Intel Coffee Lake R + Z390 kellotukset ja kokemukset

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Itellä custom looppi ja 9900k prime95(avx päällä) 5ghz avx 0 lämmöt huiteli lähellä sataa (2 corea oli 99 astees). Laitoin -2 avx offsetiks ja tällä mennää ku en ole korkkaamassa+hiomassa.
Oletkos seurannut miten kellot seilaa pelatessa?:rolleyes: AVX-0 paras, ei ne lämmöt pelikäytössä nouse noin koviksi, mutta eipähän myöskään kellot heittele.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
57
Oletkos seurannut miten kellot seilaa pelatessa?:rolleyes: AVX-0 paras, ei ne lämmöt pelikäytössä nouse noin koviksi, mutta eipähän myöskään kellot heittele.
Ei oo kerinnyt säätelee voltteja ja eikä pelailee, mut pidetään mielessä sit ku aikaa taas löytyy. Hwinfosta sai overlayn päälle peliin? Ja pelikäyttöön kone täysin tehty, et testiohjelmat vedän vaan 247 kelloja hakiessa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Ei oo kerinnyt säätelee voltteja ja eikä pelailee, mut pidetään mielessä sit ku aikaa taas löytyy. Hwinfosta sai overlayn päälle peliin? Ja pelikäyttöön kone täysin tehty, et testiohjelmat vedän vaan 247 kelloja hakiessa.
HWiNFO/MSI Afterburner + RTSS niin saat näkymään overlayn. Toisaalta riittää kun otat virransäästöt pois, annat olla HWiNFOn taustalla ja katsot pelin jälkeen onko kellot heitelleet.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Itellä custom looppi ja 9900k prime95(avx päällä) 5ghz avx 0 lämmöt huiteli lähellä sataa (2 corea oli 99 astees). Laitoin -2 avx offsetiks ja tällä mennää ku en ole korkkaamassa+hiomassa. Testasin adaptive 1.3v ja en oo viel kiristellyt vcorea.
Täytyykin ladata avx-prime tänään. On niin identtinen oman tuhinapönttöni kans, et mietityttää mahollinen kontaktiongelma sul kiven ja bloigun välil.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Joo tämä ruudunkauppaus ohjelma tökkii, yritän uudelleen.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Joko onnistu voltit, laitan lisää.:)

screenshot.1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
57
Täytyykin ladata avx-prime tänään. On niin identtinen oman tuhinapönttöni kans, et mietityttää mahollinen kontaktiongelma sul kiven ja bloigun välil.
Mahdollista ja harkinnassa virtausmittari jolloin tulis looppikin tyhjättyä ja vois koittaa fixata havaitut ongelmat. 2 corea käy about 8 astetta kuumempana kuin muut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Joo tämä ruudunkauppaus ohjelma tökkii, yritän uudelleen.
Win 10:ssä on oikein käyttökelpoinen saksityökalu (snipping tool, löytyy windows apuohjelmista alkuvalikosta)! Ei tarvitse edes tallettaa koneelle kun se menee clipboardille ja voit pasteta vaikka imguriin tai forumille suoraan jos se toiminto on käytettävissäsi.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Siinä nuo lämmöt ei varmaan 100% vakaa mutta kelpaa mulle, hyvää viikonloppua:)

screenshot.1.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Jaa jo on fanboit heränny, kumma kun sitten ei mikään käy laita itse tai kuka tahansa ja Avx käskyjen kans haluan nähdä tulokset ettei ole vaan puhetta.
 
Viimeksi muokattu:

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
Onko tämän ketjun vallannut joku trollien armeija? Kummasti lisääntyneet nämä dorkat, jotka hehkuttaa automaattikellotuksia tai puhuu saavutetuista epävakaista kelloista "mulle riittää :):):):)/)/)" tyyliin

Ettei ihan offtopiciks mene, niin miks mun Bus clock pyörii 99.7-99.8? Kokeiltu bclk spread spectrumia enabled/disabled/auto, nostaa manuaalisesti 0.2-0.4 ja laitettu XMP:n sijaan manuaalisesti muistit. Eihän tuolla käytännössä mitään väliä ole, mutta sisäistä pilkunnussijaani häiritsee esim. HWinfo:n näyttämät kellot :think:

Ja mitä MultiCore enhancement -asetusta olette käyttäneet kellottaessa, Disabled?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Onko tämän ketjun vallannut joku trollien armeija? Kummasti lisääntyneet nämä dorkat, jotka hehkuttaa automaattikellotuksia tai puhuu saavutetuista epävakaista kelloista "mulle riittää :):):):)/)/)" tyyliin

Ettei ihan offtopiciks mene, niin miks mun Bus clock pyörii 99.7-99.8? Kokeiltu bclk spread spectrumia enabled/disabled/auto, nostaa manuaalisesti 0.2-0.4 ja laitettu XMP:n sijaan manuaalisesti muistit. Eihän tuolla käytännössä mitään väliä ole, mutta sisäistä pilkunnussijaani häiritsee esim. HWinfo:n näyttämät kellot :think:

Ja mitä MultiCore enhancement -asetusta olette käyttäneet kellottaessa, Disabled?
Aseta BCLK 101Mhz ja multicore enhancement pois päältä.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Onko tämän ketjun vallannut joku trollien armeija? Kummasti lisääntyneet nämä dorkat, jotka hehkuttaa automaattikellotuksia tai puhuu saavutetuista epävakaista kelloista "mulle riittää :):):):)/)/)" tyyliin

Ettei ihan offtopiciks mene, niin miks mun Bus clock pyörii 99.7-99.8? Kokeiltu bclk spread spectrumia enabled/disabled/auto, nostaa manuaalisesti 0.2-0.4 ja laitettu XMP:n sijaan manuaalisesti muistit. Eihän tuolla käytännössä mitään väliä ole, mutta sisäistä pilkunnussijaani häiritsee esim. HWinfo:n näyttämät kellot :think:

Ja mitä MultiCore enhancement -asetusta olette käyttäneet kellottaessa, Disabled?
Et ole biosia päivyttäny kuulostaa biosin säätetyltyltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
No siis mitä tähän enää voi sanoa ellet jo tähän mennessä oo ymmärtäny? Sulla on ns. kevyt versio Primestä ilman AVX, ei kovin uskottavaa kuvaa anna vakaudesta jos ajelet sitä -0 AVX offsetillä ja lämmöt jo kolkuttelee sitä 85c rajaa. Pieninkin vivahde AVX kuormasta joko kiskasee lämmöt liian korkeelle tai sit koko paska kippaa. Toki jos se on sulle ok et kone mahdollisesti ripuloi alleen yhtäkkiä niin mikäs siinä, mun mielestä vaan järjetöntä touhua kellottaa ja sit mennä silmät ummessa sen vakauden kanssa, kyllä se kesti 10min Primeä ilman AVX niin onhan se vakaa ": D"
Ja mitä MultiCore enhancement -asetusta olette käyttäneet kellottaessa, Disabled?
Pois, ainakin Z370 lankuilla ton funktio oli tasan vaan se et se yhen ytimen boost taajuus tulee käyttöön jokaselle ytimelle, eli näitä emolevyn automaagisia kellotusromuja, luonnollisesti toimintakin sen mukasta ja se ampasee jännitteet turhan korkeelle. Ei tietääkseni muuta funktiota ole, eikä asia ole varmaankaan Z390 lankuissa muuttunu mihinkään. Paskasti nimetty "ominaisuus" vaan.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 405
No näinhän se menee nykyjään 2019 ehkä:)
Just se ehkä asus:)
Lopetetaanpa sitten nämä onelinerien viljelyt tässä ketjussa. Tämä on keskustelufoorumi, eikä mikään chat. Jos ei ole paria sanaa enempää sanottavaa, kannattaa jättää kirjoittamatta ja kirjoitella sitten myöhemmin, kun on jotain järkevää kerrottavaa. Aiemman viestin sisällön muokkaaminen on myös suositeltavaa sen sijaan, että kirjoittaisi perättäisiä erillisiä viestejä.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Tehdään näin (ylläpidolle) ja prossun vakaus ei ole primestä kiinni voi kaatua raskaassa pelissä joten prime ei ole mikään loppu testi ja itse testaan kaikilla osa alueilla vakauden ja toimii. Enkä anna virheellistä tietoa tai muuta harhaan johtavaa, millään osa alueilla.
 
Viimeksi muokattu:

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Aikonaan kun ei ollut tätä foorumia vuonna jotain oli yksi amd (oli paras) aikoina niin, oli vähän chatti foorumi ajat muuttuu.Sai kirjoteilla yötäpäivää ja ei kukaan valvonu.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Tehdään näin (ylläpidolle) ja prossun vakaus ei ole primestä kiinni voi kaatua raskaassa pelissä joten prime ei ole mikään loppu testi ja itse testaan kaikilla osa alueilla vakauden ja toimii. Enkä anna virheellistä tietoa tai muuta harhaan johtavaa, millään osa alueilla.
Kokeile nyt ihan piruttain sitä linxiä? Vaikka 0.8.0 versiota, jos vaikka se ei herjaisi uhkaa. Itellä on molemmat 0.8.0 ja 0.9.0 enkä koe olevani haittaohjelmien uhri. Voin toki olla väärässä.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Kokeile nyt ihan piruttain sitä linxiä? Vaikka 0.8.0 versiota, jos vaikka se ei herjaisi uhkaa. Itellä on molemmat 0.8.0 ja 0.9.0 enkä koe olevani haittaohjelmien uhri. Voin toki olla väärässä.
Oon kokeillu lyö koneen tukkoon sekunnissa järkyttävät voltit ilmajäähylle. Mahtavaa.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Asiaton käytös
Eikä normi käytössä linx 0.90 vaikka ei ei mene läpi tavallisella tallaajaalla nosta sun itsetuntoo yhhtään.Vitun asus fanboy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Oon kokeillu lyö koneen tukkoon sekunnissa järkyttävät voltit ilmajäähylle. Mahtavaa.
Noh, en voi sanoa et pitäis tulla yllätyksenä. Toisaalta ite kun viimeks LinXiä ajellu niin se raskaus vaihtelee sykleissä, eli jokasen kierroksen alussa on miedompaa rasitusta ja rundin loppupuolella alkaa sit se rääkki. Jännitteitä alemmas vaikka joutuiskin kellotaajuutta laskemaan samalla, ei tossa voida puhua mitenkään järkevästä kellotuksesta nykyhetkellä kun ei vakaudestakaan ole hajua ja lämmöt tulee vastaan nopeasti.

Mut jos ite koet et tilanne on täysin fine nykysillä asetuksilla niin minkäs sille sit voi. Sua on moni yrittäny täällä neuvoa ettei tossa touhussa oo mitään järkeä nykyhetkellä. Jos et usko niin sit et usko, mut turha on yrittää vängätä et kyseessä on 100% vakaat kellot, mikäli AVX load vetää lämmöt heti tappiin.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
Noh, nyt kun tässä innostui illan ratoksi kokeilemaan, niin tässä käyttämäni asetukset:

XMP - I
MultiCore Enhancement - Disabled
SVID Behaviour - Typical scenario
AVX -2
Sync All Cores - 49
Load-Line Calibration - Level 6 (maksimi 7)
Long Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
Package Power Time Window - 127 (maksimit)
Short Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
CPU Voltage - Adaptive
Additional Turbo Voltage 0.250V

Prime95 ampuu samantien lämmöt 90C-100C välimaastoon ja alkaa kertoimet tippua, pelatessa pari tuntia sain liitteenä olevan kuvan mukaiset lämmöt/voltit/powerit. PC-speksit näkyy tuossa vasemmalla <--

Mitäs tässä voisi tehdä? Jäähyn kontakti tsekattu, ei pölyä eikä mitään ylimääräisiä esteitä kotelon ilmankierrossa.

PS. Kone on tarkoitettu pelaamiseen, ei Primen/Karkkimarkkien ajeluun. Toisin sanoen haen korkeimpia järkeviä kelloja päivittäiseen pelikäyttöön.

Edit: Testipelinä oli Far Cry 5

Kellot49.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Noh, nyt kun tässä innostui illan ratoksi kokeilemaan, niin tässä käyttämäni asetukset:

XMP - I
MultiCore Enhancement - Disabled
SVID Behaviour - Typical scenario
AVX -2
Sync All Cores - 49
Load-Line Calibration - Level 6 (maksimi 7)
Long Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
Package Power Time Window - 127 (maksimit)
Short Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
CPU Voltage - Adaptive
Additional Turbo Voltage 0.250V

Prime95 ampuu samantien lämmöt 90C-100C välimaastoon ja alkaa kertoimet tippua, pelatessa pari tuntia sain liitteenä olevan kuvan mukaiset lämmöt/voltit/powerit. PC-speksit näkyy tuossa vasemmalla <--

Mitäs tässä voisi tehdä? Jäähyn kontakti tsekattu, ei pölyä eikä mitään ylimääräisiä esteitä kotelon ilmankierrossa.

PS. Kone on tarkoitettu pelaamiseen, ei Primen/Karkkimarkkien ajeluun. Toisin sanoen haen korkeimpia järkeviä kelloja päivittäiseen pelikäyttöön.

Edit: Testipelinä oli Far Cry 5

Ei ole ihme tuolla jäähyllä kovat lämmöt noin korkealla Vcorella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Noh, nyt kun tässä innostui illan ratoksi kokeilemaan, niin tässä käyttämäni asetukset:

XMP - I
MultiCore Enhancement - Disabled
SVID Behaviour - Typical scenario
AVX -2
Sync All Cores - 49
Load-Line Calibration - Level 6 (maksimi 7)
Long Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
Package Power Time Window - 127 (maksimit)
Short Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
CPU Voltage - Adaptive
Additional Turbo Voltage 0.250V

Prime95 ampuu samantien lämmöt 90C-100C välimaastoon ja alkaa kertoimet tippua, pelatessa pari tuntia sain liitteenä olevan kuvan mukaiset lämmöt/voltit/powerit. PC-speksit näkyy tuossa vasemmalla <--

Mitäs tässä voisi tehdä? Jäähyn kontakti tsekattu, ei pölyä eikä mitään ylimääräisiä esteitä kotelon ilmankierrossa.

PS. Kone on tarkoitettu pelaamiseen, ei Primen/Karkkimarkkien ajeluun. Toisin sanoen haen korkeimpia järkeviä kelloja päivittäiseen pelikäyttöön.

Edit: Testipelinä oli Far Cry 5

1.44V @ 4,7/4,9GHz taitaa olla ihan "pikkusen" ylimitoitettua. Koitappa hakea manuaalisella asetuksella alkuun sopivat jännitteet. Luulisi jo ~1,2 - 1,3V riittävän noille kellotaajuuksille.
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
Noh, nyt kun tässä innostui illan ratoksi kokeilemaan, niin tässä käyttämäni asetukset:

XMP - I
MultiCore Enhancement - Disabled
SVID Behaviour - Typical scenario
AVX -2
Sync All Cores - 49
Load-Line Calibration - Level 6 (maksimi 7)
Long Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
Package Power Time Window - 127 (maksimit)
Short Duration Package Power Limit - 4095 (maksimit)
CPU Voltage - Adaptive
Additional Turbo Voltage 0.250V

Prime95 ampuu samantien lämmöt 90C-100C välimaastoon ja alkaa kertoimet tippua, pelatessa pari tuntia sain liitteenä olevan kuvan mukaiset lämmöt/voltit/powerit. PC-speksit näkyy tuossa vasemmalla <--

Mitäs tässä voisi tehdä? Jäähyn kontakti tsekattu, ei pölyä eikä mitään ylimääräisiä esteitä kotelon ilmankierrossa.

PS. Kone on tarkoitettu pelaamiseen, ei Primen/Karkkimarkkien ajeluun. Toisin sanoen haen korkeimpia järkeviä kelloja päivittäiseen pelikäyttöön.

Edit: Testipelinä oli Far Cry 5

Ei ole ihme tuolla jäähyllä kovat lämmöt noin korkealla Vcorella?
Ei noilla volteilla ees vesijäähy pidä näiden 8c kahvijärvien lämpöjä kurissa kun se lämpö ei pääse tarpeeksi tehokkaasti siirtymään sirulta pois. Korkkausta tuo vaatis.

1.44V @ 4,7/4,9GHz taitaa olla ihan "pikkusen" ylimitoitettua. Koitappa hakea manuaalisella asetuksella alkuun sopivat jännitteet. Luulisi jo ~1,2 - 1,3V riittävän noille kellotaajuuksille.
En nyt tiedä, mun 9700K on varmaan aika samaa luokkaa ja 4,9Ghz ilman AVX käskyjä vaatii jo 1,33V ja 5Ghz ilman AVX käskyjä menee jonnekin 1,375V luokkaan. AVX kanssa ei oo asiaa minnekään yli 4,8Ghz ja sekin jo aika rajoilla lämpöjen puolesta tällä loopilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
En nyt tiedä, mun 9700K on varmaan aika samaa luokkaa ja 4,9Ghz ilman AVX käskyjä vaatii jo 1,33V ja 5Ghz ilman AVX käskyjä menee jonnekin 1,375V luokkaan. AVX kanssa ei oo asiaa minnekään yli 4,8Ghz ja sekin jo aika rajoilla lämpöjen puolesta tällä loopilla.
Kah! Katsoin että kyseessä on 9900K. Noh, +0.05V (1,25-1,35V) sit!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Tuntuu että nää 9700k kulkee järestää huonommin kuin 9900k. Oma 9700k vaati sen 1,40 että oli avx vakaa 5.0Ghz. Lämmöt hyppäs sen verra korkeiks että joutu pudottaa 4.9Ghz. Tämä 9900k menee 1.300v AVX. Kummatkin testattu LinX.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
1.44V @ 4,7/4,9GHz taitaa olla ihan "pikkusen" ylimitoitettua. Koitappa hakea manuaalisella asetuksella alkuun sopivat jännitteet. Luulisi jo ~1,2 - 1,3V riittävän noille kellotaajuuksille.
Manuaalilla 49x AVX-0 ja vielä 1.315V heittää BSOD Primessä, 1.35:llä taas lämmöt ampuu saman tien 90-100. Luovutanko? :D
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Itse en viitsinyt uusimmalla Prime95:llä omaa i5 9600K:ta kiusata. Vartin testasin, ettei ytimet kaadu ja sitten alkoi hirvittämään +90c lämmöt. Prime95 26.6 rullaa ongelmitta ja samoin muut kevyemmät rasitusohjelmat. Blender on ihan pätevä tapa testata todellista AVX-rasitusta, kun alkoi renderöimään jotain oikein isoa animaatiota tuntikaupalla. Siinä lämmöt nousivat 82 asteeseen. Witcher 3 osottautui omalla kohdalla jostain syystä kaikista pahimmaksi prossun kaatajaksi. Vaikka muita rasitustestejä ajoi yön yli, niin Noituri kaatui heti jossain kevyessä cutscenessä. 1.316 voltilla lopetti kaatuilun 4.9Ghz kelloilla ja nyt 4 kuukautta menty ongelmitta.

Näistä HyperX Predator RGB muisteista ei kyllä juurikaan enempää saa enää revittyä. Nyt 3400Mhz 16-18-18-36 1.4V DRAM-jännitteellä. Jännitteen nostosta huolimatta ei oikein enää saa kelloja ylös ja kun koitin kiristää latensseja, niin jostain syystä tuli BSOD jo ennen biosin ruutua. Onneksi emolla on helpossa paikassa biosin resetointiin pinnit ja tallennetut profiilit pysyvät muistissa :think:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
134
Tuntuu että nää 9700k kulkee järestää huonommin kuin 9900k. Oma 9700k vaati sen 1,40 että oli avx vakaa 5.0Ghz. Lämmöt hyppäs sen verra korkeiks että joutu pudottaa 4.9Ghz. Tämä 9900k menee 1.300v AVX. Kummatkin testattu LinX.
Joo samanlaiset meiningit täällä. 50x menee, jos on AVX -2, muuten pysyttävä 48x kertoimissa. Itellä jännitteet asettuu rasituksessa vdroopin jälkeen siihen 1.35V noin, tuosta jos mennään yli niin ei ainakaan oma nykyinen jäähdytys riitä enää (Corsairin H100i pro AIO) ja lämmöt paukkuu yli sadan. Talvella kun sai lämmöt poistettua yhtälöstä niin 53x sai joitakin benchmarkkeja ajettua "for shits and giggles". Jännitteet tais olla jo lähellä 1.45-1.5V.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
4.7 GHz @ 1.32V on vielä AVX-vakaa "järkevillä" Prime-lämmöillä (~90C), 4.8 GHz:n vaatimilla volteilla jysähtää lämmöt heti satkun pintaan :tdown: Noh, koteloa ja jäähyä valitessa olin valmis tekemään kompromisseja, hyväksytään se nyt että näiden 8-ytimisten kiukaiden jäähdyttäminen vaatii voimaa. Peleissä lämmöt kuitenkin pysyy ~70 asteessa ja koneen äänitaso miellyttävänä. Kaksi ydintä käy ~10 astetta muita kuumempana Primessä :darra:
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Ei niitä Smallest FFT lämpöjä kannata varmaan hirveästi katsella AVX/FMA päällä..
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Ei niitä Smallest FFT lämpöjä kannata varmaan hirveästi katsella AVX/FMA päällä..
Juurikin tämä, sillä testataan vain vakaus, eikä tuollaisia lämpöjä normaalikäytössä näe. Toki sen verran hyvä katsoa ettei lämmöt huitele sadassa ja kellotaajuus trothlaa.
 
Liittynyt
12.04.2019
Viestejä
104
4.7 GHz @ 1.32V on vielä AVX-vakaa "järkevillä" Prime-lämmöillä (~90C), 4.8 GHz:n vaatimilla volteilla jysähtää lämmöt heti satkun pintaan :tdown: Noh, koteloa ja jäähyä valitessa olin valmis tekemään kompromisseja, hyväksytään se nyt että näiden 8-ytimisten kiukaiden jäähdyttäminen vaatii voimaa. Peleissä lämmöt kuitenkin pysyy ~70 asteessa ja koneen äänitaso miellyttävänä. Kaksi ydintä käy ~10 astetta muita kuumempana Primessä :darra:
Minä nyt olen prime yms.. testailujen päälle, vielä laittanut koneen ilman näytönohjainta mukana laskemaan seti@home tms.. jos sen viikon selviää ilman virheitä ja kaatumisia niin olen luottanut kellotuksen 24/7 vakauteen.
9600k pysyy sillä 5ghz prime95 ja seti@home viikko päälle vakaana.
Ja 5820k meni 4.5ghz.. sen viikon kaiken päälle.. 4.7ghz huitaisi lämmöt liian ylös..
Tapoja on monia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Minä nyt olen prime yms.. testailujen päälle, vielä laittanut koneen ilman näytönohjainta mukana laskemaan seti@home tms.. jos sen viikon selviää ilman virheitä ja kaatumisia niin olen luottanut kellotuksen 24/7 vakauteen.
9600k pysyy sillä 5ghz prime95 ja seti@home viikko päälle vakaana.
Ja 5820k meni 4.5ghz.. sen viikon kaiken päälle.. 4.7ghz huitaisi lämmöt liian ylös..
Tapoja on monia.
En enempää tutkinu mikä toi seti@home on, mut jos se on samanlainen setti periaatteeltaan kun folding@home, niin on varmaan ihan helvetin fiksua lähteä kokeilemaan kellotusten vakautta ohjelmalla joka lähettää valmista dataa jonnekkin eteenpäin, siinä kun on vähän epävakaat kellot ja jossain tapahtuu joku laskuvirhe niin töttöröö, lähetit justiinsa täysin hyödytöntä dataa eteenpäin. Voidaan sit vaan miettiä et onko tossa mitään järkeä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
71
Minä nyt olen prime yms.. testailujen päälle, vielä laittanut koneen ilman näytönohjainta mukana laskemaan seti@home tms.. jos sen viikon selviää ilman virheitä ja kaatumisia niin olen luottanut kellotuksen 24/7 vakauteen.
9600k pysyy sillä 5ghz prime95 ja seti@home viikko päälle vakaana.
Ja 5820k meni 4.5ghz.. sen viikon kaiken päälle.. 4.7ghz huitaisi lämmöt liian ylös..
Tapoja on monia.
Kannattaako niitä turhaa huudattaa :bored:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 403
Viestejä
4 197 699
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom