Itseä kiinnostaisi kiinteästi kellotetun prossun idlekulutus, siis kellot ja vcore kiinteäksi asetettu ja kunnolla kelloitettu. Viitsisiko joku katsoa hwinfolla tuollaista jollain pidemmällä aikavälillä, tai joku 30 minsaakin voisi riittää jos kone on tarpeeksi idle.
(mulla 9600K, mutta lähes idlena noi 8/16 pitäisi olla riittävän samanlaisia)
Mä olen kellottanut vaan noita turbo kertoimia nostamalla, 4,6 GHz all core. Aiemmin kun yritin nostaa 4,7 GHz oli se samantien jumissa, kun varmaan jännite loppuu kesken kun noi keinot nostaa sitä ilman kiinteitä säätöjä on rajalliset. Toi nyt kyllä riittää tällä hetkellä peleissä. Mulla on kaikki mahdolliset virransäästöt päällä, esim. tällä hetkellä näyttää 10 tunnin seurannassa keskiarvot CPU package power 7,4W, core VID 0,762V, CPU package 34C , total CPU usage 5,2%, kellot 1626 MHz, VRM input 18,7W.
Kiinnostaa siis että jos jollain on joku 4,9 GHz- 5,2 GHz jollain kiinteällä jännitteellä ja vastaavantasoisella total CPU usagella, niin paljonko tuo CPU package power olisi? Mahdollisesti myös VRM input watteina, mutta se varmaan riippuu muisteista ja emosta liikaa ettei voi järkevästi vertailla.
Toi rezible bar itsellä toimii ihan hyvin ja paransi tehokkuutta mainauksessa, tein päivityksen ihan just eilen, n. 8W vähemmän ja silti liki 3 MH/s lisää, efficiency nousi jostain 470-480 tuonne 520-530. Gigabyte Z390 UD, fast boot ei mennyt päälle, biosin ulkoasu ei merkittävästi muuttunut mutta kaikki vanhemmat tallennetut asestusprofiilit meni samantien, joutui/pääsi säätämään tuulettimien käyriä uudestaan sun muuta, en ole vielä mitään vaativaa peliä tällä biosilla pelannut. Laitoin prossujäähynkin lopulliseen asentoonsa ja tahnat sisään, sain muistit siirtämällä tuulettimen aika lähelle emoa jolloin se puhaltaa hieman myös VRM:ää.(edes CP3077 ei silti throttlannut ilman tahnoja, tuolloinkin oli 4,6 GHz all core, mutta toki tuolloin tuulettimet olivat suuremmalla)