Jos on CPU-rajoitteinen peli, niin se ei voi periaatteessa ikinä tuottaa isompaa fps:ää, kuin sen verran mitä prosu silloin jaksaa kun näyttiksen pullonkaula poistetaan.Miksei voi olla parempi?
Vai osaatko kertoa tarkemmin esimerkiksi näytönohjainajurien toiminnasta eri resoluutioilla toteutuvilla fps-lukemilla?¨
Taitaa kuitenkin prossun työtaakka helpottua isommalla resoluutiolla, pelikoodia ei tarvitse suorittaa 14 millisekunnin välein vaan 20 ms riittää.
Samaten näytönohjaimelle ei tarvitse syöttää niin paljoa tehtäviä, kun se on kiireinen piirtämässä samoja asioita, mutta tarkemmin suuremman pikselimäärän vuoksi.
Pullonkaula poistuu yleensä kokonaan 720p resolla. 1080p nykynäyttiksillä melkein ajaa jo saman asian.
Jos 1440p tuottaa isomman fps kuin 1080p, jossain oli ongelma 1080p resolla.
Tai testi ei ole täysin luotettava vaan tulos vaihtelee kerrasta toiseen -- sitten ei voi ehkä päätellä paremmuusjärjestystä, tiedetään vaan millä hehtaarilla mennään.