Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuluttajaneuvonnasta soitettiin, heille oli vastattu että tulisi yli 200 000€ tappiot jos myisi tuotetta 250€. Tilauksia vastauksen mukaan oli päälle 300, sen kun kertoo kateettomalla hinnalla miinustettuna 250€ päästään noihin lukemiin.
Tämähän on hyvä. Ehkä saadaan tuo harhaanjohtava markkinointi samantien ruotuun.Kuluttajaneuvonnasta soitettiin, heille oli vastattu että tulisi yli 200 000€ tappiot jos myisi tuotetta 250€. Tilauksia vastauksen mukaan oli päälle 300, sen kun kertoo kateettomalla hinnalla miinustettuna 250€ päästään noihin lukemiin.
Eli mitä suurempaa määrää kuluttajia myyjän virhe koskee, sitä vähemmän kuluttajilla tulisi olla oikeuksia?Vaikea ymmärtää miten 200k€ tappio yhden järjestelmävirheen vuoksi on hyvä. Ymmärrän halun saada tuon soundbarin mutta ihan älytöntä nauttia tällaisesta tappiosta kaupan osalta. Ja tuo vertaus johonkin Jyskiin on lähinnä hölmö. Mistään samankaltaisisesta kun ei ole kyse. Tämän soundbarin normaalihinta on oikeasti Komplettissa ollut 1749e ja 999e hintaan on myyty joku 3-5 kertaa.. Selkeästi useampana päivänä tuo on ollut 1749e kuin 999e ja Jyskissä sitten taas tarjoushinta on normaalihintaa yleisempi. Kauppa saa muutenkin itse määritellä tuotteilleen oman normaalihintansa, se on sitten eri asia miten se vertautuu kilpailijaan. Kallishan tuon Komplettin normihinta tuolle oli mutta ei se ole rikos.
Eli mitä suurempaa määrää kuluttajia myyjän virhe koskee, sitä vähemmän kuluttajilla tulisi olla oikeuksia?
Mitä sitten yrität sanoa? Tappion suuruus johtuu kuluttajien suuresta määrästä. Ja sinusta on älytöntä, että Komplett joutuisi korvaamaan kuluttajille.Sanoinko mä noin? En mielestäni.
Mitä sitten yrität sanoa? Tappion suuruus johtuu kuluttajien suuresta määrästä. Ja sinusta on älytöntä, että Komplett joutuisi korvaamaan kuluttajille.
Nohnoh kuuleppas nyt poeka.. kyllä sinä vielä tulet ymmärtämään nämä asiat ja ihan turhaan viittailet että olisin "kujalla". Se menee henkilökohtaisuuksiin, jotka tulisi pitää poissa tämänkaltaisista keskusteluistaJustiinsa sitä yritin sanoa mitä kirjoitinkin, jos et noin selkeästä viestistä ymmärrä niin en voi sille mitään. Minusta on älytöntä nauttia siitä, että firma tekee yli viidennesmiljoonan tappiota yhden järjestelmävirheen vuoksi. Ja tämä on ihan eri asia kuin se, että pitäisikö nuo toimittaa. Tuo Jysk-vertaus kertoo jo siitä kuinka kujalla on. Tässä ei olla edes lähellä, melkoisesti saa olla värikynää tai omaa harhakuvitelmaa että niin voi mieltää.
Missä kohtaa sanoin korvaamisen olevan älytöntä? Aiemminhan puolustin kuluttajaa tässä. Sanoin vain että sun vahingoniloinen asenteesi on älytön huolimatta siitä onko Komplett korvausvastuullinen vai ei.
Vahingonilo ehkä voi ennemminkin tulla siitä hintapumppaus-alennuskoodi-kusetuksesta mitä tämä firma harjoittaa. Mutta kyllä firmoilla on erityistä tarkkuutta vaativa vastuu digitaalisten järjestelmien tuotehinnoittelusta, tosin en siitä itsekään olisi vahingoniloinen, tuosta aiemmin mainitusta syystä ennemminkin.Minusta on älytöntä nauttia siitä, että firma tekee yli viidennesmiljoonan tappiota yhden järjestelmävirheen vuoksi.
Komplett Groupin liikevaihto on 770 miljoonaa euroa. 245k€ "tappiot" ne kuittaa verosuunnittelulla, ja sen alan osaamista noin kolossaalisen kokoisesta firmasta löytyy.
Kuluttajaneuvoja soitteli ja suositteli tekemään kuluttajariitalautakuntaan casen, jonka myös teen.
Nohnoh kuuleppas nyt poeka.. kyllä sinä vielä tulet ymmärtämään nämä asiat ja ihan turhaan viittailet että olisin "kujalla". Se menee henkilökohtaisuuksiin, jotka tulisi pitää poissa tämänkaltaisista keskusteluista
Sanoit "ihan älytöntä nauttia tällaisesta tappiosta kaupan osalta". Jos on älytyöntä niellä tappiota, olisi älytöntä maksaa kuluttajille.
Missä kohtaa sanoin, että JYSK:in tapaus on lähellä Komplett:in tapausta?
Vahingonilo ehkä voi ennemminkin tulla siitä hintapumppaus-alennuskoodi-kusetuksesta mitä tämä firma harjoittaa. Mutta kyllä firmoilla on erityistä tarkkuutta vaativa vastuu digitaalisten järjestelmien tuotehinnoittelusta, tosin en siitä itsekään olisi vahingoniloinen, tuosta aiemmin mainitusta syystä ennemminkin.
Ja en oikein tiedä mikä siinä Komplettin markkinoinnissa nyt oli niin harhaanjohtavaa. Heillä on tietty normaalihinta tuotteella ja siitä sai suuren alennuksen. Normaalihinta (1749€) oli oikeasti Komplettin normaalihinta ja alennus (750€) luvatun mukainen. Ei missään käsittääkseni ole sellaista säännöstä, että yritys ei saa suuren alennuksen jälkeen olla samanhintainen kuin kilpailija. Eikö yritys saa tehdä tarjousta tuotteesta jos myy sitä kilpailijaa kalliimmalla?
Alennus ei ollut luvatun mukainen, koska alennus luvattiin 999€ hinnasta eikä mistään korotusta mukamas normaalista. Lupaukset petettiin.
Kyllä se on harhaanjohtavaa jos on tarkoitus luvata erikseen koodilla helvetillinen alennus (750€!!) ja sillä päästään vasta oikeasti yleiseen hintatasoon. Kuluttajille annetaan mielikuva satojen eurojen säästämisestä, mutta todellisuudessa säästöä ei tule euron euroa. Juuri tämän takia kuluttajariitalautakunta kääntynee kuluttajien puolelle. Tulevat tappiot ovat ihan ansaittuja. Toivottavasti tulee jatkossakin vastaavia virheitä niin kauan kuin tuollainen koodiperseily jatkuu.
Ei tuotteen yleinen hintataso ole 999€. Keskihinta tuotteelle on ~1500€: Sony HT-ST5000, 999€ | Hinta.fisillä päästään vasta oikeasti yleiseen hintatasoon
Mitkä tappiot? Ei Komplett tule soundbareja toimittamaan.Tulevat tappiot ovat ihan ansaittuja
"Yleisellä hintatasolla" tai "keskihinnalla" ei ole merkitystä. Tuotetta on monasti useammassakin paikassa myyty ~1000 euron hintaan, ja hintatietoiset kuluttajat pitävät sitä tuotteen oikeana hintana. Sitä on myyty myös satasta halvemmalla. Jotta alennuskoodi olisi alennuskoodi, tulisi sen tiputtaa tuotteen hinta oikean hinnan alapuolelle.
Kuluttajariitalautakunta tulee ratkaisemaan tämän kuluttajien voitoksi. Uskon, että tällöin Komplett toimittaa soundbarit, mutta ainoastaan niille, jotka valittivat kuluttajariitalautakuntaan. CDON:in teltta-gatessakin CDON toimitti teltat maksettuun hintaan ainoastaan valittajille. Jotka eivät tätä vaivaa jaksaneet nähdä, jäivät nuolemaan näppejään ja katkeroitumaan Internet-palstoille.
"Hei!
Kilpailu- ja kuluttajavirasto on siirtänyt asiasi käsittelyn Kuluttajaneuvontaan.
Vastaavia tapauksia on nyt saapunut useita. Asia on selvittelyssä Kuluttajaneuvonnassa sekä Kilpailu- ja kuluttajavirastossa.
Palaan asiaan mahdollisimman pian."
Sain tänää tälläisien mailin. Kyl mä veikkaan et tää keissi nyt vähän nopeammin menee läpi kuin kahdessa vuodessa. Uskoisin et koko prosessissa menee max 6kk. Minkäköhän takia tuo keissi on selvittelyssä sekä tuolla kuluttajaneuvonnassa että kilpailu- ja kuluttajavirastossa?
