Omat ekat virheet alemmilla kelloilla sain vasta päälle 4000 ajon jälkeen.Memtestiä 2000% takana eikä yhtään erroria. Linxiä voisi vielä hurautella. Pitääkö tässä 4200mhz laittaa seuraavaks hakuun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Omat ekat virheet alemmilla kelloilla sain vasta päälle 4000 ajon jälkeen.Memtestiä 2000% takana eikä yhtään erroria. Linxiä voisi vielä hurautella. Pitääkö tässä 4200mhz laittaa seuraavaks hakuun.
Trial versio: Gyazo - dcf30c5ead3f760b42c60ab35c04cf0d.png
E: Kattelin vähän googlella yms muiden tuloksia Aidalla 3600Mhz muisteista ja ainakin read vaikuttaisi olevan suhteellisen linjassa muihin? En kyllä tiedä selittyykö tuo ero pelkällä AVX Offsetilläkään, se kun on mulla asetettuna neljään (eli AVX käskyillä ajetaan vain 4.4GHz sen 4.8GHz sijasta). Toisaalta onhan täälläkin moneen kertaan sumplittu ongelmaa joka aiheutuu tuosta AVX Offsetistä joka aiheuttaa kellojen tippumisen AVX Offsetin mukaisesti, vaikkei AVX loadia olisikaan. En tosin mene sanomaan että tuo alle 300 score sillä selittyisi. Joku siellä varmaan on vähän viturallaan (Cache ratio?), Cinebench kuitenkin näillä asetuksilla antaa karvan alle 1600 (1596). Muistejahan tuo cinebench ei tosin testaa tietääkseni. Pitänee ostaa mustanaamion memtest ja ajella sitä tsekkailla kusiko XMP-profiili mun muroihin kellotuksen suhteen
Mut helvetin kova juttu jos kehtaat sen verran rassata et pyöräyttelet samoilla asetuksilla läpi
Omat ekat virheet alemmilla kelloilla sain vasta päälle 4000 ajon jälkeen.
Tuokin ilmeni kun jätin rullaamaan kun olin liikenteessä.Joku järki kannattaa pitää noiden tuhansien ja tuhansien prosenttien testien kanssa. Näähän ei ole ECC muisteja millä leikitään, joten se on ihan todennäköistä että jos ajat riittävän kauan vaikka vakiokellotaajuudella niin saat virheen, jonkun flipanneen bitin. Yhdestä virheestä jollain vaikka 10000% coveragella en vielä repis pelihousuja, ajaisin pari uutta parin tonnin testiä ja jos ei virheitä niin riittäis mulle.
Itse pidän riittävänä että menee mustanaamiotesterissä 2000% virheettä, sitten prime-blendiä päälle joku 2-3h setti ja sen jälkeen alan vaan pelaamaan ja ropaamaan. Jos ei kaatuile niin toimii. Blendin oon joskus jättäny päälle päiväksi jauhamaan, aamusella jos lähtee töihin/salille/muualle niin blendi vaan rullaamaan ja sit myöhemmin näkee miten on pysyny pystyssä.
Jos haluaa virheetöntä muistia niin XMP-kiihotetut ylikellotushommelit ei oo se paikka mistä niitä pitää ettiä, vaan ne löytyy sit sieltä muistikaupan ECC osastolta
Siis itsehän ajelin n. 19000% omiani, kun jätin yöksi päälle . Tämä ei ole tarpeellista, mutta oman mielen hyvinvoinnin kannalta voi sanoa, että on ajeltu mustiksen testiä.Joku järki kannattaa pitää noiden tuhansien ja tuhansien prosenttien testien kanssa. Näähän ei ole ECC muisteja millä leikitään, joten se on ihan todennäköistä että jos ajat riittävän kauan vaikka vakiokellotaajuudella niin saat virheen, jonkun flipanneen bitin. Yhdestä virheestä jollain vaikka 10000% coveragella en vielä repis pelihousuja, ajaisin pari uutta parin tonnin testiä ja jos ei virheitä niin riittäis mulle.
Itse pidän riittävänä että menee mustanaamiotesterissä 2000% virheettä, sitten prime-blendiä päälle joku 2-3h setti ja sen jälkeen alan vaan pelaamaan ja ropaamaan. Jos ei kaatuile niin toimii. Blendin oon joskus jättäny päälle päiväksi jauhamaan, aamusella jos lähtee töihin/salille/muualle niin blendi vaan rullaamaan ja sit myöhemmin näkee miten on pysyny pystyssä.
