Hyvin menee Muropaketin/Murobbs puolella (keskustelua uutisista, artikkelista ja foorumista)

Mistä ne valtaa pitävät osaavat yhdistää nimimerkin "Rastgele bir yazar" johonkin tiettyyn turkkilaiseen nuoreen? Ja siinä vaiheessa kun yhteiskunta menee sille tasolle, että tuollaisella on merkitystä, ei jollain GPRSTRSFVGS-direktiivillä ole tippaakaan merkitystä. Itse asiassa on aika mielenkiintoista, että reaktiosi mahdollisen hirmuvallan nousuun on hiljeneminen ja piiloutuminen eikä hirmuvallan vastustaminen, johon kuuluu mm. omien mielipiteidensä takana seisominen.
Jos nimimerkki ei olekaan "Rastgele bir yazar" vaan jotain tyyliin Sampsa Kurri tai PatrikSelin.

Mistä ne valtaa pitävät osaavat yhdistää nimimerkin "Rastgele bir yazar" johonkin tiettyyn turkkilaiseen nuoreen? Ja siinä vaiheessa kun yhteiskunta menee sille tasolle, että tuollaisella on merkitystä, ei jollain GPRSTRSFVGS-direktiivillä ole tippaakaan merkitystä. Itse asiassa on aika mielenkiintoista, että reaktiosi mahdollisen hirmuvallan nousuun on hiljeneminen ja piiloutuminen eikä hirmuvallan vastustaminen, johon kuuluu mm. omien mielipiteidensä takana seisominen.
Siitä samasta jolla jo nykyään poliisi, valtio yms vartio internettiä. Valtaosa ihmisistä ei ole valmiita menemään vankilaan tai kuolemaan mielipiteidensä takia.

Onhan muitakin esimerkkejä maailmalla joissa vuosia vanhoja kirjoitteluja on käytetty kiristyksen välineenä.

Ja siis sinun viestejähän ei ole poistettu. Näkyy sivuilla ihan normaalisti, mutta "Vierailija"n kirjoittamana.

Litium-akut (Li-ion, LiPo, LiFePo) ja laturit | MuroBBS

AP:ssa löytyy esim kuvia, jotka mahdollisesti viittaavat suoraan jonkun henkilön yksityiseen palveluun. Jos kuvan URL on suoraan käyttäjän omaan sivustoon ja tunnistettavissa niin kuinka vaikea on "tunnistaa" tällä tiedolla alkuperäistä kirjoittajaa?

Ei todellakaan kelpaisi minulle tällainen "anonymisointi". Toki voi laittaa omalle palvelimelle (josta linkitetty kasa kuvia muroon) että:
if(referrer == murobbs) then goatse.jpg

Saisikohan tällä bännit vai joutuisivatko muokkaamaan viestejä? Eikun niin, sinuthan oli jo "poistettu". :D
Joo, linkit tietysti paljastaa. Itse tuossa totesin että olkoon, tuo domain vanhenee parin päivän päästä ja poistuu omistuksestani niin kuvatkin lakkaa sitä myöden näkymästä.

Mutta tosiaan suurena ongelmana näen itse tuon, että lainauksissa vanha nimimerkki näkyy edelleen.

Mutta tosiaan suurena ongelmana näen itse tuon, että lainauksissa vanha nimimerkki näkyy edelleen.
Joo ja sitä kautta ne löytyvät myös Google-haulla ihan siinä missä ne alkuperäisetkin viestit, jotka oli kirjoitettu sillä nimimerkillä.

Joo, linkit tietysti paljastaa. Itse tuossa totesin että olkoon, tuo domain vanhenee parin päivän päästä ja poistuu omistuksestani niin kuvatkin lakkaa sitä myöden näkymästä.

Muropaketti.fi - Whois History - DomainTools

Ei se että domain vanhenee tarkoita etteikö sen tietoja saisi helposti netistä. Vanheneva domain on muutenkin pieni riski, varsinkin jos käyttänyt sitä joskus jossain emailina.

Joo ja sitä kautta ne löytyvät myös Google-haulla ihan siinä missä ne alkuperäisetkin viestit, jotka oli kirjoitettu sillä nimimerkillä.
Googlella on kuitenkin tapana uudistaa indexejään. Jonkin ajan sisällä googlesta ei enää vanhoja linkityksiä löytyisi. Toki joku waybackmachine saattaa hyvällä tuurilla ollut indexoinut, mutta sitten mennään jo webin historiaan. Pääasia kuitenkin se että helpoimmat/yleisimmät reitit vanhaan tietoon katoaisi.

En ole muron viestejä poistelemassa, mutta jos olisin, niin itse asiassa vetäisin herneet nenään vielä enemmän siitä, että poisto näkyy Sampsan twiittaaman esimerkin mukaisesti. Tuohan kertoo, että ko. käyttäjä on jostain syystä halunnut poistaa viestit. Olisivat nyt edes antaneet palvelulle armeliaan niskalaukauksen tällaisen perseilyn sijaan.

Tuo on sinänsä mielenkiintoista, että muron ohjeistuksen mukaan minun pitäisi yksitellen pyytää jokaisen viestin poistamista. Taidan kokeilla ihan yleistä pyyntöä koko alueen viestien poistamiseen. Kuitenkin tuolla on varmaan joku 300 viestiä pelkästään myyntipuolella itsellänikin.
1. Kirjoitat pienen scriptin joka listaa jokaisen postauksen jonka olet tehnyt.
2. Tulostat listan ja postitat listan muron toimitukseen vaatien vain ja ainoastaan kyseisten viestien poistamista.
3. Muron toimittajat iltatoikseen naputtavat jokaisen urlin selaimeen ja kayvat ne poistamassa yksitellen.
4. Profit.

1. Kirjoitat pienen scriptin joka listaa jokaisen postauksen jonka olet tehnyt.
2. Tulostat listan ja postitat listan muron toimitukseen vaatien vain ja ainoastaan kyseisten viestien poistamista.
3. Muron toimittajat iltatoikseen naputtavat jokaisen urlin selaimeen ja kayvat ne poistamassa yksitellen.
4. Profit.
Olispa taitoa tehdä scriptiä. Itse juuri copy pastetin parisen sataa viestiäni muron toimituksen sähköpostiin. Vielä olis 3000 jäljellä :darra:

En ole muron viestejä poistelemassa, mutta jos olisin, niin itse asiassa vetäisin herneet nenään vielä enemmän siitä, että poisto näkyy Sampsan twiittaaman esimerkin mukaisesti. Tuohan kertoo, että ko. käyttäjä on jostain syystä halunnut poistaa viestit. Olisivat nyt edes antaneet palvelulle armeliaan niskalaukauksen tällaisen perseilyn sijaan.
Ehkä noilla on jo jonkunmoinen aikomus ajaa nykyinen palvelu alas ja sen takia eivät viitsi haaskata energiaa viestien poistoon? En ole hetkeen vertaillut murobbs:n ja iotechin statistiikkoja, mutta veikkaisin, että eivät imartele ensin mainittua. Murojuna suistui raiteilta aika nopeasti omistajavaihdoksen jälkeen paljolti mielivaltaisten bännien ja "peppukipeiden" modejen takia. Io-tech-keskustelut olisi aivan hyvin voinut ohjata kohteliaasti omalle alueelleen bännäämättä ketään. Meno oli puolin toisin kuin villissä lännessä. Kun provosoidaan, ei pidä provosoitua! Edes toinen puoli olisi voinut hoitaa homman tyylipuhtaasti, mutta nähtävästi Otavamedian puolella ei ole kuultu markkinoinnin 3/11-säännöstä (tyytyväinen asiakas kertoo "tuotteesta" kolmelle henkilölle, tyytymätön yhdelletoista)? Kunnia meni, mutta maine senkun kasvaa...negatiivisesti. :btooth:

