IPv6 Suomessa

Kuinka monta /56 saa, ja jos vain rajallisen määrän, niin jos sellaisia pyydetty max määrä, niin saako sen jälkeen vielä yksittäisiä osoitteita ?
Sattuipa hyvin, mä just tossa kokatessa mietin, että koskahan tulee eka, joka sanoo että osoitteet on loppu... ;)
Niille joille taskulaskin tuottaa haasteita (ehkä liian pienen näytön takia?), niin mainittakoon, että toi 56 on...
Kaikessa säälittävässä ja ahdistavassa vaatimattomuudessaan 4722366482869645213696 osoitetta.
Meinasin pitää tässä mun parhaiden kavereiden kanssa lanit mökillä ja vähän ahdistaa toi osoitteiden loppuminen.

Ei kai niitä /56 prefixejä jaeta kuin yksi, vaikea on keksiä skenaario jossa tuo ei riittäisi, ainakin jos ylläpitäjällä on jokin tolkku verkostaan.

Mulla on käytössä yksi /48 kun vaihtoehdot oli 48 tai 64, /56 olisi kelvannut paremmin kuin hyvin.

No kyllähän se kytkin jakaa sen datan sellaisenaan eteenpäin vaan useammalle portille.

Sen laitteen joka jakaa kaikkiin portteihin nimi on hubi.

Viimeksi muokattu:

Joo, mä kyllä tajuan mitä sä haet, mutta mikä on nykyisellään ongelma, ja mitä sille sun mielestä pitäisi tehdä?

Lähti tästä
Ei kai niitä /56 prefixejä jaeta kuin yksi, vaikea on keksiä skenaario jossa tuo ei riittäisi, ainakin jos ylläpitäjällä on jokin tolkku verkostaan.
Ja siis maalailin tilanteita missä tarve useammalle.

Sattuipa hyvin, mä just tossa kokatessa mietin, että koskahan tulee eka, joka sanoo että osoitteet on loppu... ;)
Niille joille taskulaskin tuottaa haasteita (ehkä liian pienen näytön takia?), niin mainittakoon, että toi 56 on...
Kaikessa säälittävässä ja ahdistavassa vaatimattomuudessaan 4722366482869645213696 osoitetta.
Soti huono epäselkeä ulosantini.

Kyse oli siitä että liittymään halutaan useampi /56 koska se nyt on helppo, ja kotikäytössä voi olla helpompaa laittaa ihan erilliset palomuurireittimet. Ei mitään tekoa sen kanssa onko laskennallisesti riittävästi erilaisia bitti yhdistelmiä.

Koska oli viestiä että saisi vain yhden /56 osion, ja keskustelua että jaellaan yksittäisi osoitteita, niin rajoittaako se /56 lohkon varaaminen sitten yksittäisten saamista.

Pakkaa vielä sekoitti DNA kuvaus jossa puhuttiin viidestä.

Tämä nyt voin tuntua omassa kuplassa ihan oudolta, mutta tällä hetkelläkkin tuolla on liittymiä missä on useampi reititin kiinni, jos ja kun IPv6 yleistyy niin sillä on merkitystä.

Koska oli viestiä että saisi vain yhden /56 osion, ja keskustelua että jaellaan yksittäisi osoitteita, niin rajoittaako se /56 lohkon varaaminen sitten yksittäisten saamista.
Vain yksi osio? Tutustu nyt hyvä ihminen aliverkotukseen ja jatketaan sitten, kun se on edes alustavasti hallussa.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 975
Jäsenet
74 914
Uusin jäsen
PatrikV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom