Kahvinkeittimet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Kertokaas mulle Siemensin omistajat, että miten tätä ohjeen kohtaa pitäisi yrittää ymmärtää?
1650394705018.png


Maitojärjestelmä on puhdistettava jokaisen maitojuoman jälkeen, tämä on selkeä...mutta.... puhdistetaanko maitojärjestelmä automaattisesti höyryllä maitojuoman valmistuksen jälkeen, jolloin menun kautta tehtävää "maitojärjestelmän automaattista" ohjelmaa ei tarvitse manuaalisesti siis tehdä.

Toisin sanoen, pitääkö käyttäjän puhdistaa maitojärjestelmä jokaisen maitojuoman jälkeen, vai tapahtuuko se itse asiassa automaattisesti kuten ohje antaa ymmärtää.

Edit: huomasin että ohjetekstissä lukee "jos haluat perusteellisen puhdistuksen". Eli tämän perusteella menun kautta ei ole tarvetta puhdistusta erikseen aina ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
44
Itse ymmärrän Siemensin omistajana, että laite tekee puhdistuksen automaattisesti maitojuoman valmistuksen jälkeen konetta sammuttaessa. Se pyytää esim. tyhjän lasin maitoletkun alle (Siemens eq.6 s100).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Itse ymmärrän Siemensin omistajana, että laite tekee puhdistuksen automaattisesti maitojuoman valmistuksen jälkeen konetta sammuttaessa. Se pyytää esim. tyhjän lasin maitoletkun alle (Siemens eq.6 s100).
Sammuttaessa puhdistaa tosiaan jotakin..mutta maitoletkusta ei mielestäni tuolloin tule vettä toisin kuin menun kautta maitojärjestelmää puhdistettaessa. Eikä täällä pyydetä lasia alle kuin jos itse on menusta maitojärjestelmän puhdistuksen ajanut. Sammuttaessa näyttö on jo pimeä kun vesi valuu suuttumista tippakaukaloon.

Edit: laite pyytää lasin alle jos koneen sammuttaa manuaalisesti. Kun kone sammuu automaattisesti (minulla 30min), niin vesi tippuu tippa-astiaan. Tämäkin on vähän hassua, että miksi lasi pyydetään kun lopputulos olisi sama kuin automaattisessa sammutuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Vettä ei tule paljoa, mutta sitä tulee. Katso tarkasti. Ja lopussa tulee pieni "höyrypurskahdus"
Juuri aamulla testasin tätä. Sammutin koneen, ja maitoletkusta ei tullut tipan tippaa vettä. Maitoletkuun jää tarkemmin katsottuna maitoa putken päähän evidenssiksi, ettei sieltä läpi mitään tule. Toisin tapahtuu kun ajaa manuaalisesti nk. "automaattisen maitojärjestelmän puhdistuksen". Täytyy varmaan vielä kertaalleen testata...niin ja ellei se vesi valu maitoputkesta jotenkin todella paljon myöhemmin kun jos kahvisuuttimet on pesty. En jäänyt odottelemaan enää kun kone oli jo kiinni ja veden tulo oli suuttimista loppunut.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 988
Maitoletkuun jää tarkemmin katsottuna maitoa putken päähän evidenssiksi, ettei sieltä läpi mitään tule.
Omituista. Kyllä se automaatiinen pudistussykli loppuu siihen höyrypurskahdukseen maitoletkussa. Tietysti vaati että maitokahvi on tehty ennen sitä, muutoihan se tekee vain sen peruspuhdistuksen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
462

Onko tässä laitteessa mitään tunnettuja isompia vikoja tai ongelmia? Pääasiassa tulisi keitettyä ihan perus kahvia pavuista ja satunnaisesti tehtyä jotain espressoja. En ole mikään ultimaattinen kahvihifistelijä joten uskoisin että tämä laite pystyy keittämään ihan kelvollista kahvia. Vähän houkuttelisi ostaa tuohon 249e tarjoushintaan.
 

kz-

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
85

Onko tässä laitteessa mitään tunnettuja isompia vikoja tai ongelmia? Pääasiassa tulisi keitettyä ihan perus kahvia pavuista ja satunnaisesti tehtyä jotain espressoja. En ole mikään ultimaattinen kahvihifistelijä joten uskoisin että tämä laite pystyy keittämään ihan kelvollista kahvia. Vähän houkuttelisi ostaa tuohon 249e tarjoushintaan.
Eiköhän aja asiansa, espresso tuskin nyt on mitään maukkainta. Ota testiin ja palautat jos ei miellytä.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
44
Minulla tuo Siemens toimii maidon puhdistuksen suhteen siten, että jos kone sammuu itsekseen, se ei puhdista maitokahvin tekemisen jälkeen maitojärjestelmää. Jos taas laitteen sammuttaa itse, se pyytää lasia maitoputken alle ja puhdistaa systeemin. Olen ratkaissut asian siten, että laite sammuu itsekseen vasta tunnin tai kahden päästä, joten se tulee aina itse sammutettua ja puhdistettua maitojärjestelmä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Minulla tuo Siemens toimii maidon puhdistuksen suhteen siten, että jos kone sammuu itsekseen, se ei puhdista maitokahvin tekemisen jälkeen maitojärjestelmää. Jos taas laitteen sammuttaa itse, se pyytää lasia maitoputken alle ja puhdistaa systeemin. Olen ratkaissut asian siten, että laite sammuu itsekseen vasta tunnin tai kahden päästä, joten se tulee aina itse sammutettua ja puhdistettua maitojärjestelmä.
No tältä se sammutus/puhdistus tosiaan minunkin silmiini näyttää, ja tämähän on mielestäni täysin hölmö homma. Tosin täytyy nyt vielä muutaman kerran tsekata maitojuoman jälkeen mitä automaattisammutuksessa tapahtuu.

Mutta voiko toimintaa kiteyttää näin:
-maitojärjestelmä putsataan automaattisesti höyryllä joka maitojuoman jälkeen (ohje sanoo näin)
-manuaalista (automaattista) maitojärjestelmän puhdistusta ei tarvitse tehdä kuin harvoin (ohje sanoo näin)
-maitojärjestelmä puhdistetaan letkua myöden kun laite sammutetaan manuaalisesti (näin todistetusti tapahtuu, vettä tulee letkusta)
-maitojärjestelmää ei puhdisteta ainakaan letkun osalta kun laite sammuu automaattisesti (näin minun mielestäni)

Ja nyt selvitettävänä varmuuden vuoksi vielä on, että puhdistuuko maitoletku kuitenkin joka kahvijuoman jälkeen. Mielestäni ei, mutta tutkin.
Lisäksi täytyy selvittää, että puhdistuuko maitoletku automaattisammutuksessa, mielestäni ei, mutta tutkin.

Jos letku ei puhdistu, niin todella outo homma. Siellähän sitä maitoa on ja samalla tavalla se maito sinne letkuun kuivuu ja virtaus menee pipariksi. Tosin Siemensin videoissa näkyy, että jos mm. omistaa sellaisen Siemensin oman maitosäiliön, niin se säiliö laitetaan letkuineen jääkaappiin. Eli irrotetaan aina.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 988
Mutta voiko toimintaa kiteyttää näin:
-maitojärjestelmä putsataan automaattisesti höyryllä joka maitojuoman jälkeen (ohje sanoo näin)
-manuaalista (automaattista) maitojärjestelmän puhdistusta ei tarvitse tehdä kuin harvoin (ohje sanoo näin)
-maitojärjestelmä puhdistetaan letkua myöden kun laite sammutetaan manuaalisesti (näin todistetusti tapahtuu, vettä tulee letkusta)
-maitojärjestelmää ei puhdisteta ainakaan letkun osalta kun laite sammuu automaattisesti (näin minun mielestäni)
Juuri näin. Manuallisesti käynnistettävää pudistusta käytetään silloin kun laite on sammunut itseksieen ilman maitojörjestelmän puhdistusta ja se halutaan tehdä jälkikäteen.

