iRacing

Ensi viikon lauantaina olis sit tän vuoden eka 24h endu, Daytona 24h. Sinne lähetään FEA-tiimin kanssa tän näkösellä Corvetella. :cigar2:

vetted24.JPG
 
Ruutulippu heiluu siis joka kierroksella. Kunhan pysytään rataviivojen sisäpuolella niin antaa heilua.
 
Kirjauduin vuosien jälkeen nyt peliin, ajatuksena jos mahdollisesti kokeilisi pitkästä aikaa pelata jossain vaiheessa ja että katson mitä ratoja ja autoja omistan. Pitäisi kuitenkin uusia tilaus ennen kuin pääsee kirjautumaan, onko oikeasti noin?
Oops!
It looks like you need to renew your iRacing.com membership before you can login to the site.
Joo ei mulla nyt paljoa ollut ostettuna, Mustangin muistan ostaneeni ainakin..
 
Kirjauduin vuosien jälkeen nyt peliin, ajatuksena jos mahdollisesti kokeilisi pitkästä aikaa pelata jossain vaiheessa ja että katson mitä ratoja ja autoja omistan. Pitäisi kuitenkin uusia tilaus ennen kuin pääsee kirjautumaan, onko oikeasti noin?

Joo ei mulla nyt paljoa ollut ostettuna, Mustangin muistan ostaneeni ainakin..

Tottakai.
 
Jaa no olkoon sitten toistaiseksi ainakin jos ei pääse edes "omistuksiaan" katsomaan ilman rahaa.
 
Tuli sähköpostiin -25% alennus jos uusii tilauksen kahdeksi vuodeksi, koodi PR-EarlyRenewal2yr221
Toimiikohan tuo loogisesti niin että ... 1yr221 ... 2yr321 ... jne

~1,5 vuotta vielä itellä jäljellä, ni kattoo sit lähempänä.
Alkuinnostuksen jälkeen ei nuo moninpelit ole enää niin iskeneet ja kun osa peliajasta mennyt myös muiden ajopelien kanssa.
Eiköhän tämän tilaus silti jatku tulevaisuudessakin jos harrastus säilyy ja terveyttä riittää.
 
Jos hinnottelu olis niin että vaikka 10€ kk jäsenyys ja autot +radat ilmasia ni kiinnostais kyllä enemmän. Nyt kun muitaki titlejä alkaa olemaan moninpelin puolella paremmin niin eipä oikee... Jaksa maksaa. Toki jos on jo maksanut ratoja joskus ni eri asia olisi.
 
Olen kans nyt parina vuotena ottanut vuoden setin.en osaa päättää mitä ajais ni ajaa tovin maksalaatikolla ja sitten unohtuu koko peli ja ajaa muita. Nytkin sijoitin raceroomiin koko höskän. Taitaa jäädä tämän jälkeen koko ir.
Olisi vaikka joku sarja ja radat johonkin järkihintaan ni voisi harkita..
 
Minulla on täysin päinvastoin: annan säännöllisesti muille simulaattoreille mahdollisuuden, mutta palaan aina lopulta iRacingiin. Esimerkiksi yritin ACC:stä toden teolla pitää, mutta lopulta kisaaminen ei ollut yhtä kiinnostavaa. Joka tapauksessa on hyvä, että markkinoilla on nykyään vaihtoehtoja, jotta kuskit löytävät oman suosikkinsa. Hieman tosin toivon, että kilpailu pakottaisi iRacingiä uudistumaan 2020-luvulle muutoinkin kuin Contenttia lisäämällä.
 
Minulla on täysin päinvastoin: annan säännöllisesti muille simulaattoreille mahdollisuuden, mutta palaan aina lopulta iRacingiin. Esimerkiksi yritin ACC:stä toden teolla pitää, mutta lopulta kisaaminen ei ollut yhtä kiinnostavaa. Joka tapauksessa on hyvä, että markkinoilla on nykyään vaihtoehtoja, jotta kuskit löytävät oman suosikkinsa. Hieman tosin toivon, että kilpailu pakottaisi iRacingiä uudistumaan 2020-luvulle muutoinkin kuin Contenttia lisäämällä.

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, mitä mielestäsi vaatisi päästä 2020-luvulle ?
 
Eipä tuo maksullisuus ole koskaa häirinny, päinvastoin se pitää huolen siitä ettei ne pahimmat kasuaalijonnet ole paskomassa muiden kisoja tuolla.
 
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, mitä mielestäsi vaatisi päästä 2020-luvulle ?

Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Enginen päivitys, joka mielestäni alkaa olla ajankohtainen. Siitä iRacingin tiimi ei vaan helposti saa Business Casea, koska päivityksen kuluja vasten voi olla haastavaa saada lisätuloa. Tämä varmasti jakaa mielipiteitä, koska monet pitävät nykyisestä Enginestä, ja pitävät peliä hyvännäköisenä.

Nykyisten (tervetulleiden) Damage Model -päivitysten lisäksi voisi olla hyvä saada joitain fysiikkaparannuksia. Päällimmäisenä tulee mieleen lukkojarrutusten aiheuttama renkaan kulmikkuus. Siihen on kai jonkinlainen mahdollisuus olemassa jo nykyversioissa (?) Rehellisesti sanottuna en muista miten tuo on mallinnettu kilpailijoilla, vai onko mallinnettu ollenkaan.

Sadeolosuhteiden tuomista en näe oleellisena asiana, koska se on ajatuksena parempi kuin käytännössä. Jo kuivissa olosuhteissa kuskit turhautuvat kolareihin.
 
Eipä tuo maksullisuus ole koskaa häirinny, päinvastoin se pitää huolen siitä ettei ne pahimmat kasuaalijonnet ole paskomassa muiden kisoja tuolla.
Tottakai mutta jos nyt tulisivat hieman vastaan kuiteki ettei tarvis vaikka kaikkia ratoja ostaa. Vaikka kk maksu ja autot maksaisi :)
 
Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Enginen päivitys, joka mielestäni alkaa olla ajankohtainen. Siitä iRacingin tiimi ei vaan helposti saa Business Casea, koska päivityksen kuluja vasten voi olla haastavaa saada lisätuloa. Tämä varmasti jakaa mielipiteitä, koska monet pitävät nykyisestä Enginestä, ja pitävät peliä hyvännäköisenä.

Saattavat pelätä että paskovat nykyiset kovalla työllä tehdyt fysiiikat. ffb voisi kyllä olla parempi.
 
Tottakai mutta jos nyt tulisivat hieman vastaan kuiteki ettei tarvis vaikka kaikkia ratoja ostaa. Vaikka kk maksu ja autot maksaisi :)

Tuleehan ne vastaan osallistumiskrediiteillä + mm. noilla BF-tarjouksilla. Osallistumiskreduja saat sen 40 dollaria vuoteen ja BF-tarjouksesta -25% pois subista. Plus toki paljousalennukset.
Eikä läheskää kaikkea contentia tartte edes ostaa, päättää sarjan mitä ajaa ja ostaa radat siihen ja kauden vaihtuessa taas ne radat mitä puuttuu, ei noissa sarjoissa kaikki radat vaihdu joka kaudelle.
Monet myös rahoittaa iRacing contentin tekemällä maalauksia muille, eli jos esim Gimp tai vastaava pysyy näpeissä niin kyllä sillä kk-maksut kuittaa helposti ja ahkera ja taitava tekijä vähän enemmänkin. ;)
 
Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Enginen päivitys, joka mielestäni alkaa olla ajankohtainen. Siitä iRacingin tiimi ei vaan helposti saa Business Casea, koska päivityksen kuluja vasten voi olla haastavaa saada lisätuloa. Tämä varmasti jakaa mielipiteitä, koska monet pitävät nykyisestä Enginestä, ja pitävät peliä hyvännäköisenä.

Nykyisten (tervetulleiden) Damage Model -päivitysten lisäksi voisi olla hyvä saada joitain fysiikkaparannuksia. Päällimmäisenä tulee mieleen lukkojarrutusten aiheuttama renkaan kulmikkuus. Siihen on kai jonkinlainen mahdollisuus olemassa jo nykyversioissa (?) Rehellisesti sanottuna en muista miten tuo on mallinnettu kilpailijoilla, vai onko mallinnettu ollenkaan.

Sadeolosuhteiden tuomista en näe oleellisena asiana, koska se on ajatuksena parempi kuin käytännössä. Jo kuivissa olosuhteissa kuskit turhautuvat kolareihin.

Toki allekirjoittaneellekin kelpaisi lisäkarkki grafiikan sekä sääolosuhteiden suhteen.

Pidän kylläkin itse siitä miltä peli nykyisin näyttää mutta ääniin kaipaisin itse hieman enempi, ns. munaa RRRE tyyliin.

FFB on mielestäni hyvä mutta toisaalta en ole esim. uusimpia AMS2 & ACC ajanut.
 


Josta inspiroituneena piti tietty hommata kyseinen auto peliin...jokusen sekunnin joutuu vielä petraamaan :)
Minkälaisia aikoja muut päässeet?

 
Viimeksi muokattu:
Starting with 2021 Season 2, you’ll be able to take the wheel of seven of iRacing’s most popular and exciting GT3s on iRacing AI. From the most challenging road courses in North America to international Grade 1 circuits, you’ll be able to battle head-to-head with our most refined and realistic AI yet with our latest build.

The seven GT3 cars coming to iRacing AI are as follows:

Audi R8 LMS
BMW M4 GT3 Prototype
Ferrari 488 GT3
Ford GT GT3
Lamborghini Huracán GT3 EVO
McLaren MP4-12C GT3
Mercedes AMG GT3

Oli jo aikakin!
 
GT3 Challenge Fixed myös uusi sarja 20 min kisapituudella B-lisenssille.

Onnistuukohan eri autojen balassointi?

Ferrari GT3 Spa:ssa kyllä vaikuttanut hauskalta tällä viikolla, joten voi olla, että tulee ainakin kokeiltua. Olen lähinnä skipyllä muuten ajanut.

Mitäs muut meinaa ajaa ensi kaudella?
 
Tulevan tiistain kausipäivityksestä on julkaistu raakaversio.

Season highlights include:
• Super Late Model (upgraded for 2021)
• Circuit de Barcelona-Catalunya - Rallycross
• Bark River International Raceway
• Bristol Motor Speedway - Dirt
• Hockenheimring Baden-Württemberg
• Sonoma Raceway - IndyCar 2012-2018
• Paint Shop Overhaul
• Stockcar Dirt Tires
• Smoke and Dust Volumetric and Lighting Updates
• Replay Audio Processing - Compression and Distortion DSP Effects
• A new Pace Car
• New Damage Model (Dallara iR-01, Formula Renault 2.0, NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987, NASCAR Ford Thunderbird - 1987, and Street Stock)
• New Tires (Aston Martin DBR9 GT1, Audi 90 GTO, BMW M4 GT4, Chevrolet Corvette C6.R GT1, Ford GT GT2, Indy Pro 2000 PM-18, Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR, Supercars Ford Mustang GT, Supercars Holden ZB Commodore, USF 2000, [Legacy] Riley MkXX Daytona Prototype - 2008, [Legacy] V8 Supercar Ford Falcon - 2009, [Legacy] V8 Supercar Ford FG Falcon - 2014, and [Legacy] V8 Supercar Holden VF Commodore - 2014)
• AI Racing Content (Audi R8 LMS, BMW M4 GT3, Ferrari 488 GT3, Ford GT GT2/GT3 - Ford GT GT3, Lamborghini Huracán GT3 EVO, McLaren MP4-12C GT3, Mercedes-AMG GT3, Auto Club Speedway - Oval, Hockenheimring Baden-Württemberg (ALL), Las Vegas Motor Speedway - Oval, New Hampshire Motor Speedway - Road Course with South Oval, and New Hampshire Motor Speedway - Oval)


Virtuaalipeiliä saa viimeinkin säädettyä pienemmälle!
- The virtual mirror can now be resized with a new variable, "VirtualMirrorSize", in the [Drive Screen] section of the "app.ini" file.
- - You can set this variable to the following values:
- - - 0 = large
- - - 1 = medium (default)
- - - 2 = small
- - - 3 = extra small
 
Minkälaisia aikoja muut päässeet?

On muuten aika raskasta kattoa tollasta videota kun VR yhdistetään motion rigiin. Kun se VR:kin pelkästää on aika haastava kattoa ni tuo alkoi lähentelemää jo masokismia. :dead:

Äsken kävin huoltotauon kunniaksi huvikseni vetää pari kiekkaa, 5:39 jotai tuli ajaksi.
 
On muuten aika raskasta kattoa tollasta videota kun VR yhdistetään motion rigiin. Kun se VR:kin pelkästää on aika haastava kattoa ni tuo alkoi lähentelemää jo masokismia. :dead:

Äsken kävin huoltotauon kunniaksi huvikseni vetää pari kiekkaa, 5:39 jotai tuli ajaksi.
Ok, ei tullut yllätyksenä.
 
Paljos se Make ny sit ajeli tuolla Nyrrellä? Näinkö oikein sen tärinän keskeltä että 5:36?
 
1615309329705.png
Pausella näkyy tollanen.

Muutaman vedon vedin minäkin, ihan vaan huvikseni.

Toisille vaan kaikki on niin ankeaa ja niistä jaksaa tilittää, passaa videon jos se on niin vastenmielistä.
 
Toisille vaan kaikki on niin ankeaa ja niistä jaksaa tilittää, passaa videon jos se on niin vastenmielistä.

No voi herranen aika. Kunhan mainitsin oman mielipiteeni että tollanen VR+motion rig combo on aika kamala katella. Ei tartte heti ottaa itteensä. :confused:
 
Mulle on ihan sama onko se sinusta vastenmielistä vai ei, en vaan jaksa lukea sun marinoita kuten olen jo aiemminkin totenut.

Pointti tuossa aiemmassa postauksessa oli se aito video, en siksi edes maininnut omaa aikaani kun en koe että sillä on mitään merkitystä. Ajattelin josko joku muukin innostuisi yrittämään tuota 5:19 aikaa.

Jos tuolle kaverille olis laittanut Go Pro kameran kypärään, niin melkoista sheikkausta olisi ollut :)
PC:llä ei ainakaan mun tietääkseni VR:llä saa vastaavaa videota tehtyä ellei sitten uusinnasta tee videota ja siihen halutessaan yhdistää oman ajelun.
Tosin ei ainakaan itseäni kiinnosta katsella muiden peliajoja, tuskin ihan kauheasti muitakaan mun videoita.

Jos tarvetta niin jatketaan tätä kahden kesken yksityisviestintänä, ei tämä varmaan muita kiinnosta.
Itsellä ei tosin tarvetta/mielenkiintoa jatkaa.
 
Viimeksi muokattu:
RD:n puolelta löytyi tällainen tarjouskoodi eli uusille jäneksille 3kk vitosella:



Testasin koodia kirjautumattomana ja kyllä tuo näyttäisi toimivan!

iR3kk5.png
Just olen lataamassa vuoden jäsenyyttä. Olis tuonkin voinnut ottaa jos olisin 30min sitten vieraillut täällä.
Toinen yritys Ireisinkiä. Ensimmäinen n. 10v sitten. Näköjään nimen perään tuli 2.
Muisti tuon vanhan jäsenyyden.
Silloin ei tuo Iracing napannut. En tainnut ajella koko jäsenyysaikaa. Tuntui vähän oudolle LFS:n jälkeen.
No nyt on 10v lisää kokemusta ja vähän paremmat ajohärvelit kun silloin.
Jos nyt aluksi rauhassa tutustuisi.

5 kisaa Tsukubassa Mazdalla MX:llä takana ja D-lisenssi. Ainut auto mikä tuossa ilmaissisällössä on tuttu. Eipä niitä tuttuja ratojakaan ole kovin montaa.
Menee varmaan aluksi ilmaissisällön ja peliin tutustumisen parissa. No skippyn voisi hankkia kun tuli sitä Asetto Corsassa kokeiltua.
Ilmeisesti Iracingissä ei ole reaaliaikaista renkaan lämpötilan ja kulumisen seurantaa mikä vähän häiritsee, vai onko sillä tuossa pelissä mitään merkitystä?
Tottunut siihen että pitää alkaa vähän varomaan jos renkaat lämpenee liikaa.

Tuohon liittyen kokeilin samaa komboa Assetto Corsassa Mazda mx 5 ja Tsukuba.

Iracingin auto oli helpompi ajaa vaikka 6 v olen Assetto Corsaa ajanut. Ei saanut renkaita lämpenemään tarpeeksi Asetto Corsassa.

Viikko takana ja C-lisenssi. Parasta tähän mennessä... jotain uutta. 4 vuotta tuli Assetto Corsaa ajeltua Sim Racing Systeemin kisoja.
Onhan tässä enemmän massaa mistä valita kisaajat ja näin ollen tasaisempaa vääntöä.

Nyt on ollut viimeiset kisat aika siistejä. Alussa päätyi vähintään joka toinen kisa ensimmäisen mutkan törttöilijöihin.
Vähän on myös yllättänyt hyppivät ja lentävät autot. SRS:n puolella ei yhtään kenguruautoa tullut vastaan ( auto hyppää kohtisuoraan ilmaan n. 5 metriä ja alastullessa kipinät lentää).
Innoissani olen kuitenkin edelleen pelin suhteen. 20 kisaa viikkoon kun SRS:n puolella jaksoi sen pari viikossa.
 
Viimeksi muokattu:
No skippyn voisi hankkia kun tuli sitä Asetto Corsassa kokeiltua.
Ilmeisesti Iracingissä ei ole reaaliaikaista renkaan lämpötilan ja kulumisen seurantaa mikä vähän häiritsee, vai onko sillä tuossa pelissä mitään merkitystä?
Tottunut siihen että pitää alkaa vähän varomaan jos renkaat lämpenee liikaa.

Ei tosiaan ole reaaliaikaista lämpötila seurantaa.

Skippyssä ongelma on enemmänkin kylmät renkaat. Pari kierrosta menee todella liukkailla. Varsinkin aika-ajot ja kisan eka kierros voivat olla haastavia.

Muuten kyllä mahtava ajettava ja hyvää kisaamista ja paljon kuskeja (splittejä), niin tulee tasaisia vääntöjä. Imuefekti korostetun voimakas radoilla, joissa pitkiä suoria.
 
Tuli tätä vuosia sitten ajeltua paljonkin, mutta kaluston hajoamisten ja vanhentumisten takia jäi unholaan ja nyt olisi taas tarkoitus aktivoida acco ja alkaa kisailemaan. Mietityttää vaan tämmöinen seikka, että riittääkö palvelussa ajajia ovaalipuolella ilta-aikaan näin Suomen ajassa? Muistan, että silloin aikoinaan saattoi olla vaikeuksia saada official kisoja arki-iltasin, kun B class kisoja ajelin. Miten mahtaa olla asia nykyisin?
 
Tuli tätä vuosia sitten ajeltua paljonkin, mutta kaluston hajoamisten ja vanhentumisten takia jäi unholaan ja nyt olisi taas tarkoitus aktivoida acco ja alkaa kisailemaan. Mietityttää vaan tämmöinen seikka, että riittääkö palvelussa ajajia ovaalipuolella ilta-aikaan näin Suomen ajassa? Muistan, että silloin aikoinaan saattoi olla vaikeuksia saada official kisoja arki-iltasin, kun B class kisoja ajelin. Miten mahtaa olla asia nykyisin?

iRacingin käyttäjämäärät on kasvanu aika räjähdysmäisesti, varsinkin tässä viimeisen vuoden aikana koronan takia, joten uskallan väittää että on takuuvarmasti kuskeja myös arki-iltaisin. Alla viime kauden osallistujastatseja esim juuri tuosta B-luokan Xfinity-sarjasta:
Kuten tuostakin näkee niin ao. sarja on tuplannu osallistujamääränsä vuoden aikana, mikä on aika hyvin.

xfinitystats.PNG
xfinitystats2.PNG
 
iRacingin käyttäjämäärät on kasvanu aika räjähdysmäisesti, varsinkin tässä viimeisen vuoden aikana koronan takia, joten uskallan väittää että on takuuvarmasti kuskeja myös arki-iltaisin. Alla viime kauden osallistujastatseja esim juuri tuosta B-luokan Xfinity-sarjasta:
Kuten tuostakin näkee niin ao. sarja on tuplannu osallistujamääränsä vuoden aikana, mikä on aika hyvin.

xfinitystats.PNG
xfinitystats2.PNG
Kiitoksia! Näyttää kyllä tosi hyvältä ja tuon perusteella tuskin tarvii ajoseuran puutteesta tosiaan olla huolissaan. Hyvä näin.
 
f3-sarja on melkoista kuraa. Tahallista törmäilyä jne. liekö muksut päästetty rälläämään?
 
Aprillipäivänä julkaistaan tällaista:
Chris Leone @ iRacing sanoi:
iRacing is pleased to announce the upcoming addition of the Formula Vee, one of the world’s most enduring grassroots and entry-level open-wheel race cars. When released later this year, the car will make its debut as a free Rookie class vehicle, available for immediate use by all iRacers.

Based on a pre-1963 Volkswagen Beetle, the Formula Vee has been a stepping stone for such racing legends as Niki Lauda, Emerson Fittipaldi, Keke Rosberg, and Nelson Piquet in their driving careers. Since 1964, the class has crowned an annual champion at the SCCA Runoffs in the United States, while international variants have been prominent in South America, Europe, Australia, and Africa, with many of them still crowning annual champions.

The Formula Vee is slated for release on iRacing in June.

Image-from-iOS-2.jpg
Tosin niinhän dirttikin julkaistiin jokunen vuosi sitten aprillipäivänä... :hmm:
 
Kyllä tuo ihan legit julkaisu on. Yksi ilmaisauto lisää rookieluokkiin.
 
Mutta mikä tuo "This car climbed Mt. Washington" tarra tuossa kyljessä on? Vihjailua Hill Climb Racingiin?


2017 on näemmä ollut tällainen aprillipila:


2015:
 
sain ajeltua raceroom liigan maaliin ni jos keskittyis välilllä iracingiin. ei ole tullut ajettua ainakaan puoleen vuoteen. vr:llä valve indexillä, (tässä välissä vaihtui rtx2080ti ->rx6800xt;ksi) steam ss 100% kokeilin 90% ei apua
tainnut muutamat päivityksetkin mennä, no nyt on joku asetus pielessä vaika laittaa sen max framerate niin freimit on siinä 60-70 ja kuva sillai ihmeelisesti nykii sivuille käännettävissä. silmiin ja päähän suorastaan sattuu pari kierroksen jälkeen.
mitähän tälle olisi tehtävissä ?
 
Peruskikka ongelmissa taisi olla rendererDX11.inin deletointi. Asetuksissahan (nettisivulla Settings, ja tais se löytyä myös UI:sta) oli myös Run Graphics Config, jonka vois kokeilla ajaa uudelleen.
 
Ei toi 6800XT ny kuitenkaa mikää supertykki vielä ole, kyllä itekin aika paljon joutuu pudottaan ihan Vivellä ja 3060Ti:llä.. ;)
Tuossa vähän taulukkoa mitkä asetukset on raskaimpia:


Käytännössä mirrorit ja varjot pienelle.
 
Ni en siis 2080tin jäljiltä kasvattanut mitään. Päinvastoin tiputin kaikki minimiin eikä mitään vaikutusta.
Kokeilen huomenna nuo vinkit
 
Johtusko siitä, että Radeonissa ei ole SPS ominaisuutta, mikä pienentää prossun kuormaa, ja iRacing on helposti prossurajoitteinen. Sen takia vissiin i-foorumeilla yleensä suositus pysyä Nvidian leirissä.

 
Kuinka orjallisesti muut asettavat fovin laskurin mukaiseksi? Kysyn kun esim. itsellä tällä hetkellä vain 1x 27" näyttö jolloin laskettu fov aika pieni ja ajaessa naama tuulilasissa kiinni. Kamera-asetuksista saa kyllä siirrettyä penkkiä taaksepäin, mutta sen lisäksi on pakko hieman antaa periksi siitä optimaalisesta fov -asetuksesta jotta kuvakulma ei ole liian edessä. Pitänee jossain vaiheesa harkita isompaa näyttöä tai 3 näytön setupia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 601
Viestejä
4 501 831
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom