Intel Coffee Lake (LGA1151 Z370) kellotukset & kokemukset

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
439
Tuli tuossa itsekkin hairahduttua ja tilattua jimmsiltä 8700k ja sille emoksi strix itx koossa. Ja muisteiksi g.skillin 3000mhz cl14 kapulat. Eikös ne pitäisi olla samsungin B:t?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 122
Tilasiko kukaan muu kahvijärveä Beestingin putiikista? Itse laitoin julkaisupäivänä tilaukseen sieltä, kun taisi olla halvin 8700k siellä (379€), mutta eipä ole vielä kuulunut mitään. Tässä jo miettinyt jos tuon tilauksen peruisi ja laittaisi vaan Italian kautta tulemaan, mutta tiedä sitten onko siinä mitään järkeä, kun kohta kuukauden verran odoteltu kumminkin:dead:.
Tilasin mutta peruin kun sain muualta jo. Toki 20€ kalliimpi mutta sai ainakin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 532
Luulis, että tietokonepuljuilla ei ois kovaa ruuhkaa, kun Intelin prossuja ei saa, muistit maksaa sikana, ja NVIDIAn hinnat on pilvissä kilpailun puutteen vuoksi. Mitä vielä.. tilasin tiistaina jimmsiltä emon ja Saksasta jacob.de:stä muistit ja prossujäähyn. Kaikkia oli saldolla jäljellä, ja kohta on jo perjantai eikä mitään ole tapahtunut :btooth: Ehkä sittten ensi viikon perjantaina ois osat... :smoke:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 045
Eikö siinä kerrota, millä AVX-offsetilla pitää ajaa?:confused::confused:
EDIT: kyseenalaistan siis casekingiä tässä, että miksi eivät tätä infoa anna.
Näinköhän ovat sitä edes varsinaisesti testanneet?

Ja koska prossun menohalut riippuvat merkittävästi myös muusta laitteistosta ja jäähdytyksen toimivuudesta, ei ole mahdollista antaa tarkkoja lupauksia siitäkään millä jännitteillä/asetuksilla kukin yksilö toimii. Tällaisten ilmoittaminen voisi aiheuttaa myös hillittömän tilaus/palautusrumban asiakkaiden puolelta, kun käyttäjät metsästäisivät sitä "parempaa" yksilöä.

Tämän vuoksi ilmoittavat vain maksimikellotaajuuden, joka todennäköisesti saavutetaan vähintään ilmoitettua maksimijännitettä käyttäen. Ihan ymmärrettävää siis, vaikkakaan ei ehkä asiakkaan puolesta selkein tapa, kun ne prossun todelliset menohalut omassa koneessa pitää edelleen selvittää itse.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Näinköhän ovat sitä edes varsinaisesti testanneet?

Ja koska prossun menohalut riippuvat merkittävästi myös muusta laitteistosta ja jäähdytyksen toimivuudesta, ei ole mahdollista antaa tarkkoja lupauksia siitäkään millä jännitteillä/asetuksilla kukin yksilö toimii. Tällaisten ilmoittaminen voisi aiheuttaa myös hillittömän tilaus/palautusrumban asiakkaiden puolelta, kun käyttäjät metsästäisivät sitä "parempaa" yksilöä.

Tämän vuoksi ilmoittavat vain maksimikellotaajuuden, joka todennäköisesti saavutetaan vähintään ilmoitettua maksimijännitettä käyttäen. Ihan ymmärrettävää siis, vaikkakaan ei ehkä asiakkaan puolesta selkein tapa, kun ne prossun todelliset menohalut omassa koneessa pitää edelleen selvittää itse.
Juu, sen jälkeen tänne linkattiin käännös, missä selitettiin AVX asetuksen -3. Selkeni homma siitä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 045
Juu, sen jälkeen tänne linkattiin käännös, missä selitettiin AVX asetuksen -3. Selkeni homma siitä.
Totta ja sekin tukee sitä olettamusta, että ovat vaan varmuuden vuoksi laittaneet siihen disclaimeriin mahdollisimman paljon ilmaa.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
598
Vinkkejä mistä saisi tilattua korkkaus toolin 8700k:lle? Kaikkialla mistä löytänyt on out of stock. Tosin ei ole kiveäkään vielä mutta jostain se pitäisi saada.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Ostan kanssa fiskars askarteluveihen, jos ei noita delid työkaluja ole saatavilla, kun kivi tulee.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 799
Veitsellä korkaamisessa on myös se etu että jos osaa sitä veistä pitää kädessä ja olla varovainen, niin ei pysty runnomaan prossua. Noissa korkkaustyökaluissa voi käydä kämmi, ja käytettävä voima taivuttaa PCB:n. Niinkun tossa videolla selitän, niin toi kaffejärven hartsialusta on ihan perhanan ohut ja se taipuu jo kädessä pidellessä hieman. Jos korkkaustyökalun voima pääsee kohdistumaan vain pienellä alalla levyyn, niin se menee lyttyyn, murtuu tai taittuu. Jokatapauksessa menee siis paskaksi.

