Löytyi taka akselista sormen mentävä reikä jousen alalautasen korvakosta, ei vaikuta kantavuuteen, mutta reikä kun reikä.
Ukko sanoi että saa hitsata kunhan hitsaa hyvin. Eikös apurunkojen sun muiden hitsailut kielletty täysin vai mistä moinen linja?
Periaatteellisesti kori taitaa olla ainut osa, jota saisi hitsata, jos aivan pykälien mukaan mennään.
Käytännössä riippuu paljon katsurista ja tekemisen laadusta hyväksytäänkö hitsaamista vaiko ei.
Esimerkiksi yksi tuttu vaihtoi W8 3BG nelikko Passattiin vanhan mädäntyneen taka-apurungon tilalle Audi RS6:sen vastaavan, jota piti hieman kaventaa ja siirtää korvakkeita istuvuuden parantamiseksi.
Homma on tehty todella siististi ja koko osa on käynyt lopuksi pulverimaalissa, niin ei ainakaan pariin vuoteen ole ollut katsurilla mitään sanomista ko. hommasta.
Samoin radalla viihtyvät kaverit ovat joskus vahvistaneet noita peltisiä tukivarsia ja taka-akseleita hitsaamalla niihin lisää tavaraa, eikä niistäkään ole tullut koskaan sanomista, kun sauma on siistiä ja laadukasta sekä osissa on uusi maali päällä.
Tuossa minun harrasteautossani on tyyppivikana moskan kertyminen etutukivarsien päällä olevaan vahvikkeiden väliseen koloon, mikä aiheuttaa niihin ennemmin tai myöhemmin reiän.
Joskus 3-4 vuotta sitten kun olin leimaamassa tuota harrasteautoa, niin samalla asemalla toinen katsuri sanoi, että turhaan vaihdat tuota tukivartta, hitsaa vain reikä umpeen ja toinen sanoi heti perään, että tukivarsien hitsaaminen on ehdottomasti kielletty.
Vaihdoin sitten molemmat tukivarret kuitenkin uusiin.