Kellään kokemuksia tästä firmasta: Wakeone.co ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kellään kokemuksia tästä firmasta: Wakeone.co ?
Ei, mutta aivan kamalat sivut heillä.
Joo, en sieltä sivuilta mitään järkevää löytänytkään.
Ei taida kannattaa tehdä koodarin (Web) hommia tuntipalkalla, tunti tunnista -periaatteella? Olen ajautunut sellaiseen tilanteeseen, että saan palkkaa työstä vasta sitten, kun paska on jo osunut tuulettimeen ja asiakkaalla on jokin ongelma tai toive.
Olen tehnyt tätä samaa päivystysluonteista työtä nyt jo kahdessa työpaikassa, ja nyt alkaa tuntumaan että saa riittää ja lähden "oikeisiin töihin" johonkin tehtaaseen tai vaikka autokauppiaaksi. Tienasin viime vuonna ~13 500 € kun superkoodari saa saman yhdessä kuukaudessa. Toki ymmärrän sen, että minä en ole mikään superkoodari eikä minusta sellaista koskaan tulekaan, mutta...
Kiitos vastauksista! Olen siis palkkatyössä osa-aikaisena. Teen kaiken etänä omassa asunnossani. Osa-aikaisuus johtuu siitä, että tekemistä ei ole. Minulla menee kaiket päivät sähköpostien vahtimiseen, mutta tosiaan palkkaa aletaan maksaa vasta sitten, kun siellä sähköpostissa on joku toimeksianto. Tuntipalkka sinänsä on ihan kelvollinen, mutta kun niitä tunteja ei kerry... Sijainti Pohjois-Suomi
Periaatteessa päivystystä ei vaadita, se tästä kuviosta tekee vähän hankalan.Vaatiiko homma siis päivystämistä? TESissähän on maininta varaltaolosta. edit: Se tosin liittynee tilnteeseen, että jotain pitää korjata heti, ku tulee ongelmia, esim. palvelimen fiksaus tms, en tiedä. Ei ole kokemusta.
Kiitos vastauksista! Olen siis palkkatyössä osa-aikaisena. Teen kaiken etänä omassa asunnossani. Osa-aikaisuus johtuu siitä, että tekemistä ei ole. Minulla menee kaiket päivät sähköpostien vahtimiseen, mutta tosiaan palkkaa aletaan maksaa vasta sitten, kun siellä sähköpostissa on joku toimeksianto. Tuntipalkka sinänsä on ihan kelvollinen, mutta kun niitä tunteja ei kerry... Sijainti Pohjois-Suomi
Olen itsekin ollut jo pitkään sitä mieltä, että jokin tässä kuviossa mättää. Tarkennan vielä sen verran, että tarkistan sopimuksen mukaisesti sähköpostit 3 x päivä, mutta minun on pakko olla silloin kotona.Tuollaisesta nollasopparista kannattaisi päästä eroon. Eli et saa palkkaa, vaikka olet käytettävissä koko ajan. Ei näin. Kuulostaa, että sinua kairataan ahteriin. Jos jotenkin osaat hommasi, niin saisit varmaan ihan oikeitakin töitä.
Päivystämisestäkin pitäisi maksaa puolikas tuntipalkka, jos TES:n minimien mukaan mennään. Jos nyt oikein muistan.
Tarkennan vielä sen verran, että tarkistan sopimuksen mukaisesti sähköpostit 3 x päivä, mutta minun on pakko olla silloin kotona.
Tarkennan vielä sen verran, että tarkistan sopimuksen mukaisesti sähköpostit 3 x päivä, mutta minun on pakko olla silloin kotona.
Toikin kuulostaa oudolta. Kotona? Mitä ihmeen väliä sillä on, missä sen läppärin avaat, jos teet velvollisuutesi? Kotona, mökillä, Las Palmasissa?
Selitin vähän huonosti, eli työntantaja ei vaadi että pitäisi olla kotona, mutta jos siellä on joku toimeksianto odottamassa, niin en voi sitä puhelimella hoitaa. Ja olen niin tunnollinen, että aloitan heti jos jotakin on. Mistään vasteajasta tms. ei (tietenkään) ole sovittu mitään.Mikset vaan kännykällä tarkasta missä ikinä liikutkaan? Etenkin kun siellä nyt ei vissiin ihan jatkuvasti mitään viestiä ole odottamassa?
Eihän ne tiedä koska sä olet sähköpostisi lukenut, ja vaikka tietäisikin, niin ei sulla ole mitään velvoitetta sitä siltä istumalta aloittaa.Selitin vähän huonosti, eli työntantaja ei vaadi että pitäisi olla kotona, mutta jos siellä on joku toimeksianto odottamassa, niin en voi sitä puhelimella hoitaa. Ja olen niin tunnollinen, että aloitan heti jos jotakin on. Mistään vasteajasta tms. ei (tietenkään) ole sovittu mitään.
Muokkaus. otetaan lainaus mukaan
Ei tiedä ei, mutta sopimuksessa on määritetty kellonajat, milloin pitää tarkistaa.Eihän ne tiedä koska sä olet sähköpostisi lukenut, ja vaikka tietäisikin, niin ei sulla ole mitään velvoitetta sitä siltä istumalta aloittaa.
Noi on silloin työaikaa. Ja muu päivä päivystämistä, jos ei ole tehtävää. Mitä tehtäviä yleensä tulee?Ei tiedä ei, mutta sopimuksessa on määritetty kellonajat, milloin pitää tarkistaa.
Yleensä tehtävät ovat koodausta; asiakas haluaa jonkun lisäominaisuuden, tms. Aika usein myös noita vanhoja koodeja joutuu korjamaan. Joskus tehtävä on vain neuvoa asiakasta a tekemään toiminto b. Tehtävä saattaa tulla suoraan asiakkaalta, ja minä vain "tyhmänä" teen kaiken mitä asiakas pyytää - toki joskus joutuu sanomaan johonkin, että tämä ei onnistu.Noi on silloin työaikaa. Ja muu päivä päivystämistä, jos ei ole tehtävää. Mitä tehtäviä yleensä tulee?
Etsit uuden työn, tai laitat oman firman pystyyn, samoilla ehdoilla. Tosin laskutus on sitten 100€/h. Muuten tuohon ei kannata jäädä. Tuskin saavat ketään tilalle samoilla ehdoilla.Yleensä tehtävät ovat koodausta; asiakas haluaa jonkun lisäominaisuuden, tms. Aika usein myös noita vanhoja koodeja joutuu korjamaan. Joskus tehtävä on vain neuvoa asiakasta a tekemään toiminto b. Tehtävä saattaa tulla suoraan asiakkaalta, ja minä vain "tyhmänä" teen kaiken mitä asiakas pyytää - toki joskus joutuu sanomaan johonkin, että tämä ei onnistu.
Olen kyllä usein miettinyt, että tällaiseen hommaan ei kannattaisi suostua, mutta ei ole ollut voimia vaatia muutosta. Tuo on kyllä käynyt monesti mielessä, että tuskin saavat ketään samoilla ehdoilla.Etsit uuden työn, tai laitat oman firman pystyyn, samoilla ehdoilla. Tosin laskutus on sitten 100€/h. Muuten tuohon ei kannata jäädä. Tuskin saavat ketään tilalle samoilla ehdoilla.
Eteenpäin vaan. Meet sanoo, että voit laskuttaa omalla firmalla tai haet uuden työn, tai sitten ihan markkinan mukainen kk palkka.Olen kyllä usein miettinyt, että tällaiseen hommaan ei kannattaisi suostua, mutta ei ole ollut voimia vaatia muutosta. Tuo on kyllä käynyt monesti mielessä, että tuskin saavat ketään samoilla ehdoilla.
Suomalaiskoodarille ei riittänyt 200 000 euron vuosipalkka Piilaaksossa – tämän takia hän palaa takaisin kotimaahan
Suomi tuntuu paluumuuttajalle paratiisilta.
–Voisin kirjoittaa romaanin siitä, kuinka paljon huonommin asiat ovat Yhdysvalloissa
Joku on katkeroitunut. Aina ei ruoho näemmä ole vihreämpää aidan toisella puolella
Suomalaiskoodarille ei riittänyt 200 000 euron vuosipalkka Piilaaksossa – tämän takia hän palaa takaisin kotimaahan
Piilaaksossa ei ole edes kunnollisia julkisia uimahalleja, suomalainen paluumuuttaja toteaa.www.iltalehti.fi
Allekirjoitan kyllä tuon, että perheelliselle piilaakso on melkoisen huono valinta. Toisaalta en ole noin katkera. On täällä paljon hyvääkin. Rahaa jää kyllä räpylään, jos ei ole pakko jostain palo altosta vuokrata omakotitaloa.
Hänen mielestään 75keurolla elämä Suomessa on helpompaa ja parempaa. En näe katkeruutta?
En nähnyt artikkelissa yhtään positiivista asiaa amerikasta tai piilaaksosta. Jotain on mennyt pieleen jossain, kun kaikki oli huonommin. Ehkä mä projisoin itseäni kommenttiin, mutta imho. osa asioista piilaaksossa on huonommin ja osa paremmin.
Näiden Silicon Valley hypetarinoiden varjoon jää aina se todellisuus että kyseessä on tosiaan on yksi USA:n verotetuimmista osavaltioista ja tähän kaupan päälle kodittomien, rikollisten, huumeruiskujen ja ulostekasojen määrä on järkyttävä eteenkin Los Angelesissa ja "Bay Arealla". Sitten mielettömät vuokrat, se jatkuva autossa istuminen kun infra puuttuu kokonaan kaikelta paitsi autoilta ja jenkkikulttuuri missä kaikelle on aina "additional cost".Suomalaiskoodarille ei riittänyt 200 000 euron vuosipalkka Piilaaksossa – tämän takia hän palaa takaisin kotimaahan
Piilaaksossa ei ole edes kunnollisia julkisia uimahalleja, suomalainen paluumuuttaja toteaa.www.iltalehti.fi
Minusta taas tuntuu että ois kokoajan nuita hommia tyrkyllä täällä jos kiinostais vaihtaa firmaa. Linkedinin kautta nyt ainakin paukkuu yhteydenottoja jatkuvasti. Viimevuoden loppupuolella kävinkin sitä kautta parissa haastattelussa ja oiskin ollut mahdollista vaihtaa lafkaa, mutta nykynen työnantaja tuon "ansiosta" sitten hieman paransi sopparia niin päätin jäädä.Kahtelin justiinsa Oulun alueen IT alan työpaikkoja, ja tulinpa siihen lopputulokseen, että taidanpa jatkaa raudan trokaamista. Ei tunnu enää löytyvän töitä perus tech support -jampalle
Kova paikka sivusta katsottuna. Kodittomia keskituloisia on vaikea löytää mistään muualta.Joku on katkeroitunut. Aina ei ruoho näemmä ole vihreämpää aidan toisella puolella
Allekirjoitan kyllä tuon, että perheelliselle piilaakso on melkoisen huono valinta. Toisaalta en ole noin katkera. On täällä paljon hyvääkin. Rahaa jää kyllä räpylään, jos ei ole pakko jostain palo altosta vuokrata omakotitaloa.
Kova paikka sivusta katsottuna. Kodittomia keskituloisia on vaikea löytää mistään muualta.
Yksi maailman kalleimmista paikoista asua. Työkaveri tovin vuokrasi omakotitaloa palo altosta, 7500$/kk.
Moni isoakin liksaa nauttiva soluasuu täällä, että saa enemmän säästöön. Tai sitten asuu kauempana halvemmalla ja kärsii liikenteestä/tekee etätöitä. Soluasuminen tässä kontekstissa omakotitalo n:lla makuuhuoneella tms.
