Kannattaa ehkä katsoa peiliin puhuessa "nimimerkeistä". Sinä olet tässä anonyymi nimimerkki, jolla on toisen ihmisen kuva profiiilikuvana, minulla on oma kuvani ja minun identiteettini selviää viiden sekunnin googletuksella.
"Islamviha" on melko lailla yhtä järkevää kuin "natsiviha".
Molemmat ovat ideologioita joilla on päämäärät ja toimintatavat jotka ovat melko samansuuntaisia ja yhtä lailla ristiriidassa rauhaa rakastavan ja vapaan yhteiskunnan kanssa.
Rauhaa ja vapautta rakastavan ihmisen tulisi vastustaa molempia yhtä lailla.
Oleellisia eroja islamin ja natsismin välillä on lähinnä:
* Natsismi pyrki valloittamaan vain Euroopan, ei koko maailmaa
* Natsismi lyötiin jo n. 80 vuotta sitten, joten natsismi ei ole enää kellekään mikään uhka, Islam sen sijaan vaan voimistuu.
* Natsien teloitustavat olivat pääosin sivistyneitä ja kliinisiä, islamin teloitustavat ovat keskimäärin julmempia.
* Islamissa arabit on herrarotu, natseilla vaaleat eurooppalaiset on herrarotu, mutta islamissa sitä arabien "herruutta" ei samalla tavalla korosteta, se näkyy enemmän käytännön toiminnassa kuin teoriassa ja virallisissa opetuksissa.
* Islamissa naisten asema on huonompi kuin natsismissa, vaikka molemmissa naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä.
* Islam kutsuu itseään uskonnoksi, natsismi ei kutsunut itseään uskonnoksi.
Bonusero vielä, ei sinänsä ero itse aatteissa vaan argumentoinnissa/yleisessä suhtautumisessa:
* Poliittisia vastustajia yleisesti valheellisesti haukutaan natseiksi, kun taas itselle tulee mieleen vain yksi ihminen, jota on valheellisesti haukuttu muslimiksi (Obama)
ja muslimien dehumanisaatio
Se, että ei haluta sallia naisten orjuuttamista, seksuaalivähemmistöjen tappamista yms. ei ole dehumanisaatiota.
muistuttaa erittäin läheisesti natsien harrastamaa juutalaisvihaa ja juutalaisten dehumanisaatiota.
Voit toki verrata kuvittelevaasi asiaa todelliseen asiaan, mutta vertailusi ontuu todella pahasti.
Juutalaisviha ja juutalaisten dehumanisaatio on totta tänäkin päivänä. Sitä harrastavat pääasiassa nimenomaan muslimit.
Että syytöksesi menee tässäkin 180 astetta pieleen.