Kahvinkeittimet

Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 680
Joo, espressohan on kuppiin laskiessaan alta 90-asteinen, ja se kuppi ei ole varmaan kuin max 40-50asteinen.
Maito taasen erottuu, jos sen lämmittää vaahdottaessa liian kuumaksi. En käytä lämpömittaria tuohon, vaan kättä, kun alkaa olla pannu liian kuuma pideltävksi, lopetan maidon lämmittämisen, mutta veikkaus on jotakuinkin 50-60 astetta. Voisihan tuota lopputulemaa joskus ir-mittarilla soirottaa....samoin kuin niitä kuppeja.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Siemensin EQ.300:een pitäisi hommata edullisempia puhdistustabletteja. Puhtaasta sitruunahaposta on varoiteltu jossain... Tämmösiä on Saksassa saatavilla, kokemuksia ?


Järjettömän hintaisia esim. gigantissa ne orggikset oli joskus. Sitten tilasin jostain cdon:sta tms jotain vastaavia ku alla. Ei ihan halpoja nuokaan. Voisi melkein saksasta tilailla noita linkkaamisia.

ja

 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 680
Kannatta erottaa cleaning ja descaling toisistaan.
Descaling on kalkinpoistoon, ja cleaning kahvinpoistoon.
Kalkinpoistoaineet on aina happoja, ja miedompaa happoa saa miedontamalla happoa.
Kahvinpoistoaineet ovat emäksisiä, ja kaikki kaupalliset kahvilaitteisiin tarkoitetut ovat mietoja.
 

Z69

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
53
Moccamasteri päätti sitten tänään lopullisesti antautua.

Useamman vuoden jo vuotanu kun täyttä paunnua keitelly ja tänään innostuin sitä vähän tutkimaan. Melkeinpä arvasinkin ettei tämmösen ehkä noin 20v koneen muoviosat kestä hirveetä rykimistä ja näinhän siinä sitten kävi. Vesiputkeen kunnon lohkeemat ja se olis sitten hänessä.

Eli nyt olis uuden koneen metsästy käsillä. Ja melkeinpä tulin tulokseen ostaa uusi Moccamasteri.

Olishan näitä vaikka mitä, Wilfan "testivoittajaa" yms. mutta tiedä sitten. Moccamasteri keittäny kohtuu nopeasti kuumat ja perus varman suodatin kahvin.

Osuikin sopivasti Powerin tarjous Moccamasterista:


Vanhassa keittimessä oli automaattinen tippalukko ja tässä Powein tarjous vehkeessä ei olis. Oikeestaan muuta eroa en tähän vanhaan huomaa. Tietty ulkonäkö erinlainen.

Onko toi manuaalinen tippalukko uhka vai mahdollisuus?
Olen taloudessa ainakin toistaiseksi ainoa kahvin juoja ja täysiä pannullisia tulee aika harvoin keitettyä. Mitä ilmeisemmin tuolla pystyy säätään jos ei keitä kuin kupin kaks ja olisi tätä myöten nautinnollisempaa kahvetta. Hyvin kyllä pärjänny ilmankin.
Ehkä eniten mietityttää tuleeko sotkua jos ei muista sulkea tippalukkoa. Eipä kyllä oikeastaan koskaan tule välistä kahvia napattua, että ei välttämättä väliä onko automaattinen vai manuaalinen sotkua silmälläpitäen.

Kalkinpoiston merkkivalo olisi tuossa tarjousvehkeessä, mutta tämä taitaa vain tuoda pientä lisäarvoa koneelle.

Vertailin tai ainakin yritin vertailla eri Moccamastereita ja jokin 300€ vehje on jossa automasttinen tippalukko ja napista saa valita keittääkö puoli pannua vai täyden pannun. Kuinka suurta merkitystä kahvin makuun nämä ominaisuudet sitten loppu viimein ovat? Onko sitten manuaalinen tippalukko vai napista säätämällä.
Tuo 300€ on vain aivan liikaa "perus keittimestä".

Oliskos tuosta tarjouskoneesta uudeksi keittimeksi? Eniten juurikin tuo tippalukko arveluttaa.
Vai suositella jotain aivan muuta keitintä.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
Onko toi manuaalinen tippalukko uhka vai mahdollisuus?
Meillä oli ennen automaattikonetta termoskannullinen Moccamaster manuaalilukolla.
Ei sen kanssa ollut ongelmia, harvoin tuli kuitenkaan välikahvia otettua.
Ihan toimiva lukko, kunhan muistaa välillä putsata. Ilman putsausta alkoi vuotamaan.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
276
Itsellä on tuo manuaalisella tippalukolla varustettu Moccamaster. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen ottanut kahvia tippumisen loppuvaiheessa ja laittanut tippalukon kiinni. Seuraavalla kerralla sitten kahvit pöydällä kun lukko on unohtunut kiinni. :mad:

Käyttäjävika toki, mutta jos nyt saisi valita niin ottaisin automaattisella lukolla varustetun mallin. Toki ne automaattilukotkin tuppaa jotenkin ajan kanssa hajoamaan eivätkä enää pidä.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
437
Mulla manuaalisella tippalukolla varustettu "halvin tippalukollinen" Moccamaster. Sitä mallia missä tuo suodatinpussiteline tulee suoraan kannun päälle (kaikista halvin malli) en suosittele kenellekään, käyttökokemus mielestäni ihan hirveä.

Muuten ei ole itseäni tuo manuaalinen tippalukko haitannut, mutta ei omassa yksilössä ole muistaakseni edes uutena tuo tippalukko pitänyt. En ole pesemällä saanut pitämään. Voisi mahdollisesti korjautua kun hakisi kaupasta uuden osan.
Keittelen kahvia pääsääntöisesti vain itselleni, niin ei ole edes silloin mennyt pahasti mönkään jos olen joskus unohtanut avata tippalukon ennen kahvin keittämistä (ei ole kahvit vielä pöydällä jos näin käy). Keittääkin niin nopeasti että kyllä sen heti huomaa jos ei ala kahvi lorisemaan kannuun.

En ole isoa eroa maussa huomannut edes pientä määrää, 2 kupillista (1 isompi mukillinen) keitellessä, käyttääkö tippalukosta tuota vajaan kannun asentoa vai ei. Jos on kiire niin keitän monesti sillä täyden kannun asennolla. Itselläni on vain 10 kupin malli. Tässä on lämpölevylle tehoasetuksiakin vain yksi.

Varmasti hyvä tohon 169e hintaan. Kannattaa käydä kaupassa vertailemassa, omaan käteen esim. Wilfa ja Electoluxin kalliimmat keittimet tuntui aika muovisilta rimpuloilta verrattuna Moccamasteriin. Ja Moccamasteriin saa perus osat jopa lähikaupasta, järkihintaan.
 
Viimeksi muokattu:

Z69

Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
53
Kiitokset vastauksista!

Voi olla, että tuo tarjous kone lähtee tänään tilaukseen jos vain saan värille siunauksen.

60 päivän palautus oikeus näyttäisi myös olevan jos syystä tai toisesta ei sovi omaan käteen.
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
93
Noin kuukausi sitten ostin Powerista MOCCAMASTER AUTOMATIC S KAHVINKEITIN (MOC53770). Hinta 259e, mistä kampanja ale 15%, jäi n. 220e maksettavaa. Hyvät kahvit tekee, vaikka mielestäni hinnassa olisi tiputtamisen varaa vieläkin. :coffee:

Rekisteröin Moccamasterin sivuilla laajennetun 10v takuun. Nyt on alkanut tulemaan viikoittain Moccamaster-spämmiä sähköpostiini. Klikkasin "Peruuta uutiskirje" ja eteeni tuli ukaasi: "Huomioithan, että jos päätät perua uutiskirjeemme tilauksen, ylimääräinen 5 vuoden takuusi raukeaa. Ostokuitilla voimaan astuva 5 vuoden runkotakuu jää voimaan normaalisti".

Onko hieman kyseenalaista, että uutiskirjeen tilaamista edellytetään, että saa lisätakuun? Tästä ei esim ennen ostotapahtumaa annettu tietoa, vaan komeasti mainostettiin pelkästään 10v takuuta. :hmm:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 357
Noin kuukausi sitten ostin Powerista MOCCAMASTER AUTOMATIC S KAHVINKEITIN (MOC53770). Hinta 259e, mistä kampanja ale 15%, jäi n. 220e maksettavaa. Hyvät kahvit tekee, vaikka mielestäni hinnassa olisi tiputtamisen varaa vieläkin. :coffee:

Rekisteröin Moccamasterin sivuilla laajennetun 10v takuun. Nyt on alkanut tulemaan viikoittain Moccamaster-spämmiä sähköpostiini. Klikkasin "Peruuta uutiskirje" ja eteeni tuli ukaasi: "Huomioithan, että jos päätät perua uutiskirjeemme tilauksen, ylimääräinen 5 vuoden takuusi raukeaa. Ostokuitilla voimaan astuva 5 vuoden runkotakuu jää voimaan normaalisti".

Onko hieman kyseenalaista, että uutiskirjeen tilaamista edellytetään, että saa lisätakuun? Tästä ei esim ennen ostotapahtumaa annettu tietoa, vaan komeasti mainostettiin pelkästään 10v takuuta. :hmm:
Ohjaa nuo mainokset suoraan roskapostiin ja unohtaa koko asian kymmeneksi vuodeksi ;):)

e: Mutta joo onhan tuo nyt kyllä kyseenalaista. En tuollaista itsekään huomannut enkä kyllä muista oonko perunut uutiskirjeen tilauksen. Aika harvoin sieltä kyllä mitään mainospostia on tullut.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 433
Noin kuukausi sitten ostin Powerista MOCCAMASTER AUTOMATIC S KAHVINKEITIN (MOC53770). Hinta 259e, mistä kampanja ale 15%, jäi n. 220e maksettavaa. Hyvät kahvit tekee, vaikka mielestäni hinnassa olisi tiputtamisen varaa vieläkin. :coffee:

Rekisteröin Moccamasterin sivuilla laajennetun 10v takuun. Nyt on alkanut tulemaan viikoittain Moccamaster-spämmiä sähköpostiini. Klikkasin "Peruuta uutiskirje" ja eteeni tuli ukaasi: "Huomioithan, että jos päätät perua uutiskirjeemme tilauksen, ylimääräinen 5 vuoden takuusi raukeaa. Ostokuitilla voimaan astuva 5 vuoden runkotakuu jää voimaan normaalisti".

Onko hieman kyseenalaista, että uutiskirjeen tilaamista edellytetään, että saa lisätakuun? Tästä ei esim ennen ostotapahtumaa annettu tietoa, vaan komeasti mainostettiin pelkästään 10v takuuta. :hmm:
Ottaen huomioon, että tuo on valmistajan vapaaehtoinen lisä virvevastuiden yms. jatkoksi niin kaippa he voivat vapaasti määritellä millä ehdoilla se on.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 357
Ohjaa nuo mainokset suoraan roskapostiin ja unohtaa koko asian kymmeneksi vuodeksi ;):)

e: Mutta joo onhan tuo nyt kyllä kyseenalaista. En tuollaista itsekään huomannut enkä kyllä muista oonko perunut uutiskirjeen tilauksen. Aika harvoin sieltä kyllä mitään mainospostia on tullut.
Seuraakohan ne tätä ketjua, kun heti tunti tämän viestin jälkeen tuli "Yksinkertaiset vinkit hyvään kahviin!" viesti mailiin? :hmm: :rofl:
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 071
Meneekö pieleen jos ostan Moccamasterin tilalle tähän Wilfa Svart Precision WSP2A. Irroitettava vesisäiliö iso plussa vanhaan nähden.
Precision-mallissa oli ainakin alunperin täysin epäonnistunut pumppuvalinta, jonka takia laitteet rikkoutuivat hyvin korkealla prosentilla. Ja muitakin laatuongelmia oli. Wilfa toi tilalle performance-mallin, jossa vika oli korjattu. Sitä en tiedä onko linkkaamasi jokin performancen tyyliin korjattu uusi versio precisionista vai vieläkö viallista myydään.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
41
Kiitos vastauksesta. Pitää tutkia/kysyä myyjältä asiasta. Tai sitten katsoa tarjousta performance mallista.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Mulla on kolmas Svart Precision tällä hetkellä. Kahdesta ekasta hajosi pumppu. Kolmannessa on kestänyt pumppu (tää on pumpun osalta se korjattu malli), mutta nyt on alkanut siristä keittimen virtalähde voimakkaasti. Olen toistaiseksi ottanut keiton jälkeen vain pääkytkimestä virrat pois, mutta täytyisi kaivella kuittikasaa, että sattuisiko takuu olemaan vielä voimassa. Harmi sinänsä, sillä tykkään kovasti laitteesta, enkä haluaisi mihinkään mokkamasteriin vaihtaa.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
41
Wilfan arvosteluissa on myös useita mainintoja että kahvi ei ole kuumaa.
Pitää vielä harkita tätä. Irroitettava vesisäiliö on helppo puhdistaa ja Wilfan muotoilu on myös hienoa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
738
Precision-mallissa oli ainakin alunperin täysin epäonnistunut pumppuvalinta, jonka takia laitteet rikkoutuivat hyvin korkealla prosentilla. Ja muitakin laatuongelmia oli. Wilfa toi tilalle performance-mallin, jossa vika oli korjattu. Sitä en tiedä onko linkkaamasi jokin performancen tyyliin korjattu uusi versio precisionista vai vieläkö viallista myydään.
Kakkosversiossa on eri pumppu, eli ei ole sen puolesta ongelmaa, lisäboonuksena merkittävästi hiljaisempi kuin edellinen.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
227
Olisko suosituksia uudeksi keittimeksi, melko pieni kokoinen ja kohtuu edullinen saisi olla ?
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 437
Ainakin aikasemmat kahvinkeittimet missä on irroitettava vesisäiliö ovat olleet lyhytikäiset kun alkavat vuotaa en muista minkälainen wilfa mallissa on.
Jos moccamaster tuntuu turhan kalliilta vaihtoehdolta niin voin suositella tätä mallia ainoa mitä voi häiritä on tuo äänimerkki kun kahvi on valmistunut ja vesisäiliössä on valo mitä on plussa.
On ollut työpaikalla useita noita ja hyvin ovat toimineet ja kahvi tarpeeksi kuumaa.
 
Liittynyt
05.07.2022
Viestejä
400
Ainakin aikasemmat kahvinkeittimet missä on irroitettava vesisäiliö ovat olleet lyhytikäiset kun alkavat vuotaa en muista minkälainen wilfa mallissa on.
Jos moccamaster tuntuu turhan kalliilta vaihtoehdolta niin voin suositella tätä mallia ainoa mitä voi häiritä on tuo äänimerkki kun kahvi on valmistunut ja vesisäiliössä on valo mitä on plussa.
On ollut työpaikalla useita noita ja hyvin ovat toimineet ja kahvi tarpeeksi kuumaa.
Mitä tarkoitaa useita noita ? Hajoa?
 
Liittynyt
26.05.2022
Viestejä
4
Ainakin aikasemmat kahvinkeittimet missä on irroitettava vesisäiliö ovat olleet lyhytikäiset kun alkavat vuotaa en muista minkälainen wilfa mallissa on.
Jos moccamaster tuntuu turhan kalliilta vaihtoehdolta niin voin suositella tätä mallia ainoa mitä voi häiritä on tuo äänimerkki kun kahvi on valmistunut ja vesisäiliössä on valo mitä on plussa.
On ollut työpaikalla useita noita ja hyvin ovat toimineet ja kahvi tarpeeksi kuumaa.
Hyvä verme tuo Melitta, useamman vuoden ollut käytössä. Äänimerkin saa kytkettyä halutessaan pois. Vesisäiliön valo on aamuhämärässä aivan verraton ominaisuus.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Onko nuo Clas Ohlsonin Moccamasterit jotain hinnat alkaen -versioita vai mistä johtuu, että siellä on jonkin verran edullisemmin tarjolla? Manual hintaan 179€ ja automatic 199€, eikä käsittääkseni ole tarjouksia. Gigantissa 219€, Prismassa 249€... isoja hintaeroja, jos teknisiä eroja ei ole?

Automatic Moccamaster Automatic Kahvinkeitin, 1,25 litraa | Clas Ohlson

Manual Moccamaster Manual Kahvinkeitin, 1,25 litraa | Clas Ohlson


 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 017
Pitkään olin pelkästään peruskahvin juoja mutta viimeaikoina on alkanut maistumaat latet, expressot jne. Miettinyt, että hommaisiko kahvikoneen kotiin. Onko kellään io tekkiläisellä kotona kahvikonetta? Miettinyt tollasta Siemens EQ.6 Plus S500 kahvikone - Gigantti verkkokauppa Mietintää että osaako se puhdistaa oikeasti itse itsensä? Entä tuleeko tollasella kotikoneella samanmakuista lattea kuin kahviloiden ammattivehkeillä?
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Minä mietin työttömänä parkana, minkä kahvinkeittimen ostaisin?




Minkä sinä näistä ostaisit? Taloudessa vain yksi, minä ja satunnaisesti käy vain yksi vieras yleensä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
224
Minä mietin työttömänä parkana, minkä kahvinkeittimen ostaisin?




Minkä sinä näistä ostaisit? Taloudessa vain yksi, minä ja satunnaisesti käy vain yksi vieras yleensä.
Kun minä olin työtön parka, niin ostin torista käytetyn Moccamasterin, mikä kesti yli 7-vuotta. :D
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
488
Kun minä olin työtön parka, niin ostin torista käytetyn Moccamasterin, mikä kesti yli 7-vuotta. :D
Kai minä voisin osto ilmoituksen rustailla foorumille. Torin kautta en halua ostaa epärehellisten vuoksi. Uusi kahvinkeitin on kuitenkin alle 15€ ja minulla on noihin liikkeisiin kuponki...
On tuo moccamaster ollut perheellä nuoruudessa, mutta ohjeissa lukee ei etikalla tms pesuaineilla siinä ja sitten torin kautta moni myy viallisena epärehellisesti.
Suosin uutta, lähinnä sinisilmäisyyttä ja pelkoa joutua huijatuksi. Siinä on kuitenkin takuu...

 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
611
mutta ohjeissa lukee ei etikalla
Etikka vesi sekoituksella itse huuhteen silloin tällöin, ei mitään ongelmaa ole ollut. Pitää vaan valutella useampi pannullinen vettä ettei jää makuhaittoja. On toi nykyinen varmaan 15 vuotta ollut.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Yksi ja sama Moccamaster ollut käytössä noin 20 vuotta.
Olen puhdistanut säännöllisesti joko apteekista saatavalla sitruunahapolla tai kauppojen puhdistustiivistenesteillä.
Alkuun taisin käyttää etikkaa kunnes vaihdoin sitruunahappoon, millä muuten on hyvä puhdistaa vedenkeitinkin.
Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia tai makujäämiä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
224
Kai minä voisin osto ilmoituksen rustailla foorumille. Torin kautta en halua ostaa epärehellisten vuoksi. Uusi kahvinkeitin on kuitenkin alle 15€ ja minulla on noihin liikkeisiin kuponki...
On tuo moccamaster ollut perheellä nuoruudessa, mutta ohjeissa lukee ei etikalla tms pesuaineilla siinä ja sitten torin kautta moni myy viallisena epärehellisesti.
Suosin uutta, lähinnä sinisilmäisyyttä ja pelkoa joutua huijatuksi. Siinä on kuitenkin takuu...

No se on sitten ostettava se 15-euron keitin.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 668
Olen jo vuosia käyttänyt litraista Bodumin pour over kannua arkikahvin keittämiseen.


Tai jos vain yhden kupin haluaa, niin AeroPress on se nopein ja helpoin. Olen kyllä miettinyt tuollaista kupin päälle tulevaa dripperiäkin.
Hario dripperiin siirryin itse, aluksi oli Moccamaster ja sitten vajaan vuoden Jura. Täytyy sanoa, että se pieni valmistelu mitä menee pour overin tekemiseen hakkaa sen vaivan pestä tuollaiset kahvikoneet 6-0.

Ei tarvitse kalkista huolehtia, eikä kahvipurua jää mihinkään astiaan mahdollisesti homeilemaan. Käytin myös hetkellisesti vietnamilaista kahvisihtiä (phin), mutta dripperi on vaan mukavampi. Pitää toki ostaa suodatinpaperit, mutta ei maailma kaadu siihen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 680
Joo, eipä suppilokahvissa ole mitään vaivaa, tai no, jos kattilassa lämmittää veden, niin ehkä se on se vaiva? -sitten kaadetaan se vesi suppiloon ja se valuu mukiin.
Ja kas, jää pöytäpinnalta taas yksi sähkölaite pois!
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 668
Joo, eipä suppilokahvissa ole mitään vaivaa, tai no, jos kattilassa lämmittää veden, niin ehkä se on se vaiva? -sitten kaadetaan se vesi suppiloon ja se valuu mukiin.
Ja kas, jää pöytäpinnalta taas yksi sähkölaite pois!
Vielä kun löytyisi hyvä jauhatin kelpohintaan, mutta sähkölaite sen pitää olla, koska ei meinaa jaksaa aamuisin veivata käsin... :D
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
437
Minä mietin työttömänä parkana, minkä kahvinkeittimen ostaisin?




Minkä sinä näistä ostaisit? Taloudessa vain yksi, minä ja satunnaisesti käy vain yksi vieras yleensä.
Ostaisin sen jossa on pisin takuu. Tosin äkkiseltään ei yhdessäkään ollut suoraan tuotetiedoissa mainintaa takuuajasta. Tämän takia itse ostaisin näistä isoimman eli Senzin.

Teknisesti lienevät kaikki ihan samaa tasoa, mitä nyt Senz on vähän isompi, ja mahdollisesti on yhteensopiva kaikista yleisimpien ja halvimpien 1x4 suodatinpussien kanssa. Noissa kahdessa pienemmässä saattaa olla käytössä pienemmät suodatinpussit. Ei sillä että hintaero olisi iso, mutta kuitenkin.

Toki voihan tuota kestosuodatintakin käyttää. Senzissä tosin ei sitä näyttänyt olevan mukana tuotetietojen perusteella.

Käytettynä en katselisi mitään muita kuin "uudehkoja" (alle 10v) ikäisiä Moccamastereita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 680
Käytettynä katselisin paikallista roskalavaryhmää. Olisin ihmeissäni jollei olisi tusinaa kahvinkeitintä tarjolla ilmaiseksi.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
873
Tai sitten tekee kattilassa pannukahvia ja valuttelee pienen siivilän läpi kuppiin tai termospulloon. Siivilälle on muutakin käyttöä ruuanlaitossa ja tulee vielä halvemmaksi kuin suppilo ja suodatinpaperit. Parhaiten toimii pannujauhatus, mutta olen käyttänyt suodatinjauhatustakin useammankin kerran ihan onnistuneesti. Tuo valmistustapa skaalautuu kattilaa vaihtamalla isoihinkin määriin, ja on itse asiassa helpompaakin tehdä esim 3 litraa kerralla noin kuin kahvinkeittimellä. Olen käyttänyt suhdetta 1dl vettä ja 7g kahvia joka mielestäni toimii parhaiten.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 117
Jahas, meidän Jura Impressa F8 TFT alkaa näyttämään kuoleman merkkejä. Laite on ostettu joskus vuonna 2015. Tänään kesken aamukahvien teon, mylly lopetti toimintaansa. Kone valittaa papujen vähyydestä, vaikka luukku on täynnä. Purin koneen, kurkkasin myllyyn ja sieltä paljastui rusinan kokoinen puupala joka ei todellakaan ollut kahvia. :) Nyt kone toimii muuten, mutta mylly ei reagoi mihinkään. Se pysyy täysin hiljaa ja kone käyttäytyy ihan kuin kahvi olisikin jauhettu. Youtubessa on jonkinlainen korjausohje viitaten sulakkeeseen, tai diodiin mutta menee aika hakuammunnaksi korjailla noiden perusteella. Ehjä uusi/kunnoistettu mylly maksaisi 200-300€, eli sekään ei ole hintansa arvoinen näin vanhaan koneeseen.

Laitoin huoltoon kyselyä, paljonko tämän korjaaminen maksaisi. Luultavasti kyseisellä hinnalla saisi perus hyvän De Longhin Amazonista tai Black Fridaynä.

Papuina on toiminut https://www.k-ruoka.fi/haku?q=Gondole&tuote=caffe-gondoliere-crema-papu-1kg-rfa-8712500014280 josta on jo kertaalleen löytynyt puupala myllystä, mutta silloin myllyn puhdistus riitti.

Nyt on sinnitelttävä purukahvilla, ennen kuin on uusi kahvi-ATK alla. :)

Tavoitteena olisi löytää sopivan De Longhin jossa on sisäinen mylly, maitovaahdotin, tuki korkeille kupeille ja helppo ylläpito/puhdistus. Onko jollain suosituksia tälläisestä?

Juraa en jaksa, tarvikkeiden maksavan maltaita, eikä ylihinta oikein takaa mitenkään ihmeellistä laatua. (Oma kone kävi aikoinaan huollossa kahdesti tukkeutuvan kahvisuuttimen vuoksi jne.)
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 071
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 680
En minäkään, mutta kivet on pavuissa aika yleinen kaveri. Mitä teollisempaa kahvia juo, sitä harvinaisempaa toki.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
En minäkään, mutta kivet on pavuissa aika yleinen kaveri. Mitä teollisempaa kahvia juo, sitä harvinaisempaa toki.
Pitäähän sitä jonkun pitää huolta ettei myllyjen terät kestä ikuisesti, kuka muuten uusia ostaisi. Peruskäyttäjälle kun halvinkin terä (metallinen, ei niitä Baratzan muovisia) taitaa kestää ns. ikuisesti (ei yksin tuhansien kilojen juominen kuitenkaan helppoa ole).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 021
Viestejä
4 189 342
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom