Mulla olis tarkoituksena tehdä tänä vuonna joulukalenteri eri kahveista. Eli 24 eri kahvilaatua maisteltavaksi, yksi joka kalenteripäivälle.
Oisko teillä kahvihifistelijöillä antaa suosituksia hyvistä maisteltavista kahveista tai pienpaahtimoista? Amazonistakin ajattelin jotain koittaa tilata.
En nyt ala kuitenkaan kahvimyllyä tai pressokeitintä hankkimaan, niin suodatinjauhatus Moccamasterilla saa toimia keittimenä.
Tarkoituksena sisällyttää mm. joulun alla myytävien joulukahvien sekaan marketeista saatavia erikoiskahveja ja mm. pienpaahtimoiden tuotteita.
Koska kahvikin maksaa, pikaisen googlailun perusteella äkkiä >10€/200g pussi pienpaahtimoista, niin paras hankkia kahveja pitkin vuotta.
Ja mieluusti siksi pienpaahtimoista saatavat pikkupussit 100-200g on ostoslistalla etusijalla, ettei kaappiin yhtäkkiä ilmesty kahtakymmentä eri kahvipakettia, joita ei vaan jaksa juua pois. Työpaikalle vein viimeksi ylimääräiset sinapit, joista yli puolet jäi pöydälle.
Tuolta Ristrettosta luin, että paahdosta puoli vuotta vanhentunut jauhatus ei ole enää yhtä aromikasta kuin tuore, mutta minua ei se niin haittaa.
Ja metallisuodattimesta menee kahvin öljyt paremmin läpi kuin paperisuodattimesta. Pitää siis vaihtaa rainbown ruskea suodatinpaperi joulukuussa kai metalliseen suodattimeen.
Onko muita vinkkejä vielä antaa?
Olen sentään tummapaahtoisen ystävä ja normaalisti lataan aamuisin Moccamasteriin tummapaahtoista Kulta Katriinaa tai muuta markettitarjouksista saatua, mikä ei ole Saludoa tai Pirkkaa.
Joskus harvoin tulee hifisteltyä erikoisemmilla makukahveilla.
Aikaisempina vuosina on ollut samanlaisella teemalla mm. olut, suklaa, pipari, glögi, sinappi, olut toisen kerran ja tänä vuonna päätin siis maistella kahvia.
EDIT: Pakkauskoot oikein