Kahvinkeittimet

Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 437
Jaha. Nyt halpis Hugin levis ja pitäis uus keitin saada. Kyselly aikasemminkin mutta ei taas saanu aikaseks ennenkuin vanha hajos.
Ajastimella, ei Moccamasteria tai Severiniä tai Elektroluxia.
Onko Russel & Hobbs mistään kotoisin? OBH Nordica on kanssa vähän niin että ainakin joskus oli melko halpismerkki..
Olit kysynyt edellisellä sivulla saman kysymyksen ja tässä vielä vastaus kertauksena.

Esim. Gigantista suoraan hyllystä: Melitta Elegance Deluxe kahvinkeitin MEL20954 - Gigantti verkkokauppa

Ei nyt ole erikoisen halpa hinta ko. keittimestä, mutta menee budjettiin.

Täällä ko. keitin palvellut hyvin, ja löytyy mielestäni kaikki olennainen mitä suodatinkeittimeltä nyt voi toivoa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
282
Moccamasterin vastus levisi pari vuotta sitten n. 12v käytön jälkeen ja tilalle tuli halpis (20-30€) ELECTROLUX EKF3300. Ostaisin tällaisen uudelleenkin, jos näitä vielä jostain saa. Äänekäs hetken mutta keittää kuumaa kahvia kolmesta kupista ylöspäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Sain töistä vanhan keittimen väliaikaseks kunnes löydän oman.
Electroluxhan tämä on ja sama synti kuin mun edellisessä Eluxissa: kylmää kahvia.
Just äsken mittasin ja näytti keittävän 65c sumppia ja siihen kun lisää loron maitoa niin onkin jo haaleaa.

Mä oon ihan vainoharhanen uuden keittimen suhteen kun mulla on jo kaks tommosta haaleeta keittävää ollu ja nyt haluun semmosen mikä tekee oikeasti kuumaa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 446
Ittelle sopis, mutta veikkaan että hallitukselle ei me tuollainen hirviä läpi :D
Jotenkin tulee sellainen fiilis, että tässä etsitään jotain mitä ei ole olemassa tai sitten kun tulee sopiva vastaan (ja vielä tarjouksessa) niin ei vaan saada aikaan tilata sitä.. :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Jotenkin tulee sellainen fiilis, että tässä etsitään jotain mitä ei ole olemassa tai sitten kun tulee sopiva vastaan (ja vielä tarjouksessa) niin ei vaan saada aikaan tilata sitä.. :hmm:
Juuri näin se valitettavasti menee.
 
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
214
Joskus Saksasta katselin testivoittaja keitintä, niin tämä oli sehr gut.
Omaa kokemusta ei ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Joskus Saksasta katselin testivoittaja keitintä, niin tämä oli sehr gut.
Omaa kokemusta ei ole.
Toi vaikuttaa aika jees!
Vielä kun selviää että keittäähän tuo kuumaa kahvia niin toi vois mennä ostoon!
E: tuotesivut väittäis 95c joka olis jo todella hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
Jos se tiputtaa 95 asteista vettä niin se on hiukan kova kahville, muttei mahdoton, kun osuessaan ja imeytyessään kahviin se saattaa olla aika liki sitä 92 astetta.. Muta jos saat muksiisi 95 asteista kahvia kannusta, niin maku voi olla vähemmän hyvä kyllä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Veikkaan että tuskin on noin lämmintä, mutta jos edes siinä 80c paikkeilla niin sekin on jo jees.
Mutta 65c on kyllä aivan liian matala itelle..
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
881
Maidon kuumentamalla etukäteen saa vähän tasattua tuota jäähtymistä.

