Taloyhtiössäni on Elisan kaapelinetti, ja olen pitkän suunnittelun jälkeen alkanut piilottelemaan johtoja listojen sisään. Jos haluan sijoitella kaapelimodeemin järkevästi, tarvitsisi minun hankkia pidempi antennikaapeli (vähintään 3 metriä pitkä, mielellään hieman pidempi). Tähän asti olen aina käyttänyt modeemien mukana tulleita johtoja, mutta nyt heräsin miettimään, onko johtovalinnalla suurempikin merkitys? Kannattaako katsoa tietynlainen, vai ajaako tavallinen, tarpeeksi pitkä antennijohto saman asian? Jos ei, kuulen mielelläni vinkkejä minkälainen johto olisi sopiva antennirasian ja kaapelimodeemin väliin.
Myönnetään samalla, että juuri mitään en näistä kaapelimodeemeista tai niiden optimaalisesta käytöstä tiedä, joten kysymys voi olla typeräkin - uskon että monet muut seikat vaikuttavat toimivuuteen huomattavasti enemmän. Operaattorilta olen saanut kaksi kaapelimodeemia, laitteet
Arris TG2492s ja
Arris TG2482 joista käytössä on nyt tuo jälkimmäinen. Sitäkään en tiedä, kumpi noista laitteista on parempi tai onko niissä edes eroa. Ilmeisesti eivät ainakaan mitään markkinoiden parhaimpia modeemeja ole.