Oma veikkaus on että tästä on nyt pari erilaista selvitystä menossa, yksi liittyen tilausten perumiseen yleisesti (kuluttajaneuvonta) ja toinen liittyen harhaanjohtavaan markkinointiin (kilpailu- ja kuluttajavirasto).
Jos Komplett, tai joku muu firma haluaa myydä tuotetta hintaan X, myyköön he sitä hintaan X, eivät X + Y - Z hintaan.
Veikkaan itse ihan samaa, eli, että tuo hintanosto+alennuskoodi-kikkailu on erikseen tutkinnassa. Jos ei, niin pitäisi olla, myös kaikissa muissakin tapauksissa.
Aika helvetin ylimielistä.. minäkin voisin ihan samaa sanoa, että sinä et ymmärrä kuinka tällainen hintakikkailu+alennus(koodi) on selvää kuluttajan sumuttamista, minkä takia siihen erilliseen alennukseen on edes lähdetty(?), juuri siksi, että huijataan kuluttajia.. mutta en lähde samanlaiseen ylimieliseen parjaukseen kuin sinä.Mutta joo, ei jaksa vääntää enää kun ei ymmärretä järkeä..
Minä en ollut sitä edes ostamassa.Kyllä se KRIL suosittaa tuotteen myyntiä teille sitten kahden vuoden päästä.
Aika helvetin ylimielistä.. minäkin voisin ihan samaa sanoa, että sinä et ymmärrä kuinka tällainen hintakikkailu+alennus(koodi) on selvää kuluttajan sumuttamista, minkä takia siihen erilliseen alennukseen on edes lähdetty(?), juuri siksi, että huijataan kuluttajia.. mutta en lähde samanlaiseen ylimieliseen parjaukseen kuin sinä.
Minä en ollut sitä edes ostamassa.
Tuossahan se olennainen on taas kerran boldattuna. En usko että täältä kukaan on niin yksinkertainen, ettei oikeasti tajunnut kyseessä olevan hintavirhe, mutta kun on pakko vääntää ja vänkätä.Niinhän se varmaan ratkaiseekin kuluttajien eduksi. En yllättyisi. Ei tuossa teidän logiikassa silti ole aina järkeä, koska syynä ei ole nämä "hintapumput", "huijaukset", "kusetukset" jne vaan hyvin yksinkertaisesti KKV:n ohjesäännökset. Syyt ovat siis nämä:
"Hintatiedot ovat olennainen osa sopimusehtoja. Kuluttajalla on oltava oikeus luottaa siihen, että esimerkiksi markkinoinnissa ilmoitettu hinta on oikea ja hän saa ostaa tuotteen manostettuun hintaan. Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna."
Sulla @Jezme on aika paljon väittämiä, että mitä minä olen mukamas kirjoittanut vaikka en ole. Eiköhän tämä ole tällä selvä, on parempaakin tekemistä..
Itselläni on tuo CDON:in Black Friday näyttökiista ollut käsittelyssä jo noin puolisen vuotta, muistaakseni alkuperäinen KRIL:n aika-arvio päätökselle oli n. 24kk. Tässä odotellessa on kyllä jo ehtinyt unohtua pahimmat kaunat, vaikka suuhun jäikin lievä paskanmaku CDONin tavasta käsitellä koko juttu. Paketin luovutuksen kielto sitä noudettaessa oli erityisen likainen temppu. Alkaa kuitenkin olla jo yksi hailee saako sen näytön ostaa noin puolentoista vuoden päästä sillä ilmoitetulla 67% alella. Varmaankin silloin saa jo about samaan hintaan käytettynäkin.
Näin CDONiin verrattuna Komplett on mielestäni kuitenkin ottanut paljon paremmin kopin erheestään ja taisivatpa suhteellisen heti jo tarjota soundbaria sisäänostohintaan kaikille sen tilanneille. CDONilla kesti samanlaisen vastatarjouksen kanssa noin kuukausi ja kuluttajaneuvojan yhteydenotto.
Tosiaan, ensin sain kuukauden päivät siirrellä Qliron aspan kautta laskun eräpäivää (mikä muuten palveli erittäin nopeasti ja asiallisesti, toisin kuin CDONin ruuhkautunut aspa) ja sitten toisen kuukauden odotella sen noutamatta jätetyn paketin sanktiomaksun kumoamista. Kuluttajaneuvojakin kertoi että toinen asiakas sai näyttönsä juuri ennen minua; CDONilla oli ilmeisesti esimies ehtinyt tulla antamaan uuden ohjeistuksen aspalle juuri huonoon saumaan.Aika pitkälti näin. Ehkä omaa näkemystäni Komplettia kohtaan lievittää tuo CDONin sekoilu. Se oli molemmat kokeneelle aivan eri sfääreissä kuin tämä Komplettin vastine. Siinä meni kyllä kaikki pieleen, laskujen eräpäivää sai itse siirrellä, osalta (sulta?) veloitettiin noutamatta jättämisestä maksu vaikka CDON itse käännytti paketin postista. Osa vielä todistettavasti sai tuotteen postilta ja joku vielä peräti kuluttajaneuvojan avulla. Tilauskin peruutettiin yksipuolisesti ilman mitään korvausta tai edes mahdollisuutta ostaa "oikeaan tarjoushintaan" jne.. Ja tuo tapahtui vieläpä Black Fridayna. Aivan eri tason tapaus kuin tämä Komplettin. Vuoden suurin ja mainostetuin tarjouspäivä ja tarjouskin oli periaatteessa pienempi kuin tässä.
Jos lainaat minun postaustani ja vastaat siihen pitkällä wall-of-textillä jossa vilisee "sinä" ja "teille" viittauksia, niin kyllä sitä ei voi mitenkään muuten lukea kuin, että vastaat myös minulle. Ehkä voisit sitten eritellä vähän tarkemmin mitä tarkoitat ja kenelle, nyt vastauksissasi on selvästi minun mukamas kirjoittamia väittämiä vaikka ei ole. Hassua, että en ole edes sinun kanssa mistään vängännyt/taistellut, ja sitten aloit puhumaan vastapuolen järjenvähyydestä (viestissäsi jossa lainaat vain minua kahdesti). Ehkä sulla itsellä on vähän lähtenyt kierroksille?Kaikki tekstini ei kohdistu sinuun.
Luitko edes edellistä viestiäni ja selitystäni tuotteen hintahistoriasta? Komplett on myynyt tuota soundbaria 189 päivää 1749€ hintaan ja 29 päivää alle sen. Missään vaiheessa ei varsinaisesti luvattu alennusta tietystä hinnasta vaan sen piti tulla normihinnan päälle niinkuin 250€ casessa tapahtui.
Ei tuotteen yleinen hintataso ole 999€. Keskihinta tuotteelle on ~1500€: Sony HT-ST5000, 999€ | Hinta.fi
Mitkä tappiot? Ei Komplett tule soundbareja toimittamaan.
Tosiaan, ensin sain kuukauden päivät siirrellä Qliron aspan kautta laskun eräpäivää (mikä muuten palveli erittäin nopeasti ja asiallisesti, toisin kuin CDONin ruuhkautunut aspa) ja sitten toisen kuukauden odotella sen noutamatta jätetyn paketin sanktiomaksun kumoamista. Kuluttajaneuvojakin kertoi että toinen asiakas sai näyttönsä juuri ennen minua; CDONilla oli ilmeisesti esimies ehtinyt tulla antamaan uuden ohjeistuksen aspalle juuri huonoon saumaan.
Ymmärrettävästi minkä vain yrityksen aspa on varmasti ihan paskat housussa kun jokin tämmöinen keissi sattuu ja vihaisia yhteydenottoja ja KRIL-uhkauksia alkaa satelemaan kymmenittäin, ellei sadoittain, vielä normitöiden lisäksi. Sinänsä siis ymmärrän kyllä tuon sekoilun CDONinkin puolelta kun suomea puhuvia aspalaisiakaan ei taida aivan kauheasti siellä olla, mutta olisihan sen paljon paremmin voinut hoitaa. Komplettilla nyt sattui hiukan lievemmät 'CDONit', mutta ainakin tuntuvat ottavan asian edes jonkinlaiseksi prioriteetiksi.