Jos ei ole monta kahvin juojaa eikä pannussa tarvi olla kahvia pitkin päivää niin suosittelen mutteripannua tai pressopannua riippuen kumman tyylisestä kahvista enemmän pitää (pikku kuppi vahvaa vai isompi kuppi miedompaa). Vaiva on kaikissa kolmessa suunnilleen sama, mutta mutteripannulla saa kuuminta kahvia kun se on heti valmista kaadettavaksi, ja pressopannussa pitää seisottaa kahvia uuton ajan jokunen minuutti jolloin se jonkin verran jäähtyy. Keittimessä taas on levy joka pitää kahvin kuumana tiputuksen ajan, mutta se ei tee hyvää maulle. Lisäksi mutteri- ja pressopannun saa kaappiin piiloon kun sitä ei tarvita kun taas kahvinkeitin rojottaa tasolla koko ajan.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
Jaa-a, miten mahtaa olla? Jos ajatellaan että kaksi kuppia, eli 5dl aikoo tehdä? Kauanko menee kun vedenkeitin sen määrän kuumenta halutuksi? Samaan aikaan lisätään kahvi pressoon, ja sitten kaadetaan se vesi kaikki sinne kannun, ja mäntä sisään. Annetaan uuttua, ja likistetään -ja kaadetaan kuppiin. Mahtaako olla yhtään sitä keittimellä tekemistä hitaampaa? Täytyy sinneikin etsiä se suodatinpaperi ja mitata kahvi, ja mitata vesi. Ei silti, omistamatta kumpaakaan ei pääse ny ajastamaan ;-) Sen tiedän että perkolaattori on hidas...ja mutteripannu vaatii sen tuotoksesta tykkäämistä. Mutta vaion tekniikala mutteripanullakin tulee ihan ok-vauhtia. Myllystä purut suodattimeen, vesi alaopsaan, kiinni ja levylle, toiselle levylle vesikattila jossa mutama desi vettä, kumpikin valmistuu samaan aikaan ja vedellä laimenetaan kahvi "americanoksi" -oma keittämiseni viekin aikaa kun keittimen lämmittäminen on niin hidasta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Jaa-a, miten mahtaa olla? Jos ajatellaan että kaksi kuppia, eli 5dl aikoo tehdä? Kauanko menee kun vedenkeitin sen määrän kuumenta halutuksi? Samaan aikaan lisätään kahvi pressoon, ja sitten kaadetaan se vesi kaikki sinne kannun, ja mäntä sisään. Annetaan uuttua, ja likistetään -ja kaadetaan kuppiin. Mahtaako olla yhtään sitä keittimellä tekemistä hitaampaa? Täytyy sinneikin etsiä se suodatinpaperi ja mitata kahvi, ja mitata vesi. Ei silti, omistamatta kumpaakaan ei pääse ny ajastamaan ;-) Sen tiedän että perkolaattori on hidas...ja mutteripannu vaatii sen tuotoksesta tykkäämistä. Mutta vaion tekniikala mutteripanullakin tulee ihan ok-vauhtia. Myllystä purut suodattimeen, vesi alaopsaan, kiinni ja levylle, toiselle levylle vesikattila jossa mutama desi vettä, kumpikin valmistuu samaan aikaan ja vedellä laimenetaan kahvi "americanoksi" -oma keittämiseni viekin aikaa kun keittimen lämmittäminen on niin hidasta...
No, ajastettuna keittiöön menosta 30s ja sulla on kahvi maitoineen ja sokerineen valmiina kun siinä ajassa ei ole edes vedenkeitintä ladannut :)
Mutta nää on näitä. Itse olen hätäinen aamuilija ja mitä nopeammin pääsee lähtemään niin sitä parempi ja yleensä se on se n.20min heräämisestä kun oon ratissa niin tuollainen 5min kahvinkeittokin on jo aika monta prosenttia aamusta.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
Ajastus jäikin ottamatta huomioon. Itse lähdin aina aamuisin töihin juotuani lasillisen vettä. Kahvit join vasta töissä. Eli olin jo ratissa neljässä minuutissa, kun sentään kävi vessassa ensin ;-)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Ajastus jäikin ottamatta huomioon. Itse lähdin aina aamuisin töihin juotuani lasillisen vettä. Kahvit join vasta töissä. Eli olin jo ratissa neljässä minuutissa, kun sentään kävi vessassa ensin ;-)
Ok, voitit. Mutta ainakin ymmärrät miks kaikki ei aamulla haluu tusaa tuntitolkulla ennen töihin lähtöä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Joskus Saksasta katselin testivoittaja keitintä, niin tämä oli sehr gut.
Omaa kokemusta ei ole.
Kiitos tästä, pistin tilaukseen Stockmannilta. Heti saatavilla ja sama hinta, ilmaiset postit ja uutiskirjeellä -10% joten 107e jäi kokonaishinnaks :)
Nyt vaan odotellaan että saa uudella keittimellä uutta kuumaa kaffetta eikä haaleaa litkua.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
401
Kiitos tästä, pistin tilaukseen Stockmannilta. Heti saatavilla ja sama hinta, ilmaiset postit ja uutiskirjeellä -10% joten 107e jäi kokonaishinnaks :)
Nyt vaan odotellaan että saa uudella keittimellä uutta kuumaa kaffetta eikä haaleaa litkua.
Kerrohan minkälainen laite on sitten :)
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
881
No, ajastettuna keittiöön menosta 30s ja sulla on kahvi maitoineen ja sokerineen valmiina kun siinä ajassa ei ole edes vedenkeitintä ladannut :)
Mutta nää on näitä. Itse olen hätäinen aamuilija ja mitä nopeammin pääsee lähtemään niin sitä parempi ja yleensä se on se n.20min heräämisestä kun oon ratissa niin tuollainen 5min kahvinkeittokin on jo aika monta prosenttia aamusta.
Jos tarkoitat ajastamisella keitintä minkä olet ladannut valmiiksi niin eihän mikään estä tekemästä samaa muilla menetelmillä. Vedenkeittimessä vedet valmiina ja pressopannussa kahvit. Sit vaan keitin päälle ja vessaan, ja sieltä tullessa vedet pressopannuun.
Mutteripannulla kaikki valmiiksi illalla ja aamulla levy päälle ja muihin askareisiin.

Ainoa mitä noilla ei voi tehdä on ajastaa niin että kun herää niin kahvi on valmista ja voi juoda heti kalsarit jalassa. Muussa tapauksessa valmistuu muiden rutiinien aikana.

Itse tosin mieluummin jauhan kahvin juuri ennen keittämistä sillä yön seisoneen purukahvin voin jättää yhtä hyvin juomatta. Näkemys- ja mieltymyseroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Jos tarkoitat ajastamisella keitintä minkä olet ladannut valmiiksi niin eihän mikään estä tekemästä samaa muilla menetelmillä. Vedenkeittimessä vedet valmiina ja pressopannussa kahvit. Sit vaan keitin päälle ja vessaan, ja sieltä tullessa vedet pressopannuun.
Mutteripannulla kaikki valmiiksi illalla ja aamulla levy päälle ja muihin askareisiin.

Ainoa mitä noilla ei voi tehdä on ajastaa niin että kun herää niin kahvi on valmista ja voi juoda heti kalsarit jalassa. Muussa tapauksessa valmistuu muiden rutiinien aikana.

Itse tosin mieluummin jauhan kahvin juuri ennen keittämistä sillä yön seisoneen purukahvin voin jättää yhtä hyvin juomatta. Näkemys- ja mieltymyseroja.
Menee vähän offtopicciin mutta..
Vedenkeittimessä vedet valmiina ja pressopannussa kahvit. Sit vaan keitin päälle ja vessaan, ja sieltä tullessa vedet pressopannuun.
Liian hidasta touhua kiireisessä aamussa. Menee vähintään 5min ja siinä unenpöpperössä aamulla jaksa alkaa mitään säätämään levyjen ja lämmitysten saati jonkun pannun kanssa.
Plus että monissa vedenkeittimissä on digitaalinen kytkin jota et voi edes älypistokkeella hallita.
Ainoa mitä noilla ei voi tehdä on ajastaa niin että kun herää niin kahvi on valmista ja voi juoda heti kalsarit jalassa. Muussa tapauksessa valmistuu muiden rutiinien aikana.
Minkä rutiinien? Sängystä ylös, kahvi kouraan, herääminen, vaatteet päälle ja menoks. Ei siinä ole mitään aikaa odotella kahvin keittymistä.
Ja tässä nimenomaan se pointti. Kun sängystä raahautuu keittiöön voi suoriltaan kaataa kupin kuumaa eikä tarvii odotella sen keittymistä saati alkaa silmät ristissä väkertämään jotain.
Makkarista keittiöön jossa odottaa kuuma kahvi joka kuppiin ja koneelle lukemaan uutisia ja heräämään, varmaan menee heräämisestä minuutti niin oot kahvi kourassa koneella.