Veitsellä et kohdista voimaa piirilevyyn yhtään, ellet sitten hermoillessasi nyrkissä purista :D Siinä mielessä siis erittäin turvallinen tapa.

Tässä vaikkapa esimerkki 'pikkusen' voimaa ottaneesta skylake-6700K:sta, jossa siis saman paksuinen pcb mitä coffeelakessa. Tää on taipunu korkkaustyökalulla:



Toinen kuva, tää on taipunu jäähyn runnomisesta:



*edit*

Mua siis henk.koht. pelottaa korkatessa paljon enemmän toi heiveröinen alusta, kuin että veitsellä kutitan jonkun pintaliitoksen irti. Coffeelakessa kun ei edes ole mitään pintaliitoskomponentteja, joten siinä on "työtilaa" ihan kiitettävästi veitsellä nitkuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 424
Ainakin rockitissa tuo PCB on tavallaan sen verran puristuksissa tuolla työkalun sisällä, että ei se paljoa pääse taipumaan ylös-alas suunnassa. Nyt ainakin kaksi kahvijärveä korkattu ja 14 muuta prossua ilman ongelmia. :tup:
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Ainakin rockitissa tuo PCB on tavallaan sen verran puristuksissa tuolla työkalun sisällä, että ei se paljoa pääse taipumaan ylös-alas suunnassa. Nyt ainakin kaksi kahvijärveä korkattu ja 14 muuta prossua ilman ongelmia. :tup:
Näin on, mutta jokainen saa omalla tavallaan tehdä, miten kokee sopivaksi, vapaa maailma ;)
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 332
Veitsellä korkaamisessa on myös se etu että jos osaa sitä veistä pitää kädessä ja olla varovainen, niin ei pysty runnomaan prossua. Noissa korkkaustyökaluissa voi käydä kämmi, ja käytettävä voima taivuttaa PCB:n. Niinkun tossa videolla selitän, niin toi kaffejärven hartsialusta on ihan perhanan ohut ja se taipuu jo kädessä pidellessä hieman. Jos korkkaustyökalun voima pääsee kohdistumaan vain pienellä alalla levyyn, niin se menee lyttyyn, murtuu tai taittuu. Jokatapauksessa menee siis paskaksi.

Veitsellä et kohdista voimaa piirilevyyn yhtään, ellet sitten hermoillessasi nyrkissä purista :D Siinä mielessä siis erittäin turvallinen tapa.

Tässä vaikkapa esimerkki 'pikkusen' voimaa ottaneesta skylake-6700K:sta, jossa siis saman paksuinen pcb mitä coffeelakessa. Tää on taipunu korkkaustyökalulla:



Toinen kuva, tää on taipunu jäähyn runnomisesta:



*edit*

Mua siis henk.koht. pelottaa korkatessa paljon enemmän toi heiveröinen alusta, kuin että veitsellä kutitan jonkun pintaliitoksen irti. Coffeelakessa kun ei edes ole mitään pintaliitoskomponentteja, joten siinä on "työtilaa" ihan kiitettävästi veitsellä nitkuttaa.
Itse suosittelisin korkkaustyökalua, mielellään kiertoon perustuvuvaa mallia kun tämä @Kri21 n työkalu, jolloin voima kohdistuu tasaisesti jokaiselle hartsialustan sivulle. Jos joku tarvitsee lainaan niin viestiä vaan.

 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 062
Itse suosittelisin korkkaustyökalua, mielellään kiertoon perustuvuvaa mallia kun tämä @Kri21 n työkalu, jolloin voima kohdistuu tasaisesti jokaiselle hartsialustan sivulle. Jos joku tarvitsee lainaan niin viestiä vaan.

Kyseistä laitetta ei taida enää saada?

Aquacomputer:lta näyttäisi olevan saatavilla vastaava ja heillä olisi ilmeiseti jopa varastoa:
Aqua Computer Webshop - Dr. Delid tool for Kaby Lake, Skylake and Coffee Lake processors 51215
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
344
Eroaako askarteluveitsi jotenkin mattoveitsestä? Sellainen löytyisi ja terä näyttää samalta, mutta vaikea sanoa onko siinä paksuuseroa tai jotain :think:

Lienee keskitasoa oma 8700K, noin 1.33V tarvitsee 5GHz tunnin Prime-vakauteen ilman AVX:ää. Cinebenchin sai läpi n. 1.3V:llä. VDroopin takia nuo luvut saattavat olla 20mV pielessä, en ole niin tarkkaan vielä perehtynyt tämän säätöön.

Omalla Noctualla karkaa lämmöt joissain Primen Blend-testeissä jo sinne 95C tuossa 1.33V, eli ylemmäksi ei ole asiaa ainakaan ilman delidiä.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
578
Eipä prkl tullut multitronicilta vielä prossua joka tilattu alkukuusta...
Erikoista, minä tilasin tämän viikon maanantaina ja prossu lähti eilen liikenteeseen, mutta nyt näyttää siltä, että jää postin haltuun viikonlopuksi.:(
Kannattaa kysellä tilauksen perään, jokin häiriö siinä täytyy olla jos sinulle ei tullut vaikka olet aiemmin tilannut.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Tuotanoin. Korkkasin juuri tuon oman 8700k:n joka saapui tänään. Kävi pieni vahinko.

Yritin alkuun korkata 3D-tulostetulla työkalulla, mutta en saanut prossua kunnolla sopimaan siihen. Noh, ajattelin sitten käyttää ihan perinteistä ruuvipenkkiä, koska olin aikaisemmin korkannut myös 6700k:n sillä onnistuneesti.

Prossu tietenkin lipesi ja nyt hieman oikea alanurkka repsottaa. Siis nurkan alapuoli täysin suora ja ehjä, mutta ylipuoli nousi n. 0,5mm ylöspäin. Nurkassa yläpuolella pieni kultainen täppä.

Toimiikohan tuo prossu enään? Pääsen vasta maanantaina kasaamaan ja testaamaan.


Näin käy, kun on amatööri.

Edit: Tuossa hieman kuvia.



Heittäkääs jotain prosentteja sille, onko entinen vai ei. :D
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 045
Heittäkääs jotain prosentteja sille, onko entinen vai ei. :D
En heitä prosentteja, mutta noiden kuvien perusteella sanoisin että toimii edelleen. Ei taida ihan tuolla kohdalla olla vielä mitään johtimia PCB:ssä.

Edit.
Jaa, enpä tarkemmalla katsomisella tiedäkään. Aika 50/50 taitaa olla.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
En heitä prosentteja, mutta noiden kuvien perusteella sanoisin että toimii edelleen. Ei taida ihan tuolla kohdalla olla vielä mitään johtimia PCB:ssä.

Edit.
Jaa, enpä tarkemmalla katsomisella tiedäkään. Aika 50/50 taitaa olla.

No eipä auta kun odotella maanantaihin, että koppa saapuu. Ahistaa, kun ei pääse heti testaamaan. Ei jaksa millään looppia kasaa uudestaan vain hetkellisen testauksen tähden.

Noh, tyhmyydestä sakotetaan:facepalm:. Ehkä ensikerralla sitten kunnon korkkaustyökalu.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 332
Tuotanoin. Korkkasin juuri tuon oman 8700k:n joka saapui tänään. Kävi pieni vahinko.

Yritin alkuun korkata 3D-tulostetulla työkalulla, mutta en saanut prossua kunnolla sopimaan siihen. Noh, ajattelin sitten käyttää ihan perinteistä ruuvipenkkiä, koska olin aikaisemmin korkannut myös 6700k:n sillä onnistuneesti.

Prossu tietenkin lipesi ja nyt hieman oikea alanurkka repsottaa. Siis nurkan alapuoli täysin suora ja ehjä, mutta ylipuoli nousi n. 0,5mm ylöspäin. Nurkassa yläpuolella pieni kultainen täppä.

Toimiikohan tuo prossu enään? Pääsen vasta maanantaina kasaamaan ja testaamaan.


Näin käy, kun on amatööri.

Edit: Tuossa hieman kuvia.



Heittäkääs jotain prosentteja sille, onko entinen vai ei. :D
Tässä hyvä esimerkki miksi kannattaa panostaa korkkaustyökaluun se 10€ kun 400€ kirjapainoja tuskin kukaan haluaa.:tdown: Otan osaa jos ei toimi, mutta testaa nyt toki ensin.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Itse koin 10€ korkkaus-"maksun" kannattavaksi, niin tällaiselta välttyy. Harmin paikka olisi kyllä itse tuollainen kokea, toivottavasti skulaa.
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Kaivele socketin whipaperit/vastaavat ja katso mitä noissa pinneissä tuolla kulmassa menee.

Epäilen itse, että ei se koko kivi kuollut ole, mutta hyvin voi olla ongelmia/kaikki ei toimi oikein. Itse väänsin pari pinniä vinoon omasta emosta ja silloin tuli papereista huomattua, että noista pinneistä aina moni on maata (GND) ja ainakin joidenkin väittämien mukaan prosessorissa useampi maa on liitetty toisiinsa.

Hyvällä tuurilla kulmasta on GND poikki ja vaikutusta ei ole. Mutta voihan siellä olla virransyöttöä, muisteja, väyliä tai muuta mukavaa mitkä vaikuttaa jotain häiritsevästä toimimattomuuteen.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
461
Apuva! Sain hetki sitten koneen kasaan, ja prossu hyrrää nyt 5Ghz jännitteellä 1.3V ja avx -2. Tuntuu ainakin toistaiseksi vakaalta (Primeä ajanut tovin). Ongelma on muistien kanssa.. Eli kammat on 4x16Gb G.Skill 3600Mhz Cl16, ja xmp:stä eivät tykkää ollenkaan. Koitin myös manuaalisesti heittää arvot, mutta en saanut toimimaan. Saisinko apuja säätöihin, kun en ole aiemmin juuri muistien kanssa leikkinyt. Pyörivät nyt 3200Mhz @ 1.35V. Emona on Asus Maximus X Hero..

Edit: Prossu ei myöskään näköjään tiputa jännitettä levossa, vaikka kellot tippuu. Mikä on säädöissä pielessä?
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Apuva! Sain hetki sitten koneen kasaan, ja prossu hyrrää nyt 5Ghz jännitteellä 1.3V ja avx -2. Tuntuu ainakin toistaiseksi vakaalta (Primeä ajanut tovin). Ongelma on muistien kanssa.. Eli kammat on 4x16Gb G.Skill 3600Mhz Cl16, ja xmp:stä eivät tykkää ollenkaan. Koitin myös manuaalisesti heittää arvot, mutta en saanut toimimaan. Saisinko apuja säätöihin, kun en ole aiemmin juuri muistien kanssa leikkinyt. Pyörivät nyt 3200Mhz @ 1.35V. Emona on Asus Maximus X Hero..

Edit: Prossu ei myöskään näköjään tiputa jännitettä levossa, vaikka kellot tippuu. Mikä on säädöissä pielessä?
No onko manual mode volteissa käytössä? Ei ne silloin laske alas. Muistien suhteen joudut säätämään varmaan Vccion ja vccsan kanssa. Mitä ne tällä hetkellä ovat? Biosista näkee suoraan sen arvon siitä vierestä.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 062
Apuva! Sain hetki sitten koneen kasaan, ja prossu hyrrää nyt 5Ghz jännitteellä 1.3V ja avx -2. Tuntuu ainakin toistaiseksi vakaalta (Primeä ajanut tovin). Ongelma on muistien kanssa.. Eli kammat on 4x16Gb G.Skill 3600Mhz Cl16, ja xmp:stä eivät tykkää ollenkaan. Koitin myös manuaalisesti heittää arvot, mutta en saanut toimimaan. Saisinko apuja säätöihin, kun en ole aiemmin juuri muistien kanssa leikkinyt. Pyörivät nyt 3200Mhz @ 1.35V. Emona on Asus Maximus X Hero..

Edit: Prossu ei myöskään näköjään tiputa jännitettä levossa, vaikka kellot tippuu. Mikä on säädöissä pielessä?
Päivitä heroon 0505 bios. Ja koita sitten.

Xmp laittoi varmasti muisteille 1.5 v ja vccio ja vccsa 1.3 v

Vaihda nuo vccddr 1.4 vccio 1.2 ja vcc system agent 1.15. Näillä toimii minulla 3600 15 15 15 35 2t.

Edit: Aseta aluksi manuaalisesti myös nuo latenssit vaikka 16 16 36.

Olen muutaman päivän rassannut noita ja max on tuo 3600. Ja vielä sellaisella huomiolla että sinulla on siis 4 kampaa 16 gb per kampa? Se on kaksipuoleista muistia jo. Minulla on 4x8. Kaksipuoleisia on emon vaikeampi ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Olisi tosiaan kannattanut se kunnollinen korkkaustyökalu hankkia, mutta ehkä tästä otan opiksi. Toivottovasti muilla säästyy oppirahat.

Ahisti tiedottomuus niin paljon että käytin muutaman tunnin tuonloopin kasaamiseen. Kone boottas ja asentelee uutta windowsia tällä hetkellä.

Jostain syystä toinen muisti kampa piti ottaa pois jotta kuvan sai ruutuun. Voiko tämä liittyä tuohon prossuun? Muistelisin että redditissä monella ollu kyllä samanlaista ongelmaa.

Emolevynä aorus gaming 5.

Edit: Ei prkl. Taitaapi liittyä juurikin tuohon omaan mokaan. No kokeillaan kohta vielä uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
215
Ryzenin kanssa oli ainakin henk koht ongelmaa ekoilla booteilla jos oli yli 1 tikku koneessa.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
461
Päivitä heroon 0505 bios. Ja koita sitten.

Xmp laittoi varmasti muisteille 1.5 v ja vccio ja vccsa 1.3 v

Vaihda nuo vccddr 1.4 vccio 1.2 ja vcc system agent 1.15. Näillä toimii minulla 3600 15 15 15 35 2t.

Edit: Aseta aluksi manuaalisesti myös nuo latenssit vaikka 16 16 36.

Olen muutaman päivän rassannut noita ja max on tuo 3600. Ja vielä sellaisella huomiolla että sinulla on siis 4 kampaa 16 gb per kampa? Se on kaksipuoleista muistia jo. Minulla on 4x8. Kaksipuoleisia on emon vaikeampi ajaa.
Kävi ajatusvirhe.. kammat on siis samat 4x8Gb, niinkun sullakin. Sain ainakin boottaamaan sun antamilla asetuksilla biosin päivityksen jälkeen, mutta nyt en ymmärrä tuota prossupuolta. Eli vaidoin core/cachen adaptivelle, ja offset mode sign on -. Additional turbo mode cpu core voltage on 1.3V, ja offset voltage autolla. Kellot ja voltit laskevat levossa, mutta rasituksessa tuo lykkää 1.45V! :eek: Menee hermo kun on taas ihan erilainen lauta biosiltaan, kuin vanha :wtf:
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 062
Kävi ajatusvirhe.. kammat on siis samat 4x8Gb, niinkun sullakin. Sain ainakin boottaamaan sun antamilla asetuksilla biosin päivityksen jälkeen, mutta nyt en ymmärrä tuota prossupuolta. Eli vaidoin core/cachen adaptivelle, ja offset mode sign on -. Additional turbo mode cpu core voltage on 1.3V, ja offset voltage autolla. Kellot ja voltit laskevat levossa, mutta rasituksessa tuo lykkää 1.45V! :eek: Menee hermo kun on taas ihan erilainen lauta biosiltaan, kuin vanha :wtf:
Minulla on i5-8400 tällä hetkellä, joten en ole leikkinyt noilla. Mutta oletan että SVID support pitää laittaa disabled. Muuten prossaa pääsee itse pyytämään lukemia ohi noiden adaptive säätöjen.

Edit. Tai sitten ei. Tästä en nyt olekaan varma ollenkaan.

Edit2: autolla pitää olla
The Kaby Lake overclocking guide - Page 5 of 5 - Edge Up
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Kävi ajatusvirhe.. kammat on siis samat 4x8Gb, niinkun sullakin. Sain ainakin boottaamaan sun antamilla asetuksilla biosin päivityksen jälkeen, mutta nyt en ymmärrä tuota prossupuolta. Eli vaidoin core/cachen adaptivelle, ja offset mode sign on -. Additional turbo mode cpu core voltage on 1.3V, ja offset voltage autolla. Kellot ja voltit laskevat levossa, mutta rasituksessa tuo lykkää 1.45V! :eek: Menee hermo kun on taas ihan erilainen lauta biosiltaan, kuin vanha :wtf:
Kokeile laittaa "internal cpu power management" menusta ia ac load line 0.01 ja ia dc load line 0.01
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
461
Näiden säätöjen jälkeen bios kadotti adaptive vaihtoehdon cpu voltagelle. Onko mulla bios solmussa, vai mitä hittoa. Rasituksessa voltit tippuivat kyllä hiukan.. (noin 1.36V)

Edit: Olikin tuo SVID support-säätö, joka poisti adaptive voltagen valinnoista. Nyt homma toimii paremmin, ja rasituksessa voltit 1.28 LLC6 @5Ghz. Kiitos paljon avuista! Muisteja tarvii vissiin vielä vähän hioa, kun äskön kaatui bluescreeniin kesken prime blend testin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Näiden säätöjen jälkeen bios kadotti adaptive vaihtoehdon cpu voltagelle. Onko mulla bios solmussa, vai mitä hittoa. Rasituksessa voltit tippuivat kyllä hiukan.. (noin 1.36V)

Edit: Olikin tuo SVID support-säätö, joka poisti adaptive voltagen valinnoista. Nyt homma toimii paremmin, ja rasituksessa voltit 1.28 LLC6 @5Ghz. Kiitos paljon avuista! Muisteja tarvii vissiin vielä vähän hioa, kun äskön kaatui bluescreeniin kesken prime blend testin.
Juu, asusin bios taitaa vielä kusta silmään noi ia ac/dc loadlinet. Vaikuttavat siis Adaptive voltageen...
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 062
Näiden säätöjen jälkeen bios kadotti adaptive vaihtoehdon cpu voltagelle. Onko mulla bios solmussa, vai mitä hittoa. Rasituksessa voltit tippuivat kyllä hiukan.. (noin 1.36V)

Edit: Olikin tuo SVID support-säätö, joka poisti adaptive voltagen valinnoista. Nyt homma toimii paremmin, ja rasituksessa voltit 1.28 LLC6 @5Ghz. Kiitos paljon avuista! Muisteja tarvii vissiin vielä vähän hioa, kun äskön kaatui bluescreeniin kesken prime blend testin.
Primen blend kaataa kyllä prosessoriakin bluescreenillä watchdog jne virheellä. Koitin alivoltittaa tätä i5-8400:sta ja primen blendi alkoi juurikin bluescreenamaan kun jännitettä oli liian vähän.

Jo joo sori tuosta SVID:stä. Editoin aika pian tuota omaa viestiäni.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
461
Primen blend kaataa kyllä prosessoriakin bluescreenillä watchdog jne virheellä. Koitin alivoltittaa tätä i5-8400:sta ja primen blendi alkoi juurikin bluescreenamaan kun jännitettä oli liian vähän.

Jo joo sori tuosta SVID:stä. Editoin aika pian tuota omaa viestiäni.
Eipä mitään. Joo päädyin nostamaan vcorea ja laskemaan muistijännitteitä hivenen, ja tuntuu Prime rullaavan ilman ongelmia. Vcore nyt n. 1.32V
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
5
Kiitokset tästä tipistä. Pääsee kahvittelemaan tänä viikonloppuna!


:kippis:

Ole hyvä vaan :) Itselle kävi lopulta niinkin kurjasti tuon kanssa, että vaikka Multitronicin vahvistusmaili ilmoitti maksun menneen läpi ja tilauksen tulleen perille, niin seuraavana päivänä heidän maksunvälittäjältä (Paytrail) tipahti automaattiviesti (ilman sen tarkempaa kuvausta), että maksu on hyvitetty. Noh, kummastelin tuota tovin ja sain sitten loppupäivästä tietää, että kun IP-osoite osotti ostohetkellä Jenkkeihin, niin maksunvälittäjä oli blokannut oston jälkikäteen ja samalla tilaus lähtenyt autom. peruutukseen :wtf: Harmi, että kivet ehti loppua tuolla välin, niin en sitten saanut uutta tilausta sisään. Eipä auta itku markkinoilla, niin laitoin sitten Casekingiltä tilaukseen 200€ kallimmalla, ettei tarvitse enempää enää arpoa. Kerran se vaan kirpaisee :lol:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 815
Viestejä
4 272 125
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom