Intel Coffee Lake (LGA1151 Z370) kellotukset & kokemukset

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Itse tilasin 8700k 5,1 korkatun version.Vielä jäi saldo vihreälle jos jotain kiinnostaa.
640e suomeen toimitettuna.
Tuo onkin sitten ainoa noista korkatuista 87xx-sarjan prossuista mitä siellä on hyllyssä. Toinen hyllystä löytyvä on 200€ tuota halvempi 5,1GHz 8600K.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
273
Saatavuuden takia ton tilasinkin.Maximus x hero ja G.skill 32gb ddr4 4000cl18 Jimsiltä olis huomenna noudettavissa.
Oma visio olis joku 49/47 vakaus -2 avx offsetilla,toivottavasti alle 1.3v jännitteellä.
Täytyy se maksimikin kokeilla,ku prossu toivottavasti ens viikolla saapuu.
 
Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
129
Nollaahan CMOS jumpperilla näin alkuun. Olikos tuossa lankussa tuota DRAM painiketta?
Kirjottelen tuonne emopuolelle tätä jatkossa ettei mene tuplailuksi... mutta siis CMOSin putsauksen jälkeen toimii yhdellä kammalla, kahdella ei boottaa edelleenkään. Kahdella kammalla emolevy vilkuttelee vuoronperään CPU:n että DRAMin virheledejä. Ei ole painiketta tuossa emossa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Heh aattelin että jäähyksi hr-02 macho, emoksi maximus hero ja 16gb jotain g.skillin muistia. Emoja saa, mutta prossujäähyjä ja muisteja ei oikein :D Lähin missä olisi kaikki tarjolla on mindfactory, ja niiltä tilaaminen on sellaista helvetin askartelua. Olisi näemmä kannattanut tilata muut osat ennakkoon, mutta ajattelin oikeasti että prossuja saa ehkä jouluksi, niin ei kai sitä kannata etukäteen ostaa osia nurkkiin pyörimään. Nyt kävi sitten näin :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Pk-seudun nurkilla kenelläkään halua lainata korkkaustyökaluaan sen verran että tulisin huomenna käymään paikan päällä ja korkki irti?

Voin tuoda kahvi(n)paketin kiitoksena. :joy:
 
Liittynyt
11.08.2017
Viestejä
33
Kerkesin jo manata tuota jonon käsittelyä, täällä lähti näemmä kanssa 8700k + hilppeet tänään matkaan Jimssiltä :)
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Hemmetti kun noissa ei tuu enää ees jäähyä mukana. Jollain rupujäähyllä olis voinu jotain pelejä pelailla, kunnes oikeita jäähyjä saadaan varastoon. Ei kellään olis jotain 100W tdp verkonpainoa myydä tähän hätään? :D Oon vanhat heittäny menemään tilaa viemästä...
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
544
Itse innostuin tuon Ryzen kiven tulosta Intelin vastapeluriksi, mutta.. En oikein innostu muistien loputtomasta säätämisestä tai kiven volttien jne. Taitaa olla tässä Coffee Lake sarjassa enemmän meikäläisen videoiden koostajan makuun suoraa hyöty/tehosuhdetta - vähemmällä vaivalla!?
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
215
Lyöt kahvin 4.7ghz ja 1.3v sisään niin eiköhän kaikki sumpit sen kulje. Jos siis et halua säätää yhtään.

E: paljonkohan se multicore enhancement mahtoi antaa jännitettä? Muistaako joku [emoji14]
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 703
Itse innostuin tuon Ryzen kiven tulosta Intelin vastapeluriksi, mutta.. En oikein innostu muistien loputtomasta säätämisestä tai kiven volttien jne. Taitaa olla tässä Coffee Lake sarjassa enemmän meikäläisen videoiden koostajan makuun suoraa hyöty/tehosuhdetta - vähemmällä vaivalla!?
Niinno voihan sen noinkin itselleen perusteella. Nuo muistien säätämiset sun muut on kuitenkin lähinnä viimeisten mehujen tiristelyä.
Mutta ei kuulu ketjuun niin ei tästä enempää.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Tännekin lähti 8700k tulemaan, olin Jimmsin 24. tilaaja, joten on sinne jokunen yksilö jo saatu:drool:
Ois kiva tietää kuinka monta. Itse tilasin vasta joskus illalla, että siinä oli koko päivän tilaukset jonossa ennen mua.

Mulla oli perusteluna helvetin nopea 1-6core prossu. About tasoissa ryzenin kanssa, mut kaikissa huonommin säikeistyvissä softissa nopein prossu mitä tällä hetkellä saa. Kyllä siitä voi vähän extraa maksaa..,
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 058
Jimmsille tullut tänään taas erä 8700k:ta, epäili että alkavat saada prossuja liikkeelle paremmin.

Mutta Apexin emosta ei tietoa vielä...
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
16
Minkäsmoinen jäähy kannattaa ostaa tähän Jimssin settiin Asus Z370-F GAMING + Intel 8700K + 16GB Ripjaws 3200MHz settiin? Joku, mikä pitää ainakin tuon Turbon 4.8 ghz.
Mulle on tulossa sama päivitysbundle, verkkokaupasta laitoin Corsairin H115i Extremen tulemaan jäähyksi. Suunnitelmissa ei ole korkata missään vaiheessa.
Corsair Cooling Hydro H115i Extreme Performance prosessorijäähdytin 139,90 €

Jännä nähdä koska Jimmssi saa oman 8700K:n toimitettua, tilasin kuitenkin vasta viime viikolla. Toivottavasti ei nyt ihan jouluun asti menis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Mulle on tulossa sama päivitysbundle, verkkokaupasta laitoin Corsairin H115i Extremen tulemaan jäähyksi. Suunnitelmissa ei ole korkata missään vaiheessa.
Corsair Cooling Hydro H115i Extreme Performance prosessorijäähdytin 139,90 €

Jännä nähdä koska Jimmssi saa oman 8700K:n toimitettua, tilasin kuitenkin vasta viime viikolla. Toivottavasti ei nyt ihan jouluun asti menis.
Mitenkäs jos kotelossa ei ole paikkoja tommoiselle? Itsellä on iäkäs, mutta todella tilava serverikotelo käytössä. Yksittäisille tuulettimille paikkoja, muttei tuommoista kahden settiä.

edit: Tarkemmin katsottuna, mulla on tuossa kotelossa yhdessä kohtaa semmoinen kolmen tuulettimen rivi. Keskisuuria tuuletinpaikkoja. Onkos nuo yleensä standartikokoa? Siihen jää toki tuo ristikko sitten eteen.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
16
Mitenkäs jos kotelossa ei ole paikkoja tommoiselle? Itsellä on iäkäs, mutta todella tilava serverikotelo käytössä. Yksittäisille tuulettimille paikkoja, muttei tuommoista kahden settiä.

edit: Tarkemmin katsottuna, mulla on tuossa kotelossa yhdessä kohtaa semmoinen kolmen tuulettimen rivi. Keskisuuria tuuletinpaikkoja. Onkos nuo yleensä standartikokoa? Siihen jää toki tuo ristikko sitten eteen.
Mittaat ruuvinreikien välin niin sillähän se selviää. Aio coolereitten tuulettimet ovat 12cm tai 14cm. Tuommoista vanhaa koppaa uskaltaisi myös sen verran modata että saa haluamansa radiaattorin kiinni. Toki onhan sitä myös helpompia ja halvempia vaihtoehtoja (ilmajäähyt) jos radiaattorin sijoittaminen koteloon tuottaa ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Mittaat ruuvinreikien välin niin sillähän se selviää. Aio coolereitten tuulettimet ovat 12cm tai 14cm. Tuommoista vanhaa koppaa uskaltaisi myös sen verran modata että saa haluamansa radiaattorin kiinni. Toki onhan sitä myös helpompia ja halvempia vaihtoehtoja (ilmajäähyt) jos radiaattorin sijoittaminen koteloon tuottaa ongelmia.
Itsellä tuotti aavistuksen päänvaivaa kun corsairin h110i Tuulettimien kiinnitysreijät on eri kohdissa kuin define R5:n etutuulettimien paikat. Lopulta jouduin ylemmällä tuulettimella pulttaamaan syylärin kiinni, ja alempi ropelli on vain kotelossa kiinni, koska reijät ei vaan täsmää. Meinas pimeässä, väsyneenä käydä vähän jo ärsyttämään kun ei millään osunut. :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 242
Nam nam, oon kyl tähän ihan tyytyväinen, caseking ois täst pyytänyt sen 600, ei kiitos :D.
Juu menee liian kalliiksi maksaa varmuudesta noin paljon enemmän. Pitäisi ebaysta tai kaupan hyllystä itse törmätä tuohon batchiin ja napata niin olisi järkevää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Onko kukaan nähnyt missään keskustelua miten nuo Casekingin korkatut prossut ovat lopulta kulkeneet asiakkaiden koneissa ja millaisilla jännitteillä? Luulisi ainakin niitä 5,1GHz (advanced) -versioita jo olevan ainakin saksalaisilla asiakkailla koneissa, kun niitä on muutaman päivän ajan jo saanut tilattua.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Onko kukaan nähnyt missään keskustelua miten nuo Casekingin korkatut prossut ovat lopulta kulkeneet asiakkaiden koneissa ja millaisilla jännitteillä? Luulisi ainakin niitä 5,1GHz (advanced) -versioita jo olevan ainakin saksalaisilla asiakkailla koneissa, kun niitä on muutaman päivän ajan jo saanut tilattua.
Kyllähän ne varmaan sen luvatun kulkee. Saa nähdä, millä volteilla toki, alle 1.4V ne lupaa, mutta ei tarkkaa infoa anna.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 242
Onko kukaan nähnyt missään keskustelua miten nuo Casekingin korkatut prossut ovat lopulta kulkeneet asiakkaiden koneissa ja millaisilla jännitteillä? Luulisi ainakin niitä 5,1GHz (advanced) -versioita jo olevan ainakin saksalaisilla asiakkailla koneissa, kun niitä on muutaman päivän ajan jo saanut tilattua.
Dancop 5.4 cinebench 1.4v, 5.2 advanced edition.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 980
Gigantin tilaus muuttunut keräillyksi. Ovatkohan saaneet prossua?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Kyllähän ne varmaan sen luvatun kulkee. Saa nähdä, millä volteilla toki, alle 1.4V ne lupaa, mutta ei tarkkaa infoa anna.
Niin, siksipä minä niitä kokemuksia juuri kyselinkin kun ei ole tietoa että kuinka paljon ilmaa siinä geneerisessä kaikkia pretested-prossuja koskevassa "luvataan kulkevan x megahertsiä korkeintaan 1,42V jännitteellä" -lupauksessa mahtaa keskimäärin olla?



Dancop 5.4 cinebench 1.4v, 5.2 advanced edition.
Ok, no siinä on jo vähän osviittaa. Mistä tämä mahtaa olla peräisin ja irtoaisiko ko. tyypin koneesta jotain muitakin speksejä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 242
Niin, siksipä minä niitä kokemuksia juuri kyselinkin kun ei ole tietoa että kuinka paljon ilmaa siinä geneerisessä kaikkia pretested-prossuja koskevassa "luvataan kulkevan x megahertsiä korkeintaan 1,42V jännitteellä" -lupauksessa mahtaa keskimäärin olla?

Ok, no siinä on jo vähän osviittaa. Mistä tämä mahtaa olla peräisin ja irtoaisiko ko. tyypin koneesta jotain muitakin speksejä?
Tuo oli vain kun kysyin ohjenuorana mitä vaatii. Tuo siis ihan randomisti ostettu 5.2 advanced edition casekingilta ja maximus 10 apex custom vedellä.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
273
5 arvostelua Casekingin sivulla tosta 5.1 avanced versiosta. 1.32-1.38 5ghz prime vakaus,primen versiota ei kerro kukaan.1.41 vaatinu 5.1ghz.
Jos noihin on uskominen ni ehkä just vähä keskimääräistä parempia.
5ghz ilman avx voi olla vesijäähyllä mahdollinen 24/7.Saas nähdä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Jos joku on tilaamassa Casekingistä näitä pretested-prossuja, niin Reddit-huhujen perusteella Pro-versioiden toimituksia hidastaa se, että eivät ole saaneet alihankkijalta niihin tarvittavia kiillotettuja lämmönlevittäjiä. Advanced ja Ultra -versioita saisi siis helpommin.

Tällainen tieto oli annettu sähköpostitse jollekin tyypille, joka oli päättänyt että on ihan fiksu veto ostaa samaan hintaan mieluummin 5,0GHz Pro kuin 5,1GHz Advanced (erona näissä siis vain Pron kiillotettu IHS + huonommat speksit). :D
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Gigantin tilaus muuttunut keräillyksi. Ovatkohan saaneet prossua?
Saavatkohan sitten samasta kasasta mitä jimmsikin... Saa nähdä. Mulla oli kanssa tilaus sisässä, mutta peruin aiemmin tänään kun Jimms ehti sitten toimittaa jo.

Tilasin muistit ja thermalrightin machon saksasta, kun jimmsin saatavuus oli? Taitaa jäädä ensi viikolle koneen kasaus, noh eipä kai tässä enää kiire ole. Luulisi machon jäähdyttävän, kun i7 920 jäähtyy jollain pikku noctualla ja 12cm tuulettimella. Macho on varmaan 2x isompi& painavampi ja tuuletin on 14mm, eikä 8700k:n pitäisi viedä edes yhtä paljoa virtaa.
 

Kux

Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
43
onko kuinka hyvä tämä oma delitetty 8700k pääsin 5.4ghz säätämällä pelkkää vcorea 1.42 asti lämmöt noin 73c cinebenchiä rullailessa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
onko kuinka hyvä tämä oma delitetty 8700k pääsin 5.4ghz säätämällä pelkkää vcorea 1.42 asti lämmöt noin 73c cinebenchiä rullailessa
Jos pääsee 5.4 cinebenchissä kunnollisilla volteilla on kuin lottovoitto.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
378
Voiskohan tää 8700k olla yhtä pitkäikäinen vaihtoehto kuin 2600k aikanaan? Jimmssin bundle näyttää kiinnostavalta, muistat vaan pitäs vissiin vaihtaa toisiin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Riittää helposti.
Ja jos ei riitä, aina voi päivittää Le Grand Machoon... hakkaa/pääsee tasoihin Noctuan NH-D15:n ja useimpien AIO vesijäähyjen kanssa.

Voiskohan tää 8700k olla yhtä pitkäikäinen vaihtoehto kuin 2600k aikanaan? Jimmssin bundle näyttää kiinnostavalta, muistat vaan pitäs vissiin vaihtaa toisiin.
Vähän riippuu siitä, millaiset kellot intelin ens vuoden 8C prossulla saa. Mutta kyllä 5GHz hexacoren pitäisi riittää aika pitkälle :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
@PAMPPU

AMD-miehet vaikenee siitä totuudesta, että Intelillä muistit kulkee kovempaa ja vakaammin. Ei noita tarvitse välttämättä vaihtaa, kyllä ne voi toimia speksien mukaisesti , vaikka eivät ole B-dietä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 968
Viestejä
4 215 762
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom