Indiana Jones and the Great Circle (2024)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demu
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tuolta tilaa, niin vasta pääsiäisen jälkeen sen saa. Ite katson vielä mihin hintaan Gigantista lähtee julkkarissa.

Gigantissa 79,99€

Allekirjoittanut hyväksyttiin ESA Summer 2025 (ns. Euroopan Awesome Games Done Quick) tapahtumaan tämän pelin tiimoilta. Menen sinne vetämään any% speedrunin näytösluontoisesti. Aikataulut julki myöhemmin tässä kuussa, ensivalinnat julkistettiin niin olin niiden joukossa. Itse tapahtuma on Juhannuksen jälkeen, kesä-heinäkuun taitteessa.

Allekirjoittanut hyväksyttiin ESA Summer 2025 (ns. Euroopan Awesome Games Done Quick) tapahtumaan tämän pelin tiimoilta. Menen sinne vetämään any% speedrunin näytösluontoisesti. Aikataulut julki myöhemmin tässä kuussa, ensivalinnat julkistettiin niin olin niiden joukossa. Itse tapahtuma on Juhannuksen jälkeen, kesä-heinäkuun taitteessa.

Ootko tehny paljonkin speedrunnausta noin niin kun yleisesti?

Ootko tehny paljonkin speedrunnausta noin niin kun yleisesti?
Kyllä sitä tulee tehtyä, toki jos speedrun.com profiilia katsoo niin näyttää aika pliisulta mutta nykyään harvemmin jaksan pistää vedettyjä runeja edes listoille. Mutta sellaisen "speedrunner" ajatustavan omaan kaikkeen pelaamiseen, kyttään että miten pystyn pelin rikkomaan ja kaikki erikoisia manooverejä tulee kokeiltua. Ja sitten se reitin suunnittelu, optimointi, optimointi ja optimointi. Itse olen sen verran perfektionisti että monesti tulee nuohottua jotkut jutut pienintä yksityiskohtaa myöten. Toki tämän pelin kanssa vielä opittavaa, virallisesti neljännellä sijalla ja todellisuudessa kolmanteen sijaan oikeuttava aika hallussa. Tavoite on WR rikkoa ennen ESA reissua. Neljäs vuosi nyt putkeen tapahtumaan osallistumista mulla, joka vuosi vähintään yhden runin vetänyt siellä.

Katoin vähän videota youtubesta..grafiikat ja animaatiot todella realistisen näkösiä!

Mitkäs on parhaat asetukset tähän peliin 5080:lla ja 4K resolla? Asetuksia on ihan tolkuttomasti, mutta kaikkia ei voi vetään kaakkoon.

Mitkäs on parhaat asetukset tähän peliin 5080:lla ja 4K resolla? Asetuksia on ihan tolkuttomasti, mutta kaikkia ei voi vetään kaakkoon.
Makuja on monia miten haluaa säätää. Suurin vaikutus on ottaako path tracing asetuksia käyttöön.

Viime vuonna pelasin 4080 kanssa 4k DLAA+2xFG kaikki täysillä paitsi path tracing pois päältä, niin pääsin yli 100 fps ja hyvältä näytti/tuntui. Luulen että 5080 kanssa path tracing voi olla vaikeaa ja muisti saattaa loppua kesken, ainakin jos haluu frame geniä käyttää. Ellei päivitykset oo muuttaneet miten peli nykyään toimii.

Tähän ei vissiin tullut sitä DLC:tä vaikka sellaisesta oli puhetta? Alkaa olla kohta yli puoli vuotta kulunut ja peli auttamatta hävinnyt pikkuhiljaa muistista..

Makuja on monia miten haluaa säätää. Suurin vaikutus on ottaako path tracing asetuksia käyttöön.

Viime vuonna pelasin 4080 kanssa 4k DLAA+2xFG kaikki täysillä paitsi path tracing pois päältä, niin pääsin yli 100 fps ja hyvältä näytti/tuntui. Luulen että 5080 kanssa path tracing voi olla vaikeaa ja muisti saattaa loppua kesken, ainakin jos haluu frame geniä käyttää. Ellei päivitykset oo muuttaneet miten peli nykyään toimii.
Yritin testailla nuita asetuksia. Path tracingin voi näemmä laittaa päälle, jos DLSS käytössä, se varmaan renderöi pienemmällä resolla, ehkä se auttaa siihen että muisti riittää. Siltikin, jos ihan kaikki muu on tapissa, loppuu muisti. Pudottamalla texture pool sizea ja varjoja muisti näytti riittävän, tosin en tiedä tuleeko myöhemmin alueita, joissa muisti loppuu kesken.

Jotain ongelmia noiden asetusten kanssa on, niitä kun aikansa ruuvailee niin ruutuun alkaa tulla hassuja grafiikkabugeja, ja sitten kun lopulta ruuvailin takaisin aiemmin toimineet asetukset, ne eivät enää toimineetkaan.

Testailujen perusteella pitää joko valita 4k DLAA ilman ray tracea, tai sitten DLSS Auto, jolloin ilmeisesti renderöidään vain fullHD resolla (?), ja sen kanssa voi laittaa kaikki ray tracet päälle. Tällä hetkellä pelailen jälkimmäisellä.
Peli kyllä maistuu, mutta pirkule sentään tuli bugi vastaan: olen löytänyt 4 pulloa lääkettä, ja en voi enää kerätä niitä: Item limit reached :dead:

Eli en voi hankkia lainkaan health/stamina upgradeja tämän bugin takia, ja ne todella olisi tarpeen. Että ärsyttää että näinkin kauan julkaisusta voi olla näin ärsyttävä bugi.

Äh, jälleen kerran taisi tyhmyys olla näppäimistön ja penkin välissä: olin ilmeisesti erehtynyt luulemaan bandage-laatikoita medicine-laatikoiksi. Eli ei mitään nähtävää, jatkakaa.

Viimeksi muokattu:
Testailujen perusteella pitää joko valita 4k DLAA ilman ray tracea, tai sitten DLSS Auto, jolloin ilmeisesti renderöidään vain fullHD resolla (?), ja sen kanssa voi laittaa kaikki ray tracet päälle. Tällä hetkellä pelailen jälkimmäisellä.
No se riippuu mikä on asetettu target FPS pelin valikossa. Autolla DLSS laskee rendreöintiresoa/portaita sen mukaan, että saavutetaan se asetettu FPS target. Voi mennä jopa alle FHD:n reneröintireso 4k output olla, jos se DLSS auto joutuu heittämään ultra performance moden päälle.

No se riippuu mikä on asetettu target FPS pelin valikossa. Autolla DLSS laskee rendreöintiresoa/portaita sen mukaan, että saavutetaan se asetettu FPS target. Voi mennä jopa alle FHD:n reneröintireso 4k output olla, jos se DLSS auto joutuu heittämään ultra performance moden päälle.
Pitääpäs tarkistaa, muistelin, että tuo target FPS-optiota ei ollut valittavissa niillä asetuksilla, jotka olin laittanut.

Edit: jep, tuo asetus ei ole käytettävissä, jokin blokkaa sen

Viimeksi muokattu:
Pitääpäs tarkistaa, muistelin, että tuo target FPS-optiota ei ollut valittavissa niillä asetuksilla, jotka olin laittanut.

Edit: jep, tuo asetus ei ole käytettävissä, jokin blokkaa sen

Se voi olla myös, että se targetti on 60FPS, mihin tuo DLSS auto pyrkii. Seuraa FPS lukemaa, kun se on päällä, niin siitä se targetti selviää.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 300
Jäsenet
77 314
Uusin jäsen
Lukrula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom