No mun mielestä voisi pohjustaa sen verran että edes ilman videoita selviäisi pointti. Joku ajoi poliisin takaa-ajamana kuorm-autoa päin ja jotain hoitsua määrättiin ottamaan verikoe palavasta kuskista? Mmm-okay?
Omaa viestiäsi mukaillen:
Mun mielestä vois lukea ketjua edes sen verran, että ymmärtää mistä on puhe ennen kuin alkaa pätemään yhtään mitään.
No, puhdas näyte olisi hänelle ollut sitten ainoastaan suoja, jos joku olisi käynyt muuta väittämään jossain vaiheessa..
Maailma nyt ei vaan toimi niin, että poliisi tai kukaan muukaan voi tehdä vastoin lakia ja järjestystä yhtään mitään. Varsinkaan terveystietojen osalta ei käytännöistä voi poiketa ja nämäkin säännöt ovat olemassa ihan syystä.
Sairaalassa otetaan kyllä kaikenlaisia kokeita, mutta ne liittyvät potilaan hoitamiseen, eikä niitä luovuteta ulkopuolisille ihan tuosta vain. Melko suurella todennäköisyydellä sairaalalla olisi kyllä ollut näitä sinun vakuutusyhtiöskenaarioita ja vastaavia varten myöhemmin saatavilla myös tieto mahdollisista päihteistä, kun ei tajutonta potilasta voi kovinkaan pitkälle hoitaa tietämättä sellaisia seikkoja. Poliisille ne eivät kuitenkaan tuossa vaiheessa kuulu, sillä virkavaltaa varten tehdään tarvittaessa omat kokeensa, mutta niille on omat menetelmänsä.
Tässä tapauksessa oli kolme vaihtoehtoa, joissa verikokeet olisi voitu ottaa ja luovuttaa poliisille -->
1.) Potilas antaa itse suostumuksen (tässä tapauksessa ei voinut, koska oli tajuttomana)
2.) Potilasta syytetään rikoksesta (tässä tapauksessa ei syytetty mistään)
3.) Näytteen ottamiselle on olemassa oikeuden määräys (koska potilasta ei syytetty mistään, ei ollut myöskään oikeuden määräystä)
Noista mikään ei siis täyttynyt ja sekös poliisisetää vitutti, jopa niin paljon että tämä päätti kovistella ja laittaa hoitajan rautoihin ja putkaan. Se ei missään tapauksessa oikeuta poliisia toimimaan vastoin toimivaltaansa, että tätä vituttaa kun ei natsat riitä ja missään tapauksessa vika ei ollut sen hoitajan, joka joutui välittämään viestin säännöistä.