Olispa taitoa tehdä scriptiä. Itse juuri copy pastetin parisen sataa viestiäni muron toimituksen sähköpostiin. Vielä olis 3000 jäljellä :darra:
Lataa tästä löytyvä MS sovellus:
Omien viestien massaeditointi keskustelupalstalla

Tallenna scripti spoilerista:

..nimellä muro.ps1

Vaihta username, password ja logFilePath itselle sopiviksi sekä muuta editPosts falseksi. Näin saat logitettua (lähes) kaiken ilman mitään editointeja. Klikkaa oikealla ja "run with powershell". Logittaa hienosti .csv tiedostoksi. Samasta tiedostosta löytyy siis itse viesti, mutta myös viestin ID.

En siis neuvo editoimaan, koska siten saat bännit ja viestisi palautetaan. Tuolla saa kuitenkin kaikki omat viestit talteen ennen kuin muropaketti laittaa lapun luukulle.

Edit: oma viestihistoria oli yli miljoona merkkiä pitkä.

Viimeksi muokattu:
Lataa tästä löytyvä MS sovellus:

Tallenna scripti spoilerista:

..nimellä muro.ps1

Vaihta username, password ja logFilePath itselle sopiviksi sekä muuta editPosts falseksi. Näin saat logitettua (lähes) kaiken ilman mitään editointeja. Klikkaa oikealla ja "run with powershell". Logittaa hienosti .csv tiedostoksi. Samasta tiedostosta löytyy siis itse viesti, mutta myös viestin ID.

En siis neuvo editoimaan, koska siten saat bännit ja viestisi palautetaan. Tuolla saa kuitenkin kaikki omat viestit talteen ennen kuin muropaketti laittaa lapun luukulle.

Edit: oma viestihistoria oli yli miljoona merkkiä pitkä.

Onnistuuko tämä jos tunnus on jo "anonymisoitu" eli poistettu murosta? Oma tunnukseni on siis poistettu murosta, jolloin se on muuttunut muotoon "Vierailija" ilman linkitystä mihinkään profiiliin. En pysty kirjautumaan millään tunnuksella enää muroon, mutta foorumin omia hakukoneita käyttämällä löydän kyllä nimimerkkini lainattuja viestejä.

Riittääkö että laitan viestin toimitukseen "hakekaa foorumilta nimimerkkiä nönnönnöö ja poistakaa nimimerkki kaikista niistä viesteistä, joissa on lainattu minun viestiäni.

Varmaan siitä että aika suuren määrän ihmisiä mielestä Otavamedia meni ja tuhosi yhden Suomen IT-skenen parhaista sivustoista ja yhteisöistä joka oli ollut pystyssä yli 15 vuotta.
Varmaan aika monen mielestä Otavamedia edesauttoi luomaan yhden Suomen IT-skenen parhaimman sivuston (iO-Tech). Väitän, että Vanhasta Murosta iO-Techiin on nimen muutoksen lisäksi tullut aimo annos laatua toteutukseen lisää.

Varmaan aika monen mielestä Otavamedia edesauttoi luomaan yhden Suomen IT-skenen parhaimman sivuston (iO-Tech). Väitän, että Vanhasta Murosta iO-Techiin on nimen muutoksen lisäksi tullut aimo annos laatua toteutukseen lisää.
Poltat kaverin talon, ja väität auttaneesi kun hän saa uuden rakennetuksi?

Jännää logiikkaa.

Onnistuuko tämä jos tunnus on jo "anonymisoitu" eli poistettu murosta? Oma tunnukseni on siis poistettu murosta, jolloin se on muuttunut muotoon "Vierailija" ilman linkitystä mihinkään profiiliin. En pysty kirjautumaan millään tunnuksella enää muroon, mutta foorumin omia hakukoneita käyttämällä löydän kyllä nimimerkkini lainattuja viestejä.

Riittääkö että laitan viestin toimitukseen "hakekaa foorumilta nimimerkkiä nönnönnöö ja poistakaa nimimerkki kaikista niistä viesteistä, joissa on lainattu minun viestiäni.
Kannattaa ehkä vielä tehdä uusi käyttäjätunnus vanhalla nimimerkillä. Kun tuon tekee, niin kukaan ei voi "varastaa" vanhaa nimimerkkiä.

Jos siis joku huomaa lopetetun käyttäjätunnuksen, niin sen saa kuka vaan otettua periaatteessa uudelleen käyttöön.

Uuden tunnarin tekemällä anonymisoidun tilalle käyttäjäkanta kasvaa ja sillähän taas tienaa. Ehkä.

Jos siis joku huomaa lopetetun käyttäjätunnuksen, niin sen saa kuka vaan otettua periaatteessa uudelleen käyttöön.
Olettaen että eivät "jäädytä" kertaalleen käytettyä tunnusta, joka olisi toki järkevää mm. juuri noita lainauksia ja tällaisia myöhemmin ilmeneviä ristiriitoja ajatellen. Vaan kun ei sitä järkeä ole murossa käytetty muutenkaan, niin tokkopa on tässäkään hirveästi synapsit säteilleet.

Perkele, mulla ei ole enää sitä mailiosoitetta jolla tein aikanaan tunnarit. No, pistänpä kolmannen kerran mailia sillä joka oli kun ichit otin.
Onko sen nyt joku tosiaan varmistanut, että pitäisi olla se sama osoite jolla tunnus on alunperin tehty? Minä en jaksa uskoa että se olisi todellinen vaatimus.

En kaikkia uusimpia viestejä lukenut, mutta tuossa aiemmin oli copypastena että asia olisi näin. Kai tuo menisi nykyiselläkin mailiosoitteella. mbnet-sähköpostia ei ole ollut varmaan 7 vuoteen mulla enää. :D
Niinhän siellä tiedotteessa sanottiin, mutta minä ainakin epäilen että se on vain virheellisesti ilmaistu. Eiköhän siinä tarkoiteta, että tunnuksen poistamista pitää pyytää siitä osoitteesta mikä juuri tällä hetkellä on merkitty tunnuksen tiedoissa.

Itse kerroin sähköpostin jolla tunnus oli tehty ja uuden joka oli myöhemmin lisätty. Nähtävästi poistivat 200 viestiä jotka pyysin.

Itsellä kelpasi osoite, joka oli muron profiilissa.

Alkuperäisellä osoitteella se olisikin ollut vähän hankalaa, se kun oli muistaakseni mallia @jippii.fi joka tili lienee suljettu jo ammoisina aikoina

Hmm, nyt kaikista viesteistä, joissa oli lainattu minun viestejä, on käyttäjätunnukseni myös muutettu muotoon "Vierailija". Silti kun käyttää foorumin omaa hakukonetta ja hakee vapaalla tekstihaulla vanhaa käyttäjätunnustani, kyseiset viestit löytyy.

Eivät vaivautuneet enää vastaamaan viestipoistopyyntööni, vaan tekivät ominpäin ko. operaation. Ei kyllä jaksaisi enää takuta kun nyt teoriassa käyttäjätunnustani ei näy enää ulospäin. Toteutuiko GDPR, en usko.

Edit: eipäs ollutkaan kaikista viesteistä. Lieneekö homma kesken kun niitä viestejä kuitenkin oli muutama.

Viimeksi muokattu:
Mää yllättymässä tietotekniikka-aiheisella foorumilla ettei kaikkea saa netistä poistettua.

Ja kaikista yllättävintä on se, että kilpailevalla foorumilla asian suhteen ei ole mitään ongelmaa.

Ei ole :joy:

Onhan se aika hämmentävää tajuta että forumin ylläpito ei osaa poistaa tietokannasta tietoja.

Osaa vai halua? Onhan esim. tuollainen lainauksien siivoaminen aika työlästä. Kannattaa äänestää lompakollaan sellaisia foorumeita joissa on auliisti porukkaa poistamassa kaikki mahdolliset viestit mitä keksii haluta.

