- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 20 742
Mm. Hyvät tarjoukset -keskustelussa tulee aika usein ilmi kaikenlaisia hintavirhetilanteita ja vääriin käsiin joutuneita alennuskoodeja yms. joiden peruutuksista nousee iso poru, osa aiheesta ja osa vähän vähemmän aiheesta.
Jälkimmäisellä viittaan siihen, että satunnaisten käyttäjien lisäksi on olemassa myös tietty porukka joka hakemalla hakee virhetilanteita hyödynnettäväksi ja sitten on helposti koko muu keskustelu viikkotolkulla pimennossa.
Ei sillä, etteikö kiistoissa olisi kuluttajan näkökulmasta monesti järkeäkin, mutta mielestäni mopo on lähtenyt vähän käsistä ja pitää muistaa että myös kauppiailla on vastuun lisäksi oikeuksia. Molempien osapuoilten tulee kunnioittaa toisiaan, niin hyvä tulee.
Jotta tarjousketjuja ja kauppapaikkojen omia ketjuja ei kuitenkaan tarvitsisi täyttää niihin kuulumattomalla offtopicilla, niin tässä oma ketju kiistatilanteiden läpikäymiselle, riippumatta siitä ovatko ne jonkun mielestä aiheellisia vaiko eivät ja onko vika myyjässä vaiko asiakkaassa.
Hintavirheisiin liittyen löytyy Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta tällainen maininta:
Sopimuksen hintatiedot
Aiheeseen liittyviä ulkopuolisia tietolähteitä:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Markkinoinnin virhetilanteet
Sopimuksen hintatiedot
Tällä lomakkeella voit lähettää viestin kuluttaja-asiamiehelle
Kuluttajariitalautakunta
Uutisointia hintavirheistä:
Yli 90 prosentin ale verkkokaupassa – hintasotku mutkistuu: Kuka tiesi mitä ja tavataanko oikeudessa?
Riita verkkokaupan virheestä – hinta laski 199 €
Nettikauppa Adlibris teki hinnoitteluvirheen, asiakas osti kirjat pilkkahinnalla
Edit.
Typoja ja pari tarkennusta/korjausta.
Jälkimmäisellä viittaan siihen, että satunnaisten käyttäjien lisäksi on olemassa myös tietty porukka joka hakemalla hakee virhetilanteita hyödynnettäväksi ja sitten on helposti koko muu keskustelu viikkotolkulla pimennossa.
Ei sillä, etteikö kiistoissa olisi kuluttajan näkökulmasta monesti järkeäkin, mutta mielestäni mopo on lähtenyt vähän käsistä ja pitää muistaa että myös kauppiailla on vastuun lisäksi oikeuksia. Molempien osapuoilten tulee kunnioittaa toisiaan, niin hyvä tulee.
Jotta tarjousketjuja ja kauppapaikkojen omia ketjuja ei kuitenkaan tarvitsisi täyttää niihin kuulumattomalla offtopicilla, niin tässä oma ketju kiistatilanteiden läpikäymiselle, riippumatta siitä ovatko ne jonkun mielestä aiheellisia vaiko eivät ja onko vika myyjässä vaiko asiakkaassa.
Hintavirheisiin liittyen löytyy Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta tällainen maininta:
Sopimuksen hintatiedot
Hintatiedot ovat olennainen osa sopimusehtoja. Kuluttajalla on oltava oikeus luottaa siihen, että esimerkiksi markkinoinnissa ilmoitettu hinta on oikea ja hän saa ostaa tuotteen manostettuun hintaan.
Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.
Aiheeseen liittyviä ulkopuolisia tietolähteitä:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Markkinoinnin virhetilanteet
Sopimuksen hintatiedot
Tällä lomakkeella voit lähettää viestin kuluttaja-asiamiehelle
Kuluttajariitalautakunta
Uutisointia hintavirheistä:
Yli 90 prosentin ale verkkokaupassa – hintasotku mutkistuu: Kuka tiesi mitä ja tavataanko oikeudessa?
Riita verkkokaupan virheestä – hinta laski 199 €
Nettikauppa Adlibris teki hinnoitteluvirheen, asiakas osti kirjat pilkkahinnalla
Edit.
Typoja ja pari tarkennusta/korjausta.
Viimeksi muokattu: