Pyysin muron toimitukselta tunnukseni + viestieni poistoa GDPR:n nojalla ja vedoten siihen, että useat kirjoittamani viestit sisältävät GDPR:n tarkoittamaa henkilötietoa, sekä joissain tapauksessa erittäin arkaluontoista tietoa. Yllättävän asiallinen vastaus tuli toimitukselta. Ilmoittivat kuitenkin, että viestejä ei poisteta, tunnus anonymisoidaan ja voin itse yksitellen pyytää poistamaan viestit, joissa tuota henkilötietoa on.
Aika pitkälle arvasin, että lopputulos on tämä, paitsi että eivät pistäneet samantien tunnusta ikibanniin kuten ennen, vaan pyysivät minua tekemään ensin nuo yksilöidyt poistopyynnöt ja sen jälkeen anonymisoivat itse tunnuksen ilman bannaamista, mutta niin, että tunnuksesta häviää kaikki tiedot.
Nyt pitäisi selvittää, että salliiko GDPR tuollaisen perseilyn, että henkilön itsensä pitää yksilöidä kaikki poistettavat asiat, vai voiko henkilö vain pyytää poistamaan "kaikki, joissa GDPR:n tarkoittamaa henkilötietoa on". Ei enää mitään hajua, vaikka työkseni olen tehnyt GDPR toteutuksia, niin tosiaan eka tapaus, jossa firma ei vaan vedä kaikkea sileäksi, koska se on kaikille helpointa + asiakas on tyytyväinen