Huoh, nimimerkki poistettu viesteistä ja lainauksista, mutta edelleen kaikki viestit löytyy kun tietää millä nimimerkillä etsiä haulla. Eli jossain se nimimerkki edelleen on tallennettuna, ja vaikka muuten ei joku ulkopuolinen löytäisi jos ei tiedä nimimerkkiä, niin ylläpidossa pystyvät edelleen yhdistämään viestin nimimerkkiin.

Viimeksi muokattu:
Turha itkeä fooruminpitäjien, että on niin työlästä yhyy yhyy. Tässä oli vuosia aikaa valmistautua kuitenkin ja tehdä tarvittavat työkalut ja automaatiot. Jos ei tullut tehtyä ja on hirveä työ tehdä kaikki käsin, niin voi voi.

Ettei menisi nyt puolin ja toisin ihan täysin mutu-huuteluksi niin yritetään pitää keskustelu asiapohjalla ja faktoissa.

25.5. voimaan astuneen tietosuoja-asetuksen GDPR:n tarkoitus on vahvistaa yksilön oikeuksia omiin tietoihinsa ja selkeyttää yrityksen velvollisuuksia. Tähän lukeutuu artikla 17 "oikeus tulla unohdetuksi":

artikla 17 EU yleinen tietosuoja-asetus. Privacy/Privazy according to plan.

Mitä sitten ovat henkilötiedot? Direktiivi ei suoraan määrittele, mikä on henkilötietoa, vaan kuvailee kaiken henkilöä yksilöivän kerätyn tiedon olevan direktiivin alaista. Tähän yleisen käsityksen mukaan voidaan lukea mukaan myös pseudonyymi eli nimimerkki.

Koska tässä kyseisessä tapauksessa osapuolilla on niin erilaiset näkemykset asiasta ja en ole ainakaan itse vastaavaan törmännyt Suomessa, uskoisin että jonkinlainen ennakkotapaus tullaan näkemään jonkin tahon toimesta.

Tuo murobbs:n mielivaltainen sääntö, ettei ole edes oikeutta muokata omia viestejään tyhjäksi on perin kummallinen.

"Keskustelupalstan luettavuutta häiritsevä julkaistujen viestien massamuokkaus, esimerkiksi viestihistorian tyhjentäminen, on kiellettyä. Ylläpito voi tarvittaessa palauttaa massamuokatut viestit säilyttääkseen keskustelupalstan luettavuuden mahdollisimman hyvänä.

Rangaistus: Varoitus, 3 tai 10 päivän käyttökielto tai tunnuksen sulkeminen"

Miten käyttäjän on edes mahdollista tietää, mikä on luettavuutta häiritsevää poistamista - sekin on perin subjektiivista. Mutta juu, omalta osaltani aion tuon kyllä päätyyn asti ajaa, että saan oikeuteni omiin viesteihini takaisin.

Joo en ymmärrä tuota miten viestit edelleen löytyy haulla jos hakee nimimerkillä, eihän sitä silloin ole poistettu kokonaan tiedoista.

TM:n GDPR-uudistus meni heittämällä – mutta päin hongikkoa - Tekniikanmaailma.fi

Reijo Ruokanen
TM:n GDPR-uudistus meni heittämällä – mutta päin hongikkoa

GDPR-sekoilu oli niin mainiota seurattavaa, että sille sopii nauraa vielä kerran. Naurakaamme samalla Tekniikan Maailmalle ja sitä kustantavalle Otavamedialle. Me ylsimme ihan omalle tasollemme GDPR-säälittävyydessä.

Se on kai useimmille selvää, että GDPR vähensi sähköpostien yhteenlaskettua määrää reilusti. Aika moni vakiomuotoinen meili jää vastedes tulematta, kun yleisö kerrankin havahdutettiin pohtimaan, mitä kaikkea informaatiota kukin tarvitsee.

