Reijo Ruokanen
TM:n GDPR-uudistus meni heittämällä – mutta päin hongikkoa
GDPR-sekoilu oli niin mainiota seurattavaa, että sille sopii nauraa vielä kerran. Naurakaamme samalla
Tekniikan Maailmalle ja sitä kustantavalle Otavamedialle. Me ylsimme ihan omalle tasollemme GDPR-säälittävyydessä.
Se on kai useimmille selvää, että GDPR vähensi sähköpostien yhteenlaskettua määrää reilusti. Aika moni vakiomuotoinen meili jää vastedes tulematta, kun yleisö kerrankin havahdutettiin pohtimaan, mitä kaikkea informaatiota kukin tarvitsee.
Medialla oli ihan yhtä paljon aikaa valmistautua uudistukseen kuin kaikilla muillakin. Meni heittämällä. Mainostajien kanssa tosin unohtui löytää yhteinen sävel. Sen seurauksena media
ei pysty nyt myymään niin paljon mainostilaa kuin kaupaksi menisi.
Mikäpä siinä. Kaikkihan tietävät, että media ui rahassa.
FACEBOOK JA GOOGLE taatusti valmistautuivat uusiin sääntöihin ajoissa. Valmistautuminen tarkoitti harkittua viis veisaamista valtaosasta ohjeita. Käräjillä tavataan.
Monet lähinnä USA:ssa toimivat verkkosivustot puolestaan totesivat, että eurooppalaisista ei ole niin paljon iloa, että kannattaisi kauheasti vaivaa nähdä. Ne jättivät Euroopan pois kartaltaan.
MITEN KÄVI Tekniikan Maailmalle ja Otavamedialle?
Päätimme GDPR-muutoksen yhteydessä myös päivittää myös asiakashallintajärjestelmämme.
Anteeksi.
Suurimmalla osalla lukijoista, tai ainakin suurella osalla, rekisteröityminen on jo korjattu.
Virheistä kertovat sähköpostit käsitellään tulojärjestyksessä. Eilen niitä oli nipussa yli 2 000 kappaletta.
Heittämällä meni. Pitkälle.