Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän se jo on poliisin toimesta todettu, että "puskista" (varjoista) hypättiin tielle.
Police chief: Uber self-driving car “likely” not at fault in fatal crash
The chief of the Tempe Police has told the San Francisco Chronicle that Uber is likely not responsible for the Sunday evening crash that killed 49-year-old pedestrian Elaine Herzberg.
“I suspect preliminarily it appears that the Uber would likely not be at fault in this accident," said chief Sylvia Moir.
Herzberg was "pushing a bicycle laden with plastic shopping bags," according to the Chronicle's Carolyn Said, when she "abruptly walked from a center median into a lane of traffic."
After viewing video captured by the Uber vehicle, Moir concluded that “it’s very clear it would have been difficult to avoid this collision in any kind of mode (autonomous or human-driven) based on how she came from the shadows right into the roadway."
Olipa pirun huonot valot tuossa autossa, tai sitten kamera hämää. Käveliä ei tosiaankaan tullut puskista, vaan tuosta tien yli vasemmalta oikealle.
Machien Learning tekoäly ei toimi niin, että se laskisi jotain todennäköisyyslaskuja ja päättäisi niiden perusteella jotain.
Tässä on erittäin karkea introvideo "tekoälyihin". Oleellista on ymmärtää se, ettei kukaan ohjelmoi autoa ajamaan, vaan siellä ajetaan useita tuollaisia neuroverkkoja ja eri sensoridatoista.
Luulisi että robottiautossa on useampi eri kamera jotka analysoivat tilannetta eli normaali kamera, infrapuna ym.. Tuskinpa se pelkästään luottaa siihen volvon kehittämään robottijarrutukseen. Jos tilanne on ollut sellainen tuossa uber keississä että vaikka reaktioaika olisi käytännössä nolla niin fysiikan lait estäisivät auton riittävän nopean pysäytyksen niin ei ihmiskuskikaan olisi voinut tehdä asialle mitään. Ja tietty jos joku loikkaa ihan puskista eteen niin siinä ei hirveesti ennakoinnilla ole osaa eikä arpaa.
Toi on kyllä mielenkiintoinen ongelma että milloin robottiauto on tarpeeksi turvallinen että sen voisi päästää liikenteeseen. Kyllä sen mielestäni pitäisi olla vähintään parhaassa promillessa ihmiskuskeihin verrattuna ennen kun voi antaa täyttä hallintaa.
Ihan kunnolla valaistu pätkä siis. Kyllä tossa on joku mennyt hahmontunnistuksessa tai reagoinnissa pieleen, ei ole voineet auton kamerat/anturit olla havaitsematta sitä pyörän taluttajaa.Irkissä tuli tällainen kuva vastaan, en tiedä alkuperäistä lähdettä:
Paikalla ei siis vaikuta olevan kovinkaan pimeää, kamera on vain paska. Kuski olisi todennäköisesti nähnyt jalankulkijan jo kaukaa, jos olisi kännykkänsä sijaan katsellut tietä.
Joo on kyllä vaikea uskoa että se auto tommoisen kameran visuaalisen syötteen perusteella tekisi kaikki ratkaisut mutta toisaalta jos se käyttää jotain tutka/IR/lämpökameratekniikkaa niin luulisi että olisi tuon pyörän taluttajan nähnyt monen kymmenen metrin päästä. Aika nollat taulussa toi kyllä menee tien yli, ei tosin sen enempää kuin robottiauton "valvoja".
ja näin on luonto korjannut taas yhden tyhmän pois, kiitos.
Ainakin yksi on vielä näemmä jäljellä.
Mä en kävele pimeässä autotiellä odottaen jonkun päälle ajamista
Ilmeisesti kuitenkin iloitset täysin tuntemattomien ihmisten kuolemasta. Sinuna en hirveästi rupeaisi pätemään.
Ota sitten vastuu äläkä selittele. Ihminen vastaa omista kirjoituksistaan ja robottiauton kiittäminen ihmisen tappamisesta on sekä henkisesti sairasta, että kusipäistä.En mä iloitse, mutta jos ei tuon verran ymmärrä elämästä niin tämä sankari olisi varmasti kuollut jollain muulla tavalla ennenaikaisesti.
Vastuu omista teoista pitää kyetä ottamaan, ihminen pystyy ajattelemaan järkevästi ja 60km/h tielle pimeällä käveleminen ei ole millään tasolla järkevää, piste!
Ota sitten vastuu äläkä selittele. Ihminen vastaa omista kirjoituksistaan ja robottiauton kiittäminen ihmisen tappamisesta on sekä henkisesti sairasta, että kusipäistä.
Miksi siis teet? Mikään kun ei poista sitäkään faktaa, että tuolla asenteella se elämä ei ainakaan paremmaksi muutu.Sitten mä olen varmaan henkisesti sairas kusipää, mutta se ei poista sitä faktaa että tuokin mamma olisi hengissä jos olisi mennyt sieltä mistä pitää, sorry, elämä on paskaa ja itse tekemällä siitä saa vielä paskempaa ja nyt se kakka osui tuulettimeen.
Miksi siis teet? Mikään kun ei poista sitäkään faktaa, että tuolla asenteella se elämä ei ainakaan paremmaksi muutu.
Ei se tuohon ole menossa vielä vuosikymmeniin, ihan turhaa skenaariointia taas. Oikeasti robo laskee miten voi ton väistää ja sillä selvä. Toimii kuten ihminen eli jarruttaa ja väistää. Sillä erolla että tuon voi estää jo kaukaa.
Jos tie on niin kapea että autolla ei ole tilaa väistää ja kallioleikkaukset välittömästi tien vieressä (tämäkin aika tuuheaa jo) niin kyllä minäkin yli ajaisin.
Ehkä vähän outoa, että tuossa Volvo XC90:ssä ei ole kunnon yönäköä kuten vaikka Mersussa on.
Tuota minäkin eniten ihmettelen tässä koko keskustelussa. Ei noita itseohjautuvia kaaroja pelkästään kamerakuvalla liikutella, tai ei missään nimessä ainakaan pitäisi luottaa pelkkään kuvaan/kuvantunnistukseen.Tutkiahan noissa käytetään (eri tekniikoilla), kamerat on apuna.
Niiden tutkien olisi pitänyt havaita eteen tuleva este ajoradalla jo yli sata metriä ennen törmäystä kun tuo pyöräilijä talutti pyöräänsä tien toisen kaistan yli. Pelkkää paskapuhetta väittää, että ei olisi ehtinyt jarruttaa.
Hyvä ja liikennettä seuraava ihmiskuskikin olisi ehtinyt ainakin aloittaa jarrutuksen. Useimmat ihmiset ratin takana toki eivät ole tälläisiä. Eikä tuollainen valvoja toki varmasti ehdi reagoida kun ei ole koko ajan ohjaamassa.
Machine Learning algoritmi ei toimi noin, että se laskisi jotain "miten väistän" juttuja. Se pikemminkin reagoi "vaistomaisesti", aivan kuten ihmiskuskikin.Ei se tuohon ole menossa vielä vuosikymmeniin, ihan turhaa skenaariointia taas. Oikeasti robo laskee miten voi ton väistää ja sillä selvä. Toimii kuten ihminen eli jarruttaa ja väistää. Sillä erolla että tuon voi estää jo kaukaa.
Olen miettinyt ja ainakaan väistöjä ei todellakaan ole syytä toteuttaa ilman jotain neuroverkkoa joka huomioi kaiken tarjolla olevan signaalidatan. Ja kunnon sensorifuusion tekeminen millään muulla kuin noilla ML-tekniikoilla on aivan tuskallista / jopa mahdotonta.Oletko miettinyt että hätäjarrutukseen ja väistöön ei ehkä tarvittaisi koneoppimista ja neuroverkkoja?
Vielä oudompaa on, että Volvossa ei näytä olevan mitään kuljettajan vireyttä ja valppautta valvovaa toimintoa. On hyvin tunnettua, että ihminen pitkästyy nopeasti, kun ei ole mitään tehtävää, jolloin huomio alkaa harhailla muualle kuin ajamiseen. Nyt näyttää siltä, että kuljettaja voi torkkua/lukea kirjaa/somettaa, eikä auto kiinnitä tähän mitään huomiota.
Eikö Tesla saanut pyyhkeitä Floridan rekkakolarin jälkeen siitä, että auto salli kuljettajan huomion harhautua liikenteestä muualle? Uberin olisi ilman muuta pitänyt tunnistaa sama ongelma. Saapa nähdä, aiheutuuko tästä piittaamattomuudesta jotain seuraamuksia Uberille ja sen henkilöstölle.
Kyllä periaatteessa voi. Paitsi vastaantulevan liikenteen täytyy toki huomioida.Olen miettinyt ja ainakaan väistöjä ei todellakaan ole syytä toteuttaa ilman jotain neuroverkkoa joka huomioi kaiken tarjolla olevan signaalidatan. Ja kunnon sensorifuusion tekeminen millään muulla kuin noilla ML-tekniikoilla on aivan tuskallista / jopa mahdotonta.
Väistönkin kun voi tehdä hölmösti. Fiksu väistö huomioi pidon, tien kallistukset, mutkan kääntymisen, vastaantulevan liikenteen jne. Ei sitä voi tehdä vain jollain simppelillä "Jos tutka piipittää, niin 70% jarrutehoa ja rattia oikealle" algoritmillä.
On kai tuo autonominen auto myös esim Tesla, mutta autonomia on vasta tasolla 2, kun portaita on 0-5. Teslahan taitaa mainostaa, että auton rauta (hardware), tukee automaattista ajoa, mutta softa ei ole vielä valmis ja vaatii myös lisää testausta.Tässä on kyseessä autonominen testiauto, Tesloissa, Mersuissa yms. sarjatuotantoautoissa olevat järjestelmät ovat taas "avustimia". Olisi kyllä selvästi paikallaan, että vähän kysymyksiä heräisi, mutta saa nähdä. Murica on murica.
On kai tuo autonominen auto myös esim Tesla, mutta autonomia on vasta tasolla 2, kun portaita on 0-5. Teslahan taitaa mainostaa, että auton rauta (hardware), tukee automaattista ajoa, mutta softa ei ole vielä valmis ja vaatii myös lisää testausta.
Nämä ovat autonomisen ajamisen eri tasot - Tuulilasi
All Tesla Cars Being Produced Now Have Full Self-Driving Hardware
Iso raha keksii varmaan hyvän selityksen ja testaamista jatketaan. Esim. joku selkeä laitevika vain ko. autossa poistaa riskin muilta testiautoilta. Pöly laskee nopeasti ja miljardien sijoituksille pitää saada tulosta.Tässä on kyseessä autonominen testiauto, Tesloissa, Mersuissa yms. sarjatuotantoautoissa olevat järjestelmät ovat taas "avustimia". Olisi kyllä selvästi paikallaan, että vähän kysymyksiä heräisi, mutta saa nähdä. Murica on murica.
Kun taas ihmiskuski ei voi koskaan pettää?Tämä oli vain yksi keissi, mutta osoittaa silti kuinka tekniikka voi pettää kriittisessä kohtaa.
Kun taas ihmiskuski ei voi koskaan pettää?
Kaikessa uudessa automaatiossa tuntuu olevan usein lähtöasenne se, että jos kone ei ole 100% pettämätön, ei sitä vaan voi käyttää. Sama se vaikka ihminen tekisi moninkertaisen määrän virheitä.
Toki emme koskaan saa tietää olisiko lopputulos ollut toinen, jos auto olisi ollut ihmisen ohjauksessa, mutta jos kyseessä olisi ollut "tavallinen" auto, niin eiköhän täälläkin pidettäisi tuota jalankulkijan aiheuttamana.
Kukaan ei mielestäni ole väittänyt, että ihmiset eivät tekisi virheitä.Kun taas ihmiskuski ei voi koskaan pettää?
Kaikessa uudessa automaatiossa tuntuu olevan usein lähtöasenne se, että jos kone ei ole 100% pettämätön, ei sitä vaan voi käyttää. Sama se vaikka ihminen tekisi moninkertaisen määrän virheitä.
Missään kohtaa ei ole puhuttu etteikö ihminen voisi pettää.Kun taas ihmiskuski ei voi koskaan pettää?
Kaikessa uudessa automaatiossa tuntuu olevan usein lähtöasenne se, että jos kone ei ole 100% pettämätön, ei sitä vaan voi käyttää. Sama se vaikka ihminen tekisi moninkertaisen määrän virheitä.
Toki emme koskaan saa tietää olisiko lopputulos ollut toinen, jos auto olisi ollut ihmisen ohjauksessa, mutta jos kyseessä olisi ollut "tavallinen" auto, niin eiköhän täälläkin pidettäisi tuota jalankulkijan aiheuttamana.
Oletko edes nähnyt sitä auton kuvaamaa videota tilanteesta? Eikös se akka nimenomaan pykännyt säkkipimeästä eteen ja vielä paikassa jossa kukaan ei moista odota + kohtuu suurella nopeusrajoitusalueella.Tossa olisi voinut olla suojatie ja lapsi, eikä nytkään nainen tullut mistään puskasta tai säkkipimeästä.
Onhan tässäkin ketjussa jo tullut ilmi, että se auton videokuvan pimeys ei vastaa ihmissilmän näkemää. Katso vaikka ketjussa ollut toinen video samalta tieltä niin näet itsekin.Oletko edes nähnyt sitä auton kuvaamaa videota tilanteesta? Eikös se akka nimenomaan pykännyt säkkipimeästä eteen ja vielä paikassa jossa kukaan ei moista odota + kohtuu suurella nopeusrajoitusalueella.
Entisenä ammattiautoilijana ja videon perusteella väitän että alle se olisi jäänyt vaikka sitä autoa olisi ajanut mikä Vatanen hyvänsä. Toki oikeaoppinen valojen käyttö olisi tilannetta hieman parantanut, joskin tuskin paljoa, kun jalankulkijapyöräilijä puski eteen vasemmalta oikealle taittuvassa kaarteessa ja volvossa kaarrevalot.
Suurin käpy kai tuossa kävi sen yyberin lidar/mikälie tutkan kanssa, jonka olisi pitänyt havaita este myös pimeästä...
Tässä on nyt sama logiikka kuin sanoisi, että kaikki autot ovat yhtä turvallisia, joten jos yksi aiheuttaa onnettomuuden vaikkapa teknisen vian vuoksi on kaikki autot kiellettävä.Siinä missä on hyviä ja huonoja kuskeja, kaikki autonomiset vehkeet ajaa tasan yhtä huonosti, tai hyvin. Ja jos se ei ole tarpeeksi hyvä niin sitten se ei vaan ole.
Tottakai voi, kunhan auto vaan osaa kieltäytyä kuskin tehtävistä kun ollaan näissä olosuhteissa. Juuri noinhan tehdäänkin sekä nykyisissä autonomisissa, että kuskia avustavissa järjestelmissä. Jos mukautuva vakkarin tutka ja/tai kamera on ummessa, niin järjestelmä ilmoittaa, että aja itte.Ei yleiseen liikenteeseen voi laittaa sellaista robottia jonka bugiraportissa lukee "any pedestrian will be ignored under the following conditions:" Suljettu tehdashalli on sitten ihan toinen juttu. Siellä on ihan omat turvallisuusmääräykset.
Tässä tapauksessa vaan en olisi rankaisemassa ihmiskuskiakaan. Ihan oikeastikko heijastimattomalla jalankulkijalla on oikeus kävellä katsomatta auton eteen pimeällä maantiellä, ja auton vika jos tulee kolari.Ja jos se paska kuski aiheuttaa tietoisesti onnettomuuden kuskia rangaistaan. Kukaan tuskin ottaa henkilökohtaista vastuuta jostain neuroverkon toiminnasta mitä kukaan ei edes ymmärrä.
Niin jos tosiaan ensin tutkitaan, ennen kuin päätetään, että koko konsepti pitää kieltää?Ei sillä, minä oon ihan pro 100% autonomisille ajoneuvoille, mutta kyllä niiden pitää toimia ensin. Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan, eikä toisinpäin.
Jalankulkija ei ylittänyt tietä suojatien kohdalta, mutta ainakaan meikäläisen lainsäädännön mukaan se ei siltikään automaattisesti poista vastuuta autoilijalta.Tässä tapauksessa vaan en olisi rankaisemassa ihmiskuskiakaan. Ihan oikeastikko heijastimattomalla jalankulkijalla on oikeus kävellä katsomatta auton eteen pimeällä maantiellä, ja auton vika jos tulee kolari.
Kovasti keskustellaan siitä olisiko joku tutkan tai kuskin pitänyt huomata jalankulkija. Mutta olisiko jalankulkijan pitänyt huomata valoilla varustettu auto?
Niin jos tosiaan ensin tutkitaan, ennen kuin päätetään, että koko konsepti pitää kieltää?
No eikai kukaan oletakkaan että video vastaisi valotukseltaan todellisuutta? Mutta videon tapahtumat + alue + ajankohta, niin onhan siellä oikeasti ollut pirun pimeää. Vielä jos alle jäänyt on puskenut eteen jostain kaistaerottajalta jonne katuvalotkaan ei juuri valaise niin ei se paljon lohduta että täti hyppää valokeilaan alle sekunnin varoajalla.Onhan tässäkin ketjussa jo tullut ilmi, että se auton videokuvan pimeys ei vastaa ihmissilmän näkemää. Katso vaikka ketjussa ollut toinen video samalta tieltä niin näet itsekin.
Eipä paljon lohduta sekään, että uber-kuskin huomio oli puhelimessa ennen osumaa.No eikai kukaan oletakkaan että video vastaisi valotukseltaan todellisuutta? Mutta videon tapahtumat + alue + ajankohta, niin onhan siellä oikeasti ollut pirun pimeää. Vielä jos alle jäänyt on puskenut eteen jostain kaistaerottajalta jonne katuvalotkaan ei juuri valaise niin ei se paljon lohduta että täti hyppää valokeilaan alle sekunnin varoajalla.
Mitäs jos sinäkin nyt vain suosiolla katsoisit ne ketjuun aiemmin linkitetyt muiden kuin Uberin julkaisemat kuvat ja videot tapahtumapaikalta, niin ei tarvitse arpoa näkyvyyttä, valaistusta, olosuhteita eikä tilannetta muutenkaan. Ei se fillarintaluttaja todellakaan tullut eteen mitenkään puskista, vaan ihan hyvän valaistuksen alueella hitaasti kaistojen yli. Ihan varmasti sen olisi ihmiskuski nähnyt jos vain olisi eteenpäin katsonut, joten ei ole ihmekään että tuota Uber-kaaran toimintaa krtitisoidaan.No eikai kukaan oletakkaan että video vastaisi valotukseltaan todellisuutta? Mutta videon tapahtumat + alue + ajankohta, niin onhan siellä oikeasti ollut pirun pimeää. Vielä jos alle jäänyt on puskenut eteen jostain kaistaerottajalta jonne katuvalotkaan ei juuri valaise niin ei se paljon lohduta että täti hyppää valokeilaan alle sekunnin varoajalla.
Tietääkseni olen aika ison osan matskusta nähnyt, enkä paljon anna painoarvoa tästäkin ketjusta tutulle "vastustan kaikkea" -tyypille joka käy alueella kuvaamassa oman "todistevideonsa" jollain ylivalotetulla kameralla, jolla saadaan yökin näyttänään kirkkaalta päivältä. Eipä siinä tiellä tarvi olla kuin hieman kosteampaa onnemuusiltana niin asvaltti imee ihan erilailla valoa pois, kuin kuivalla kelillä. Toki noissakin videoissa selvästi näkyy erittäin räikeästi ennen ja jälkeen onnettomuuskohtaa valaistut pätkät, mutta periaatteessa juuri ylityskohdassa/hieman ennen on pieni katve.Mitäs jos sinäkin nyt vain suosiolla katsoisit ne ketjuun aiemmin linkitetyt muiden kuin Uberin julkaisemat kuvat ja videot tapahtumapaikalta, niin ei tarvitse arpoa näkyvyyttä, valaistusta, olosuhteita eikä tilannetta muutenkaan. Ei se fillarintaluttaja todellakaan tullut eteen mitenkään puskista, vaan ihan hyvän valaistuksen alueella hitaasti kaistojen yli. Ihan varmasti sen olisi ihmiskuski nähnyt jos vain olisi eteenpäin katsonut, joten ei ole ihmekään että tuota Uber-kaaran toimintaa krtitisoidaan.
Tietääkseni olen aika ison osan matskusta nähnyt, enkä paljon anna painoarvoa tästäkin ketjusta tutulle "vastustan kaikkea" -tyypille joka käy alueella kuvaamassa oman "todistevideonsa" jollain ylivalotetulla kameralla, jolla saadaan yökin näyttänään kirkkaalta päivältä. Eipä siinä tiellä tarvi olla kuin hieman kosteampaa onnemuusiltana niin asvaltti imee ihan erilailla valoa pois, kuin kuivalla kelillä. Toki noissakin videoissa selvästi näkyy erittäin räikeästi ennen ja jälkeen onnettomuuskohtaa valaistut pätkät, mutta periaatteessa juuri ylityskohdassa/hieman ennen on pieni katve.
Enemmän painoarvoa saa paikallisen poliisin välittömästi tapahtuneen jälkeen antama lausunto täysin välttämättömästä onnettomuudesta. Tuskin nekään hatusta noita lausuntojaan heittelee / ovat uberin lahjomia?
Turhapa tästä sinänsä on vääntää kun kukaan ei ole paikalla näkemässä todellisia olosuhteita, mutta itse ymmärrän täysin ettei sitä jalankulkijaa välttämättä oikeasti ole näkynyt. Edelleenkään ei silti pitäisi olla syy robottimaatin tötöilyyn, se kun ei ajele näköaistin varassa. Pointtina ettei se ihmiskuski tilannetta olisi pelastanut vaikka olisi tapittanut muna tanassa tietä...
En kyllä keksi millä logiikalla kehittelet näitä skenaarioita katveista ja kosteista teistä, kun netti on pullollaan kuvia kolarihetkeltä, sitä ennen ja sen jälkeen, joten lienee tosiaan parempi jos jätät mutuilun kokonaan väliin.Tietääkseni olen aika ison osan matskusta nähnyt, enkä paljon anna painoarvoa tästäkin ketjusta tutulle "vastustan kaikkea" -tyypille joka käy alueella kuvaamassa oman "todistevideonsa" jollain ylivalotetulla kameralla, jolla saadaan yökin näyttänään kirkkaalta päivältä. Eipä siinä tiellä tarvi olla kuin hieman kosteampaa onnemuusiltana niin asvaltti imee ihan erilailla valoa pois, kuin kuivalla kelillä. Toki noissakin videoissa selvästi näkyy erittäin räikeästi ennen ja jälkeen onnettomuuskohtaa valaistut pätkät, mutta periaatteessa juuri ylityskohdassa/hieman ennen on pieni katve.
Enemmän painoarvoa saa paikallisen poliisin välittömästi tapahtuneen jälkeen antama lausunto täysin välttämättömästä onnettomuudesta. Tuskin nekään hatusta noita lausuntojaan heittelee / ovat uberin lahjomia?
Turhapa tästä sinänsä on vääntää kun kukaan ei ole paikalla näkemässä todellisia olosuhteita, mutta itse ymmärrän täysin ettei sitä jalankulkijaa välttämättä oikeasti ole näkynyt. Edelleenkään ei silti pitäisi olla syy robottimaatin tötöilyyn, se kun ei ajele näköaistin varassa. Pointtina ettei se ihmiskuski tilannetta olisi pelastanut vaikka olisi tapittanut muna tanassa tietä...
Lähde tälle väitteelle?Tälläkin pallolla on jo vuosia liikkunut autonomisia ajoneuvoja jotka pystyvät operoimaan ajoneuvoa ja ympäristöä vahingoittamatta vaikka täysin pilkkopimeässä.
Myös minä olin sen ensimmäisen videon jälkeen vakuuttunut että vika ei ole missään muualla kuin siinä tien ylittäjässä, aivan kuin oli tämä suuresti arvostamasi virkavalta-auktoriteettikin. Mielipide kuitenkin muuttui kun tapahtumapaikalta saatiin muutakin tietoa.No yhtä lailla mutuilua on perustella asiaa netistä näkemillään kuvilla/videoilla, koska ne ajavat paremmin omaa mielikuvaa/mielikuvitusta tilanteesta. Ko materiaalin ulosanti kun riippuu hyvin vahvasti lähteestä ja sen motiiveista. (Toki sama koskee uberin videota). Tässä tuntuu kahdella ylläolevalla olevan kantavana perusteena suurempi kuvamateriaalin määrä vs. aktuaalinen materiaali (ja sitä myöten virkavallankin huomioima) itse varsinaisen osapuolen ajoneuvosta kuvattuna.
Kaivaisitko historiasta kommentin jossa näin väitetään, sillä ainakaan minä en ole niin sanonut.Täyttä hölmöyttä ja teknologiafobiaa lynkata yhden virheen tehnyt tietokonejärjestelmä ja samaan hengenvetoon julistaa, että kuka tahansa ihminen olisi samassa tilanteessa suoritunut varmuudella virheettömästi.
No niin, tulihan se sieltä. Ei tässä ole mitään muuta yritettykään sanoa.Itse ketjun aiheeseen liittyen, niin jotainhan tossa uberin laitteistossa on pahasti vialla tai koko järjestelmä on auttamattomasti lapsenkengissä.