Hieman hölmöä tosiaan on , että puhdistusta ei tapahdu jos laite sammuu itsekseen. Miksi se ei vois tapahtua, vedethän valuisivat vaaditun kupin sijaan tippakaukaloon.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
31

Onko tässä laitteessa mitään tunnettuja isompia vikoja tai ongelmia? Pääasiassa tulisi keitettyä ihan perus kahvia pavuista ja satunnaisesti tehtyä jotain espressoja. En ole mikään ultimaattinen kahvihifistelijä joten uskoisin että tämä laite pystyy keittämään ihan kelvollista kahvia. Vähän houkuttelisi ostaa tuohon 249e tarjoushintaan.
Philips 2200 Series Super-Automatic Espresso Machine Review | Fresh Competition in the Entry-Level Category Philips 2200 Series Super-Automatic Review nämä ainakin tykkäsivät entry level koneeksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Nyt hieman updatea minun maitojärjestelmähaasteisiini.

-maitojärjestelmä putsataan automaattisesti höyryllä joka maitojuoman jälkeen (höyryä tulee vain maitojuoman teon alussa, ei lopussa. Ei siis mitään aavistusta miten maitojärjestelmä putsataan ohjekirjan mukaisesti automaattisesti joka maitojuoman jälkeen)
-manuaalista (automaattista) maitojärjestelmän puhdistusta ei tarvitse tehdä kuin harvoin (ohje sanoo näin)
-manuaalinen puhdistus on tehtävä joka kerta maitojuoman jälkeen (sanoo Siemensin tuki. Tämä on vastoin ohjetta, mutta käytäntö osoittanut nyt oikeaksi tavaksi toimia mitä olen testannut)
-maitojärjestelmä puhdistetaan letkua myöden kun laite sammutetaan manuaalisesti (Puhdistetaan vain jos painaa manuaalisesti start-painiketta 60sek aikana kun kone siitä kysyy. Jos ei vastaa mitään (ei paina start), niin putsataan maitojärjestelmä, muttei letkua)
-maitojärjestelmää ei puhdisteta ainakaan letkun osalta kun laite sammuu automaattisesti (Puhdistetaan vain jos painaa manuaalisesti start-painiketta 60sek aikana kun kone siitä kysyy. Jos ei vastaa mitään (ei paina start), niin putsataan maitojärjestelmä, muttei letkua)
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
N. 7v ikäinen moccamaster nakkasi maanantaiaamun kunniaksi savut ulos valokaaren kera. Uuden osto siis edessä. Onko noissa nykyään mitään isompia eroja, automaattisella tippalukolla varustettu ostoslistalla. Vanhan runko on pyöreä, noita ei enää näytä saavan, mutta pannua, juoksuputkea ym muuta varaosaa voinee hyödyntää? Pannun uusin ihan hiljattain.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
565
Juuri näin. Manuallisesti käynnistettävää pudistusta käytetään silloin kun laite on sammunut itseksieen ilman maitojörjestelmän puhdistusta ja se halutaan tehdä jälkikäteen.

Hieman hölmöä tosiaan on , että puhdistusta ei tapahdu jos laite sammuu itsekseen. Miksi se ei vois tapahtua, vedethän valuisivat vaaditun kupin sijaan tippakaukaloon.
Itse olen olettanut, että maitojärjestelmän puhdistuksessa kone nakkaa vedet lasiin/astiaan, josta maitoletku imaisee vedet (joka on se puhdistus) ja vie sen jämäveden taas kanavaan josta kahvit tulevat (kuten maitojuomia tehdessä maito tulee). Vai osaako laite muka puskea outputtina kuumaa vettä maitojärjestelmän kanavaan jolloin letkusta tulisi vettä?
Tämän takia ilman lasia/astiaa ei ole mitään vettä mitä letku voisi imailla, koska ne valuisivat tippakaukaloon. Tuonhan voi testata niin, että tekee maitojärjestelmän puhdistuksen ilman lasia -> Jos letku vaan pihisee kuumaa ilmaa, niin teoria todistettu.
Ja itsellä siis EQ6 S700, en osaa sanoa tarkasti muista Siemenistä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 988
Vai osaako laite muka puskea outputtina kuumaa vettä maitojärjestelmän kanavaan jolloin letkusta tulisi vettä?
Kyllä sieltä letkusta tulee vettä vain ulos. Se ei ime mitään. Eihän siinä olisi mittään järkeä, että se imisi vanhoja pesuvesiä sisäänsä.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 477
Puoli vuotta vanha Smeg lähtee tänään takuuhuoltoon. Kone on alkanut selkoilemaan kesken ohjelmien ja työntää joko pelkkää vettä ohjelmasta riippumatta tai jää pyörittämään tyhjää jos säiliössä ei ole vettä. Sekoilua ilmeni aluksi satunnaisesti mutta nyt jo melkein joka toisen kupin kohdalla.

On pesty osat ja ajettu puhdistus- ja kalkinpoisto-ohjelmat mutta mikään ei auta. Tulostin jo eilen verkkokaupan lomakkeen valmiiksi ja pitää viedä kone tänään postiin jahka ehtii pakkaamaan.

Vähän heikko kokemus ensimmäisen kahvikoneen kohdalla mutta jospa tuo tuosta tulisi kuntoon. Muutoin on kyllä ollut hyvä käyttää ja vähentänyt kahvin hävikkiä.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Mikähän Siemens CT636LEW1 -kahvikoneessa on vikana? Melko nuhaiselta kuulostanut tuo jurraus välillä ja nyt ei enää lähde keittämään kahvia. Sanoo vain, että "tarkista kahvipapusäiliö" tms. Kävin ohjekirjan läpi ja kehotti pesemään keitinosan, jonka putsasin huolella. Ei ollut mitään vaikutusta.

Alla video (laittakaa ääniä isommalle, niin kuulette tuon äänen).

 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
646
Mikäs olisi paras tapa karvalakki-moccamasterin puhdistukseen? Tyhmänä tullut täytettyä tuota vesisäiliötä pannulla ja rasvaa yms. sinne pinnoille sitten kertyy.

Olen tottunut käyttämään etikkaa ja/tai ruokasoodaa lähes kaikkeen kodin puhdistukseen, nutta tässä kohtaa arveluttaa. Valmistaja ei kait suosittele, mutta saattaa olla vain halu myydä omaa töhnää ja "varmuuden vuoksi" toheloita varten.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
565
Mikäs olisi paras tapa karvalakki-moccamasterin puhdistukseen? Tyhmänä tullut täytettyä tuota vesisäiliötä pannulla ja rasvaa yms. sinne pinnoille sitten kertyy.

Olen tottunut käyttämään etikkaa ja/tai ruokasoodaa lähes kaikkeen kodin puhdistukseen, nutta tässä kohtaa arveluttaa. Valmistaja ei kait suosittele, mutta saattaa olla vain halu myydä omaa töhnää ja "varmuuden vuoksi" toheloita varten.
Moccamaster myy ihan omia aineita tuohon, mutta esim Prismasta saa myös halvempia yleisaineita. Vanhat marttakikat on juuri noita etikka/ruokasooda/sitruunahappo sörsseleitä. Itse tykkään seurata valmistajan ohjeita.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Mikähän Siemens CT636LEW1 -kahvikoneessa on vikana? Melko nuhaiselta kuulostanut tuo jurraus välillä ja nyt ei enää lähde keittämään kahvia. Sanoo vain, että "tarkista kahvipapusäiliö" tms. Kävin ohjekirjan läpi ja kehotti pesemään keitinosan, jonka putsasin huolella. Ei ollut mitään vaikutusta.

Alla video (laittakaa ääniä isommalle, niin kuulette tuon äänen).


Kone perusteellisesti putsattu ja aloin purkamaan sitä, jotta saa myllystä tarkistettua mahdolliset jumit. Moottori näyttäisi minun silmään sanoneen sopparin irti (?). Mistähän uutta kannattaisi metsästää? Takuu ei voimassa.



 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 124
N. 7v ikäinen moccamaster nakkasi maanantaiaamun kunniaksi savut ulos valokaaren kera. Uuden osto siis edessä. Onko noissa nykyään mitään isompia eroja, automaattisella tippalukolla varustettu ostoslistalla. Vanhan runko on pyöreä, noita ei enää näytä saavan, mutta pannua, juoksuputkea ym muuta varaosaa voinee hyödyntää? Pannun uusin ihan hiljattain.
Siinähän on 10-v takuu :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
Ostin juuri ekaksi espressokoneeksi käytetyn La Pavonin Europiccolan. Nyt pitäis valita vielä mylly, suosituksia? Kotona on Delonghin KG89 mutta se ei taida tehdä riittävän hienoa.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 871
Onko muilla Wilfa Svart mylly (vanhempi malli) alkanut tekemään tälläistä että se menee tavallaan "tukkoon"? Terä ei pyöri vaan nykii ja sitten kun pavut vähenevät niin lähtee rullaamaan normaalisti.

Putsasin tuon ja nyt näyttäisi siltä että jauhatusasteikko ei enää pitäisi paikkansa ja ongelma ei korjaantunut. Kun laitan mihin yleensä pidän tulee ihan törkeän karkeaa.
 
Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
10
Olisi kahvikone vakavassa harkinnassa ja viisaampien mielipidettä kyselisin: Jatkoon nyt päässyt Siemens EQ.9 plus s500 ja Jura E8.

Onko toinen oleellisesti parempi kuin toinen? Jotain mitä pitää valitessa ottaa huomioon? Työpaikoilla yleensä ollut Juraa, mutta tuo Siemens ulkonäöllisesti miellyttää omaa silmää enemmän ja kelpo laitteelta vaikuttaa sekin googlailujen perusteella.

Edittiä vielä, tuli vastaan myös Siemens EQ.700, liekö aika samanlainen laite kuin EQ.9?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
10
Olisi kahvikone vakavassa harkinnassa ja viisaampien mielipidettä kyselisin: Jatkoon nyt päässyt Siemens EQ.9 plus s500 ja Jura E8.
Päädyin kuitenkin myyjän kanssa keskusteltuani Jura E8 malliin, ja hintakin oli tarjouksessa pari sataa halvempi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 024
Kahvipannun hajoamisen johdosta voisi tässä uusia koko keittimen. Nykyinen OBH Nordica Gravity alkaa olla muutenkin jo aika kulahtanut.

Nainen haluaisi jauhavan keittimen. Olisiko joku näistä hyvä, tai olisiko suositella jotain?




 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Kahvipannun hajoamisen johdosta voisi tässä uusia koko keittimen. Nykyinen OBH Nordica Gravity alkaa olla muutenkin jo aika kulahtanut.

Nainen haluaisi jauhavan keittimen. Olisiko joku näistä hyvä, tai olisiko suositella jotain?




Tuttavilla oli 2x vastaavaa Philipsiä ja molemmat takuuseen palautukseen, oiskohan viallinen erä tms ollut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
305
Kahvipannun hajoamisen johdosta voisi tässä uusia koko keittimen. Nykyinen OBH Nordica Gravity alkaa olla muutenkin jo aika kulahtanut.

Nainen haluaisi jauhavan keittimen. Olisiko joku näistä hyvä, tai olisiko suositella jotain?





Melitta aromafresh jauhaa purujen syötön tukkoon jos sitä ei putsaa säännöllisesti. Muuten ihan ok.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197

Onko tässä laitteessa mitään tunnettuja isompia vikoja tai ongelmia? Pääasiassa tulisi keitettyä ihan perus kahvia pavuista ja satunnaisesti tehtyä jotain espressoja. En ole mikään ultimaattinen kahvihifistelijä joten uskoisin että tämä laite pystyy keittämään ihan kelvollista kahvia. Vähän houkuttelisi ostaa tuohon 249e tarjoushintaan.
Taas on tarjolla huomenna 250€.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 681
Siitä Dedicasta saisi puoli-ok halpakeittimen pienellä tuunauksella.
Tosin jos/kun luopuu painekahvasta, pitää ostaa espressokelpoinen mylly myös.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 681
Mimmoista muuten noiden automaattinen puhdistaminen on, vai ostetaanko aina uusi? Sinänsä nuo Philpsit kai ok, lie Saecon valmistamia?

Itse en ostaisi laitetta jossa mylly samassa, ne on vähän kuin aikoinaan kasettradio-yhdistelmät: nauhuri kun hajoaa, niin sitten on suuri laite jossa radio-osa toimii ja vieressä uusi nauhurikin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Onko muilla EQ6+ S500 -omistajilla resonointi-ongelmia? Vesisäiliö pitää melkoista ääntä välillä kun kahvikone duunaa kahvia. Vesisäiliön kannen painaminen alaspäin auttaa, mutta pysyvää ratkaisua en ole vielä miettinyt. Nopealla tsekkauksella näyttää myös siltä, että vesisäiliön kansi ei ole linjassaan kotelon kanssa vaan lepää eri tasossa päällä.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Onko muilla EQ6+ S500 -omistajilla resonointi-ongelmia? Vesisäiliö pitää melkoista ääntä välillä kun kahvikone duunaa kahvia. Vesisäiliön kannen painaminen alaspäin auttaa, mutta pysyvää ratkaisua en ole vielä miettinyt. Nopealla tsekkauksella näyttää myös siltä, että vesisäiliön kansi ei ole linjassaan kotelon kanssa vaan lepää eri tasossa päällä.
EQ+ S700 ollut kuukauden huollossa kun tuntu jumittelevan purujen kippaus pois.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 681
Halpa ja suht luotetava ulka-pärinäpumppu on yleisin pumppu kahvilaiteissa. Kunnollinen rotaatiopumppu on kallis ja painava, mutta olisi hiljainen. Ulka kun ottaa johonkin kinni, on se sitten espressokoneen terässeinä tai plastiikkarakenne, niin aika meteliähän ne pitää, kun harva on hiljainen luonnostaankaan.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 604
Tekeekö nuo kahvikoneet autuaaksi, niin että voi vaan painaa nappia ja kuppi kuumaa valuu aamulla nautiskeltavaksi?

..Vai alkaako viikon päästä vitullinen putsaus ja huoltorumba ja elämästä tulee entistä hankalampaa vs. perus moskamestari?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 681
Itse en ole oikein tajunnut noiden Braunien ja mokkamasterienkaan ideaa, ne tiputtaa kuumaa vettä. Minä osaan sen tehdä itsekin kahvin sekaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Tekeekö nuo kahvikoneet autuaaksi, niin että voi vaan painaa nappia ja kuppi kuumaa valuu aamulla nautiskeltavaksi?

..Vai alkaako viikon päästä vitullinen putsaus ja huoltorumba ja elämästä tulee entistä hankalampaa vs. perus moskamestari?
Tekee kyllä. Harvoin tarvetta putsata. Tippa alustaa pitää toki tyhjentää ja vesisäiliötä täyttää. Aamulla kone päälle ja kohta on kupillinen kahvia. Meillä nautitaan helppoudesta.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Tekeekö nuo kahvikoneet autuaaksi, niin että voi vaan painaa nappia ja kuppi kuumaa valuu aamulla nautiskeltavaksi?

..Vai alkaako viikon päästä vitullinen putsaus ja huoltorumba ja elämästä tulee entistä hankalampaa vs. perus moskamestari?
Riskinsä jokaisessa tuotteessa aina on mutta jotkut käyttää autoa rengashotellissa tms tai vaikka siivoojaa palkkaa viikottain/kuukausittain näin esimerkiksi. Ei kyllä paluuta kahvikoneesta oikein ole.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
680
Tekeekö nuo kahvikoneet autuaaksi, niin että voi vaan painaa nappia ja kuppi kuumaa valuu aamulla nautiskeltavaksi?

..Vai alkaako viikon päästä vitullinen putsaus ja huoltorumba ja elämästä tulee entistä hankalampaa vs. perus moskamestari?
Laiskan miehen näkemys kahvikoneisiin. Juon kahvini maidolla, joten aidosta maidosta pitää saada homma toimimaan. Nämä muuten toimii myös kauraversioilla.
Aloitin Nespressokoneella, jossa erillinen maitosäiliö. Tämän käytön helppous piti koneen käytössä yli viisi vuotta. Jostain nespresson kampanjasta sai ilmaiseksi uudemman mallisen laitteen kun osteli kapseleita. Tässä ei ollut maidonvaahdotusta, joten aika nopeasti jäi kaapin pohjalle ja vanha oli vaan parempi. Ainoa huono puoli tuossa nespressossa on se, että maitosäiliön peseminen on tehtävä säännöllilsesti. Koneessa voi toki pestä, mutta usein säiliön maito meni huonoon kuntoon, kun keiton jälkeen vaan jääkaappiin ja ei oikeen ollut muistikuvaa koska viimeksi oli pesty tai täytetty. Menee nopeammin huonoksi kuin purkissa. Laitteen puhdistus oli helppoa. Ilmoitti valoin, että nyt kalkinpoisto/puhdistus ja kerran kuussa homma tehtävä ja samalla putsasin koko koneen, noin 15 min aktiivitekemistä.
Tuo maitosäiliön putsaus sai haluamaan konetta joka ottaa maidon suoraan purkista, joten nyt pöydällä on Mielen CM 6xxx Milk Perfection ja putsaamisessa on enemmän, mutta vähemmän hommaa. Kahvin keitto aamulla. Kone päälle, maitopurkki kaapista, pilli tiskikaapista purkkiin ja kiinni koneeseen. Napista kahvi, suosin mochiatoa, koska maitovaahto pohjalle, kun se valmis niin voin laittaa maitopurkin kaappiin ja pillin huuhtelu vedellä ja tiskikaappiin, sekä koneen maitoletku kiinni tippasäiliöön. Laite tällävälin uuttaa espresson vaahdon päälle ja kahvi valmis ja mitään muuta ei tarvii tehdä, koska 15 min päästä laite huuhtelee itsesä ja maitoletkut. Näyttöön tulee pyynnöt kalkinpoistosta ja sisusten putsauksesta, kun se on tarpeen. Eka vie minuutin aktiivista aikaa, kohta 2 vie sen 15min kun ennen ohjelmaa putsaa kaikki osat. Uuttopäät, letkut, sisältä sen espressohärpättimen, jätesäiliöt kunnolla ja pinnat. Monet osista saa pestä astianpesukoneessa, mutta tullut tehtyä käsin, kun ei ole iso homma.
Yhteenvetona siis: Erittäin hyvä aamukahvi kupissa ja hesari edessä noin minuutissa aamuisin minimaalisella työllä. Molemmat tavat toimii tähän lähtökohtaan ja minulta saa halvalla nespressokoneen jos haluaa :D
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
565
Tekeekö nuo kahvikoneet autuaaksi, niin että voi vaan painaa nappia ja kuppi kuumaa valuu aamulla nautiskeltavaksi?

..Vai alkaako viikon päästä vitullinen putsaus ja huoltorumba ja elämästä tulee entistä hankalampaa vs. perus moskamestari?
Omasta kokemuksesta vähemmän hommaa kokonaisuudessaan kuin perinteisen suodatinkeittimen kanssa säätäessä. Lisäksi espresso ja suodatinkahvi on täysin eri asioita, mutta nämä lienee makuasioita. Itse tykkään vahvasta espressosta, vaahdotetusta maidosta ja kymmenistä eri juomavaihtoehdoista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 927
Vielä siitä räminästä mistä kirjoittelin. Ohessa videota ja erityisesti kohdasta 00:30 eteenpäin. Onko kenelläkään muulla tuota räminää havaittavissa ja pullisteleeko vesisäiliön reuna muilla tuone verran ulos, sillä se voi olla syyllinen ääneen.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 350
Laiskan miehen näkemys kahvikoneisiin. Juon kahvini maidolla, joten aidosta maidosta pitää saada homma toimimaan. Nämä muuten toimii myös kauraversioilla.
Aloitin Nespressokoneella, jossa erillinen maitosäiliö. Tämän käytön helppous piti koneen käytössä yli viisi vuotta. Jostain nespresson kampanjasta sai ilmaiseksi uudemman mallisen laitteen kun osteli kapseleita. Tässä ei ollut maidonvaahdotusta, joten aika nopeasti jäi kaapin pohjalle ja vanha oli vaan parempi. Ainoa huono puoli tuossa nespressossa on se, että maitosäiliön peseminen on tehtävä säännöllilsesti. Koneessa voi toki pestä, mutta usein säiliön maito meni huonoon kuntoon, kun keiton jälkeen vaan jääkaappiin ja ei oikeen ollut muistikuvaa koska viimeksi oli pesty tai täytetty. Menee nopeammin huonoksi kuin purkissa. Laitteen puhdistus oli helppoa. Ilmoitti valoin, että nyt kalkinpoisto/puhdistus ja kerran kuussa homma tehtävä ja samalla putsasin koko koneen, noin 15 min aktiivitekemistä.
Tuo maitosäiliön putsaus sai haluamaan konetta joka ottaa maidon suoraan purkista, joten nyt pöydällä on Mielen CM 6xxx Milk Perfection ja putsaamisessa on enemmän, mutta vähemmän hommaa. Kahvin keitto aamulla. Kone päälle, maitopurkki kaapista, pilli tiskikaapista purkkiin ja kiinni koneeseen. Napista kahvi, suosin mochiatoa, koska maitovaahto pohjalle, kun se valmis niin voin laittaa maitopurkin kaappiin ja pillin huuhtelu vedellä ja tiskikaappiin, sekä koneen maitoletku kiinni tippasäiliöön. Laite tällävälin uuttaa espresson vaahdon päälle ja kahvi valmis ja mitään muuta ei tarvii tehdä, koska 15 min päästä laite huuhtelee itsesä ja maitoletkut. Näyttöön tulee pyynnöt kalkinpoistosta ja sisusten putsauksesta, kun se on tarpeen. Eka vie minuutin aktiivista aikaa, kohta 2 vie sen 15min kun ennen ohjelmaa putsaa kaikki osat. Uuttopäät, letkut, sisältä sen espressohärpättimen, jätesäiliöt kunnolla ja pinnat. Monet osista saa pestä astianpesukoneessa, mutta tullut tehtyä käsin, kun ei ole iso homma.
Yhteenvetona siis: Erittäin hyvä aamukahvi kupissa ja hesari edessä noin minuutissa aamuisin minimaalisella työllä. Molemmat tavat toimii tähän lähtökohtaan ja minulta saa halvalla nespressokoneen jos haluaa :D
Maitoon on muutamia vaihtoehtoja.

Toki nuo säiliölliset tai ulkoisesta astiasta imevät, mutta myös välimallin ratkaisuja löytyy.

Itselläni on Sagen kone, jossa on lämpöanturi tasolla, eli automaattivaahdotus "perinteisellä" sauvalla maito metalliastiassa -metodilla. Toimii kyllä hyvin, vanhalla täysmanuaalilla oli jotenkin tympeää seisoa pidellen kippoa ja tunnustella lämpöjä.

Itse ostin äidilleni lahjaksi Siemensin koneen, jossa vaahdotus tehdään suoraan kuppiin. Tarvitsee vain huuhdella irroitettava sauva kun valmista, mutta lämmitys aikaperustainen kun ei ole anturia...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Kaikkea on tullu kokeiltua mutta aina on palattu takas vanhaan kunnon moccamasteriin....ei turhia kikkailuja ja hyvä kahvi tulee
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 602
Black Friday lähestyy ja joitain tarjouksia tullut jo vastaan. Onko koneista näkynyt tarjouksia vielä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 075
Viestejä
4 190 823
Jäsenet
70 858
Uusin jäsen
Moomin

Hinta.fi

Ylös Bottom