Intel Kaby Lake (LGA 1151 Z270) kellotukset & kokemukset

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
186
Core #3 Core Tempin mukaan tuppaa kippaamaan kaikista herkimmin (Load laskee 50%). Mikä tähän lääkkeeksi? Lisää core volttia?
AVX -2 ja koitetaan 5GHz stabiilia hakea primen 1344k:lla.. cache 43

Voiko CPU Parking vaikuttaa tähän?

E: olisko Vaasan alueella deliddaajaa? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
488
En tajua mikä tässä vielä mättää, kun ei tuota tahdo saada vakaaksi 5ghz.. c-statet on pois, speedshift on pois, vrm spread spectrum on pois, LLC on 5, voltteja oon kokeillu 1,385 saakka, eikä vieläkään näytä riittävän. Luulis että olis mahkuja saada alle 1,4v kun tuo 4,9ghz/1,3v toimii hienosti. Vai eiköhän tuo kivi vaan tykkää.
Muutaman arvostelun olen nähnyt, joissa eivät saaneet ollenkaan 5GHz vakaaksi..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 147
Muutaman arvostelun olen nähnyt, joissa eivät saaneet ollenkaan 5GHz vakaaksi..
Jep, tämä eittämättä juolahti mieleen. Jos ei tuo ala selviämään, niin kait sitä pitänee kokeilla arpaonnea.. myydä tuo ja ostaa uusi.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 659
En tajua mikä tässä vielä mättää, kun ei tuota tahdo saada vakaaksi 5ghz.. c-statet on pois, speedshift on pois, vrm spread spectrum on pois, LLC on 5, voltteja oon kokeillu 1,385 saakka, eikä vieläkään näytä riittävän. Luulis että olis mahkuja saada alle 1,4v kun tuo 4,9ghz/1,3v toimii hienosti. Vai eiköhän tuo kivi vaan tykkää.
Näinhän se menee, että johonkin asti menee helposti ja sitten kulku vaikeutuu eksponentaalisesti.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Nyt tuli digitalfoundrylta hyvä video kaby laken pelikäyttöpotentiaalista, ellei ole jo linkattu:



Kohdassa 5:00 witcher 3 pelissä 4.8ghz 7700k häviää vakio 7700k:lle jolla on paremmat muistit.
Ja edelleen jotku jaksaa väittää ettei muisteilla ole vaikutusta.:sfacepalm:
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Hyvä pätkä. Olisivat vielä testanneet oikeasti kireillä muisteilla, esim. 3600 cl15 tai yli 4xxx cl19-20.

Yllättäen i5-7600k 4.8Ghz:lläkin on melkoinen jarru kun ei löydy HT:tä. HT tuo useissa peleissä 20-35% lisää FPS:ää, eli jopa 1/3 osan.
 
Viimeksi muokattu:

Kleimo

Töysäläinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
582
Tuo 5GHz raja vähän polttelis mutta kysymys kuuluukin että onko mitään järkeä hommallailla tuota 7700K:ta tähän ASUS Z170 Pro Gaming emoon?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Tuo 5GHz raja vähän polttelis mutta kysymys kuuluukin että onko mitään järkeä hommallailla tuota 7700K:ta tähän ASUS Z170 Pro Gaming emoon?
Miksi ei? Jäät ainoastaan paitsi 4:stä PCIe-linjasta ja sen myötä toisesta M.2-liittimestä, sekä AVX Offsetistä, muuten pitäisi toimia samalla tavalla.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Sinitarra levy alimpana emoon paineltuna ja sitten neopreeni levy ja ylimmäksihän jää paketin kasassa pitävä metallilevy.


Illalla laitoin jo CLU:t Corelle mutta päätinkin poistaa ne.

Laitoin sittenkin TG Kryonauttia REILUSTI eli sitä menee n. 1cm verran Coren reunoilta ulospäin, Coren paksuuden verran, näin ollen saadaan lämpöä pois CPU:lta enemmän koska TIM imee lämpöä pois myös ytimen sivureunoista sekä hieman myös itse PCB:stä.

Ko. vinkin löysin Asuksen ROG ylikellotus oppaasta kuinka valmistella emo Sub-Temp ajoihin.
Oppaan tekijänä "Dancop", on yksi parhaista Extreme ylikellottajista.

Äsken saivat kannan keskusta sekä prossun tausta kondensiolta suojaavan rasvauksen:


Lähetetty minun GT-I9070 laitteesta Tapatalkilla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
186
Miksi ei? Jäät ainoastaan paitsi 4:stä PCIe-linjasta ja sen myötä toisesta M.2-liittimestä, sekä AVX Offsetistä, muuten pitäisi toimia samalla tavalla.
Overclock.net foorumilla lueskelin, että ainakin joihinkin z170 emolevyihin myös AVX offset tuli bios päivityksen myötä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Olisi mielenkiintoinen nähdä miten nuo uudemmat 2x8GB 4266C19 muistit toimii muilla Z270 lankuilla, tuossa Apexissa kun vain 2 muistiliitintä, joka parantaa muistien kellottuvuutta sekä käytössä vanhemmat 2x4GB 4266C19 muistit. @koneksi saa sitten testailla kun sen muistit joskus saapuu.
Eikö tuolla ollut kahdenlaiset kammat:

MEM :GSKILL DDR4 4266 4GBX2 DUAL Channel
MEM :GSKILL DDR4 4266 8GBX2 DUAL Channel
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
769
Nyt tuli digitalfoundrylta hyvä video kaby laken pelikäyttöpotentiaalista, ellei ole jo linkattu:



Kohdassa 5:00 witcher 3 pelissä 4.8ghz 7700k häviää vakio 7700k:lle jolla on paremmat muistit.

no nyt on mielenkiintoinen video. Päivityshalu 3570k:sta nousi juuri ainakin 500%, vitun ryzen, VUODA JO!
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Eikö tuolla ollut kahdenlaiset kammat:

MEM :GSKILL DDR4 4266 4GBX2 DUAL Channel
MEM :GSKILL DDR4 4266 8GBX2 DUAL Channel
Kappas, olihan siellä näemmä toinenkin kitti testissä, tosin 2x8GB 4000C18, kellotettuna 4266C18. Mutta edelleen, tuolla emolevyllä muistit kulkevat erityisen kovaa ainakin oletuksena, kiinnostaisi tietää miten normaali 4-muistiliittimen emolevyillä.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Yli 30 vuotta sitten viimeksi muovailuvahalla leikkinyt:


Lähetetty minun GT-I9070 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Muovailuvaha toimii eristeenä?
Nyt tyhmänä kysyä että tehdäänkö tuo nestejäähy varten?
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Nyt tyhmänä kysyä että tehdäänkö tuo nestejäähy varten?
Ihan pikkuriikkisen kylmempää on tarkoitus ajella kuin perinteistä nestejäähyä. Tuossa haetaan nestemäistä typpeä tai heliumia eli reilusti pakkasen puolelle meneviä lämpöjä.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Juuri tuon artikkelin luin jonka akselic jo kerkisikin linkata.

Samalla lailla reilusti on mulla nyt Kryonauttia ytimellä kuin kuvissa näkyy.
 

koneksi

Mainauslaardi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
131
Olisi mielenkiintoinen nähdä miten nuo uudemmat 2x8GB 4266C19 muistit toimii muilla Z270 lankuilla, tuossa Apexissa kun vain 2 muistiliitintä, joka parantaa muistien kellottuvuutta sekä käytössä vanhemmat 2x4GB 4266C19 muistit. @koneksi saa sitten testailla kun sen muistit joskus saapuu.
Ei oo z170 lankkua käytössä mutta z170 impact löytyy ja nuo rgb tridentit on 19-19-19

En usko että ilman kikkailua oma prossu pyörittää 4266 kelloilla. Jää nähtäväksi. Toki voin asmola lainata kapuloita jos niitä haluat testata.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Ei oo z170 lankkua käytössä mutta z170 impact löytyy ja nuo rgb tridentit on 19-19-19

En usko että ilman kikkailua oma prossu pyörittää 4266 kelloilla. Jää nähtäväksi. Toki voin asmola lainata kapuloita jos niitä haluat testata.
Joo nimen omaan 19-19-19 kuuluu ollakin, eli uudemmat piirit. Niin joo, sulla ei tosiaan Kabya olekkaan, no eiköhän se pian selviä muutenkin.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Ihan pikkuriikkisen kylmempää on tarkoitus ajella kuin perinteistä nestejäähyä. Tuossa haetaan nestemäistä typpeä tai heliumia eli reilusti pakkasen puolelle meneviä lämpöjä.
Ei ole benchi LN2 kone vaan ihan 24/7 käyttöön tulee.

Kompuralla ajelen eli pakkasella (-C) on prosessori pelatessa.

Toivottavasti tämä IX Hero näyttää alempia lukemia kuin edellinen IV Extreme-Z, ihan vain nippeli tiedon saamiseksi.

Loikkasin siis nyt Sandy/Ivy aikakaudelta nykyaikaan mm. muistien osalta kun olen Hasu-Skylake sukupolvet jättänyt väliin.

Nyt höyrystinkin päivitetty nykyaikaan pirteällä värillä [emoji1]



Lähetetty minun GT-I9070 laitteesta Tapatalkilla
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 310
Ei ole benchi LN2 kone vaan ihan 24/7 käyttöön tulee.

Kompuralla ajelen eli pakkasella (-C) on prosessori pelatessa.

Toivottavasti tämä IX Hero näyttää alempia lukemia kuin edellinen IV Extreme-Z, ihan vain nippeli tiedon saamiseksi.

Loikkasin siis nyt Sandy/Ivy aikakaudelta nykyaikaan mm. muistien osalta kun olen Hasu-Skylake sukupolvet jättänyt väliin.

Nyt höyrystinkin päivitetty nykyaikaan pirteällä värillä [emoji1]



Lähetetty minun GT-I9070 laitteesta Tapatalkilla
Nyt on kyllä kunnon tekemisen meininkiä!
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 259
Sinitarra levy alimpana emoon paineltuna ja sitten neopreeni levy ja ylimmäksihän jää paketin kasassa pitävä metallilevy.


Illalla laitoin jo CLU:t Corelle mutta päätinkin poistaa ne.

Laitoin sittenkin TG Kryonauttia REILUSTI eli sitä menee n. 1cm verran Coren reunoilta ulospäin, Coren paksuuden verran, näin ollen saadaan lämpöä pois CPU:lta enemmän koska TIM imee lämpöä pois myös ytimen sivureunoista sekä hieman myös itse PCB:stä.

Ko. vinkin löysin Asuksen ROG ylikellotus oppaasta kuinka valmistella emo Sub-Temp ajoihin.
Oppaan tekijänä "Dancop", on yksi parhaista Extreme ylikellottajista.

Äsken saivat kannan keskusta sekä prossun tausta kondensiolta suojaavan rasvauksen:


Lähetetty minun GT-I9070 laitteesta Tapatalkilla
En suosittele tuota rasvan käyttöä socketissa, tuo aktiviteetti johtaa tuonne 775 ja vanhoihin aikoihin, sockettiin ei kosteutta synny jos on eristetty muuten hyvin ja tekee takuun lähes mahdottomaksi.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Yli 30 vuotta sitten viimeksi muovailuvahalla leikkinyt:


Lähetetty minun GT-I9070 laitteesta Tapatalkilla
Tuosta muovailuvahasta/sinitarrasta on hieman jakautuvia mielipiteitä, sillä tuo johtaa lämpöä (kylmyyttä) samalla levittäen sitä ympäri emolevyn PCB:tä. Viimeisimmät typpikellotukset hoidettiin vain luutukankaalla/WC-paperilla, sillä se eristää ja samalla imee kosteutta. Mutta ei ole kokemusta 24/7 käytöstä noin pienillä pakkasilla, joten varmaan itse tiedät paremmin.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Ainakin sinitarra ajan myötä kosteutuu, siis puhun kun on ollut 1.5 vuotta käytössä sama installaatio. Sellainen oli just 3770K:lla @5.2Ghz ja on aika veeeenyväää tavaraa nyt emolla. Tiedä sitten näistä muovailu vahoista, ainakin rasvaisemmalta tuntuu.

Kylläpä vastusti, jo 3h sitten sain koneen tulille, POST, mutta ei vittu näitä edelleenkin aasikiven aikaisia vehkeitä, ei toimi mun Login G510 näppis postatessa. Ja kun ei ole tässä emossa PS2 liitäntääkään enää niin oli toi mun varanäppiskin toimeton.

Meni alun 3:tta tuntia että sain hommattua toisen (alkukantaisemman) USB näppiksen jolla pääsin jopa biokseen...silloin aukeni jo 3-vartin Tapsa pullo!

Tunnin tuumin ja ihmettelin ja näin aluksi pelkästään Winukassa ASUS Intel Extreme Tuning koneelle ja näin ollen Winukka "kellotuksia" päässyt näin kokeilemaan eli kepillä jäätä.

Kaikki vakiona bioksesta ja vähitellen kerrointa ylöspäin Winukassa ja aina väliin Cinebench R15 testi. Emo näyttää bioksessa 1.184V jännitettä mutta uusin CPU-Z winukassa ~1.24V.

Heti kun Cinebench pyörähti käyntiin niin droppaa jännitteen 1.200V. Tolla jännitteellä läpi 5025Mhz (50x + emo antaa BCLK yli 100Mhz), prossu pakkasen puolella koko ajan.

Nostin sitten pelkästään LLC:n 5:een, muutoin jänöt yms. koskematta & antoi jo tälläistä (en kokeillut edes LLC 0:lla eli defaultilla)...

Cinebench R15 + HyperPi 8M High pakkasella CPU, IBT -VH nostaa jo plussan puolelle. AVX normaali koko ajan.

Lupaa erittäin hyvää 24/7 pelikoneeseeni:
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
752
Asensin äsken toisen 7700K:n. Ekalla testauksella 15min RealBenchin stress testiä ei kaatunut 5,1GHz kellotaajuudella samalla 1,4V keskiarvojännitteellä kuin edellinen kivi 5,0GHz kellotaajuudella. Ikävä kyllä lämpötila oli pahimmillaan 97 astetta ja hwinfon mukaan throttlausta tapahtui jossain vaiheessa. Ytimien väliset lämpötilaerot olivat tosin pienemmät kuin edellisellä kivellä. Testailen lisää alemmalla jännitteellä, jos lämmön saisi pysymään aisoissa.

Miten muuten prosessorin jännite pitäisi ilmoittaa? Ainakin RealBenchissa jännite heittelee luokkaa 0,05V, esim. 1,39-1,44V.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Eli paremman kiven olet saanut. Loppu on vain jäähystä kiinni.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
752
Eli paremman kiven olet saanut. Loppu on vain jäähystä kiinni.
No tästä ei enää oikein voi jäähyä parantaa, jos ei tosiaan ala jotain kompuraa käyttämään. Minulla on jo custom-vesijäähdytys: testejä voittanut Heatkiller IV -blokki, 360x360mm jäähdytin ja Thermal Grizzly Hydronaut -tahnaa blokin alla. Prossun korkkaus sen sijaan auttaisi todella paljon. Saatanpa sen vielä tehdäkin.

Toinen 15min testi meni läpi 0,2V alhaisemmalla jännitteellä. Aivan viimeisiä sekunteja lukuunottamatta lämpö oli max. 96, eikä throttlausta tapahtunut. Testailenpa lisää taas alemmalla jännitteellä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
186
Mielenkiinnosta arvon kellittelijöt voisi myös batchin laittaa tänne?

Oma: L643G219

Ekalla sivulla voisi olla jotain tuloksia?
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
No tästä ei enää oikein voi jäähyä parantaa, jos ei tosiaan ala jotain kompuraa käyttämään. Minulla on jo custom-vesijäähdytys
Siihempä se sitten jääkin, vaikka olisi kuinka monsteri vesi jäähy.

Edit. Typo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
367
mistä löytää hyvän cpu korkkaustyökalun ? ja mitä tahnaa kannattaa laittaa väliin kun prossu on korkattu ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 147
mistä löytää hyvän cpu korkkaustyökalun ? ja mitä tahnaa kannattaa laittaa väliin kun prossu on korkattu ?
Nestemetallia sinne kannattaa käyttää.

Ostin työkalun www.entersetup.com

uutta työkalua ei ole vielä sivuilla asti, mutta kun kyselin kabylle sopivaa niin sain sellaisen kolmessa päivässä. Mulla on myös tuo sivuilla oleva vanhempi painos jolla on korkattu monta haswellia, toimivia vehkeitä.

Kannattaa kysellä
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
752
Mielenkiinnosta arvon kellittelijöt voisi myös batchin laittaa tänne?

Oma: L643G219

Ekalla sivulla voisi olla jotain tuloksia?
Eka kivi oli samasta erästä, eli L643G219 (Jimm's bundlesta) ja saavutti 5GHz kellotaajuuden juuri alle 1,4V jännitteellä. Miten omasi kellottui?

Toinen kivi on erää L639G049 ja ajoin sillä juuri RealBenchia 30min läpi kaatumatta 5,1GHz kellotaajuudella 1,37V jännitteellä.

Nyt pitää kovasti miettiä uskaltaisiko sitä korkata tuon prossun. Kovin ovat kalliita ja hyvän yksilönkin nyt löysin, joten riski pelottaa. Hyöty olisi kyllä iso, kun voisi ajaa testejä läpi kohtuullisella lämpötilalla ja ehkä jopa kokeilla isompia kelloja. Pelatessa tuskin lämpötila rajoittaa nytkään, mutta turhan kuumana se silti käy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 147
Eka kivi oli samasta erästä, eli L643G219 (Jimm's bundlesta) ja saavutti 5GHz kellotaajuuden juuri alle 1,4V jännitteellä. Miten omasi kellottui?

Toinen kivi on erää L639G049 ja ajoin sillä juuri RealBenchia 30min läpi kaatumatta 5,1GHz kellotaajuudella 1,37V jännitteellä.

Nyt pitää kovasti miettiä uskaltaisiko sitä korkata tuon prossun. Kovin ovat kalliita ja hyvän yksilönkin nyt löysin, joten riski pelottaa. Hyöty olisi kyllä iso, kun voisi ajaa testejä läpi kohtuullisella lämpötilalla ja ehkä jopa kokeilla isompia kelloja. Pelatessa tuskin lämpötila rajoittaa nytkään, mutta turhan kuumana se silti käy.
Työkalulla melkeinpä riskitön operaatio, en miettisi tuolla kivellä hetkeäkään.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
17
Nestemetallia sinne kannattaa käyttää.

Ostin työkalun www.entersetup.com

uutta työkalua ei ole vielä sivuilla asti, mutta kun kyselin kabylle sopivaa niin sain sellaisen kolmessa päivässä. Mulla on myös tuo sivuilla oleva vanhempi painos jolla on korkattu monta haswellia, toimivia vehkeitä.

Kannattaa kysellä
Minä olen kyseisen projektin takana ja uutta mallia tosiaan löytyy jo ja laitan kohta nettisivuille tarjolle, mutta siihen asti voi kysellä yv:llä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
752
Työkalulla melkeinpä riskitön operaatio, en miettisi tuolla kivellä hetkeäkään.
Kai se sitten täytyy. Täällä ketjussa olikin jo korkkauspalvelua tarjolla paikallisesti, laitan yv.

Mites 7700K kanssa tarvitseeko korkkauksen jälkeen laittaa uudet liimat? Riittääkö vanhojen poisto vai onko lämmönlevitin sitten liian matalalla? Millaista liiman pitäisi olla ja vedetäänkö sillä tiiviisti koko kierros?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
186
Eka kivi oli samasta erästä, eli L643G219 (Jimm's bundlesta) ja saavutti 5GHz kellotaajuuden juuri alle 1,4V jännitteellä. Miten omasi kellottui?

Toinen kivi on erää L639G049 ja ajoin sillä juuri RealBenchia 30min läpi kaatumatta 5,1GHz kellotaajuudella 1,37V jännitteellä.

Nyt pitää kovasti miettiä uskaltaisiko sitä korkata tuon prossun. Kovin ovat kalliita ja hyvän yksilönkin nyt löysin, joten riski pelottaa. Hyöty olisi kyllä iso, kun voisi ajaa testejä läpi kohtuullisella lämpötilalla ja ehkä jopa kokeilla isompia kelloja. Pelatessa tuskin lämpötila rajoittaa nytkään, mutta turhan kuumana se silti käy.
Millä cachella ja AVX offsetillä? Itsellä nyt AVX -3 ja 43 cache menee 5GHz läpi 1,3v primen 1344k 10 ajoa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
752
Millä cachella ja AVX offsetillä? Itsellä nyt AVX -3 ja 43 cache menee 5GHz läpi 1,3v primen 1344k 10 ajoa.
Jos cachella tarkoitat hwinfon ring clockia, niin 4,2GHz. AVX offsettiin en ole koskenut. Käyttääkö RealBench AVX:ää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Alkaa olla säädöt tehtynä, joten laitanpa raporttia mihin tuli päästyä. Onpahan ainakin jossain tallessa jos tulee hukattua BIOS asetukset johonki resettiin :)

Eli korkkaamaton i7-7700k (Batch L641G639, lähti Mindfactorysta 9.1.) Asus Maximus IX Heron (BIOS 0701) kyydittämänä:
4,9GHz, voltit RealBench ajossa 1.328V. Lämmöt ~85C max custom loopilla, EK:n Supremacy blokkina.

5.0GHz:n ei ihan yltänyt, vaati niin paljon lisää voltteja vakauteen (lähelle 1.4V) että lämmöt karkasivat throttlausrajoille joten piti luovuttaa.

BIOS asetukset, suluissa HWInfon ilmoittamat voltit. SpeedStep, EIST, HT, VT-d yms. kilkkeet päällä.
  • CPU Voltage Adaptive
    • Turbo voltage 1.336V (1.328V rasitus)
  • Extreme Tweaker:
    • CPU LLC: 5
    • VRM Spread Spectrum: Disabled
    • Active Frequency Mode: Disabled
  • AVX offset: 2
  • VCCIO: 1.075V (1.112V)
  • VCCSA: 1.125V (1.160V)
  • DRAM: 1.35V (1.344V)
Muistit venyivät 3200MHz 16-16-16-35, command rate 2 (1 ei toiminut edes 3000MHz:lla).

Vähän kahden vaiheilla kannattaako tuota edes alkaa korkkaamaan, epäilyttää irtoaako kulkua siltikään 5.1GHz asti, ja pelkkä 100MHz lisäys tuntuu jo melkoisen turhalta jos järjellä pohtii. Vaikka olisihan se 5GHz hieno :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
488
Täällä löytynyt melko identtiset asetukset. Liekkö Jimmssin 7700k bundlesta kaikki samanlaisia :)
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 053
Tuli otettua jokunen tunti "välikuolemaa" eli unten mailla. Asennus votka on votkaa. :geek:

Heräsin niin oli kone päällä ja lauta melko kylmä kun idlannut koko ajan. Mutta siis Jimmsin Bundlesta saatu kamat reilu viikko sitten...

En suosittele tuota rasvan käyttöä socketissa, tuo aktiviteetti johtaa tuonne 775 ja vanhoihin aikoihin, sockettiin ei kosteutta synny jos on eristetty muuten hyvin ja tekee takuun lähes mahdottomaksi.
Täh? Kyseessä on 24/7 kone. Takuut lähti mulla kun korkkasin prossun ja emon takuu lähti kun lakkasin emoa yms.. So...Ovat mun omat laitteet eikä takuut kiinnosta kun ollaan Extreme henkisiä.

No tästä ei enää oikein voi jäähyä parantaa, jos ei tosiaan ala jotain kompuraa käyttämään. Minulla on jo custom-vesijäähdytys: testejä voittanut Heatkiller IV -blokki, 360x360mm jäähdytin ja Thermal Grizzly Hydronaut -tahnaa blokin alla. Prossun korkkaus sen sijaan auttaisi todella paljon. Saatanpa sen vielä tehdäkin.
Korkkaat prossun ja kunnon tahnat väliin niin tippuu lämmöt ~20C eli saat reilusti lisää kellottelu varaa. Lisää voltteja eli lisää Mhz!

Eka kivi oli samasta erästä, eli L643G219 (Jimm's bundlesta) ja saavutti 5GHz kellotaajuuden juuri alle 1,4V jännitteellä. Miten omasi kellottui?

Toinen kivi on erää L639G049 ja ajoin sillä juuri RealBenchia 30min läpi kaatumatta 5,1GHz kellotaajuudella 1,37V jännitteellä.
Omakin kivi on L643 -erää. Mitä maailmalta lueskellut niin noi L639 ovat kovempia kulkemaan. Silti sanon että Whocares, kaikki CPU:t saa kulkemaan riittävästi kun ne laitetaan kylmäksi...

Tässä kummiskin oma L643 kiveni @5.4Ghz @ HyperPi 32M HIGH + Cinebench15. AVX myös 54X +1.50V eli lämmöntuottoa löytyy rasituksessa.Muistit alikelloilla etteivät häiritse CPU kelloja.

Pelatessa edelleen pakkasella CPU ko. lämmöntuotolla :D


CineBR15 vakaa samalla jännitteellä @5.5Ghz. Silti aika huima ero verrattuna edelliseen 3770K@5.0Ghz, tai edes "testeissäni" @5.2Ghz prossuun.

Jäätävää tehoa jonka syö GTX1080@2075/11000Mhz @1440/165Hz IPS GSync v2 näyttö.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 146
Viestejä
4 318 596
Jäsenet
71 976
Uusin jäsen
Onezki

Hinta.fi

Ylös Bottom