Medialla oli ihan yhtä paljon aikaa valmistautua uudistukseen kuin kaikilla muillakin. Meni heittämällä. Mainostajien kanssa tosin unohtui löytää yhteinen sävel. Sen seurauksena media ei pysty nyt myymään niin paljon mainostilaa kuin kaupaksi menisi.

Mikäpä siinä. Kaikkihan tietävät, että media ui rahassa.

FACEBOOK JA GOOGLE taatusti valmistautuivat uusiin sääntöihin ajoissa. Valmistautuminen tarkoitti harkittua viis veisaamista valtaosasta ohjeita. Käräjillä tavataan.

Monet lähinnä USA:ssa toimivat verkkosivustot puolestaan totesivat, että eurooppalaisista ei ole niin paljon iloa, että kannattaisi kauheasti vaivaa nähdä. Ne jättivät Euroopan pois kartaltaan.

MITEN KÄVI Tekniikan Maailmalle ja Otavamedialle?

Päätimme GDPR-muutoksen yhteydessä myös päivittää myös asiakashallintajärjestelmämme.

Anteeksi.

Suurimmalla osalla lukijoista, tai ainakin suurella osalla, rekisteröityminen on jo korjattu.

Virheistä kertovat sähköpostit käsitellään tulojärjestyksessä. Eilen niitä oli nipussa yli 2 000 kappaletta.

Heittämällä meni. Pitkälle.
Kerrankin puhuu totta: "Me ylsimme ihan omalle tasollemme GDPR-säälittävyydessä."

Joo en ymmärrä tuota miten viestit edelleen löytyy haulla jos hakee nimimerkillä, eihän sitä silloin ole poistettu kokonaan tiedoista.
Tämähän on itseasiassa vielä hälyttävämpää jos haun kautta toimii noin, mutta tuloksissa ei näy. Se tarkoittaa, että jokin identifioiva parametri löytyy vielä tietokannasta. Joku jota nähtävästi ylläpitäjätkään eivät tiedä, ja silti kehtaavat pokkana väittää että asia olisi kunnossa.

Tämähän on itseasiassa vielä hälyttävämpää jos haun kautta toimii noin, mutta tuloksissa ei näy. Se tarkoittaa, että jokin identifioiva parametri löytyy vielä tietokannasta. Joku jota nähtävästi ylläpitäjätkään eivät tiedä, ja silti kehtaavat pokkana väittää että asia olisi kunnossa.

Melkein jo tyydyin heidän ratkaisuun muuttaa myös lainattujen viestien nimimerkit, mutta eihän tämä nyt näin voi olla. Herääkin kysymys, että mitä muuta tietoa on edelleen tallennettuna tietokannan syövereissä nimimerkin lisäksi.

Tänään tuli mailiin toimitukselta vastaus edelliseen kysymykseen koskien lainauksia että nyt on nimimerkki poistettu myös sitaateista, niin laitoin sitten jatkokysymyksenä vielä tuon että miksi kaikki viestiketjut löytyy edelleen nimimerkillä haettuna.

Tänään tuli mailiin toimitukselta vastaus edelliseen kysymykseen koskien lainauksia että nyt on nimimerkki poistettu myös sitaateista, niin laitoin sitten jatkokysymyksenä vielä tuon että miksi kaikki viestiketjut löytyy edelleen nimimerkillä haettuna.

Nimimerkkisi pitäisi olla nyt Vierailija myös sitaateissa. Jos kuitenkin löydät kohdan jossa näin ei ole, palaathan asiaan. Kiitos.

Mitään tietoja meillä ei enää sinusta MuroBBS:ssä ole tallessa, koska ne on poistettu jo syksyllä 2016.

Tänne tuli myös vastaava bottitason perusvastaus, kummasti se haku vaan löytää vaikka mitä vaikka "mitään tietoja ei ole ollut olemassa puoleentoista vuoteen".

Hakuindeksien päivittyminen kestää todennäköisesti jonkin aikaa. Kokeile muutaman päivän päästä uudestaan.

