Minullakin 4000mhz ja siitä ylöspäin Aidan write romahtaa, mutta read jatkaa skaalautumista normaalisti. Emo varmaan vetää jonkun secondary timingin överiksi autolla. Onko joku ratkaissut tämän Taichilla?
Juuh. Mulla oli ihan sama, samoin jollain muulla. Mullahan on näillä asetuksilla sellanenkin jippo että tCL 18 arvolla tCWL on 17. Senhän pitäis oppaiden mukaan olla sama, mutta jos laittaa samaksi niin ei boottaa
Mutta toi write kuoppa. Itellä se ilmesty auto-asetuksilla 4100Mhz jälkeen kaikilla taajuuksilla. Jotenkin treinaa huonosti noi secondaryt ja kolmannet asetukset lukujen osalta. Ropaa secondaryistä ja kolmansista "write" arvoja esim. tCKE ylöspäin joku 8-11, sitten tWRWR_sg nosto, vaikka 7. Mulla menee näillä ihan OK:
Aha, joo katos tattista. Yritin kyllä USBilla, mutta pitääkin ladata biosfilet uusiksi yms. Oli mulla kyl vähän sellanen aistimus et 0% kohilla ois vielä mahollisesti turvallista käynnistää uusiks mut en kehannu. Kyllä tää touhu välillä tarjoo sellaset pulssilukemat et tunteepaha olevan elossa
Tuplabiossin hyviä puolia on että ei tartte paljon jännitellä vaikka käyttäis sitä emolevyn "päivitä internetistä" vaihtoehtoa, mutta silti 99% ajasta varmin ja ennenkaikkea NOPEIN tapa on ladata filé tikulle ja sit biossista päivittää. Kannattaa myös muistaa palauttaa alkuperäiset asetukset ennen biospäivitystä.