Itsekkäät narkit haluaa kannabiksen ja muut huumeet laillisiksi.
Narsistit haluaa rajoittaa toiset elämää, koska saavat siitä itselleen kiksejä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsekkäät narkit haluaa kannabiksen ja muut huumeet laillisiksi.
Just joo, kuka haluaa sitten työkaveriksi, alaiseksi, esimieheksi tai aviopuolisoksi huumeidenkäyttäjän?
Alkoholistit on parinkymmen viime vuoden aikana saatu siivottua niin nyt pitäisi ottaa uudestaan narkkarit murheeksi. Ei taida enää onnistua nykypäivän työelämässä.
Taitaa jäädä pössyttelijät omaan rinkiinsä vetelemään savujaan ja syömään sieniään, huvinsa kullakin.
Itse pidän terveitä elämäntapoja parempana kuin kemikaalihurmiota.
Kysymys:
Mitä hyvää ja pysyvää nykyiset huumelait ovat tuoneet?
Uskoisin, että olen useasti ollut dokaavan lentokapteenin kyydissä. Mulle ei oo mikään ongelma, että lentäjäkin haluaa välillä rentoutua. Vai tarkoititko, että lentäjä olisi päissään lentäessään? Et kai? No jos tätä ajatusta jalostetaan hieman pidemmälle ja mietitään, lähtisinkö mieluummin kännissä vai pilvessä olevan lentokapteenin kyytiin, niin valitsen hatsipään 150 kertaa sadasta. Kumpi olisi sinun valintasi? Osaatko perustella sitä jotenkin?Lähtisitkö itse pilveä polttelevan tai dokaavan lentokapteenin kyytiin ?
Kuka korvaa huumeiden tai alkoholin vaikutuksen alaisena työajallaan aikaansaamat vahingot kun ko henkilön omaisuus ei mitekään riitä korvauksiin esim Exxon Valdezin öljyvahinko, jossa vastuunalainen päällikkö oli humalassa.
Tietysti korvausvastuulliset yhtiöt haluavat asettaa vaatimuksia ja rajoituksia työntekijöilleen.
Yhteiskuntaa ei onneksi pyöritetä ihan huumeveikkojen mielihalujen mukaan
Lähtisitkö itse pilveä polttelevan tai dokaavan lentokapteenin kyytiin ?
Kuka korvaa huumeiden tai alkoholin vaikutuksen alaisena työajallaan aikaansaamat vahingot kun ko henkilön omaisuus ei mitekään riitä korvauksiin esim Exxon Valdezin öljyvahinko, jossa vastuunalainen päällikkö oli humalassa.
Tietysti korvausvastuulliset yhtiöt haluavat asettaa vaatimuksia ja rajoituksia työntekijöilleen.
Yhteiskuntaa ei onneksi pyöritetä ihan huumeveikkojen mielihalujen mukaan
Ei työnantaja aineiden käyttöä kiellä, mutta hän voi kyllä kieltää sen työpaikan. Ja itsehän tuollaiseen ehtoon vapaaehtoisesti suostuu paikkaa hakiessaan. Itse en suostuisi, koska mielestäni se on tarpeetonta kyttäämistä. Kyllä sen pitää riittää, että en käytä mitään töitä tehdessäni. Niin kuin sen pitäisi riittää yli 99% työpaikoista ja -tehtävistä.Omalla työpaikalla tehdään satunnaisia huume-ja alkoholitestauksia monta kertaa vuodessa. Työsopimus allekirjoittamalla sitoudutaan firman politiikkaan, jossa irtisanomisperuste on positiivinen näyte.
Tässä lafkassa olen ollut duunissa jo yli kymmenen vuotta, ja henkilöstön vaihtuvuus on ollut minimaalista. Eli ei nämä minun duunikaverit käytä ainakaan sellaisia aineita joista jää pidempiaikainen kemiallinen jälki.
Eli vaikka laki sallisi aineiden käytön, niin työnantaja voi sen halutessaan kieltää.
Jos joku taiteilija pilvipäissään maalaa taulujaan tai runoilija riimittelee haikujaan, niin siitä ei juuri ole ulkopuolisille muuta kuin esteettistä tai hajuhaittaa.
Mutta jos muiden henkilöiden turvallisuudesta tai yhtiön omaisuudesta vastuussa oleva aiheuttaa onnettomuuden päihteiden vaikutuksen alaisena, se on tuomittavaa. Yritykset eivät tietysti halua ottaa korvausriskiä omalle kontolleen ja siksi myös vapaa-aikana tapahtuvaa väärinkäyttöä kontrolloidaan.
Jos Finnairin lentäjät kuljettaisivat satoja ihmisiä sekä miljoonien arvoista Airbusia huumepäissään tai humalassa, niin yhtiön maine olisi mennyttä. Sama koskee kaikkia vastuullisia toimijoita meri-, maa- ja ilmaliikenteessä. Ihmisen luonteen lujuus tietysti vaihtelee, mutta juuri siksi testejä käytetään ja työsopimukset ovat ehdottomia. Ehkä palkkaus ja ammatin arvostus antaa korvauksen menetetystä kyseenalaisesta nautinnosta.
Ja minä valitsen selväpäisen ja reaktiokykyisen kuljettajan kaikkiin kulkuneuvoihin, kiitos
Jos joku taiteilija pilvipäissään maalaa taulujaan tai runoilija riimittelee haikujaan, niin siitä ei juuri ole ulkopuolisille muuta kuin esteettistä tai hajuhaittaa.
Mutta jos muiden henkilöiden turvallisuudesta tai yhtiön omaisuudesta vastuussa oleva aiheuttaa onnettomuuden päihteiden vaikutuksen alaisena, se on tuomittavaa. Yritykset eivät tietysti halua ottaa korvausriskiä omalle kontolleen ja siksi myös vapaa-aikana tapahtuvaa väärinkäyttöä kontrolloidaan.
Jos Finnairin lentäjät kuljettaisivat satoja ihmisiä sekä miljoonien arvoista Airbusia huumepäissään tai humalassa, niin yhtiön maine olisi mennyttä. Sama koskee kaikkia vastuullisia toimijoita meri-, maa- ja ilmaliikenteessä. Ihmisen luonteen lujuus tietysti vaihtelee, mutta juuri siksi testejä käytetään ja työsopimukset ovat ehdottomia. Ehkä palkkaus ja ammatin arvostus antaa korvauksen menetetystä kyseenalaisesta nautinnosta.
Ja minä valitsen selväpäisen ja reaktiokykyisen kuljettajan kaikkiin kulkuneuvoihin, kiitos
Lähinnä kehoitan jokaista ajattelemaan itse hyödyt ja haitat omalla kohdallaan. Ylenmääräinen huumaavien aineiden, alkoholin tai tupakan ihannointi ilman kritiikkiä toimii vain myyjien pussiin ja maksavan yksilön haitaksi.
Lähinnä kehoitan jokaista ajattelemaan itse hyödyt ja haitat omalla kohdallaan. Ylenmääräinen huumaavien aineiden, alkoholin tai tupakan ihannointi ilman kritiikkiä toimii vain myyjien pussiin ja maksavan yksilön haitaksi.
Voitko laittaa tuon tilaston? Suurin osa ihmisistä käyttää alkoholia kohtuudella ja kykenevät tekemaan työnsä.Työnantajan kannattaa teettää huumetesti ihan samasta syystä kuin työntekijän luonnetta ja ominaisuuksia muillakin tavoin testataan. Päihteiden käyttö on yksi työntekijän suoriutumisen indikaattori, ja takuuvarmasti tilastollisesti pätevä. Eli ihmiset jotka eivät käytä "huumeita" (tai vedä kännejä) ovat taatusti keskimääräisesti vähemmän poissa töistä, sitoutuneempia, tuottavampia, jne.
Miksi kuvittelet, että kaikki alkoholia tai huumeita käyttävät ovat päihtyneenä työpaikalla?Jos työmarkkinatilanne on tällainen, että työvoiman tarjonta ylittää kysynnän reilusti, niin silloin kannattaa valita työntekijöistä vain parhaat. Jos suhdanne olisi päinvastainen, niin että työntekijöistä olisi huutava pula, kannattaisi silloin ottaa kaikki halukkaat töihin vaikka päihtyneenä, niin kuin ennen on tehtykin. Sellaiset ajat eivät kuitenkaan enää palaa.
Mutta kuvittelen, että ihmisellä, joka tekee viikonloppuna tai iltaisin jotain muuta kuin päihtyy, on (keskimäärin, ei kategorisesti) työnantajalle kovempi arvo, sillä tuskinpa näitä rahaa imeviä testejä yrityksissä muuten tehtäisiin.
Kyllä multa ainakin on ikää kysytty. Jopa ihan ensimmäisellä kerralla kysyttiin.
Miksi 18? Kun nuoren on tarkoitus keskittyä opiskeluun tulevaisuutta varten, pössyttely ei ole hyvä yhdistelmä. Lisäksi on ollut paljon puhetta vasta kehittyvistä aivoista.
Jos kerran on mahdollista kontrolloida myyntiä, niin miksi ikärajan pitää olla noin alhainen? Teineille huumeiden myynti kuulostaa todella typerältä.
Ei se mun kieltämisestä ole kiinni, laki voi kieltää mitä tahansa ja myös tekeekin niin.
Sama homma vaihtoehdoissa, mun mielipiteillä ei ole mitään merkitystä. Itse koen kannabis lailliseksi puheet pelkäksi haihatteluksi, joten turha keksi mitään lakeja valmiiksi kannabista varten. Utopiasta voi aina unelmoida, mutta sellaisiksi ne aina jääkin.
