Onkos kenelläkään tietoa soveltuuko tämä
Nopeasti tunkeutuva ja tehokas puhdistusaine ilmastointilaitteiden kennojen puhdistukseen.
www.puuilo.fi
Ilmalämpöpumppujen kennoille?
Itsellä viime vuoden syyskuussa asennettu Mitsubishi LN25 ja äsken kävi asentaja paikalla kun valitin ettei toi viilennä juuri lainkaan, ihan sama onko pyyntö 16 vai 23, se ei saa kämpässä lämpötilaa alle 25 asteen.
Hänen mielestä laitteessa ei ollut mitään vikaa koska kun katsoi infrapunamittarilla niin suuaukon lämpötila näytti 15, tämä 18 pyynnillä....
Se vaan että kun fan on maksimi asennossa niin toi ei puhalla tuolta kylmää ilmaa käytännössä mihinkään muualle kuin 30 sentin päähän, ilmavirtaa ei vaan tule, mielestäni myös 18 pyynnöllä kun kämpän lämpö on 25 astetta niin sieltä pitäisi huomattavasti kylmempää ilmaa tulla....
Asentaja oli sitä mieltä että siellä on muka pölyä niin paljon että siksi ei toimi kunnolla, itse en tähän kyllä usko koska pumppu on ollu vasta 10kk käytössä, joka viikko imuroitu filtterit sekä ennen kuin vaihdoin lämmittämisestä viilentämiseen putsasin paineilmalla kennoa.
Vanha 3 kertaa halvempi pumppu oli 10 vuoden iässä ja oikeasti likaisena helvetisti tehokkaampi...
Hän nyt oli kuitenkin sitä mieltä ettei lähde tekemään mitään reklamaatiota valmistajalle koska hänen näkemys on että johtuu liasta ja sanoi että pitäisi PUHDISTUTTAA laite jotta näkisi onko siitä kiinni, oli vielä sitä mieltä että siihen pitäisi käyttää erikseen putsaksia tekevää firmaa koska ei muka itse saisi tollasta niin hyvin putsattua.
Kuulostaa mun mielestä helvetin oudolta et noin kallis pumppu olisi noin paska laite että vaatis 6kk välein ammattilaisilla teetetyn pesun tai ei kykene puhaltamaan ilmaa liki lainkaan...