iRacing

Sama jumittaminen tietyissä kohdin rataa jatkuu Charlotte motor speedwaylläkin. Alkaa jo aika lailla vaikuttamaan ajohaluihin nämä droppailut 90 -> 50 fps. Selvästi samoissa kohtaa rataa aina eli pelissä vikaa.

Tällä hetkellä näyttis käy 70 % teholla keskimäärin. Toki saisi sujuvasti toimimaan, kun pudottaisi kaikki asetukset alemmas mutta silloin näyttis käy enää alle puolella teholla. Menee 3080 täysin hukkaan tämän pelin kanssa.

Ilmeisesti suurin osa pelaa tätä 60 fps ilman vr:ää jolloin ongelmia ei ole ja pelintekijöillä ei ole sitä kautta haluja optimoida ratoja kuntoon. Ihme ettei tästä ole noussut isompaa haloota.
 
Sama jumittaminen tietyissä kohdin rataa jatkuu Charlotte motor speedwaylläkin. Alkaa jo aika lailla vaikuttamaan ajohaluihin nämä droppailut 90 -> 50 fps. Selvästi samoissa kohtaa rataa aina eli pelissä vikaa.

Tällä hetkellä näyttis käy 70 % teholla keskimäärin. Toki saisi sujuvasti toimimaan, kun pudottaisi kaikki asetukset alemmas mutta silloin näyttis käy enää alle puolella teholla. Menee 3080 täysin hukkaan tämän pelin kanssa.

Ilmeisesti suurin osa pelaa tätä 60 fps ilman vr:ää jolloin ongelmia ei ole ja pelintekijöillä ei ole sitä kautta haluja optimoida ratoja kuntoon. Ihme ettei tästä ole noussut isompaa haloota.

Ite ajan 3xFHD näytöllä 144 fps eikä ongelmia sinänsä. Toki nuo mainitsemasi tietyt kohdat muutamilla radoilla droppaa johonkin 100 fps tienoille mutta eipä tuo kauheasti haittaa. Isoilla grideillä ekalla kierroksella toki alemmas.

VR hommista en tiedä kyl mitään mutta moni niilläkin ihan sujuvasti ajelee.
 
Ei olis musta endurance kisoihin, sen verran epävarmaa on vielä meno.
Piruttaan kokeilin Ferrarilla vakiosäädöillä ja kierrosaika oli jotain 8:40, näytti menevän teillä koko ajan alle 8:30.

Saikos jostain .cfg:stä säädettyä piirtoetäisyyttä VR:lle?
Ikävästi välillä välkyttelee grafiikoita kun piirtää esim edellä ajavan auton tarkasti vasta kun on parin metrin päässä puskurista.
 
Saikos jostain .cfg:stä säädettyä piirtoetäisyyttä VR:lle?
Ikävästi välillä välkyttelee grafiikoita kun piirtää esim edellä ajavan auton tarkasti vasta kun on parin metrin päässä puskurista.
Tästä on sen verran pitkä aika kun noita säätelin, mutta renderer.inistä muuttamalla LODPctDyno -arvoja saa muutettua autojen piirtoetäisyyttä.
Mulla on nämä seuraavasti:
LODPctDynoMax=100
LODPctDynoMin=75

LODMinFPSTarget piti muistaakseni myös muuttaa suuremmaksi kuin maksimi FPS, Rift S:n kanssa arvona 84.

Muoks: täällä oli aiheesta juttua
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, nyt ei grafiikat seilaa enää ja pyörii nätisti :thumbsup:
SharpeningClamp=14 ; sharpening clamp (0=min, 10=default, 100=max)
SharpeningAmount=200 ; sharpening strength (10=min, 125=default, 300=max)
GrandstandDetail=1 ; 0=low, 1=med, 2=high
LODPctDynoMirrorsMax=400 ; above 100% increases FPS and decreases LOD (25 to 500)
LODPctDynoMirrorsMin=100 ; below 100% decreases FPS and increases LOD (25 to 500)
LODPctDynoMax=100 ; above 100% increases FPS and decreases LOD (25 to 500)
LODPctDynoMin=75 ; below 100% decreases FPS and increases LOD (25 to 500)
LODPctMirrorsMax=400 ; above 100% increases FPS and decreases LOD (25 to 500)
LODPctMirrorsMin=100 ; below 100% decreases FPS and increases LOD (25 to 500)
LODPctMax=100 ; above 100% increases FPS and decreases LOD (25 to 500)
LODPctMin=75 ; below 100% decreases FPS and increases LOD (25 to 500)
LODMinFPSTarget=94 ; Reduce LODs (see LODPct* settings) when FPS is below target.
MaxPitObjsToDrawInMirrors=6 ; 0 to 192: Max number of pit objs to render per mirror camera
MaxPitObjsToDraw=40 ; 0 to 192: Max number of pit objs to render per camera
MaxCarsToDrawInMirrors=6 ; 4 to 64: Max number of cars to render per mirror camera
MaxCarsToDraw=40 ; 10 to 64: Max number of cars to render per camera
 
Viimeksi muokattu:
Koodilla PR-2022NEXTGEN 20 taalaa/vuosi uusille jäneksille. Koodi voimassa ilmeisesti 12.5. asti.
 
Tuli ostettua fefe gt3 ja joitain ratoja. Nyt olen koittanu metsästää hockenheimissa 1.41. alitusta, mutta ei vaan natsaa.noissa hotoap videoissa pistää silmään tuo ettei jarru menee tappiin. Eli ilmeisesti käyttävät yleisesti sitä 75-80% säätöä siinä yamlissa?
Vrllä tuo hockenheim tökkii parissa kohtaa (mutkat jossa se iso katsomo näkyy keskellä) ei vaan auta vaikka laittaa grandstand ja crowds off.
 
Jaaha, lähetääs sit reilun tunnin päästä testaamaa mihi rahkeet riittää Indy 500-kisassa. Viime vuonna jäi välistä irl menojen takia mutta nyt tuumasin osallistua vaikken todellakaa osaa ajaa IR18:lla. :D
Mutta kun ei ole mitää suorituspaineita ni lähetään vaan pitämään hauskaa ja kattomaa montako kierrosta päästään. Tavoite tietty päästä täydet 200 kierrosta mutta tuo on todella haastava kisa..
 
46 kierrosta pääsin ja sit seinä kutsui. Harmi, koska vauhti oli hyvää mutta on tuo melkonen savotta kokemattomalle. Pitäs opetella tuon weight jackerin säätö kisan aikana..
 
aikamoista romurallia nuo ferrari gt3 fixed kisat, tässä nyt 2 päivään 3 kisaa joista kahteen lähdin 3. kahdesti ekassa mutkassa ajettu päälle tai spinni edestä joten törmäys ja keskeytys. aika turhauttavaa.
 
aikamoista romurallia nuo ferrari gt3 fixed kisat, tässä nyt 2 päivään 3 kisaa joista kahteen lähdin 3. kahdesti ekassa mutkassa ajettu päälle tai spinni edestä joten törmäys ja keskeytys. aika turhauttavaa.
Missä splitissä oot yleensä?

Tuntu ainakin, että Skipyllä kisat parani kun pääsi ylimpään splittiin.

Toki välillä myös egoja ja aggresiota sitten ajotaitojen vastapainona.
 
Jep kisat paranee ja ylimääräiset turhat kolarit on lähes nollassa kun pääsee tuolta bottom splitistä ylöspäin.

Jos iR on 1000 niin kisat on välillä aika romurallia ja selviytymistä. Saat ratinkia ylöspäin niin kisat on puhtaampia.

Tämä havainto tosin GT autoilla formuloista en tiedä.
 
Siellä alimmassa kastissa olen .
D3.08 on sr ja irating 1279 tippuivat aika ryminällä näissä tön päivän kahinoissa.
Melkein olisi viisainta jättäytyä viimeiseksi jatkossa, napsia sijoituksia kun kuitenkin ajavat pihalle.
 
aikamoista romurallia nuo ferrari gt3 fixed kisat, tässä nyt 2 päivään 3 kisaa joista kahteen lähdin 3. kahdesti ekassa mutkassa ajettu päälle tai spinni edestä joten törmäys ja keskeytys. aika turhauttavaa.

Johtuu ihan sarjasta itsestään. Kisat on vartin rykäisyjä joten kaikilla on kiire voittaa kisa ekaan mutkaan.
 
Tossa on tosiaan riskinä, että ajautuu kierteeseen, jossa iR tippuu entisestään, kun joutuu aina vaarallisimpiin alempiin splitteihin.

Jos vauhti riittää eturiviin, niin on se turvallisempi paikka kuin midpack, mutta muuten voi tosiaan kokeilla perältä lähtöä, jos siitä ois apua ensimmäisen kierroksen mayhemiin.

Tuntuu että osa striimaajista ei aja qualia, koska tulee viihdyttäviä striimejä, kun on paljon ohituksia, että voi se olla joskus ihan hauskaakin.

Jäi mullekin yks kisa Mosportissa mieleen viime kaudelta, kun olin normaalia alemmassa splitissä ja mokasin vielä aika-ajon. Sieltä sitten hänniltä ohitellen kisavoittoon.
 
On siellä niitä iR 2000 tyyppejä (usein Iberia...), joilla SR olematon, pääasia on voitto ja ihan sama kolhiiko muut ulos vai ei.
Kun sen tekee riittävän nätisti ei tule protesteistakaan sanktioita.

Splittien jako pitäisi jotenkin kulkea käsikädessä iR ja SR.
 
ei noista jaksa tai kannata valituksiakaan tehdä, pääasiassa näissä oli että mennään vaan liian kovaa mutkaan kanttarille ja spinni..
tulee vaan otettua heti quitit kun auto on tuhannen pskana, korjaus aika siinä minuutin luokkaa.. eilen viimesessä tuli ensimmäinen DQ kun oli tarpeeksi saanut osumia. yksi (ehkä) oma moka kun jarrutetaan liian äkkiä mutkaan.
no ei näissä onneksi omaisuus mene :)

edit: kokeilin tuota 80% jarru säätöä ja no samoihin aikoihin pääsen sen kanssa tai ilman, erotuksella ettei mene pyörät lukkoon. tästä siis kyse
 
Viimeksi muokattu:
Uusi kausi, uudet kujeet:

Season highlights include:

Formula Vee
Porsche 911 GT3 R
SCCA Spec Racer Ford (fully updated)
VW Beetle Lite
Red Bull Ring (3 configs) [Currently Pending Approval]
Nashville Superspeedway

Custom Paints displayed in the iRacing UI on car thumbnails

Ability to Edit Declared Drivers for a team session

Ability to Find Sessions for Car or Track within the car or track modal

New iRacing Forums

AI Racing with 2 new cars, and 32 new track configs

Area-Specific Off Track Four-Tire Detection System

Smoke, Dust, Sparks, and more visual effects updates

New Damage Model adjustments to reduce debris estimate latency incidents

New Damage Model for the Formula Vee and the Street Stock

Post Season 2 Initial Release Items included: NASCAR Next Gen Series Class Cars, and Chicago Street Circuit
 
Ja ne patch notet kokonaisuudessaan..


Full 2021 Season 3 Release details are below.





iRACING UI:
--------------------------------------------------------------

Find Sessions for Content
  • Each Car and Track info window now features a new tab, Find Sessions. To get to the Car or Track info window from anywhere in the UI, click the three dots icon next to a content and select “Car/Track Info”
  • - - This tab is separated into three sections which each display a list of all available sessions that use this piece of content. This includes: Official Sessions, Hosted Sessions, and Time Attack.
  • - - From this window, you can browse all available sessions, navigate directly to the associated Series to learn more, or even join the sessions right away! You may also use select Filters and Tags to curate the list of available sessions to your tastes.
  • - - This tab is available for ALL pieces of content, even items you do not own. This makes it very easy to learn how a piece of content is used before you purchase it, and it allows you to jump right into events using a favorite piece of content.


Interface Images
  • All images in the iRacing UI that previously showed a Member's in-Sim paint scheme will instead now show any available custom paints present on the file system.
  • - - This applies to cars, suits, and helmets.
  • - - This should work for a Member's own paints as well as displaying other Members’ paints. For example, seeing another Member's custom helmet on their profile.
  • - - As a reminder, custom paints should be placed in the “My Documents/iRacing/paints” folder. Helmets and suits are in the base directory and cars are in their respective subdirectories.
  • Car images will automatically be loaded when the iRacing UI launches.
  • - - This should minimize the appearance of car images “popping in” when a large number are shown on a page at once.


Series Racing
  • Fixed an issue where the Time of Day setting was not being correctly preserved when creating Test Drive events or Hosted Sessions from a Series event.


Team Racing
  • For the Declare Drivers feature for events using the “Drive Fair Share” rules, Teams may now update their pending Declared Drivers list prior to the start of the Race Session.
  • - - Drivers in the list must still be team members that are eligible to drive for the session.
  • - - The Declared Drivers can only be altered for sessions which have not launched and are currently open for registration.
  • - - The list cannot be changed for Practice or Hosted Sessions, or Race Sessions after the Session starts.
  • - - Any team admin or the team member who registered the team can update the list of declared drivers.


Hosted Racing
  • For Open Practice Only events, multiple setups may now be selected for use. For example, this allows users to select both Qualify and Race setups for practicing.
  • Filtering the available Hosted Sessions to achieve no results now correctly displays the warning “No Data”.


Paint Shop
  • Textures for driver heads with ponytails have been updated.
  • The McLaren MP4-30 interface model has been updated to better match the in-Sim version.
  • The RYCO logo has been updated.


General

  • Fixed an issue where new users could load into an empty user interface.




MEMBERSITE:
--------------------------------------------------------------

Auto-Launching The UI
  • The home page no longer half-loads when you select to cancel opening the iRacing UI.


Promotions
  • Fixed a button layout issue.




FORUMS:
--------------------------------------------------------------

New Forums
  • New iRacing Forums: iRacing - Authenticate for Forums
  • All new posts, discussions, and announcements from iRacing will only be made in our new forums.
  • The original Membersite forums will remain available through June 23rd. Then they will enter a read-only state for the foreseeable future.
  • The Private Message system will also remain intact until further notice.
  • We will be providing an OAuth2 API for third-party development in the near future as well.




SIMULATION:
--------------------------------------------------------------

Connectivity
  • Improved the reporting and handling of dropped connections.
  • - - These changes will NOT fix bad network connections, but the messages shown as a result of these changes may give a bit more detail as to what went wrong. In some situations the amount of time it takes for a dropped connection to be cleared will be reduced, so a user may be allowed to reconnect more quickly.


Cars
  • Engine oil cooling has been adjusted to increase temperatures at lower engine RPM. Higher engine speeds are not impacted by this change.


Tracks
  • All track collision meshes have been regenerated.
  • A variety of visually updated tire stacks and tire wraps have been added throughout iRacing tracks. This rhyme was unintentional.


Race Control
  • A new mode of off-track detection has been created, “Four-Tire Detection”.
  • - - Our current off-track detection system checks for whether or not half or more of your vehicle has traveled beyond a racing surface boundary. The new four-tire detection system checks for whether or not all four of your vehicle tires have traveled beyond a racing surface boundary. Since the four-tire detection system requires more of your vehicle to be off of the racing surface before administering a penalty, this system is more forgiving.
  • - - The four-tire detection system will be deployed on a case-by-case basis. With this initial release, the four-tire detection system is currently active at some areas of Circuit de Spa-Francorchamps and Red Bull Ring. The four-tire detection system will be applied to additional tracks and areas as we continue to collect feedback and data from our members.
  • - - Any track that is utilizing the four-tire detection system will feature a new “Rules” tab in the in-Sim interface. This new tab will detail where the four-tire detection system is active at the track.
  • Fixed an issue where closed pit exits could cause a black flag for drivers on a parade lap when the field starts in pit lane.