Ihmiset näkevät kannabiksen aiheuttavan ongelmia, rikollisuutta ja väkivaltaa. Ei ne koe sen johtuvan nykylainsäädännöstä vaan huumeista. Ei kukaan ala tosissaan vaatimaan että huumeet pitäisi laillistaa, koska nykyisestä näkökulmastahan se tarkoittaisi vaan enemmän ongelmia.
Ei ketään kiinnosta oikeasti alkaa tarkastelemaan mistä ongelmat johtuu tai etsiä niille jotain muuta ratkaisua, helpompi on vaan ongelman aiheuttajat pistää tuomiolle ja toivoa sen vähentävän ongelmia.
Se että kannabis myönteisyys lisääntyy alati, etenkin nuorten keskuudessa, tarkoittaa vain sitä että kontrollia on pakko tiukentaa entisestään.
Siksi koska 18 vuotias on täysi-ikäinen ihminen etkä sinä pysty häneltä mitään kieltämään.
Suomessa ainakin tehokkaiden moottoripyörien, raskaan liikenteen, adoption ja sterilisaation ikäraja on korkeampi kuin 18, eikä asiassa ole mitään ongelmaa. Lisäksi täysi-ikäisyyden rajaa voidaan aina muuttaa.
Nyt puhutaan kuitenkin kannabiksesta, joka on vaikkapa keskikaljaa moninkertaisesti vähähaittaisempi päihde.
Omalla työpaikalla tehdään satunnaisia huume-ja alkoholitestauksia monta kertaa vuodessa. Työsopimus allekirjoittamalla sitoudutaan firman politiikkaan, jossa irtisanomisperuste on positiivinen näyte.
Tässä lafkassa olen ollut duunissa jo yli kymmenen vuotta, ja henkilöstön vaihtuvuus on ollut minimaalista. Eli ei nämä minun duunikaverit käytä ainakaan sellaisia aineita joista jää pidempiaikainen kemiallinen jälki.
Eli vaikka laki sallisi aineiden käytön, niin työnantaja voi sen halutessaan kieltää.
Huumausainetestin positiivista tulosta ei saa lain edes ilmoittaa, ellei huumausaineen käyttö vaikuta työkykyyn. Nini vain kuitenkin jopa ministeriön julkaisemassa lomakepohjassa on vain valinnat käyttää/ei käytä.Ei se nyt todellakaan voi sillä perusteella irtisanoa, jos ei näyttöä löydy, että vapaa-ajan pössyttely vaikuttaa työkykyyn.
Niissä loistaa raksalta varastetut lämpölamput 24/7
Ei kukaan täysjärkinen enää halogeenilampuilla kasvattele höpöhöpöheiniänsä, LED sen olla pitää!
Aika vaarallista julistaa näin, kun puhutaan iästä, jossa aivojen kehittyminen on vauvaiän jälkeisen ajan rajuinta. Paljon tuosta en asiasta tiedä, mutta tässä kevään aikana taisin radiosta kuulla tutkimuksesta, jonka mukaan kannabis vaikuttaa nuorten (alle 20v) ja aikuisten (yli 30v taisi olla) aivoissa eri tavoin: aikuisilla se lisää luovuutta, nuorilla tukahduttaa sitä. Ja ilmeisesti vaikutukset ovat jos nyt eivät pysyviä, niin pitkäaikaisia kuitenkin. Saattoi olla kyllä ihan joku artikkelikin ja senhän voisi koettaa löytääkkin.
Niin mitä koitat sanoa?
Kalja tekee tuon kaiken mutta 100 kertaa pahemmin. Kalja katsos on 100 kertaa vahvempi hermomyrkky kuin joku kukka.
Juu. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Jos syöt sipsejä joka päivä kakarana niin vaikutus aivoihin on varmasti dramaattinen.
Jotain mittasuhteita kaipaisi näihin höpinöihin. Ja jos nuori vetää niin vetää, mitä sitten? Ei sille mitään voida tehdä. Ne vetää sitä pilveä nyt jo. Milläs estät? Tehdään joku vitun laki vai?
Virikkeitä...
Nuorille on tarjolla 9€ orjatöitä ja TE-keskuksen vittuilua. Siinä nuorison tulevaisuus Suomessa.
Ketjun aiheena on uutisointi ja väittely kannabiksesta. Tämä on väärä foorumi keskusteluun huumausaineiden valmistuksesta ja kasvatuksesta. Foorumilla noudatetaan Suomen lakeja eli kaikki, mikä on kielletty laissa on myös kielletty tällä keskustelupalstalla.Kuinkas porukoilla ulkokasvatus onnistuu? Riittääkö noin 6h auringonvaloa päivässä?
Ei ole. Aiheesta saa vapaasti aloittaa uuden ketjun.Onko valojaksoista keskustelu kielletty suomen laissa?
Ei, mutta järki käteen. Tämä ketju koskee kannabista eikä yleisesti hamppua kasvina.Hampun kasvatus ei ole laitonta.