Toki nuo sopii niille ketkä tykkää kiireettömistä aamuista ja härvää tunnin ennenkuin lähtee töihin mutta itse en aamulla jaksa alkaa mitään säätämään vaan kuppi kahvia, uutisten luku ja menoks. Siksi haluan ajastaa kahvini. Säästää kiireisessä aamussa aikas paljon.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
881
Menee vähän offtopicciin mutta..

Liian hidasta touhua kiireisessä aamussa. Menee vähintään 5min ja siinä unenpöpperössä aamulla jaksa alkaa mitään säätämään levyjen ja lämmitysten saati jonkun pannun kanssa.
Plus että monissa vedenkeittimissä on digitaalinen kytkin jota et voi edes älypistokkeella hallita.

Minkä rutiinien? Sängystä ylös, kahvi kouraan, herääminen, vaatteet päälle ja menoks. Ei siinä ole mitään aikaa odotella kahvin keittymistä.
Ja tässä nimenomaan se pointti. Kun sängystä raahautuu keittiöön voi suoriltaan kaataa kupin kuumaa eikä tarvii odotella sen keittymistä saati alkaa silmät ristissä väkertämään jotain.
Makkarista keittiöön jossa odottaa kuuma kahvi joka kuppiin ja koneelle lukemaan uutisia ja heräämään, varmaan menee heräämisestä minuutti niin oot kahvi kourassa koneella.

Toki nuo sopii niille ketkä tykkää kiireettömistä aamuista ja härvää tunnin ennenkuin lähtee töihin mutta itse en aamulla jaksa alkaa mitään säätämään vaan kuppi kahvia, uutisten luku ja menoks. Siksi haluan ajastaa kahvini. Säästää kiireisessä aamussa aikas paljon.
Arvelinkin jo edellisestä viestistä että kyseessä on aamutilanne missä ei voi olla mitään ylimääräistä. Tässä tapauksessa se ajastettava keitin on varmasti paras ja toivottavasti löytyy malli joka keittää tarpeeksi kuumaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Arvelinkin jo edellisestä viestistä että kyseessä on aamutilanne missä ei voi olla mitään ylimääräistä. Tässä tapauksessa se ajastettava keitin on varmasti paras ja toivottavasti löytyy malli joka keittää tarpeeksi kuumaa.
Eiköhän se löydy. En noin muuten ole mikään kultasuu mutta oishan se kiva jos olis kestävä keitin ja kaksi tärkeintä kriteeriä on ajastin ja se että tekee kuumaa kahvia kun tästä on jääny traumoja..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Joskus Saksasta katselin testivoittaja keitintä, niin tämä oli sehr gut.
Omaa kokemusta ei ole.
Kiitos tästä, pistin tilaukseen Stockmannilta. Heti saatavilla ja sama hinta, ilmaiset postit ja uutiskirjeellä -10% joten 107e jäi kokonaishinnaks :)
Nyt vaan odotellaan että saa uudella keittimellä uutta kuumaa kaffetta eikä haaleaa litkua.
Kerrohan minkälainen laite on sitten :)
Noniin, liveseurantaa :D

Keitin haettu ja laitettu kello aikaan.
-Tähän mennessä kokemuksissa että korketusnäyttö myös kahvinkeittimissä on todella suolesta. Toimii mutta mielummin olis kunnon mekaaniset napit ollu paremmat.
-Vesisäliön kansi ei ole saranalla vaan irroitettava, joka vaatii aina kahden käden työskentelyä ellei se tuosta löysty.
-Pohjassa oleva LED valo on aika cool, talvipimeudessä aamuisin varmaan ihan hyvä

Ensimmäinen täyspannun vedenkeiton jälkeen nappasin noin kupillisen jälkeen lämmöt ja näytti 74c. Oikein hyvä jo sinällään. Täyspannussa näytti muutaman minutin seisomisen jälkeen n.85c. Riittää kyllä.

Ensimmäinen "perus-setti" eli reilu kupillinen keitetty joka on tavallisin määrä niin sain lämmöks 72c eikä ollut levyllä pitkään. Varmaan jos antais olla levyllä jokusen minutin niin lämpö nousis, mutta tämäkin jo riittää paremmin kuin tuo aikaisemman keittimen 65c..

Toistaiseksi ihan tyytyväinen.
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
125
Eikö kaikkiin nuihin ajastus ym lämpötilahommiin jne ole lääke kun ostaa kahvikoneen joka napista painaessa jauhaa pavusta kahvin kuppiiin 1-2 kupillista kerrallaan vai oliko tämä vain "keitin" keskustelua ja koneille on erikseen oma thread?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Eikö kaikkiin nuihin ajastus ym lämpötilahommiin jne ole lääke kun ostaa kahvikoneen joka napista painaessa jauhaa pavusta kahvin kuppiiin 1-2 kupillista kerrallaan vai oliko tämä vain "keitin" keskustelua ja koneille on erikseen oma thread?
En haluu herää siihen että keittiössä rohisee ja kolisee.
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
125
En haluu herää siihen että keittiössä rohisee ja kolisee.
Toisaalta samalla hyväksyt ne tippalukon toimimattomuusongelmat moccamasterilta ja huonomman kahvin mutta eipä siinä. Uus Jura esimerkiksi on aika pehmeä-ääninen myllyn osalta ja toisaalta miksi sun tarvii herätä kun herätessä painat koneen päälle ja nappia nii noin 30sec ja kupissa pavuista jauhettua
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
Joo, joku 4000e Jura josta tulee "pikakahvia". Aika tuttuja hotelleista, ja onkin sen hörpyn jälkeen kiire kahvilaan...kehumatta mokamaastereitakaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
738
Joo, joku 4000e Jura josta tulee "pikakahvia". Aika tuttuja hotelleista, ja onkin sen hörpyn jälkeen kiire kahvilaan...kehumatta mokamaastereitakaan.
En tiedä miten ne 4000,- Jurat toimii, mutta puolet halvempi oli töissä ja kyllä siitä sai ihan espresson tai suodatinkahvin makuista tavaraa ulos kunhan asetuksia räpelsi mieleisekseen. Ei tietenkään luokkansa parasta, mutta ihan mukiinmenevää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Toisaalta samalla hyväksyt ne tippalukon toimimattomuusongelmat moccamasterilta ja huonomman kahvin mutta eipä siinä. Uus Jura esimerkiksi on aika pehmeä-ääninen myllyn osalta ja toisaalta miksi sun tarvii herätä kun herätessä painat koneen päälle ja nappia nii noin 30sec ja kupissa pavuista jauhettua
Miksi se, ettei hanki automaattia, tarkoittaisi automaattisesti että pitäisi ostaa huono suodatinkeitin (=Moccamaster)?

Mikäänhän ei siis tee automaatin kahvista automaattisesti yhtään suodattikeittimiä parempaa. Ja jos suodatinkahvia juo, niin Moccamasteriin ei tosiaankaan kannata tyytyä, kun halvemmalla saa parempia keittimiä ilman esim. niitä mainitsemiasi tippalukko-ongelmia.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 975
En haluu herää siihen että keittiössä rohisee ja kolisee.
Mä luulen, että sun ongelmat ratkeaisi yksinkertaisesti heräämällä aikaisemmin. Jos viiden minuutin puuhastelu keittiössä on liikaa, niin en usko, että tästä ketjusta löytyy sulle oikea kahvinkeittovälinevinkki.

E. pavuista kuppin AeroPressillä -> 8 minuuttia, ja siinäkin 4 minuuttia haudutusta, joka jäisi toisenlaisella menetelmällä puoleen minuuttiin. t. "Kokemusasiantuntija".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Mä luulen, että sun ongelmat ratkeaisi yksinkertaisesti heräämällä aikaisemmin. Jos viiden minuutin puuhastelu keittiössä on liikaa, niin en usko, että tästä ketjusta löytyy sulle oikea kahvinkeittovälinevinkki.

E. pavuista kuppin AeroPressillä -> 8 minuuttia, ja siinäkin 4 minuuttia haudutusta, joka jäisi toisenlaisella menetelmällä puoleen minuuttiin. t. "Kokemusasiantuntija".
Mun ongelmat ratkes kun ostin hyvän keittimen ajastimella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 470
Viestejä
4 200 556
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom