Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Itse innostuin tuon Ryzen kiven tulosta Intelin vastapeluriksi, mutta.. En oikein innostu muistien loputtomasta säätämisestä tai kiven volttien jne. Taitaa olla tässä Coffee Lake sarjassa enemmän meikäläisen videoiden koostajan makuun suoraa hyöty/tehosuhdetta - vähemmällä vaivalla!?
Tännekin lähti 8700k tulemaan, olin Jimmsin 24. tilaaja, joten on sinne jokunen yksilö jo saatu![]()
Korkkaustyökalu.exeMinkäsmoinen jäähy kannattaa ostaa tähän Jimssin settiin Asus Z370-F GAMING + Intel 8700K + 16GB Ripjaws 3200MHz settiin? Joku, mikä pitää ainakin tuon Turbon 4.8 ghz.
Mulle on tulossa sama päivitysbundle, verkkokaupasta laitoin Corsairin H115i Extremen tulemaan jäähyksi. Suunnitelmissa ei ole korkata missään vaiheessa.Minkäsmoinen jäähy kannattaa ostaa tähän Jimssin settiin Asus Z370-F GAMING + Intel 8700K + 16GB Ripjaws 3200MHz settiin? Joku, mikä pitää ainakin tuon Turbon 4.8 ghz.
Mitenkäs jos kotelossa ei ole paikkoja tommoiselle? Itsellä on iäkäs, mutta todella tilava serverikotelo käytössä. Yksittäisille tuulettimille paikkoja, muttei tuommoista kahden settiä.Mulle on tulossa sama päivitysbundle, verkkokaupasta laitoin Corsairin H115i Extremen tulemaan jäähyksi. Suunnitelmissa ei ole korkata missään vaiheessa.
Corsair Cooling Hydro H115i Extreme Performance prosessorijäähdytin 139,90 €
Jännä nähdä koska Jimmssi saa oman 8700K:n toimitettua, tilasin kuitenkin vasta viime viikolla. Toivottavasti ei nyt ihan jouluun asti menis.
Multitronicille tulossa loppuviikosta lisää 8700k:ta varastoon, erästä kuulemma vielä muutama kappale jäljellä: Intel Core i7-8700K Coffee Lake 3.7GHz Boxed
Mitenkäs jos kotelossa ei ole paikkoja tommoiselle? Itsellä on iäkäs, mutta todella tilava serverikotelo käytössä. Yksittäisille tuulettimille paikkoja, muttei tuommoista kahden settiä.
edit: Tarkemmin katsottuna, mulla on tuossa kotelossa yhdessä kohtaa semmoinen kolmen tuulettimen rivi. Keskisuuria tuuletinpaikkoja. Onkos nuo yleensä standartikokoa? Siihen jää toki tuo ristikko sitten eteen.
Itsellä tuotti aavistuksen päänvaivaa kun corsairin h110i Tuulettimien kiinnitysreijät on eri kohdissa kuin define R5:n etutuulettimien paikat. Lopulta jouduin ylemmällä tuulettimella pulttaamaan syylärin kiinni, ja alempi ropelli on vain kotelossa kiinni, koska reijät ei vaan täsmää. Meinas pimeässä, väsyneenä käydä vähän jo ärsyttämään kun ei millään osunut.Mittaat ruuvinreikien välin niin sillähän se selviää. Aio coolereitten tuulettimet ovat 12cm tai 14cm. Tuommoista vanhaa koppaa uskaltaisi myös sen verran modata että saa haluamansa radiaattorin kiinni. Toki onhan sitä myös helpompia ja halvempia vaihtoehtoja (ilmajäähyt) jos radiaattorin sijoittaminen koteloon tuottaa ongelmia.
No itel l729c232, 5.1 arkitasoL729C229 on kuulemma kova 8700K batch, monta 5.2 arkitason prossua sen alla.
No itel l729c232, 5.1 arkitaso![]()
5.1 1.365V, 5.2 1.41V. Nämä LLC5, eli VDrooppia n. 0,05V, kun ei 6 ja 7 toimi kunnolla.Paljonko vaatii mielenkiinnosta vcorea 5.1 ja 5.2 cinebenchille?
Ei tosin ole paras kaikista. @Thurios n 8700K on se oikea peto, eikö?5.1 1.365V, 5.2 1.41V. Nämä LLC5, eli VDrooppia n. 0,05V, kun ei 6 ja 7 toimi kunnolla.
Ei tosin ole paras kaikista. @Thurios n 8700K on se oikea peto, eikö?
Nam nam, oon kyl tähän ihan tyytyväinen, caseking ois täst pyytänyt sen 600, ei kiitosL729C229 alla on jopa 5.4 cinebench prossuja.
Nam nam, oon kyl tähän ihan tyytyväinen, caseking ois täst pyytänyt sen 600, ei kiitos.
