Olette ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien 29.11. Elisan verkkokaupasta tilaamaanne kannettavaa tietokonetta Asus M509. Tilausvahvistuksen jälkeen teille on ilmoitettu, että tuotetta ei olekaan enää saatavilla ja teitä on kehotettu etsimään verkkokaupasta tilalle jokin muu vastaava tuote (normaalihintaan).


Pikaisella verkkokauppojen selaamisella selviää, että Asus M509 koneita on muissa verkkokaupoissa edelleen myynnissä. Koska Elisa ei ole myöskään rajoittanut tarjoushintaa tiettyyn määrään tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” tai muulla vastaavalla varauksella, pitäisin tilausvahvistuksenne perusteella tilaustanne sitovana. Suosittelen reklamoimaan asiasta Elisalle. Voitte vaatia vastaavaa konetta samaan alennettuun hintaan kuin tilauksessanne on ollut. Periaatteessa kyseeseen voisi tulla myös niin sanottu kateosto. Eli ostaisitte toisesta verkkokaupasta Asus M509 -koneen ja Elisa hyvittäisi teille hintaeron. Helpompi lienee kuitenkin neuvotella Elisalla myynnissä olevista laitteista, joten siitä kannattaa lähteä liikkeelle.


Ellei Elisa vastaa reklamaatioonne tai asia ei heidän kanssaan etene, voitte olla uudelleen minuun yhteydessä."
 
Soitin Elisan aspaan, Tahtinportin saama isommalla muistilla oleva malli on loppunut Elisan varastosta enkä saa siis sitäkään. Selvitykseen jäi asia, huomenna palaavat.
 
Koitin ystävällisesti chatista kysellä tuosta M509:stä, mutta siellä kaveria ei paljoa kiinnostanut. Ensin totesi, että katso korvaavaa tuotetta verkkokaupasta ja kun siihen kyselin onko mitään vastaavaa samaan hintaan niin vastasi ettei ole, ja kai he olisivat jo ilmoitelleet jos olisi.

Joten soitin aspaan ja asiaan palataan myöhemmin. Ensimmäinen kerta kun jaksoin vaivautua valittamaan, ehkä ilman tuota chattia olisin vielä vaivautumatta.
 
Näistä Elisan läppärikiistoista lienee hyvä jatkaa täällä: Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Tuo Elisan BF tarjouksissa ollut malli on myös oikeasti M509DA-EJ068T (256gb), eikä tuotetiedoissa näkynyt M509DA-EJ024T (512gb). Eli siinäkin on ollut virhe heillä. Tuota 512gb SSD:llä olevaa EJ024T:tä on heillä vielä varastossa ja myynnissäkin normaaliin hintaan: https://elisa.fi/kauppa/tuote/Asus-M509DA.

Tilasin tuon itsekin ja tänään kertoivat, että tuote on ei-oo. "Tavarantoimittajalla ei näitä ole enää".
Koska tilasin tuotteen M509DA-EJ024T ja minulla on vielä kuvakaappauksetkin tästä todisteena, näillä spekseillä olevasta tuotteesta lähdetään liikenteeseen reklamaation kanssa.
Naurettavaa pelleilyä. Jos reklamaatio ei onnistu, kaikki meidän operaattoripalvelut siirtyvät muualle tuolta kusetuslafkalta.
Olikohan tämä tapaus vahinko vai ns. tahallinen markkinointivahinko tyyliin "hups kun loppu"?
 
Tilasin itsekin tuon m509:sän elisalta torstai iltana ja tänä aamuna päättivät laittaa viestin, että ei ole saatavissa.... Ei ollut oikeastaan itselle mitään muuta tarpeellista black friday/gyber monday akselille kuin joku edullinen peruspätevä läppäri.... Soittelin aspaankin ja kyselin miksi heillä on samalla tuotekoodilla kuitenkin kone myynnissä. Eivät tarjonneet mitään konetta samaan hintaan. Valitin kyllä siitä, että minulla olisi ollut vaihtoehtoja paljon torstai/perjantai akselilla ja enää ei ole. Ei jää ainakaan meikäläisen kohdalla homma tähän.
 
Itsellä kans menossa elisa asusgate... eka chatissa, joka oli yhtä tyhjänkanssa, sen jälkeen noin 40min odottelu puhelimessa jollekin tilausvastaavalle tms.... huomenna palaa asiaan... ehkä ei elisan kandeis heti perään laittaa sms kyselyä kuinka meni...
Edit: somen ansiota elisa saanee tuta enempi, ilman sitä luultavasti monet ois vaan jättäny asian siihen...
 
Viimeksi muokattu:
Elisan läppäri pelleilyyn tuli kuluttajaneuvonnasta tämmönen vastaus.
"Hei,


Olette ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien 29.11. Elisan verkkokaupasta tilaamaanne kannettavaa tietokonetta Asus M509. Tilausvahvistuksen jälkeen teille on ilmoitettu, että tuotetta ei olekaan enää saatavilla ja teitä on kehotettu etsimään verkkokaupasta tilalle jokin muu vastaava tuote (normaalihintaan).


Pikaisella verkkokauppojen selaamisella selviää, että Asus M509 koneita on muissa verkkokaupoissa edelleen myynnissä. Koska Elisa ei ole myöskään rajoittanut tarjoushintaa tiettyyn määrään tai ”niin kauan kuin tavaraa riittää” tai muulla vastaavalla varauksella, pitäisin tilausvahvistuksenne perusteella tilaustanne sitovana. Suosittelen reklamoimaan asiasta Elisalle. Voitte vaatia vastaavaa konetta samaan alennettuun hintaan kuin tilauksessanne on ollut. Periaatteessa kyseeseen voisi tulla myös niin sanottu kateosto. Eli ostaisitte toisesta verkkokaupasta Asus M509 -koneen ja Elisa hyvittäisi teille hintaeron. Helpompi lienee kuitenkin neuvotella Elisalla myynnissä olevista laitteista, joten siitä kannattaa lähteä liikkeelle.


Ellei Elisa vastaa reklamaatioonne tai asia ei heidän kanssaan etene, voitte olla uudelleen minuun yhteydessä."
Mihin hintaan tuo läppäri oli ostettavissa?
 
Mihin hintaan tuo läppäri oli ostettavissa?
299€ ja olivat ilmeisesti vahingossa laittaneet kalliimman mallin (M509DA-EJ024T) esittelytekstit ja mallinumeron, vaikka kaiketi ajatuksena on ollut myydä saman mallin halvempaa versiota, jolla on eri mallinumero ja esim. pienempi kovalevy.

Elisalla voivat nyt miettiä, kannattaako maksaa virheestä vähän vai laittaa tilaajat maksamaan heidän virheensä, mikä lopulta maksaa Elisalle vielä enemmän. Soitin asiakaspalveluun äsken ja totesin, että kun M509DA-EJ024T on edelleen heillä myynnissä ja olen sellaisen tilannut, niin kai heidän pitäisi sellainen toimittaakin? Osaltani tämä tilanne on nyt dokumentoitu ja jos laitetta ei tule vaikka sitä vielä äsken kysyessäni varastossa oli ja sopimus on jo tehty, tulen syyttämään Elisaa sopimusrikkomuksesta, mikäli siitä nyt mitään hyöytyä sitten onkaan.. Siellä on nyt isompi kokous tästä sotkusta meneillään - eivät tee mitään päätöksiä vielä, vaan soittelevat porukalla porukalle huomenna.
 
Oma veikkaus tähän Asus-caseen on, että Elisa viittaa kintaalla suositukseen ja jokainen saa vapaasti käyttää omaa aikaansa kuluttajaviranomaisen suosituksien kyselyyn. Sitten kun riittävän moni on asiasta KN:lle valittanut ehkä kuukauden päästä, sieltä ehkä kysytään Elisan mielipidettä. Tässä kohtaa joku elisalla kyselee saisiko tuota Asusta vielä tukkurilta tarjoushintaan ja jos saa, ne tilataan. Jos ei, niin tulee radiohiljaisuus tai joku 30€ alennuskoodi mielipahasta :)
Ja ei, tämän asian meuhkaaminen ei tästä eteenpäin tämä viestini mukaanlukien taida kuulua tähän ketjuun enään.
 
Elisalta kun viimeinkin kyselyihin vastataan, niin käsketään vain täyttämään joku rahanpalautuslomake. Hyvin kyllä kohtelevat pitkäaikaista asiakasta...
 
Oma Elisalta tilattu asus on matkahuollon hellässä huomassa vielä. Saas nyt nähdä mitä sieltä tulee. Olen täysin tyytyväinen myös 256gb ssd malliin *bää-ä-ä*. Tilasin omani jo tosin klo 22:30.

Pahoitteluni niille joilla oli epäonnea tämän hankkeen kanssa koska itse tuon linkin taisin tänne ensimmäisenä laittaa :(. Tarkoitus oli hyvä.
 
299€ ja olivat ilmeisesti vahingossa laittaneet kalliimman mallin (M509DA-EJ024T) esittelytekstit ja mallinumeron, vaikka kaiketi ajatuksena on ollut myydä saman mallin halvempaa versiota, jolla on eri mallinumero ja esim. pienempi kovalevy.

Elisalla voivat nyt miettiä, kannattaako maksaa virheestä vähän vai laittaa tilaajat maksamaan heidän virheensä, mikä lopulta maksaa Elisalle vielä enemmän. Soitin asiakaspalveluun äsken ja totesin, että kun M509DA-EJ024T on edelleen heillä myynnissä ja olen sellaisen tilannut, niin kai heidän pitäisi sellainen toimittaakin? Osaltani tämä tilanne on nyt dokumentoitu ja jos laitetta ei tule vaikka sitä vielä äsken kysyessäni varastossa oli ja sopimus on jo tehty, tulen syyttämään Elisaa sopimusrikkomuksesta, mikäli siitä nyt mitään hyöytyä sitten onkaan.. Siellä on nyt isompi kokous tästä sotkusta meneillään - eivät tee mitään päätöksiä vielä, vaan soittelevat porukalla porukalle huomenna.

Miten tämän Elisan petoksen kanssa tulee edetä, että saa oikeutta? Sain tänään tekstiviestin, että tuotetta ei ole ja tilaukseni perutaan. Itse tilasin läppärin torstaina klo 23:40 ja sain Elisan tilausvahvistuksen 23:45 sähköpostiini. Tässä vaiheessa verkkokaupassa saatavuus oli edelleen vihreällä kera kommentin "Reilusti verkkokaupan varastossa".
 
Miten tämän Elisan petoksen kanssa tulee edetä, että saa oikeutta? Sain tänään tekstiviestin, että tuotetta ei ole ja tilaukseni perutaan. Itse tilasin läppärin torstaina klo 23:40 ja sain Elisan tilausvahvistuksen 23:45 sähköpostiini. Tässä vaiheessa verkkokaupassa saatavuus oli edelleen vihreällä kera kommentin "Reilusti verkkokaupan varastossa".
Tuonne kannattaa mennä asian suhteen:
Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)
 
Tilasin itsekin tuon m509:sän elisalta torstai iltana ja tänä aamuna päättivät laittaa viestin, että ei ole saatavissa.... Ei ollut oikeastaan itselle mitään muuta tarpeellista black friday/gyber monday akselille kuin joku edullinen peruspätevä läppäri.... Soittelin aspaankin ja kyselin miksi heillä on samalla tuotekoodilla kuitenkin kone myynnissä. Eivät tarjonneet mitään konetta samaan hintaan. Valitin kyllä siitä, että minulla olisi ollut vaihtoehtoja paljon torstai/perjantai akselilla ja enää ei ole. Ei jää ainakaan meikäläisen kohdalla homma tähän.

Sama homma täällä. Kyseessä oli Black Friday ja muitakin tarjouksia oli saatavilla ja Elisan tilausvahvistuksen saamisen jälkeenkin saatavuus oli "Reilusti verkkokaupan varastossa".

PS. Chättijanari linkkailee vaan ostamaan läppäriä nykyvalikoimasta normaalihinnoin. Tämä saa olla hetkeen viimeinen asiointi kyseisessä Elisan haisevassa läjässä.
 
Viimeksi muokattu:
Montakohan noita Elisan läppäreitä on tilattu? Jos mennään vain sadoissa, mitä ei pystytty suoraan BF-kiintiöstä toimittamaan, niin eihän tuosta tule kuin muutama kymmenen tuhatta turskaan. Se on lopuksi isku, joka kannattaa ottaa verrattuna pitkävihaisiin asiakkaisiin.
 
Montakohan noita Elisan läppäreitä on tilattu? Jos mennään vain sadoissa, mitä ei pystytty suoraan BF-kiintiöstä toimittamaan, niin eihän tuosta tule kuin muutama kymmenen tuhatta turskaan. Se on lopuksi isku, joka kannattaa ottaa verrattuna pitkävihaisiin asiakkaisiin.
Kuinka vaikea nykyaikana on saada verkkokaupan varastosaldot liikkumaan tilausvahvistuksien tahtiin? Elisallakin saatavuuden päivitys oli useita tunteja myöhässä siitä kun koneet olivat jo loppu. Manuaalistiko noita päivitetään vuonna 2019?
 
Sama homma täällä. Kyseessä oli Black Friday ja muitakin tarjouksia oli saatavilla ja Elisan tilausvahvistuksen saamisen jälkeenkin saatavuus oli "Reilusti verkkokaupan varastossa".

Juu tilailtu näköjään ihan samaan aikaankin (23.40) ja itellä oli kanssa tuo "reilusti verkkokaupan varastossa" teksti. Ei tuo tosiaan muuten harmittas, mutta ois ollu vaihtoehtoja oikeasti paljon. Nyt hauska selata noita läppäreitten hintoja viikonloppuun ja maanantaihin verrattuna. Katsellaan mihin ratkasuun päätyvät sillä itselläni näkyy omaelisassa, että olisi vielä käsittelyssä tuo tilaus vaikka aspassakin uhkailivat peruutuksella.
 
Aion kyllä nostaa tuosta myös äläkän, että minä ostin 512gigan version ja nyt yrittävät peruuttaa 256 mallia. Eli siellä oli väärät tiedot esillä.

Edit: onko jollain siitä koko sivusta screenshottia, missä näkyy mallinumero ja hinta? Mulla on eri kuvina ois parempi ku ois yhtenäinen.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka vaikea nykyaikana on saada verkkokaupan varastosaldot liikkumaan tilausvahvistuksien tahtiin? Elisallakin saatavuuden päivitys oli useita tunteja myöhässä siitä kun koneet olivat jo loppu. Manuaalistiko noita päivitetään vuonna 2019?

Hankalaa tuntuu olevan. Tuossahan on tietysti todistetusti tapahtunut virheitä myös myytävän mallin kanssa, siitäkin on voinut aiheutua se varastosaldon päivittämättömyys.
 
Sama homma täällä. Kyseessä oli Black Friday ja muitakin tarjouksia oli saatavilla ja Elisan tilausvahvistuksen saamisen jälkeenkin saatavuus oli "Reilusti verkkokaupan varastossa".

PS. Chättijanari linkkailee vaan ostamaan läppäriä nykyvalikoimasta normaalihinnoin. Tämä saa olla hetkeen viimeinen asiointi kyseisessä Elisan haisevassa läjässä.

Koko homman kruunaa tuo OmaElisa, jossa tilauksesta kerrotaan näin

"Tilaamaasi laitetta ei ole tällä hetkellä varastossamme. Ilmoitamme sinulle tekstiviestitse arvion, milloin saamme laitetta varastoon. Saat viestin myös, kun laite on lähetetty."
 
Koko homman kruunaa tuo OmaElisa, jossa tilauksesta kerrotaan näin

"Tilaamaasi laitetta ei ole tällä hetkellä varastossamme. Ilmoitamme sinulle tekstiviestitse arvion, milloin saamme laitetta varastoon. Saat viestin myös, kun laite on lähetetty."
Mielestäni homman kruunaa se, että tilaus+maksuvahvistukset tulivat torstaina, ja tiistai-iltana viimein vastataan kyselyihin "ei oo", kun samaan aikaan samaa läppäriä näkyy vielä olevan myynnissä.
 
Miten tämän Elisan petoksen kanssa tulee edetä, että saa oikeutta? Sain tänään tekstiviestin, että tuotetta ei ole ja tilaukseni perutaan. Itse tilasin läppärin torstaina klo 23:40 ja sain Elisan tilausvahvistuksen 23:45 sähköpostiini. Tässä vaiheessa verkkokaupassa saatavuus oli edelleen vihreällä kera kommentin "Reilusti verkkokaupan varastossa".

Ai se onkin petos kun tuote oli mitä piti eikä lähettäny parempaa mallia vahingossa ?
upload_2019-12-3_21-49-41.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom