Kahvihifistely

Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
85
No tiedä sitten... Minusta me ei kyllä tämän keskutelun osalta liikuttu lähtöruudusta minnekään. Toisaalta en ollut minnekään matkallakaan - paitsi ehkä myllykivien oikean säädön vastauksen jahtiin.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
621
Kertokaapa parhaat funktionaaliset kahvikombot, mitä voi sekoitella itse, ja miten ne tehdään.

Eli siis lion's mane -kahvit, l-teaniinikahvit, kaakaokahvit yms.

Olen esimerkiksi pohtinut hieman kokeellisempia variantteja, kuten vaikkapa mate-kahvit tai mäkikuismakahvit.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 632
Tulipa tilattua slurpilta kahvia, vieläpä uusi paahtimo meikäläiselle, saa taas hifisteltyä uusia kahveja ja tehtyä coldbrewuuttoja, mites muuten säilytätte papuja jos niitä alkaa kertymään ja eivät parinviikon sisällä mene myllyyn, itse olen pistänyt suoraan pakastimeen hyvin suljetussa ja tiiviissä omassa pussissaan, toki ottaessa käyttöön antanut sulaa kunnolla, ettei kosteutta pääse tiivistymään
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 849
Pakastimessa, pakausteipillä kiinni ja takaisin. Lykkään myllyyn suoriltaan, kosteuden tivistyminen ei ole pahasta, moni suihkattaa itse asiassa hiukan vettä papuihin myllyyn heittäessään...
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
621
Mitäs raati sanoo tähän:

Vedin aamulla ale-laarista löydettyä Reeses-GMOmaapähkinälevitettä suoraan purkista ja join (sattumalta) pikakahvia perään. Onkin muuten aika 7/5 makuelämys.

Kylmissä valmiina myytävissä kahvijuomissa ja jäätelöissä tätä luultavasti näkyy, mutta paketissa näytti olevan harvinaista Peanut Butter Flavored Coffee | Black Powder Coffee. No ehkä se ei sovi oikein kahvinkeittimeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 952
Näköjään olen pystynyt tätä tummaa Costa Ricaa ihan kivutta juomaan kun K-kaupan 3/10€ salesta ostin.
 
Liittynyt
30.08.2023
Viestejä
70
Kertokaapa parhaat funktionaaliset kahvikombot, mitä voi sekoitella itse, ja miten ne tehdään.

Eli siis lion's mane -kahvit, l-teaniinikahvit, kaakaokahvit yms.

Olen esimerkiksi pohtinut hieman kokeellisempia variantteja, kuten vaikkapa mate-kahvit tai mäkikuismakahvit.
Meinaatko, että tekisi valmiita sekoituksia, joista sitten keittelisi kahveja?

Simppeliltä (ja annostelua helpottavalta tavalta) on itselle tuntunut keitellä ensin makoisat kahvit ja lisäillä kulloisetkin fiiliksen mukaiset lisäykset sitten joko nestemäisinä uutteina tai jauheina ja surauttaa sitten maidonvaahdottimella, blenderillä tms. hyvin homma sekaisin.

Ja sillon kun tulee pakuri-teetä keiteltyä ihan kääpä-paloista niin monesti käytän sitä "teetä" kahvin keittämiseen esim. pressopannussa. Ehkä tällä metodilla on helppo testailla myös noita mainitsemiasi erilaisia yrtti-sekoituksia? Niissä kun taitaa monesti olla pidemmät haudutusajat kuin kahvissa (paitsi ehkä silloin jos tekee pressopannulla pitkän haudutuksen taktiikalla, niin vois heittää kuivat yrtit vaan suoraan kahvin joukkoon).
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 849
70-luvulla kokeiltiin tehviä, eli kahvin sekaan teetä. Tulos oli outo, sillä tee laimentaa kahvia kummallisesti.

Espressoja sekoitan rutininomaisesti, ja minua ärsyttääkin paahtimoiden puolihölmöt sotkut, joissa joku muusikko tms. saa nimensä kahviin. 1) sekoituksesta ei saa infoa 2) se on lyhytikäinen 3) se vaatii kiinostusta nimeen; kuka Mustajärveä inhoava ostaisi Pate-kahvia? ;-)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 605
Viestejä
4 315 822
Jäsenet
72 080
Uusin jäsen
tija

Hinta.fi

Ylös Bottom