Jos haluaa virheetöntä muistia niin XMP-kiihotetut ylikellotushommelit ei oo se paikka mistä niitä pitää ettiä, vaan ne löytyy sit sieltä muistikaupan ECC osastolta
Miten saat noin nopee 19000%? Mulla yön aikana kerkesi reiluun 2000% kivuta tuo Jos ei 7,5h memtestiä kaada sitä niin ei se kyllä käytössäkään kippaa.Siis itsehän ajelin n. 19000% omiani, kun jätin yöksi päälle . Tämä ei ole tarpeellista, mutta oman mielen hyvinvoinnin kannalta voi sanoa, että on ajeltu mustiksen testiä.
Miten saat noin nopee 19000%? Mulla yön aikana kerkesi reiluun 2000% kivuta tuo Jos ei 7,5h memtestiä kaada sitä niin ei se kyllä käytössäkään kippaa.
HCI:n testistä itse puhuin. Siinäpä se syy varmaan onkin.Wut... 2000% menee joku tunti ja vartti?
Mustanaamio-testeristä puhe?
Miten saat noin nopee 19000%? Mulla yön aikana kerkesi reiluun 2000% kivuta tuo Jos ei 7,5h memtestiä kaada sitä niin ei se kyllä käytössäkään kippaa.
Mulla mustiksen testeri tekee 2000% yleensä n. 55 min,Wut... 2000% menee joku tunti ja vartti?
Mustanaamio-testeristä puhe?
HCI:n testistä itse puhuin. Siinäpä se syy varmaan onkin.
Jep, tarkoituksena on ostaa tässä. Eilen en jaksanut rueta enää muuta säätämään niin iskin tuon HCI memtestin pyörimään kun tuli se ostettua joskus aikanaan.Joo siinäpä se. HCI:n memtesti on todella hidas, kannattaa pistää mustikselle eurot ja poistuu voittajana Jelppaa ajankäyttöä muistienkanssa ropeltaessa todella paljon, kun 'vakausbenchi' ei enää vie tolkuttomasti aikaa!
Gyazo - c7ce1ef02786769288833ab8e502b0b6.png
Tossa tulokset noilla kelloilla. 48x core ,-4 AVX Offset, 44x Cache, 3600-16-16-16-2T muistit.
Näyttää kyllä aika erilaisilta tulokset. Ehkä joku muu voisi vielä ajella samoilla asetuksilla vertailuksi. Muisteista lähtisin ensin tuota selvittämään. ne XMP asetukset saattaa jättää paljon kiristyksen varaa.
Gyazo - 7369742cc3913f1886431173a9aaf852.pngVoi ja paljon muistakin. Tolla saat pastettua koko paletin.
En tiedä kyllä, miten ja miksi tuo välillä rouskuttaa nopeammin ja välillä hitaammin. Tuskin merkityksellistä edes. Pitää ostaa tuo mustanaamion softa ja testata sillä.Kuis sulla on ihan eri ajat kuin mulla. 1000% hci memtestiä rouskutti 5,5 tai 6,5 tuntia. Ehkä eri versio ohjelmasta, ite latasin mielestäni viimesen...en nyt vaan pääse tarkistamaan.
En tiedä kyllä, miten ja miksi tuo välillä rouskuttaa nopeammin ja välillä hitaammin. Tuskin merkityksellistä edes. Pitää ostaa tuo mustanaamion softa ja testata sillä.
Mulla oli koko 16gt kerralla käytössä. Windowsilla ei voinut siis toisinsanoen mitään muuta suorittaa samaan aikaanJees, saattaa riippua siitäkin kuin paljon on vapaata muistia. itellä oli 14,5gb/16 varattu testiin ja surffailin vielä samaan aikaan chromella, niin se taisi siitä hidastua.
En usko että sillä on juurikaan väliä millä testaa. Eiköhän ne päteviä ole molemmat.
Kontakti on todennäköisesti huono. Pitäis niiden pysyä +/- 5 asteessaMistä johtuu kun yksi core käy selvästi kuumempana kuin kaikki muut? n. 10 astetta eroa.
Onko korkkauksen jäljeltä nestemetallit epätasaisesti vai onko tuo ihan normaalia vaihtelua?
Mistä johtuu kun yksi core käy selvästi kuumempana kuin kaikki muut? n. 10 astetta eroa.
Onko korkkauksen jäljeltä nestemetallit epätasaisesti vai onko tuo ihan normaalia vaihtelua?
Kuten Hopo tuossa mainitsi, kokeile laittaa nestemetallit uusiksi, tällä kertaa ytimeen ia IHS:ään (suunnilleen siihen kohtaan mihin ydin osuu) erikseen.Kontakti on todennäköisesti huono. Pitäis niiden pysyä +/- 5 asteessa
Mistä johtuu kun yksi core käy selvästi kuumempana kuin kaikki muut? n. 10 astetta eroa.
Allekirjoittaneella. Ongelma poistui kun levitin nestemetallit ytimeen ja IHS:ään.Mitä screenshotteja oon nähnyt niin tuo #2 Core käy kaikilla kuumempana kuin muut coret, mutta ero on yleensä 1-2 astetta seuraavaksi kuumimpaan.
Eikös jollain ollu sama ongelma ja uudet metallit huolellisesti levitettynä oli fixannut sen?
Jos formuloista niin tykätään, niin mikä asrockia estää tekemästä z370 formulaa? Ei tarvitsisi painia edes intellin kanssa.Z170 motherboard modded to support Intel Core i3-8350K | VideoCardz.com
Hehe. Mitäs sanoin @Hessu @Sampsa @Kaotik . Asrockin johto ei vaan tunnu haluavan julkaista modia z170m oc formulalle, muutoin olisin napannut 8700k:n jo.
Odotellaan pieni hetki niin tämäkin vedetään Intelin toimesta alas kun on pakko saada uusia emoja/piirisarjoja myytyä.
Jos formuloista niin tykätään, niin mikä asrockia estää tekemästä z370 formulaa? Ei tarvitsisi painia edes intellin kanssa.
Ja koska edelleenkään muutostarve z170->z370 ei ole valtava (minkä modikin vain todistaa), niin eikö tämä ole asrockilta vain ihan puhdasta tyhmyyttä?Säästö, tämä julkaisutahti tarkoittaa sitä että myynneillä ei saada katettua suunnittelun kuluja jos uusi versio pitää olla pihalla 7kk välein. Jos olisi haswell eli sama prossu gen olisi kategoriansa nopein yli 2 vuotta niin ei ongelmaa. Tämän takia ei tullut Z270 OC Formulaakaan kun Z170-versiot nähtiin riittäviksi.
Ja koska edelleenkään muutostarve z170->z370 ei ole valtava (minkä modikin vain todistaa), niin eikö tämä ole asrockilta vain ihan puhdasta tyhmyyttä?
Tämä olisi kyllä enemmän emoketju-asiaa.
Ja koska edelleenkään muutostarve z170->z370 ei ole valtava (minkä modikin vain todistaa), niin eikö tämä ole asrockilta vain ihan puhdasta tyhmyyttä?
Tämä olisi kyllä enemmän emoketju-asiaa.
Itsellänikin on tuo #2 core kuumempi kuin muut. Nestemetallit vaihdettu pariin kertaan ja sivelty ihs:n sisäpinnalle ja itse coren päälle. Voi olla tarvis vielä pari kertaa uusia ne vaikka omasta mielestä mennyt tasaisesti jokapuolelle.Mistä johtuu kun yksi core käy selvästi kuumempana kuin kaikki muut? n. 10 astetta eroa.
Nuo ovat ilmeisesti B-Die kammat? Jos ovat niin testaileppa näitä arvoja:
Kyl, G.Skillin Ripjaws V:t. Laittelen testiin kohtapuoliin ja katotaan sitten.Nuo ovat ilmeisesti B-Die kammat? Jos ovat niin testaileppa näitä arvoja:
tRFC 631 -> 330
tREFI 11430 -> 55000 tai suoraan 65000
tCKE 8 -> 6
tRDRD_sg 7 -> 6
tRDRD_dg 4
tRDRD_dr 6 -> 5
tRDRD_dd 7 -> 6
tWRRD_dr 8 -> 5
tWRRD_dd 8 -> 5
tWRWR_dr 15 -> 8
tWRWR_dd 15 -> 8
Allekirjoittaneella. Ongelma poistui kun levitin nestemetallit ytimeen ja IHS:ään.
Onkos kukaan kellotellut Hynixin halpis muisteja?
Itellä: Corsair Vengeance DDR4 16 GB keskusmuisti - Muisti
Olen ihan turisti muistien kellottamisessa, mutta uuden Taichin omistajana piruuttani kokeilin pikaisesti. Nyt vakaa 1,4V 3600Mhz 17 18 18 36. 16 17 17 36 pukkas hulluna virhettä (mustanaamio). Aida64 read 51000 Mbit/s ja latenssi 47ns. Siis nämä ihan pikaisesti, pitäis varmaan alkaa hinkkaa ajan kanssa. Onko siis kellään kokemuksia muistakin kun b-die ökykammoista?
ongelma hävisi täälläkin. Ennen oli laitettu pelkästään coren päälle. nyt putsaus ja molemmille pinnoille niin näyttää paljon paremmalta!
Sulla samaa ongelmaa kun mulla siis, erona se että mulla on 3600MHz CL16. Kelaa vähän ylöspäin ja lataa toi AsRock Timing Configurator ja postaa kuva niin eiköhän joku osaa siitä sanoa jo jotain.Itselläni kanssa samankaltaiset asetukset kuin yllä, mutta muistit ovat 3200mhz cl14 XMP-profiililla. Siltikin LinX Gflopsit huomattavasti alhaisemmat, vaikka muissa benchmarkeissa tulokset ovat sellaisia kuin pitääkin. Mistähän mahtaa johtua?
Gyazo - b59b6c0bb0123129cd8a9dcd2a3ce4f6.png
5.0 GHz -2 avx offset, 1.23V manual vcore LLC6.
Prime 26.6 ja 2000% mustiksen memtest vakaa.
Testaappa seuraavaksi viilata alemmas näitä:Sulla samaa ongelmaa kun mulla siis, erona se että mulla on 3600MHz CL16. Kelaa vähän ylöspäin ja lataa toi AsRock Timing Configurator ja postaa kuva niin eiköhän joku osaa siitä sanoa jo jotain.
E: Joo-oo, vaikken muisteista kauheasti mitään tajuakkaan, alkaa olemaan pieni epäilys mikä tässä nyt kusee ja se on nimenomaan noissa XMP profiileissa. Joku asiantuntevampi voi vertailla näitä kahta kuvaa:
Gyazo - 7369742cc3913f1886431173a9aaf852.png
Gyazo - 59790be91d494fec21c2eba45d33ad85.png
Ylempi Taichi on mun ja alempi sit sylvixxin. Molemmilla suht korkee toi tRFC ja matala tREFI, ainakin jos vertaa muitten postaamiin ajoituksiin. Toki tää on vaan mutuilua, eikä perustu mihinkään tietotaitoon tai faktaan, mutta joku enempi muistien kanssa räpeltänyt vois tulla vähän heittämään kommenttia? En noita asiantuntijan ohjeistamia arvoja kerinnyt vielä biosista lyömään tulille
Eikä ole vissiinkään ensimmäinen kerta kun menee jollakkin XMP profiili vähän pieleen, jos tätä yhen G.Skillin Trident kapulan datasheettiä kattoo (tässä on 2x XMP profiilia), niin voi huomata että tossa miedommassa profiilissa näyttäs olevan joku summa silleen vähän pielessä
http://www.overclockers.com/forums/attachment.php?attachmentid=174803&d=1455183024
E: Ei kauheasti auttanut @Asiantuntija nuo asetukset, 10GFlops lisää
Piirien valikointi noudattelee esim tätä wikipedian ajoitustaulukkoa.Pikanen kysymys, kattelen tässä muisteja Heron kaveriks, G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4, 291€ | Hinta.fi vai G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4, 306€ | Hinta.fi.
Vai onko parempi vaihtoehto ottaa pienemillä kelloilla/latensseilla esim. 3600mhz cl16.
Sulla samaa ongelmaa kun mulla siis, erona se että mulla on 3600MHz CL16. Kelaa vähän ylöspäin ja lataa toi AsRock Timing Configurator ja postaa kuva niin eiköhän joku osaa siitä sanoa jo jotain.
E: Joo-oo, vaikken muisteista kauheasti mitään tajuakkaan, alkaa olemaan pieni epäilys mikä tässä nyt kusee ja se on nimenomaan noissa XMP profiileissa. Joku asiantuntevampi voi vertailla näitä kahta kuvaa:
Gyazo - 7369742cc3913f1886431173a9aaf852.png
Gyazo - 59790be91d494fec21c2eba45d33ad85.png
Ylempi Taichi on mun ja alempi sit sylvixxin. Molemmilla suht korkee toi tRFC ja matala tREFI, ainakin jos vertaa muitten postaamiin ajoituksiin. Toki tää on vaan mutuilua, eikä perustu mihinkään tietotaitoon tai faktaan, mutta joku enempi muistien kanssa räpeltänyt vois tulla vähän heittämään kommenttia? En noita asiantuntijan ohjeistamia arvoja kerinnyt vielä biosista lyömään tulille
Eikä ole vissiinkään ensimmäinen kerta kun menee jollakkin XMP profiili vähän pieleen, jos tätä yhen G.Skillin Trident kapulan datasheettiä kattoo (tässä on 2x XMP profiilia), niin voi huomata että tossa miedommassa profiilissa näyttäs olevan joku summa silleen vähän pielessä
http://www.overclockers.com/forums/attachment.php?attachmentid=174803&d=1455183024
E: Ei kauheasti auttanut @Asiantuntija nuo asetukset, 10GFlops lisää
Näitä ei voi olla suosittelematta. 4200C16 (1,45V), potkii ihan kivasti.Vielä parempaa olisi 3600 cl15 tridenttinä
Linkaamaasi hintaan saisi proshopista noita:
G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB | Edullinen