Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei liity mitenkään AOSPiin tai Androidin ohjelmien yhteensopivuuteen. Play palvelut on pelkkä palvelu, ei mikään käyttöjärjestelmä ominaisuus. Tulevaisuudessa eli Android O laitteista lähtien Google vaatii kaikkien valmistajien läpäisevän yhteensopivuus testin puhtaalla AOSPilla eli ilman Googlen palveluita. Eli tilanne on vain parantunut kun OEM valmistajien omat suljetut forkit ovat lähempänä AOSP koodia.Google panostaa enempi ja enempi omiin Play Services puolelle kuin itse Androidiin ja lisäilee ominaisuuksia vain sinne, suljettuun koodiin...
Harmi sinäänsä sillä itse olen niin skeptinen näihi joukkorahoitus hommii että yleensä saavat minulta "pitäköön tunkkinsa" toteamuksen.Tuohan siis tulee olemaan kertajuttu eikä tule mitenkään "normitilattavaksi", eli voipi olla ainoa kerta/tapa jolla kyseisen luurin saa.
Eipä tarvii leikkiä ajuri hippaa kuten winkkarissa, esimerkiksi...Epäilen vahvasti tota "linux" vaatimusta, mihin sellaiseen sitä tarvitaan mihin win/mac ei pysty?
Kuulut siis community membereihin? Itse en ole ikinä osallistunut mihinkään toimintaan, ainoastaan Jolla C:n takia liityin.Oliskoahn vielä jotain aktiivisuus tai viimeksi paikallaheilumis rajoja, mulle ei ole kolahtanut mitään posteja.
Xperia X malliin on jo ollut tovin Nougat tarjolla:Eikai tuohon seiska anteroa ole saatavillakaan
Eikai tuohon seiska anteroa ole saatavillakaan
Mielenkiintoinen kommentti:
Android system won’t be wiped clean after the installation, we will be using Android drivers in order to run Sailfish OS on your device. But currently dual boot isn’t an option. There is no confirmation on if it will be an option later either.
Mutta kuitenkin kannattaa huomioida, että bootloader on pakko unlockata, joten muistakaa ottaa DRM avaimet talteen ennenkuin alatte tekemään mitään luurille! Tämä operaatio vaatii MM 6.0 Androidin, joten voipi joutua flashaa vanhemman ROMin tuota varten. Katsotaan nyt, millaiset ohjeet saadaan...
Sailfish X HADK - SailfishOS Documentation
Ja hyvin tuntuu Xperia X luuri myyvän ku monesta paikkaa Euroopasta ovat lopussa ja Verkkokaupassakin päivittäin menee noita hyvää tahtia...
Sonyn tapauksessa ne sisältävät tiettyjä osia Sonyn kehittämistä ominaisuuksista Android laitteissa (X-Reality, Super Vivid Engine, Noise cancelling, BionZ). Erityisesti ne vaikuttavat kameran kuvanlaatuun. Kun bootloaderin aukaisee, nämä DRM avaimet menetetään. Tämän vuoksi DRM avaimet tulee ottaa talteen ennen järjestelmämuokkauksia (TA-backup).Mitä nuo DRM avaimet on?
Nuo DRM avaimet on luuri kohtaisia (et siis pysty kaverilta ottamaan) ja sisältää siis Sonyn omia kehittelemiä tekniikoita, ja ne häviää (lopullisesti) mikäli luurin haluaa unlockata. Tämä on kyllä selkeästi kerrottu tuolla Sonyn sivulla, josta voi pyytää tuon unlock mahdollisuuden.Eikö Sony tarjoa alkuperäistä Android firmistä, jonka voi luuriin ajaa, jos siltä tuntuu?
Jolla sanoi:We are still working to get all the benefit out of the device, i.e. in the first SW release there are some missing features including Bluetooth, new sensors (e.g. barometer, step counter), fingerprint, and FM-radio.