Ihan uteliaisuudesta, oliko sulla murossa sama nimikerkki? Haulla "Mikkelson" löytyy yksi ketju, joka ei kylläkään liity nimimerkkiin.

Hakuindeksien päivittyminen kestää todennäköisesti jonkin aikaa. Kokeile muutaman päivän päästä uudestaan.

Saattaa toki olla tästäkin kyse, mutta ainakin omalla foorumilla päivittyy myös hakuindeksi heti kun muokkailen quotet kuntoon. En toki tiedä miten murossa quotet muokkaavat, mutta itse säätelin tällä lisäosalla:
Post Content Find / Replace

Otin parit kuvakaappaukset prosessista, jos jotakuta moinen kiinnostaa
Nikin vaihto

Tuuhioinnin minimoimiseksi en suosittele tekemään editointeja tuolla, jos ei tiedä mitä tekee tai ole varmuuskopiot tietokannasta kunnossa. Esimerkin suoritin testiservulla ja vähän sensuroin tietoja, ei ole tarkoitus mainostaa :beye:

Ihan uteliaisuudesta, oliko sulla murossa sama nimikerkki? Haulla "Mikkelson" löytyy yksi ketju, joka ei kylläkään liity nimimerkkiin.
Ei ollut aivan sama nimimerkki murossa, eli täytyy olla täysin oikein kirjoitettu että löytyy ne viestiketjut haulla.

Muron toimitukselta tuli tällanen vastaus noihin hakutuloksiin liittyen:

Tämä johtuu foorumialustamme cacheista. Vaikka hakutuloksia ei suoraan olekaan yhdistettävissä yhteenkään nimimerkkiin, kiitos viestien anonymisoinnin, pyrimme korjaamaan tämänkin epäkohdan mahdollisimman pian.

Saattaa toki olla tästäkin kyse, mutta ainakin omalla foorumilla päivittyy myös hakuindeksi heti kun muokkailen quotet kuntoon. En toki tiedä miten murossa quotet muokkaavat, mutta itse säätelin tällä lisäosalla:
Post Content Find / Replace

Otin parit kuvakaappaukset prosessista, jos jotakuta moinen kiinnostaa
Nikin vaihto

Tuuhioinnin minimoimiseksi en suosittele tekemään editointeja tuolla, jos ei tiedä mitä tekee tai ole varmuuskopiot tietokannasta kunnossa. Esimerkin suoritin testiservulla ja vähän sensuroin tietoja, ei ole tarkoitus mainostaa :beye:

Varmaan kaksi tapaa, joko esim. tämä lisäosa tai sitten suoraan tietokantaan:

Koodi:
UPDATE xf_post SET message = REPLACE(message, 'Nimimerkki', 'Vierailija');

Vähän tuntuu ääni muuttuneen kellossa siellä Muron päässä kun GDPR tuli voimaan.
Aiemmin vastaukset tuntui olevan lähinnä linjalla haistav**, mutta nyt näyttää jo suht normaalilta asiakaskommunikoinnilta kun näitä lukee :vihellys:

Nyt tosiaan lainauksissakin on vierailija.

Ainoastaan google haku löytää vielä nimimerkillä, vaikka sitten näkyykin oikein vierailija nimellä. Saa nähdä korjaantuuko tuo vielä?

murobbs jm82 site:murobbs.muropaketti.com - Google-haku

Se riippuu ihan siitä miten ja millä tahdilla google indeksejään päivittää.

Tuo on tosiaan Googlesta kiinni ja sinnehän saa tehtyä hakutuloksista poistopyynnön, jos lähdesivulta on sisältö poistettu.

Noh, vihdoinkin sentään tapahtuu jotain Otavamedian toimesta.
Löytyisipä vielä se email jolla sinne reggasin aikoinaan..

Statistiikka

Viestiketjuista
284 461
Jäsenet
78 810
Uusin jäsen
Sparksi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom