Kuulostaa kohtalaisen merkityksettömältä väittelyltä, mikä on enemmän tai vähemmän huume. Oletettavasti kaikki jotka tuohon kilpailuun omaa suosikkiansa ehdottavat, määrittelevät "huumeen" eri tavalla. Siis kaikki huumeet ovat erilaisia ja osa on enemmän jonkinlaisia ja osa enemmän toisenlaisia.
Yksi ratkaisu on määritellä että huume tarkoittaa huumausainelaissa kiellettyjä aineita, jolloin kaikki huumeet ovat yhtä paljon huumeita, ja kaikille tulee tasapelistä hyvä mieli.
Ei kyse ole mistään kilpailusta ja suosikin tyrkyttämisestä. Kyse on statuksesta. Ektaasi voi olla huume, koska sen liiallinen käyttö tappaa, kannabis taas ei tapa, mutta ei se salli myöskään autolla ajamista, koska on kuitenkin sen verran voimakas.
Silti ei pitäisi olla heti ojentamassa vodka pulloa, että otappa siitä mieluummin hörppy, kun kerran valtio sitä toimintaa tukee. Se nyt taatusti tappaa ja vie ajokunnon.
Jossain se raja on oltava ja totaali kieltäminen on kaikkein surkein raja. Miedot päihteet kuuluisi olla ehdottomasti laillisia. Ohjeet vaan mukaan ettei tule liikakäyttöä. Turhaa ottaa tappavaa annosta ekstaasia, kun suositeltu annos aiheuttaa tasan samat fibat. Pitää olla vaan selkeät ohjeet. Päihtyneenä ei ajella autolla, mutta ei kukaan kiellä menemästä kävellen snägärille.
Alkoholi päihteenä taasen vie harkintakyvyn tykkänään, joten sen myyntiä pitäisi ehdottomasti rajoittaa että se pysyisi nautintoaineena ja väärinkäyttö vähenisi.
Nykyinen lainsäädäntö ja kontrolli on täysin epäonnistuneita. Nyt olisi jo korkea aika toimia, että turhilta kuolemilta säästyttäisiin. Ei kenenkään tarvi kuolla alkoholiin, kuten ei koronaankaan. Eikä pidä väheksyä Jeesushippejäkään, jos joku sille linjalle lähtee ja haluaa elää päihteettömästi, mutta silti onnellisesti.
Ja mitä tulee tuohon salaiseen rekisteriin, niin tasan tarkkaan sellainen on. Itse olen saanut 15v sitten merkinnän ja sen jälkeen ei ole Buranaa vahvempaa tarjottu, pois lukien unilääke. Sen uusiminen vaatii lääkärikäynnin ja lääkäri kovasti kehui miten kauan olen saanut purkin kestämään, etten ole selvästikään sitä väärinkäyttänyt tms. että hän voi nyt ilolla uusia reseptin. Tosi tarkka seuranta mitä mulle myönnetään ja mitä ei.