Ihan hyvä se on kuitenkin. Tuulettimien ääni voi tulla laakerista - tai sitten esim. sleeve bearing Hyper 212 on alussa hiljaisempi tietyillä kierroksilla ja sitten parin vuoden päästä äänekäs kuin imuri ja/tai tuulettimen kierrokset voi nousta niin korkealle, että ääntä tulee enemmän kuin kilpailijalla (esim. mainittu Hyper 212). Tämä on oikeastaan "ihan sama", kun voit ostaa siihen tämmöisen, jos ääni ei miellytä:
Paineoptimoitu 120mm tuuletin, jossa PWM! Tekniset tiedot : Nopeus : 200 - 1800 RPM (PWM-ohjattu) 0dB -tuuletintila : Kyllä, alle 5% PWMIlmanvirtaus
www.jimms.fi
En kyllä nyt lähtisi vaihtelemaan ja se on speksien mukaan ihan kiva, niin ehkä minä olen liian hanakasti verrannut sitä muihin. Mielestäni mainittu Hyper 212 on huono jäähy , ja tässä on korjattu sen huonot puolet, eli Ben Nevis Advancedissa on:
- Hydraulic Bearing (hiljaisempi ajan kanssa)
- Parempi kiinnitys (tai no.. vähän parempi)
- Tuulettimen maksimit on 1600 RPM, jolloin se ei ole kovin äänekäs
Oikeasti vaan, se ei ole merkittävästi parempi kuin Fera 3 ja itse kysyin itseltäni: "onko se niin hyvä, että ostan varastoon varalle?". En ostanut. 5€ säästö (vrt. Fera3) ja en minä sitä nyt tarvitse, mutta tuleviin projekteihin.. Tietenkin jos on kone AMD:n stock-jäähyllä, niin en miettisi yhtään ja painaisin "Osta"-nappulaa.