Ei. Lopeta omien valheellisten merkitysten keksimisen sanoille ja sanojen tunkeminen muiden suuhun, ja opettele mitä käyttäväsi sanat tarkoittavat.
Ensinnäkin, Itsehallinto ja itsenäisyys ovat eri asioita.
Toisekseen, kun itse aloittaa sodan (vieläpä tekemällä terrori-iskuja eli sotarikoksia), on turha itkeä siitä, että joutuu merisaartoon sen valtion toimeksiantamana, jota vastaan sen sodan aloitti. Merisaarto (joka johtuu omasta toiminnasta) ei ole mikään itsemääräämisoikeuden loukkaus. Ja jos pidät tätä itsemääräämisoikeuden loukkauksena, voit toki samalla julistaa, että Iso-britannia ja Ranska olivat pahoja kun rikkoivat natsi-saksan itsemäärämisoikeutta kun julistivat sen merisaartoon 1.9.1939.
Tässä maanpuolustuskorkeakoulun opinnäytetyö aiheesta:
www.doria.fi
Ja Israelin ja Gazan välinen raja taas - Israelilla on täysi oikeus päättää, keitä se päästää rajansa yli. Se, että Israel ei sitä saisi päättää olisi nimenomaan loukkaus Israelin itsemääräämisoikeutta vastaan.
Fakta on, että Gazalla oli n. 18 vuoden ajan käytännössä täydellinen sisäinen itsehallinto (jossa se valta toki ei ollut kansalla, vaan Hamasin terroristeilla).
Sinä voit toki propagandatarkoituksissa yrittää valehdella ja keksiä omasta päästä valheellisia merkityksiä sanalle "itsehallinto" ja siirrellä maalitolppia, mutta ne ei muuta faktoja.
Hyvin yksinkertainen:
* Lopettavat terroriteot
* Lopettavat haaveet Israelin tuhoamisesta ja juutalaisten kansanmurhasta.
* Alkavat ottaa itse vastuutaan omasta hyvinvoinnistaan, rakentaa yhteiskuntaansa, ja elättää itseään omalla työllään, sen sijaan että vaan kuppaavat avustusrahoja (käyttäen ne pääosin korruptioon tai aseisiin) ja syyttävät israelia kaikesta itseaiheutetusta kurjuudestaan.
Kun Gazan arabi kaivaa vesijohdon maasta ja tekee siitä raketteja, hänen janoonsa ei ole syyllinen Israel vaan hän itse.
Kun Gazan arabi jättää oman vedenpuhdistuslaitoksensa huoltamatta ja se hajoaa, koska rahat on kivempi käyttää aseisiin, syyllinen hänen janoonsa ei ole Israel vaan hän itse.
Kun Gazan arabi jättää viljelyksensä lannoittamatta ja käyttää lannoitteet pommien tekemiseen, syyllinen hänen nälkäänsä ei ole Israel vaan hän itse.
Kun Gazan arabi elää slummihökkelissä, koska hänen talonsa rakentamiseen tarkoitettu betoni meni terroristitukikohtatunnelin rakentamiseen, syyllinen häneen huonoon asuntotilanteensa ei ole Israel, vaan hän itse tai hänen valtaan äänestämänsä Hamas.
Ja Jordania ja Egypti jo onnistuivat siinä, että tekivät rauhan Israelin kanssa. Sama onnistuisi myös Gazan ja länsirannan arabeilta, jos vaan olisi tahtoa siihen rauhaan.