Kuinka vaikea on saada työlupaa usaan tällä hetkellä ja tarvii varmaan työpaikkasta olla joku haju prosessin alussa?
Eli toisin sanoen jos on emäntä ja lapsia niin aivan turhaa tuonne lähteä ellei elämyksiä halua. Se on tietenkin eri asia jos molemmat vetää sen 200k.Heitin ton 200ke/vuodessa tienestin kalifornian verolaskuriin. Tuo laskuri on tarkka. Jos tota palkkaa miettii sinkun kannalta niin päätyy suurinpiirtein tällaiseen yhtälöön : California Income Tax Calculator - SmartAsset
bruttotulo 220k$
verot: 69k$
401k 19k$ (eläkesäästö, rahat on omassa kontrollissa, mutta ei saa ilman rangaistusta ulos ennen kuin täyttää 59.5v)
asunto 50k$ Sisältäen netin, sähköt, kaasun jne. Ei solu/kimppa-asumista. Joku 1 tai 2bedroom apartment suht läheltä työpaikkaa. Ei tuntien hinaamista liikenteen seassa päivittäin.
autovakuutus 2k$
ruuat jne. 12k$
sairausvakuutus 2.5k$
Tuosta jää sellainen pyöreät 65k$ huvittelurahaa ja se 19k$ on jo säästetty omaan taskuun. Sinkulla jäis lähes sama säästöön, kuin 75ke vuosituloilla olevan bruttotulo on suomessa. Bonuksena ei tarvi kärsiä pakkasesta. Tällä viikolla täällä epätavallisen kuumaa. Torstaille ja perjantaille 25C luvassa, tänään oli 20C. Tahoella olis edelleen laskettelukelit, jos haluaa lunta nähdä.
Threadin aiheeseen liittyen. Jos käyttää koodaustaitoja tavoitteena downshift niin piilaakso on hyvä paikka vaikka ei edes vetäisi supersniiduilua. Sniiduilija taas sit saa kyllä säästöön paljon ja voi downshiftata vaikka suomeen takaisin, kun on korkoa korolle efekti pyörimässä.
Saako kaikki tuollaista 220k$ palkkaa? En usko, realismia on alempi liksa. Toisaalta, jos olet oikeasti kova tekemään niin isompaankin liksaan on mahdollisuus.
Eli toisin sanoen jos on emäntä ja lapsia niin aivan turhaa tuonne lähteä ellei elämyksiä halua. Se on tietenkin eri asia jos molemmat vetää sen 200k.
Tuo lapsien kasvattaminen kun tuolla maksaa ilmeisen perkeleesti että ei taitaisi kahden lapsen ja vaimon perheessä paljoa "huvittelurahaa" jäädä.
edit. Niinkuin tuosta uutisesta mistä asia lähti liikkeelle kävi jo ilmi.
Saako kaikki tuollaista 220k$ palkkaa? En usko, realismia on alempi liksa. Toisaalta, jos olet oikeasti kova tekemään niin isompaankin liksaan on mahdollisuus.
fyi sinulle ja muille: siilin m&k ohjelmaanki on haku auki Oulussa ja Seinäjoella. Seuraava lienee syksyllä, ehkä myös Helsingissä taas tai sit ei, riippunee tarpeesta Vincitillä näemmä kans kesärekry päällä.
Parhaissa, tai sanotaan että kärkipään firmoissa $200k on harjoittelijan tai vastavalmistuneen palkka, joten ihmettelen alkuperäisen artikkelin kokemuksia sillä kyseessä kuullosti olevan hieman kokeneempi kaveri. 10+ vuoden kunnollisella kokemuksella liikutaan $500k luokassa. Ihan parhaat osaajat ovat sitten kokonaan oma lukunsa.
Tilastoja voi katsella vaikka täällä: Highest Paying Tech Companies of 2019 | Levels.fyi tai hieman epävirallisemmin teamblindin keskusteluista.