Jos lainaat minun postaustani ja vastaat siihen pitkällä wall-of-textillä jossa vilisee "sinä" ja "teille" viittauksia, niin kyllä sitä ei voi mitenkään muuten lukea kuin, että vastaat myös minulle. Ehkä voisit sitten eritellä vähän tarkemmin mitä tarkoitat ja kenelle, nyt vastauksissasi on selvästi minun mukamas kirjoittamia väittämiä vaikka ei ole. Hassua, että en ole edes sinun kanssa mistään vängännyt/taistellut, ja sitten aloit puhumaan vastapuolen järjenvähyydestä (viestissäsi jossa lainaat vain minua kahdesti). Ehkä sulla itsellä on vähän lähtenyt kierroksille?
En ku vastasin siihen muuten vaan. Pitää jatkossa kysellä asiakaspalvelusta, että mistä hinnasta alennus varsinaisesti luvataan jos ei tuotteen hinnasta ostohetkellä Ehkä se selviää tutkimalla hintahistoriaa.
Oletat muiden ymmärtävän sanattomia viestejäsi? Jos tarkoitat jotain selvästi yleisesti, esitä se asia niin, itsekin yritän aina niin tehdä vaikka lainaisin vain jonkun tietyn viestiä. Vähenee ne väärinkäsitykset. Sivuutat nätisti muut tekstisi jotka olet kirjoittanut minun kirjoitusten lainauksien alle, ilman mitään maagisia "normaalia pitempiä välejä". Sanotaan vielä, kun tässä halusit lähteä selvästi aukomaan muutenkin kuin, että olisit pitäytynyt asiassa, että kokemus on sellainen foorumilta kuin foorumilta, että kahnausta tuntuu tulevan, _jos_ tulee, aina sellaisten kanssa joilla on postausmäärät isot (*katselee huolestuneena omaa postausmäärää*), ts. elävät foorumilla. Näiden kanssa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että heillä on sellainen foorumin herra asenne, ja oman virheettömyyden illuusio, tuleeko se sitten foorumilla käytetyn ajan kautta, vai onko persoonat sellaisia, en osaa sanoa. Tällainen on kokemukseni ja se ei oikeastaan yllätä kun tiedän itse millainen henkilö olen ja miten reagoin tällaisiin henkilöihin. Kaikki toimii heidän kanssa niin kauan kunnes joku onkin eri mieltä. En tiedä mitä lähteitä oikein tarvitsisin kirjoittamilleni asioilleni, ilmeisesti olet vieläkin jossain virhekäsityksessä siitä mitä olen kirjoittanut.laitoin normaalia pidemmän tyhjän välin sun lainaukseen kohdistetun ja tuon kyseisen yleisesti tarkoitetun tekstin väliin.
Et viitsisi vänkätä taas kerran turhasta, kyllä sen Jezmen postauksen kaikki muut varmasti ymmärsivät ihan oikein. Ja tämä muu salaliittoilu postausmäärien vaikutuksesta viestisisältöön on sekin ihan puhtaasti korviesi välissä.Oletat muiden ymmärtävän sanattomia viestejäsi? Jos tarkoitat jotain selvästi yleisesti, esitä se asia niin, itsekin yritän aina niin tehdä vaikka lainaisin vain jonkun tietyn viestiä. Vähenee ne väärinkäsitykset. Sivuutat nätisti muut tekstisi jotka olet kirjoittanut minun kirjoitusten lainauksien alle, ilman mitään maagisia "normaalia pitempiä välejä". Sanotaan vielä, kun tässä halusit lähteä selvästi aukomaan muutenkin kuin, että olisit pitäytynyt asiassa, että kokemus on sellainen foorumilta kuin foorumilta, että kahnausta tuntuu tulevan, _jos_ tulee, aina sellaisten kanssa joilla on postausmäärät isot (*katselee huolestuneena omaa postausmäärää*), ts. elävät foorumilla. Näiden kanssa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että heillä on sellainen foorumin herra asenne, ja oman virheettömyyden illuusio, tuleeko se sitten foorumilla käytetyn ajan kautta, vai onko persoonat sellaisia, en osaa sanoa. Tällainen on kokemukseni ja se ei oikeastaan yllätä kun tiedän itse millainen henkilö olen ja miten reagoin tällaisiin henkilöihin. Kaikki toimii heidän kanssa niin kauan kunnes joku onkin eri mieltä. En tiedä mitä lähteitä oikein tarvitsisin kirjoittamilleni asioilleni, ilmeisesti olet vieläkin jossain virhekäsityksessä siitä mitä olen kirjoittanut.
Onko tuon Kompletin osalta homma näin, että jos Komplett ei toimita soundbaria, niin mitä sen jälkeen tehdään? Jokin lomake kuluttajariitalautakuntaan?
Eivät ne minun keissejä ole hylänneet. Kuluttajaneuvojaan ei ole tarpeen ottaa tässä yhteyttä, koska Komplett on jo ilmaissut kantansa.Jos otat suoraan yhteyttä KRILiin niin hylkäävät tapauksen. Ensin pitää sovitella kuluttajaneuvojan kanssa asiaa.
Eivät ne minun keissejä ole hylänneet. Kuluttajaneuvojaan ei ole tarpeen ottaa tässä yhteyttä, koska Komplett on jo ilmaissut kantansa.
Eivät ne minun keissejä ole hylänneet. Kuluttajaneuvojaan ei ole tarpeen ottaa tässä yhteyttä, koska Komplett on jo ilmaissut kantansa.
Sinä sanoit "Jos otat suoraan yhteyttä KRILiin niin hylkäävät tapauksen.". Tämä ei ole sellaisenaan totta. Oikea sanamuoto on "...saattavat hylätä tapauksen.".Jos KRIL ohjeistaa hyvin selkeästi olemaan ensin yhteydessä kuluttajaneuvojaan niin ehkä silloin kannattaa tehdä niin oman sooloilun sijaan. Sillä turvaa vain oman asemansa. Olisi yleisesti ottaen todella hyvä asia, jos neuvottaisiin muita tekemään (viranomais)asiat oikeaoppisesti eikä omalla "tää ehkä toimii näin" mutulla. Itse voi sitten tehdä mitä lystää.
"Kuluttajaneuvonta
Ennen kuin teet ratkaisupyynnön kuluttajariitalautakuntaan, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, josta saat opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa. Puhelinnumero:
029 5536901 arkisin 9-15.
Otathan asiaan liittyvät paperit valmiiksi esille, kun soitat. Puheluiden hinta (mpm/pvm)."
"Ratkaisupyyntö kuluttajariitalautakunnalle
Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Ota huomioon, että kuluttajaneuvonta ei ota käsittelyyn yksityishenkilöiden välisiä riita-asioita."
Etusivu - Kuluttajariitalautakunta
Sinä sanoit "Jos otat suoraan yhteyttä KRILiin niin hylkäävät tapauksen.". Tämä ei ole sellaisenaan totta. Oikea sanamuoto on "...saattavat hylätä tapauksen.".
Minun kokemukseni mukaan hylkäysprosentti on 0. Joku voi kertoa jos on kokemusperäisesti parempaa tietoa.
Jos mietitte tätä asiaa, niin ei ne KRIL:llä mitään idiootteja ole. Toki ne pystyy laskemaan 1+1 ja toteamaan "jaahas, taas yksi soundbar-keissi..." ja pistävät pinon jatkoksi. Vai eikö ole luottoa suomalaisiin virkamiehiin?
Ihan älytöntä tuhlata aikaa steppeihin a ja b kun tapaus on päivänselvä. Ne tietää KRIL:llä jo tapauksen. Viisas pääsee vähemmällä.Eivät välttämättä hylkää mutta ihan suosittelisin silti tekemään oikeaoppisesti, eli a) reklamaatio kaupalle ja b) kuluttajaneuvojan suosituksen jälkeen asia KRILiin.
Ihan älytöntä tuhlata aikaa steppeihin a ja b kun tapaus on päivänselvä. Ne tietää KRIL:llä jo tapauksen. Viisas pääsee vähemmällä.
Niin miten kohta A:n skippaaminen muuttaisi tilannetta tässä tapauksessa? Komplett on jo kertonut kantansa kaikille tilaajille.B:n voit skipata jos olet varma että KRIL katsoo sinun yrittäneen sovittelua riitävästi ilman kuluttajaneuvonnan apujakin. Jos skippaat A:n eli teet ratkaisupyynnön "riidasta" jossa et ole edes reklamoinut myyjälle niin totean kuten joku tuossa aiemminkin: Onnea valitsemallasi tiellä.
Niin miten kohta A:n skippaaminen muuttaisi tilannetta tässä tapauksessa? Komplett on jo kertonut kantansa kaikille tilaajille.
No niin on eräiden muidenkin herrojen kanta tullut selville. Silti pitää jankata.Hoidat asian just sillä tapaa miten itse sen haluat hoitaa. Eiköhän kantasi asiaan ole nyt jo tullut selväksi ihan kaikille?