Dirt Racing
  • Opponent tires on dirt surfaces should appear to be touching the ground better, particularly for slopes, bumps, and divots.
  • All dirt versions of stockcar tires have been reverted to an earlier version.
  • - - This change affects the following vehicles:
  • - - - - ARCA Menards Chevrolet Impala
  • - - - - NASCAR Cup Series Class Cars
  • - - - - NASCAR Gander Outdoors Series Class Cars
  • - - - - NASCAR Next Gen Series Class Cars
  • - - - - NASCAR Xfinity Series Class Cars
  • - - - - [Legacy] NASCAR Cup Series Class Cars
  • - - - - [Legacy] NASCAR Nationwide Chevrolet Impala - 2012
  • - - - - [Legacy] NASCAR Truck Chevrolet Silverado - 2008
  • - - - - [Legacy] NASCAR Xfinity Series Class Cars


Rallycross Racing
  • Fixed an issue where the high rpm launch rev limit in the rallycross cars would prevent the gearbox from downshifting lower than 3rd gear when stationary.


AI Racing
  • AI Drivers are now able to pilot the following additional vehicles:
  • - - Porsche 911 GT3 R
  • - - Street Stock
  • AI Racing is now available on the following additional track configurations:
  • - - Lanier National Speedway - Asphalt
  • - - Lime Rock Park - Chicanes
  • - - Lime Rock Park - West Bend Chicane
  • - - Lucas Oil Raceway - Oval
  • - - Okayama International Circuit - Short
  • - - Oran Park Raceway (ALL except North B)
  • - - Oulton Park Circuit (ALL)
  • - - Red Bull Ring (ALL except North)
  • - - South Boston Speedway
  • - - Southern National Motorsports Park
  • - - Summit Point Raceway (ALL except Oval and School)
  • - - Thompson Speedway Motorsports Park
  • - - Tsukuba Circuit (ALL)
  • AI Drivers have improved their racing techniques with the following cars:
  • - - GT3 Class Cars
  • - - GT4 Class Cars
  • - - NASCAR Cup Series Class Cars
  • - - SCCA Spec Racer Ford
  • - - Skip Barber Formula 2000
  • AI Drivers have improved their racing skills at the following tracks:
  • - - Lime Rock Park - Grand Prix
  • - - Long Beach Street Circuit
  • - - Okayama International Circuit (ALL)
  • AI Drivers have completed the following specialized quarterly curriculum classes:
  • - - TURN ONE: Horror Stories and What you can Learn
  • - - Alex Foster’s Guide to Pit Stall Entry & Exit
  • - - How I Learned to Stop Worrying and Love the Parade Lap
  • - - The Sides of your Car and the Things that are There, A 2021 Treatise on Lateral Perception
  • - - Handle With Care - Preventing Rollovers at Low Track Temperatures
  • - - Three Essential Steps for Recovering your Race-Line
  • - - Locating Pit Lane Entry and Exits in the Wild
  • - - Translating Track Corners to Wheel Rotation
  • AI Vehicle parameters have been updated to improve their correlation to a user vehicle for the following vehicles:
  • - - NASCAR Cup Series Class Cars


Race Admins
  • A new race admin command has been added that can modify the number of laps a Caution or Parade will be:
  • - - !pacelaps (or !p for short) <+n|-n|n>
  • - - - - Add +n laps to caution length, or remove -n laps from caution length, or set caution to "n laps to green" at next crossing.
  • - - - - The caution lap length can't be adjusted until the first full caution lap is completed, since the caution length is not finalized until then.
  • - - - - The number of parade laps may be adjusted immediately, just as cars start driving.
  • - - !yellow is primarily intended for throwing a caution, but can still be used to delay an upcoming start/restart by 1 lap if used during the 1 to Green lap, which would be equivalent to !pacelaps +1.


New Damage Model
  • The New Damage Model has been enabled for the following vehicles:
  • - - Formula Vee
  • - - Street Stock
  • The duration during which detached parts from opponent vehicles are collidable has been shortened significantly.
  • - - This should help reduce the possibility of hitting debris generated from local estimates of collision damage in a high latency environment.
  • - - The duration for yourself and your own car parts has not been reduced.
  • Tire side-wall properties for some vehicles have been adjusted to differ from tire tread properties. These changes should allow more realistic tire-to-object and tire-to-tire contact based on the part of the tire(s) making contact.
  • - - These tire property changes have been enabled for the following vehicles:
  • - - - - ARCA Menards Chevrolet Impala
  • - - - - Audi RS 3 LMS
  • - - - - Dallara IR18
  • - - - - Indy Pro 2000 PM-18
  • - - - - Skip Barber Formula 2000
  • Fixed an issue where some cars were getting repeatedly reset in the pits, and appeared to be bouncing around as a result.
  • - - When a spring damper was broken it was possible the wheel could hit the hyper extension limit if it was set fairly low. Whenever the hyper extension limit was exceeded the code was resetting the car while in the pits, without fixing the hyper extension, resulting in a bouncing-reset loop.
  • Some curbs used on Rallycross tracks have been updated to prevent devastating blows to cars utilizing the New Damage Model.


Original Damage Model
  • Fixed an issue where vehicles that have the capability to run the New Damage Model were not having damage scrape textures appear when running with the Original Damage Model.


Rendering
  • Fixed an issue where specular highlights were not rendering brightly enough, especially on the track surfaces and cars.
  • Fixed an issue where the illumination of the world often flickered in brightness as the sun moved, especially during sunsets.


Visual Effects
  • Smoke may no longer be disabled via the graphics options.
  • Tire smoke and dust have received an overhaul!
  • - - Smoke and dust volumes and sizes have been tuned based on the moisture levels in the environment.
  • - - Smoke blending has been improved.
  • - - More lingering dust should be visible towards the end of a dust-cloud's life cycle.
  • - - Dust particle volume has been increased during dirt racing events.
  • Spark effects have been updated.
  • Backfire and exhaust effects have been optimized.
  • The average track temperature for generating heat haze has been updated to utilize data from the dynamic track system.
  • Water shaders have been updated for more realistic behaviors including slower speeds along the shores and improved roughness. Water reflections have also been improved
  • Fixed an issue where smoke effects were not appearing for the player car during Lone Qualify Sessions.


Audio
  • Road debris sound levels and variations have been improved.


Pace Car
  • The Sedan Pace Car may now be selected for use at any and all track types.
  • - - The pace car driver has completed a rigorous course in stunt driving with this vehicle, and has passed all final exam maneuvers with flying colors.
  • After some extensive tutoring on the states of matter, the Pace Car driver is now less apt to drive through solid walls.
  • Fixed an issue where the Sedan Pace Car's headlights would incorrectly be lit while parked at night tracks.
  • Backfire effects have been removed from the Sedan Pace Car. :’(


Spotter
  • The Italian spotter packs has been updated, thanks to Renzo A. Olivieri and Marco Arcidiacono.


Cameras
  • More camera tool controls can now be mapped to an analog axis on a joystick.
  • The “show camera” mode is no longer persistent, and will now turn itself off on the next restart of the Sim.
  • Blimp camera option minimum allowable values have been reduced to nearly 0.
  • Fixed an issue with cameras' "aim at group" logic that could sometimes cause a camera to shake or shudder.


Controls
  • Joystick calibration routines have been updated so that all control types should be able to calibrate, including combined pedals that operate in the opposite direction of the industry norm. Mapping separate functions to each half of a joystick's axis should be greatly improved as well.
  • Support for the display on the new Thrustmaster SF1000 wheel has been enabled. You can turn this on and off with the “Control LCD wheel displays” checkbox in the Sim Options menu. Tire data is not sent to the wheel, other than core temperatures and wear being updated when you stop in your pit box. This matches the rest of the Sim where no real time tire info is displayed. To make this work you will need to be on the latest version of the Thrustmaster driver (2.TTRS.2021 rc29), and you will need to update your drivers and firmware to enjoy the full support of SF1000 in iRacing.
  • Logitech keyboard back-light support has been re-enabled.
  • - - You will need the latest version of Logitech GHub or Logitech Gaming Software.
  • Support has been added for the Razer Chroma RGB Controller and other Chroma Link enabled devices in the Razer Chroma keyboard lighting effects.
  • Fixed an issue where the second brake and second throttle controls were disabled for some vehicles.
  • Fixed an issue where some analog controls could never achieve a “0 input” value.


Telemetry
  • A new session string value, “CarClassEstLapTime” has been added.
  • - - This value indicates the estimated lap time for every car in the session. This value matches the existing value, “DriverCarEstLapTime” entry for the player's car.
  • New telemetry values, “CarIdxFastRepairsUsed” and “PlayerFastRepairsUsed” have been added.
  • - - These values log how many fast repairs each participant has used in the current session. These only report on sessions where there is a limit on the number of fast repairs.
  • ABS brake engagement is now logged to telemetry as the boolean, "BrakeABSactive".
  • - - This value is true if either the car physics ABS is active or the Driving Aid ABS is active. The car physics ABS now drives the LFE bass shaker just like the driving aid did previously.
  • - - NOTE: This is currently only available on the following vehicles:
  • - - - - Audi R8 LMS
  • - - - - Audi RS 3 LMS
  • - - - - BMW M4 GT3
  • - - - - BMW M4 GT4
  • - - - - BMW Z4 GT3
  • - - - - Cadillac CTS-V Racecar
  • - - - - Ferrari 488 GT3
  • - - - - Ford GT GT2/GT3 (ALL)
  • - - - - Ford Mustang FR500S
  • - - - - Global Mazda MX-5 Cup
  • - - - - Kia Optima
  • - - - - Lamborghini Huracán GT3 EVO
  • - - - - McLaren 570s GT4
  • - - - - McLaren MP4-12C GT3
  • - - - - Mercedes-AMG GT3
  • - - - - Pontiac Solstice (ALL)
  • - - - - Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
  • - - - - Ruf RT 12R (ALL)
  • - - - - VW Jetta TDI Cup
  • - - - - [Legacy] Mazda MX-5 Cup & Roadster - 2010 (ALL)
  • Simulator performance meters may now be displayed via telemetry:
  • - - FPS = FrameRate
  • - - R = CpuUsageFG
  • - - G = GpuUsage
  • - - L = ChanLatency, ChanAvgLatency
  • - - Q = ChanQuality, ChanPartnerQuality
  • - - C = CpuUsageBG
  • - - S = ChanClockSkew
  • - - P = MemPageFaultSec
  • - - F = SteeringWheelPctTorque
  • - - - - You can find more information on these values here: Meter Box ("F" key in-game)
  • New telemetry messages have been enabled that allow a remote program to start/stop video capture and take screenshots.
  • - - New telemetry value: “VidCapEnabled” that is true if the video/screen shot system is enabled.
  • - - New telemetry value: “VidCapActive” that is true if the video system is currently recording a video to disk.
  • Fixed an issue with variable, “CarIdxP2P_Status” where all 64 entries were not showing up correctly.


Screenshots
  • For taking watermarked screenshots, the backspace key is now accepted as a substitute for the keypad Enter key for users working on a laptop without easy access to the number pad.

Ja tässä koko patchin paras anti:

  • A new mode of off-track detection has been created, “Four-Tire Detection”.
  • - - Our current off-track detection system checks for whether or not half or more of your vehicle has traveled beyond a racing surface boundary. The new four-tire detection system checks for whether or not all four of your vehicle tires have traveled beyond a racing surface boundary. Since the four-tire detection system requires more of your vehicle to be off of the racing surface before administering a penalty, this system is more forgiving.
  • - - The four-tire detection system will be deployed on a case-by-case basis. With this initial release, the four-tire detection system is currently active at some areas of Circuit de Spa-Francorchamps and Red Bull Ring. The four-tire detection system will be applied to additional tracks and areas as we continue to collect feedback and data from our members.

Tuo tekee Spa:ssa ajamisesta jo vähän mielekkäämpää.. :think:
 
S3 kisakalenterikin julkaistiin tuossa aamusella. Ei oikein tiedä itkeäkö vai nauraa..
European Endurance Seriesin 6h kisasarja on nyt korvattu VRS Global Endurance Series 24h kisoilla. Porkkanana tietysti Le Mans 24h järjestäminen, koska sen saivat ilmeisesti järjestää ACO:n uhkasakosta huolimatta kun se on "piilotettu" sarjamuotoon.
Aika tiukkaa settiä vetää 24h kisa 2 viikon välein kesäaikaan, vaikka pitkistä enduista diggailenkin. Ei tule tapahtumaan sitten millään..
Toivotaan että S4 saadaan sitten taas 6h kisat takas.. :btooth:

Tuohon Lemonsiin liittyen, jos joku ei tiedä, niin ACO (Automobile Club de l'Ouest ) on ranskan suurin autoalan ryhmä, joka järjestää vuosittain mm. Le Mansin 24h kisan.
ACO on antanut simupuolelle yksinoikeuden kisan järjestämiseen vain rFactor 2:lle eikä mikään muu simu saa kisaa järjestää uhkasakon/tjsp uhalla.


Normaalisti iRacing olisi järjestänyt oman Lemonsinsa myös, mutta ilmeisesti ACOn uhka on sen verran suuri ettei kisaa saa vaan järjestää, joten keksivät sitten tollasen ratkaisun.
 
Formula Vee:llä tuli ajettua yksi kisa ja oli kyllä lystiä, vaikka yleensä jätän viikko 13 kisat väliin. Mainio auto varmasti aloittelijoille ja myös lähiväännöistä pitäville kokeneimmellikin.

Ainut mikä hämää on todella matalat forcet ratissa, saa huolella laittaa normaalia enemmän sliderista. Ilmeisesti tuossa on kuplasta revitty ohjaus (kuten moottori ja muuta). Osaako joku sanoa onko realistinen vai joku bugi?
 
Kyllähän tuo bugilta vaikuttaa tuo Formula Veen ohjauksen tunnottomuus. Toivottavasti säätävät sitä vähän jäykemmäksi.
Itse ajanut tuossa sellaiset 15 kisaa ja pystyi ajamaan podium-paikoista kisaa tuossa (week 13 unranked ~1600 Iracing pistettä itselläni). Saa nähdä miten menee nyt noissa ranked kisoissa.


Nyt on tullut itselleni tosi oikeita uudistuksia tähän, kun mennään enemmän ja enemmän tuohon Fixed suuntaan. Ei tosiaan jaksa/ehdi alkaa mitään autojen säätöjä miettimään vaan silloin, kun on aikaa niin haluaa päästä helpolla pelaamaan samalla viivalla muiden kanssa. Ja näin varmasti monilla uusilla korona-ajan tulokkailla.

Joutuu varmaan ostamaan F3:sen Ferrari GT 3 rinnalle. Mitä sitä kokeillut niin on kyllä tosi hyvän tuntuinen ajettavuus.


Vielä, kun saisivat nuo vr:llä nykimiset tietyissä kohdissa ja tietyillä radoilla pois.
 
Kyllähän tuo bugilta vaikuttaa tuo Formula Veen ohjauksen tunnottomuus. Toivottavasti säätävät sitä vähän jäykemmäksi.
Itse ajanut tuossa sellaiset 15 kisaa ja pystyi ajamaan podium-paikoista kisaa tuossa (week 13 unranked ~1600 Iracing pistettä itselläni). Saa nähdä miten menee nyt noissa ranked kisoissa.


Nyt on tullut itselleni tosi oikeita uudistuksia tähän, kun mennään enemmän ja enemmän tuohon Fixed suuntaan. Ei tosiaan jaksa/ehdi alkaa mitään autojen säätöjä miettimään vaan silloin, kun on aikaa niin haluaa päästä helpolla pelaamaan samalla viivalla muiden kanssa. Ja näin varmasti monilla uusilla korona-ajan tulokkailla.

Joutuu varmaan ostamaan F3:sen Ferrari GT 3 rinnalle. Mitä sitä kokeillut niin on kyllä tosi hyvän tuntuinen ajettavuus.


Vielä, kun saisivat nuo vr:llä nykimiset tietyissä kohdissa ja tietyillä radoilla pois.
Joo, aikaa on rajatusti, niin haluan kyllä kanssa leikkiä kilpa-ajajaa, enkä kisainsinööriä.

Ootko testannut Radical fixediä? Se on oma suosikkini noista vähän nopeammista (vs. GT3 & F3), ja vieläpä nykyään ilmainen.
 
sama fixeddiä tulee ajettua jos vaan on. ja nyt kun niitä tulee lisää niin pistää miettimään että pitääkö kuitenkin jatkaa tällä kurvailua :)
mistä tuo radical fixed löytyy, ei omaan silmää osunut tuolla current series listalla
 
UI:n kautta löytää nykyisin näppärästi tietylle autolle kuuluvat sarjat ja aktiiviset sessiot (official, hosted ja time trialit): Vasemmasta reunasta My Content ja autoa klikkamalla. Myös radoissa haku toimii vastaavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Radicalista tosiaan on vain fixed sarja tätä nykyä.

Fixed ja "free car" yhdistettynä hauskaan ajettavuuteen on tehnyt sarjasta kohtuu suositun, hyvin tuntuu kisoja löytyvän nykyään.

Kaasun kanssa saa olla varovainen pienemmillä vaihtehilla verrattuna vaikka skippyyn, mutta mielestäni pidon rajat tuntee hyvin tällä kun tottuu.

Niin ja, kierros pari kestää liukastella ennenkuin renkaat lämpenee.
 
Viimeksi muokattu:
Radical:ssa vaikka auto itsessään on ilmainen niin aika paljon ajetaan maksullisilla radoilla.
 
Radical:ssa vaikka auto itsessään on ilmainen niin aika paljon ajetaan maksullisilla radoilla.

Kyllä, kuten kaikissa ei-rookie luokissa. Pääosin kuitenkin noita kaikkein suosituimpia.

Skippyssä taitaa olla 2 (edit) ilmaisrataa sentään, koska seuraava steppi rookiesta ajatus.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin hankala päästä tähän peliin sisään.
Ensinnäkään hailakat grafiikat eivät miellytä itseäni ollenkaan. Ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna esim Project Cars 2 oledin kautta katseltuna.
Toisena sekava ja vanhahtava käyttöliittymä.
 
iRacingin oma Le Mans 24h tapahtuu sittenkin ja mukana ollaan taas kahden tiimin voimin. Striimi starttailee apout 10 minuutin päästä. :hungry:

 
Jotenkin hankala päästä tähän peliin sisään.
Ensinnäkään hailakat grafiikat eivät miellytä itseäni ollenkaan. Ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna esim Project Cars 2 oledin kautta katseltuna.
Toisena sekava ja vanhahtava käyttöliittymä.
Käytitkö vanhaa nettisivu käyttistä vai uutta UI:tä? Et löytänyt sopivaa sarjaa vai mikä oli ongelma?
 
Käytitkö vanhaa nettisivu käyttistä vai uutta UI:tä? Et löytänyt sopivaa sarjaa vai mikä oli ongelma?
Sekä että. Myös pelin sisäiset valikot kuten graffa-asetukset ovat kuin muinaiselta 90 luvulta. Ja siihen lisänä nuo haaleat värit, ei vain nappaa. Ehkä korkealla hinnalla myös odotukset kovat? Assetto Corsa Competizione on kyllä grafiikoiltaan eri maailmasta.
 
En tiedä miltä se oikea maailma sitten kenenkin silmiin näyttää mutta kyllä imo iRacingin värimaailma nimenomaan on lähimpänä irl maailmaa. Ei tuolla oikeasti ole mitään ylisaturoituja värejä ympäriinsä, saati sitten kilparadoilla.
 
En tiedä miltä se oikea maailma sitten kenenkin silmiin näyttää mutta kyllä imo iRacingin värimaailma nimenomaan on lähimpänä irl maailmaa. Ei tuolla oikeasti ole mitään ylisaturoituja värejä ympäriinsä, saati sitten kilparadoilla.

Näin on. Maailma on oikeasti aika harmaa ja laimea väreiltään. Hyvä vain, että iRacingissa ei ole nintendo-karkkigrafiikkaa.
 
Olipas jälleen loistava Le Mans 24h, P5 lähdettiin kisaan ja tokan kierroksen päätteeksi viimeisellä sijalla P29 kun sama kuski tötöili meidät kahdesti ojille.
Siitä sitten vaa uutta nousua ja vuorokausi myöhemmin ruutulipulle P4. :psmoke:

Parin viikon päästä sitten Spa 24h uudella Porkkella. :hungry:
 
Olipas jälleen loistava Le Mans 24h, P5 lähdettiin kisaan ja tokan kierroksen päätteeksi viimeisellä sijalla P29 kun sama kuski tötöili meidät kahdesti ojille.
Siitä sitten vaa uutta nousua ja vuorokausi myöhemmin ruutulipulle P4. :psmoke:

Parin viikon päästä sitten Spa 24h uudella Porkkella. :hungry:
Monenko kuljettajan tiimillä tommoiseen koetukseen oikein lähdetään?

Ilmeisesti Season 4 tulee uus IMSA tiimisarja GTE endurancen tilalle. Ettei olis vähän samoilla spekseillä kuin se edellisellä kaudella lopetettu lyhyempi endusarja?
 
Monenko kuljettajan tiimillä tommoiseen koetukseen oikein lähdetään?

Ilmeisesti Season 4 tulee uus IMSA tiimisarja GTE endurancen tilalle. Ettei olis vähän samoilla spekseillä kuin se edellisellä kaudella lopetettu lyhyempi endusarja?

2-16 kuskia voi osallistua tiimikisaan, mutta imo 4 on aika passeli. Jokaiselle 3 x 2h ajovuorot suurinpiirtein ja hulppeat 6h lepotauot ajovuorojen välissä. Käytännössä se lepo tai oletettu uni jää kuitenkin pariin-kolmeen tuntiin kun et sä malta siitä koneen äärestä kuitenkaan mihkää lähteä kun tiimi ajaa kilpaa. :interested:
Eipä tuo IMSA Endurance oikein nappaa, kisat on 2h40m pitkiä tiimikisoja, ton mittaset kisat ny ajais itekseenkin..

Huomionarvoista muuten on myös tämä EES-sarja joka täksi kaudeksi muutettiin VRS Global Endurance sarjaksi ja kaikista kisoista tehtiin 24h kisoja vaan sen takia että saatiin järjestettyä tuo Le Mans. Eiköhän ensi kaudella palata taas normaaleihin 6h kisoihin..
 
2-16 kuskia voi osallistua tiimikisaan, mutta imo 4 on aika passeli. Jokaiselle 3 x 2h ajovuorot suurinpiirtein ja hulppeat 6h lepotauot ajovuorojen välissä. Käytännössä se lepo tai oletettu uni jää kuitenkin pariin-kolmeen tuntiin kun et sä malta siitä koneen äärestä kuitenkaan mihkää lähteä kun tiimi ajaa kilpaa. :interested:
Eipä tuo IMSA Endurance oikein nappaa, kisat on 2h40m pitkiä tiimikisoja, ton mittaset kisat ny ajais itekseenkin..

Huomionarvoista muuten on myös tämä EES-sarja joka täksi kaudeksi muutettiin VRS Global Endurance sarjaksi ja kaikista kisoista tehtiin 24h kisoja vaan sen takia että saatiin järjestettyä tuo Le Mans. Eiköhän ensi kaudella palata taas normaaleihin 6h kisoihin..
Lähinnä ajattelin, että tällaiselle endurance nyypälle kuten minä tuo IMSA vois olla sopiva ensipuraisu kisamuotoon.
 
Lähinnä ajattelin, että tällaiselle endurance nyypälle kuten minä tuo IMSA vois olla sopiva ensipuraisu kisamuotoon.

Näh, suoraan vaa syvään päähän, et olis ensimmäinen. :D
Tämä allekirjoittaneen tiimi FEA (Finnish Endurance Academy) on tarkotettu juuri endukisojen ensikertalaisille ja endualoittelijoille, meidän tiimeissä on moni kuski menettäny enduneitsyytensä noissa 6h kisoissa ja jotkut jopa 24h kisoissa. Toki mukaan saa tulla kokeneemmatkin konkarit, tiimit kasataan kuitenkin aina iRatingin perusteella joten yleisesti aina on ympärillä saman tasoista jengiä. Eikun messiin vaan jutustelemaan tuonne Discoon. ;)

 
Kertokaas nyypälle pääseekö alkuun ihan perus G29 rattipoljin systeemillä mitä kaikea tässä pitää ostaa että pääsee kisaamaan ylipäätänsä? Oon ymmärtänyt kk-maksu pelistä + radat + autot kaikki maksaa erikseen? Tarviiko auton setupeistakin maksaa vielä lisäksi?
 
Kertokaas nyypälle pääseekö alkuun ihan perus G29 rattipoljin systeemillä mitä kaikea tässä pitää ostaa että pääsee kisaamaan ylipäätänsä? Oon ymmärtänyt kk-maksu pelistä + radat + autot kaikki maksaa erikseen? Tarviiko auton setupeistakin maksaa vielä lisäksi?
Hei, rookie luokkiin et tarvitse kuin kk-maksun, sillä niissä ajettavat autot ja radat kuuluvat tilaukseen.

Lisäksi ne on fixed setup, eli et voi edes muuttaa setupia, ehkä jotain jarrubalanssia lukuunottamatta.

Muutenkin fixed setup sarjat on yleistynyt, enkä maksais setupista kellekään. iRacingin omat setupit nykyään varsin päteviä.

Road puolella alimman lisenssin luokat on Mazda MX-5 (tälle autolle löytyy myös ylempi sarja, jossa maksuradat) ja Formula Vee. Molemmat hyviä kisata ja todella suosittuja, kuhan nyt huomioi, että siellä on tosiaan rookiet ajamassa, joten virheitä varmasti sattuu ja tapahtuu. Toki ylimmät splitit on sitten eri juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas nyypälle pääseekö alkuun ihan perus G29 rattipoljin systeemillä mitä kaikea tässä pitää ostaa että pääsee kisaamaan ylipäätänsä? Oon ymmärtänyt kk-maksu pelistä + radat + autot kaikki maksaa erikseen? Tarviiko auton setupeistakin maksaa vielä lisäksi?

Suosittelen liittymään FISRAN (Finnish Sim Racing Association) Discord servulle. Sieltä saa kysymällä enemmän kuin tarpeeksi infoa kanssa mielisiltä simu kuskeilta. Eikä pelkästään iRalliin liittyen. Todella ystävällistä porukkaa.
Join the FiSRA Discord Server!
 
Kertokaas nyypälle pääseekö alkuun ihan perus G29 rattipoljin systeemillä mitä kaikea tässä pitää ostaa että pääsee kisaamaan ylipäätänsä? Oon ymmärtänyt kk-maksu pelistä + radat + autot kaikki maksaa erikseen? Tarviiko auton setupeistakin maksaa vielä lisäksi?

G29:llä pääsee hyvin alkuun. Alkuun et tartte myöskää juuri mitää contentia, mukana tuleva content piisaa kyllä hetkeksi joka kyllä kertoo sitten että vetääkö iRacing mukanaan vai ei.
Toki, rookiesarjoissa meno on välillä melko karua kun jengi ei osaa ajaa/opettelee joten aina parempi jos saa lisenssin nostettua pois rookiesta ja sitä myöten parempiin kisoihin.

Setupeista ei tartte maksaa eikä niitä alkuun tarviikaa kun rookiesarjat ajetaan fixed seteillä. Ilmaisiakin settejä löytyy, esim Senturks Setup Shop:

 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 751
Viestejä
4 564 609
Jäsenet
75 015
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom