Aika kovat tavoitteet sulla, mutta voihan prossu kulkeakin hyvin. Mulla on oma 7700k AVX vakaa 4.8GHz@1,29V ja LLC5 käytössä, testattu Linx 0.8.0:lla.
- Jotkut sanovat, että kellojen vaihtelun huomaa pelatessa, jos peli käyttää AVX:ää. BF:ssä taitaa vaikuttaa AVX offset. Itse en halua käyttää offsettiä, juurikin tuon kellojen vaihtelun takia. Menen sillä mikä on kaikessa vakaa.
- Manualia kannattaa käyttää, kun etsit riittävän jännitteen halutulle kellotaajuudelle. Manual pysyy siinä minkä asetat, poislukien kuorman aiheuttama jännitehäviö, jota taas kompensoidaan LLC-asetuksilla. Adaptivea voi käyttää sitten, kun olet tyytyväinen kellotukseen ja haluat, että jännite laskee, kun kuormaa ei ole. Itse käytän adaptivea 1.290V ja offset on -0.001. Tuolla offset säädöllä voit lisätä tai vähentää emon syöttämää Vcore-jännitettä pienissä määrin. Tuo on vain hyvä. jos emon syöttämä jännite on jo lähellä haluttua Vcorea. Offset vaikuttaa koko jännitekäyrän alueella. Itse en ole tätä käyttänyt.
- Yleisesti sanotaan että cache voi olla noin 2 pykälää alempi kuin core eli jos core on 50x cache melko varmasti toimii 48x kertoimella. Itse en ole tätä säätänyt, koska vaikutus on melko pieni Kaby-Lakella.
- Max vaan, ei se virta tule koskaan sulla olemaan noin iso. Tuolla vaan halutaan poistaa virtarajoituksen vastaan tuleminen, pienempikin arvo riittäisi.
- En tiedä tästä
- IA AC ja IA DC suositellaan laittamaan 0.01 arvoihin, kun käytössä on adaptive Vcore. En tarkalleen tiedä mitä nuo tekevät, mutta tuo syötettävä arvo on vastus (ohm).
Nuo muistit tuskin kulkevat paljoakaan kovempaa. Omat 3200 cl16 muistit eivät kulje yhtään kovempaa, mitä XMP antaa. VCCIO ja SA jännitteet ovat molemmat mulla asetettu 1.10V ja tuolla toimii XMP-profiili. Muistiohjaimen jännitteissä enempi ei aina ole parempi.