Eipä sitä tiedä millainen yksilö sieltä sattuu, mutta esim. Macho on pätevä vaihtoehto.Minkäsmoinen jäähy kannattaa ostaa tähän Jimssin settiin Asus Z370-F GAMING + Intel 8700K + 16GB Ripjaws 3200MHz settiin? Joku, mikä pitää ainakin tuon Turbon 4.8 ghz.
Kyllähän ne varmaan sen luvatun kulkee. Saa nähdä, millä volteilla toki, alle 1.4V ne lupaa, mutta ei tarkkaa infoa anna.Onko kukaan nähnyt missään keskustelua miten nuo Casekingin korkatut prossut ovat lopulta kulkeneet asiakkaiden koneissa ja millaisilla jännitteillä? Luulisi ainakin niitä 5,1GHz (advanced) -versioita jo olevan ainakin saksalaisilla asiakkailla koneissa, kun niitä on muutaman päivän ajan jo saanut tilattua.
Onko kukaan nähnyt missään keskustelua miten nuo Casekingin korkatut prossut ovat lopulta kulkeneet asiakkaiden koneissa ja millaisilla jännitteillä? Luulisi ainakin niitä 5,1GHz (advanced) -versioita jo olevan ainakin saksalaisilla asiakkailla koneissa, kun niitä on muutaman päivän ajan jo saanut tilattua.
Itse tilasin Machon tilalle Fractalin Celsius S24:n kun ajattelin että riittääkö MachoEipä sitä tiedä millainen yksilö sieltä sattuu, mutta esim. Macho on pätevä vaihtoehto.

Niin, siksipä minä niitä kokemuksia juuri kyselinkin kun ei ole tietoa että kuinka paljon ilmaa siinä geneerisessä kaikkia pretested-prossuja koskevassa "luvataan kulkevan x megahertsiä korkeintaan 1,42V jännitteellä" -lupauksessa mahtaa keskimäärin olla?Kyllähän ne varmaan sen luvatun kulkee. Saa nähdä, millä volteilla toki, alle 1.4V ne lupaa, mutta ei tarkkaa infoa anna.
Ok, no siinä on jo vähän osviittaa. Mistä tämä mahtaa olla peräisin ja irtoaisiko ko. tyypin koneesta jotain muitakin speksejä?Dancop 5.4 cinebench 1.4v, 5.2 advanced edition.
Niin, siksipä minä niitä kokemuksia juuri kyselinkin kun ei ole tietoa että kuinka paljon ilmaa siinä geneerisessä kaikkia pretested-prossuja koskevassa "luvataan kulkevan x megahertsiä korkeintaan 1,42V jännitteellä" -lupauksessa mahtaa keskimäärin olla?
Ok, no siinä on jo vähän osviittaa. Mistä tämä mahtaa olla peräisin ja irtoaisiko ko. tyypin koneesta jotain muitakin speksejä?
Gigantin tilaus muuttunut keräillyksi. Ovatkohan saaneet prossua?
Jos pääsee 5.4 cinebenchissä kunnollisilla volteilla on kuin lottovoitto.onko kuinka hyvä tämä oma delitetty 8700k pääsin 5.4ghz säätämällä pelkkää vcorea 1.42 asti lämmöt noin 73c cinebenchiä rullailessa
Riittää helposti.Itse tilasin Machon tilalle Fractalin Celsius S24:n kun ajattelin että riittääkö Macho![]()
Riittää helposti.
Voiskohan tää 8700k olla yhtä pitkäikäinen vaihtoehto kuin 2600k aikanaan? Jimmssin bundle näyttää kiinnostavalta, muistat vaan pitäs vissiin vaihtaa toisiin.
Tästä siis kuitenkin tulkittavissa että AIO on parempi?Ja jos ei riitä, aina voi päivittää Le Grand Machoon... hakkaa/pääsee tasoihin Noctuan NH-D15:n ja useimpien AIO vesijäähyjen kanssa.
L729C229 on kuulemma kova 8700K batch, monta 5.2 arkitason prossua sen alla.
Tästä siis kuitenkin tulkittavissa että AIO on parempi?
L729C229 napsahti jimmsiltä. Saa nähdä miten käy, vitonen riittäis mulle mainiosti. Vielä täytyy ottaa selvää, koska tää on valmistettu.
Noh riippuu mitä haluaa. Vesi ja pumppu ahdistavat ainakin mua. Ilmajäähyllä prossu ei sentään keitä kiinni vaikka tuuletin hajoaisi. Tpu:n ukot ovat testailleet myös noita vesijäähyjä (fractalia ei tainnut olla), ja ihan ok lämpöjä tolla Macholla saa:
Thermalright Le Grand Macho RT Review
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.