- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 170
Onko näistä autopuolen asioihin erikoistuneista lakitoimistoista ollut mitään julkista keskustelua?
Hiukan tuntuu siltä että kovasti mainostetaan somessa ja netissä "kuluttajan oikeuksien puolustamista" ja lupaillaan kovia korvauksia, mutta ilman katetta. Kyseessä on oikeusturvavakuutuksen hyödyntäminen, joku voisi varmaan sanoa väärinkäytöksikin.
Homma menee suunnilleen näin:
-Asiakas riitaantuu reklamaatiossa autoliikkeen kanssa
-Asiakas näkee netissä lakifirman mainoksen jossa kertovat että sinulla on oikeus saada korvauksia
-Luodaan asiakassuhde jossa tarkistetaan oikeusturvavakuutuksen olemassaolo
-Kirjelmöidään autoliikkeeseen ja tätä toistetaan kunnes jonkinlainen korvauskatto tulee vastaan
-Todetaan asiakkaalle "Sori ei tässä olekaan mahdollisuuksia korvauksiin" ja lopetetaan kirjelmöinti. Tai vastaavasti jos asiakas on "varakkaampi", todetaan että "Sori oikeusturvavakuutuksen kulukatto tuli täyteen, mutta voit jatkaa tätä omalla kustannuksellasi".
Lakitoimisto nettoaa hillot vakuutusyhtiöltä mutta mitään korvausta ei asiakas yleensä saa ja autoliikkeen puoleltakin kokonaisuudesta aiheutuu lähinnä ylimääräisiä kuluja.
Kuinka yleistä tämä on, kun nyt muutaman vuoden sisään näitä tapauksia on omaan tietooni pompsahdellut jo useampikin...?
Mielenkiintoisin tarina on, että lakitoimisto alkoi takautuvasti painostaa asiakasta maksamaan palkkion kun vakuutusyhtiö oli evännyt oikeusturvavakuutuksessa määritellyn korvauksen sillä perusteella että vakuutusta ei ollut voimassa kaupantekohetkellä ja ei täten kata asian käsittelyä kyseisen laitteen kohdalla.
Kuulopuheita ja puppua varmasti osa ja saattaa olla tarinat muuttuneetkin matkalla, mutta olisi ihan mielenkiintoista kuulla onko tämä yleistäkin.
Vai olisikohan tämä paremminkin autopuolen topicin aihe?
Hiukan tuntuu siltä että kovasti mainostetaan somessa ja netissä "kuluttajan oikeuksien puolustamista" ja lupaillaan kovia korvauksia, mutta ilman katetta. Kyseessä on oikeusturvavakuutuksen hyödyntäminen, joku voisi varmaan sanoa väärinkäytöksikin.
Homma menee suunnilleen näin:
-Asiakas riitaantuu reklamaatiossa autoliikkeen kanssa
-Asiakas näkee netissä lakifirman mainoksen jossa kertovat että sinulla on oikeus saada korvauksia
-Luodaan asiakassuhde jossa tarkistetaan oikeusturvavakuutuksen olemassaolo
-Kirjelmöidään autoliikkeeseen ja tätä toistetaan kunnes jonkinlainen korvauskatto tulee vastaan
-Todetaan asiakkaalle "Sori ei tässä olekaan mahdollisuuksia korvauksiin" ja lopetetaan kirjelmöinti. Tai vastaavasti jos asiakas on "varakkaampi", todetaan että "Sori oikeusturvavakuutuksen kulukatto tuli täyteen, mutta voit jatkaa tätä omalla kustannuksellasi".
Lakitoimisto nettoaa hillot vakuutusyhtiöltä mutta mitään korvausta ei asiakas yleensä saa ja autoliikkeen puoleltakin kokonaisuudesta aiheutuu lähinnä ylimääräisiä kuluja.
Kuinka yleistä tämä on, kun nyt muutaman vuoden sisään näitä tapauksia on omaan tietooni pompsahdellut jo useampikin...?
Mielenkiintoisin tarina on, että lakitoimisto alkoi takautuvasti painostaa asiakasta maksamaan palkkion kun vakuutusyhtiö oli evännyt oikeusturvavakuutuksessa määritellyn korvauksen sillä perusteella että vakuutusta ei ollut voimassa kaupantekohetkellä ja ei täten kata asian käsittelyä kyseisen laitteen kohdalla.
Kuulopuheita ja puppua varmasti osa ja saattaa olla tarinat muuttuneetkin matkalla, mutta olisi ihan mielenkiintoista kuulla onko tämä yleistäkin.
Vai olisikohan tämä paremminkin autopuolen topicin aihe?
Viimeksi muokattu: