Täällä on 13900K saanut vähän lisää kulkuja, taisi tuo delid sitten kumminkin olla ihan hyvä ratkaisu tälle kyseiselle yksilölle ainakin. Nyt menee 58/47/52ring(Vcore 1.295 cinessä, 320W) vakaana, 59x allcore olen myös pelaillut cyberpunkkia ja bf2042, vaikuttais ihan mahdolliselta sekin. Cinebench ei meinaa 59x mennä millään ilveellä, 350W(1.36Vcore) kun alkaa olla kulutusta niin sitten voi pari kertaa mennä.
En tiedä mikä noille E-coreille tuli, tähän asti ei toiminut 4.7GHz koskaan(yleensä välitön freeze/bluescreen cinebenchissä tai 3dmarkissa), nyt toimii vakaasti? Jotain noiden jännitteiden kanssa roplasin tuossa niin tärähti toimimaan, laitoin manuaalille Vcoren ja sitten AC_LL, DC_LL ja LLC säätämällä "kohdalleen" rupesi vaan toimimaan, tai ainakin tuossa yhteydessä.
Muistit myös ihan jiirissään, vaikka vähän harmittaa tuo MC61 joka on aivan tautisen huono "score". 48.9ns nyt tulee Aidassa parhaillaan kuitenkin, niin ei nyt kauhean paha.
Tuon mun custom direct dien kanssa ollut vaan vähän ärsyttävä ongelma lämpöjen kanssa, en meinaa millään saada noita coreja tasaiseksi, aina tuntuu 1-2 ydintä olevan liian kuumia toisiin nähden kun blokin kiristää. Nytkin CPUZ rasituksella lämmöt on 75-77C, mutta yksi ydin pyörii 84C, cinessä sitten vielä pahenee parilla asteella. On tullu lotrattua tuon metallinkin kanssa silleen että ei mitään järkeä..
Tuota prossun ydintä katselin, että aika kuprullaan tuntuu sekin olevan, liekö jotain vaikutusta sitten.
Tuossa punaisten viivojen välissä on itse ydin lastu
44k myös tuli rikottua Cinessä 247 asetuksilla.