Hyvin menee Muropaketin/Murobbs puolella (keskustelua uutisista, artikkelista ja foorumista)

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Varmaan jotain ikivanhaa tuubaa löytyy minultakin jos tarpeeksi kaivelee, mutta ei mitään sellaista mitä olisi ihan pakko saada poistettua.

Eipä siinä, kyllä minä tuollaiset irc-galleria -esimerkin mukaiset jutut kuitenkin ymmärrän. Nehän mahtuvat juuri siihen aiemmin mainittuun kategoriaan, jossa vanhoja tekemisiä/sanomisia ei haluta enää tuoda julki, eli ne sisältävät jotain sellaisia juttuja ja/tai kuvia, joita ei enää halua näyttää muille kun mielipiteet, elämänasenne ja ulkonäkökin on mahdollisesti muuttunut sittemmin. Itse arvostan internettiä ja sinne tuottamaani sisältöä ihan jo siinäkin mielessä, että joskus on tarpeellista kaivaa esiin omia hankintoja ja tekemisiä. Vähän kuin sellainen semi-julkinen nimimerkillä tuotettu päiväkirja siis.

Ja ymmärrän minä tavallaan senkin, jos joku haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä siirtyessään jonkin toisen foorumin käyttäjäksi. En koe sellaista kuitenkaan tarpeelliseksi omalla kohdalla, mutta kaipa sille joissakin kovasti pulputtavien ja vähemmän sanomisiaan ajattelevien nimimerkkien tapauksissa tarvetta olisi.

Muron kohdalla se muualle (IOtechiin) siirtyvä ja viestihistoriansa poistattava massa saattaisi olisi kuitenkin niin merkittävä, että koko foorumi lahoaisi saman tien käsiin, joten ymmärrän hyvin miksi eivät sitä voi tässä tilanteessa sallia.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
98
OT: Ihan mielenkiinnosta, voisko joku selittää, miksi muron foorumi hajoaisi jos porukka poistaa sieltä viestejä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
125
Koska ketjujen luettavuus romuttuisi täysin.

Itse ainakin käytän vanhoja muro ketjuja hyväkseni kun ropaan SER rautaa.. (uudemmista voikin sitten keskustella täällä)
Kun porukka poistaa viestjään, niin katoaa informaatiokin. Hiukan niinku lukisit wikipediaa, mutta vain joka toinen rivi tekstiä puuttuisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Minua kiinnostaa poistaa kaikki viestini murosta, sillä en halua missään tapauksessa edesauttaa moraalitonta liiketoimintaa. Samasta syystä boikotoin kaikkia otavamedian tuotteita ja muistan myös levittää sanaa. Niin paljon joutuu työnkuvan puolesta kuuntelemaan paskanpuhumista että on venttiilit aika herkässä kaikenlaiselle "asiakkaan ehdoilla uudistumiselle", siten kuin nykyinen markkinatalous konseptin määrittelee (pienempiä pakkauskokoja tai huonompaa palvelua entistä kalliimmalla). Jos forumin lukukelpoisuus samalla heikkenee, on se vain positiivinen lieveilmiö. Positiivinen siinä mielessä, että on vain oikeudenmukaista kun ahneudesta joutuu maksamaan edes jollain tapaa. Ei meillä ole oikeastaan muuta tuota ikävää ihmispiirrettä kieltämään kuin raamattu, jonka senkin levikki on viime vuosina osoittanut alaspäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Tietysti jos Murossa on ollut vaikka kymmenen vuotta ja alkaisi poistella niitä vanhimpia viestejä, niin sillä olisi ainoastaan vaikutusta palvelimen levytilaan - ei niitä kukaan kävisi kaivelemassa. Lähinnä kyse on siitä, että jos on aktiivinen postaaja ja on ihan viimeistenkin kuukausien aikana tuottanut paljon tekstiä Muroon, niiden katoaminen tekee ketjuista vaikealukuista, puhumattakaan siitä, että poistetut viestit ovat jonkin ketjun aloitusviestejä, aloitusviesteihin kun yleensä kootaan ketjun tärkeimmät kohdat ja hyviä linkkejä.

Suurin hukka mille tahansa foorumille on se, että aktiivinen 5 - 10 % käyttäjistä vaihtaa maisemaa. Siitä keskustelu vasta kunnolla latistuu.

Harvinaisemmissa tapauksissa myös jollain monta kuukautta vanhoilla viesteillä on edelleen arvoa. Vaikka jokin ohjeistus tai kotelogallerian hieno kuva, jonka on ottanut itselleen ylös myöhempaa tutkiskelua varten. Nyt jos Muron kotelogalleriaa katsoo, siellä on monista viesteistä kadonneet kuvat täysin, koska pilvipalvelu ei enää tarjoa linkkiä tms. Vaikutus tällä on sama.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
OT: Ihan mielenkiinnosta, voisko joku selittää, miksi muron foorumi hajoaisi jos porukka poistaa sieltä viestejä?
Mietipäs nyt itsekin, jos vaikka merkittävästi alakanttiin arvioituna sellaiset satakunta aktiivista käyttäjä poistaa kaikki viestinsä viimeisen 10v ajalta, niin missä kunnossa ovat kaikki ketjut joihin nämä käyttäjät ovat osallistuneet, saati sitten että tosiaan kaikki näiden aloittamat ketjut lähtevät samoilla pesuvesillä jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Itseä kiinnostaisi poistaa kaikki myynti-ilmoitukseni. Tai no, tuote ja hinta voisivat jäädä, mutta niistä saa kaivettua niitä henkilörekisterilain vastaisia omia tietoja, jota sinne on melkein pakko laittaa, esim. puhelinnumero, asuinpaikkakunta, sähköposti.

Täytyy katsoa, jos saan joskus automatisoitua prosessin. Sitten käyn rikkomassa sääntöjä poistaakseni osan viesteistäni automatisoidulla skriptillä ja varmasti valitan viranomaiselle, jos viestit palaavat henkilötietojeni kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Mietipäs nyt itsekin, jos vaikka merkittävästi alakanttiin arvioituna sellaiset satakunta aktiivista käyttäjä poistaa kaikki viestinsä viimeisen 10v ajalta, niin missä kunnossa ovat kaikki ketjut joihin nämä käyttäjät ovat osallistuneet, saati sitten että tosiaan kaikki näiden aloittamat ketjut lähtevät samoilla pesuvesillä jne.
Olen tästä eri mieltä - ei kukaan lue kymmenen vuotta vanhoja ketjuja. Säännöissäkin kielletään (kohta 1.6) vanhojen ketjujen turha nostelu. Itse katselin, että aloittamistani ketjuista ainoastaan yksi (postaa ASIC-arvo) on sellainen, että sitä voi joskus joku käyttää vahingossa vieläkin. Ihan suoraan - jos muron moderointi lukee tätä - sen saa siirtää pois minulta, niinkuin kaikki muutkin aloittamani ketjut, jossa ei ole henkilötietoja.

Olen kuitenkin samaa mieltä, että kaikkien viestien poistaminen on vaan muron nykyisen omistajan kiusausta, varsinkin, jos on tänä vuonna kirjoitellut jotain.

Kun on aikaa (toivottavasti vielä tänä vuonna), haen kaikki viestini skriptillä murosta ja analysoin sisällön. Nyt jos käyttäisin käsin 10 sekuntia / viesti, tässä menisi 3 päivää, niin täytyy miettiä, miten tuon tekee kätevimmin. Tarkoitus näillä näkymin poistaa vaan henkilötiedot, eikä mitään keskustelua, ellen ole ollut täysi idiootti fakkiutuneena omaan mielipiteeseen ja vaikka sitten haukkunut vastapuolta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kumma kun tämä ei ole muille nettipalveluille mikään ongelma. :rolleyes:
Enkös minä tähän(kin) vastannut jo aiemmin?

Yksittäisen käyttäjän satunnaisesti tekemä toive tunnuksen ja viestien poistamisesta on ihan eri asia kuin tällaisessa satojen, jopa tuhansien käyttäjien samanaikaisessa massapaossa toiselle foorumille. Tuskin mikään muukaan kaupallinen foorumi sellaiseen suostuisi täysin mukisematta.

Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?

Itseä kiinnostaisi poistaa kaikki myynti-ilmoitukseni. Tai no, tuote ja hinta voisivat jäädä, mutta niistä saa kaivettua niitä henkilörekisterilain vastaisia omia tietoja, jota sinne on melkein pakko laittaa, esim. puhelinnumero, asuinpaikkakunta, sähköposti.
Tämä on ihan ymmärrettävää ja käsittääkseni tuollaisten viestien poistoa ei ole murossa kukaan estämässä. Samaten myös kiusanteko on tavallaan ihan ymmärrettävää, kunhan sitä ei yritä naamioida miksikään muuksi.

Lähinnä minua kiinnosti, että onko jotain muitakin maalaisjärjellä ymärrettäviä syitä kaiken viestihistorian poistoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
125
Olen tästä eri mieltä - ei kukaan lue kymmenen vuotta vanhoja ketjuja. Säännöissäkin kielletään (kohta 1.6) vanhojen ketjujen turha nostelu. Itse katselin, että aloittamistani ketjuista ainoastaan yksi (postaa ASIC-arvo) on sellainen, että sitä voi joskus joku käyttää vahingossa vieläkin. Ihan suoraan - jos muron moderointi lukee tätä - sen saa siirtää pois minulta, niinkuin kaikki muutkin aloittamani ketjut, jossa ei ole henkilötietoja.

Olen kuitenkin samaa mieltä, että kaikkien viestien poistaminen on vaan muron nykyisen omistajan kiusausta, varsinkin, jos on tänä vuonna kirjoitellut jotain.

Kun on aikaa (toivottavasti vielä tänä vuonna), haen kaikki viestini skriptillä murosta ja analysoin sisällön. Nyt jos käyttäisin käsin 10 sekuntia / viesti, tässä menisi 3 päivää, niin täytyy miettiä, miten tuon tekee kätevimmin. Tarkoitus näillä näkymin poistaa vaan henkilötiedot, eikä mitään keskustelua, ellen ole ollut täysi idiootti fakkiutuneena omaan mielipiteeseen ja vaikka sitten haukkunut vastapuolta.
Nimen omaan ~10 vuotta vanhojen romujen tietojen, tyyppivikojen, parhausjärjestyksen, yms lukeminen murosta on se suola..

Jotain 5 vuotta vanhoja kamoja (Sandy Bridge ikäluokka) koskevia juttuja voikin sitten jo kysellä täällä, jos ei Google kerro mitä haluaa tietää..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Lähinnä minua kiinnosti, että onko jotain muitakin maalaisjärjellä ymärrettäviä syitä kaiken viestihistorian poistoon.
Nyt jos käyttäisin käsin 10 sekuntia / viesti, tässä menisi 3 päivää, niin täytyy miettiä, miten tuon tekee kätevimmin.
Tässäpä tämä lyhyesti. Tiedän itsekin viestieni sisältävän vähintään yksilöivää tietoa, enkä jaksa perkaa käsin jokaista viestiä, joten odotan sitä hetkeä että löytyy tapa poistaa kaikki kerralla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Eli kunhan vaan palvelun tuottaja ekaksi perseilee tarpeeksi perusteellisesti että jengillä palaa kunnolla hihat, niin sitten voi vielä surutta jatkaa perseilyä ja olla poistamatta käyttäjätilejä pyynnöstä? Onhan tuossa bisneslogiikka, mutta ei mitään oikeaa logiikkaa eikä siinä ole mitään ymmärrettävää. Ei pystytä kantamaan vastuuta omista tekemisistä ilmeisesti.
Perseestähän se on, mutta bisneslogiikka tuossa on siinä, että ei anneta suositun foorumin menettää arvoaan suutuspäissään katoavan aktiivisen käyttäjämassan myötä. Ei bisneksessä ole sijaa liialliselle tunteilulle. Samasta syystä eivät hirveästi kiinnostu edes kommentoimaan tapahtunutta, eli jatkavat omalla (nykyisellä) linjallaan ja odottavat että kiukku laantuu.

Murossa on edelleen yllättävän paljon porukkaa, joiden mielestä kaikki on ok ja nämä IOtechin puolella nähdyt mielipiteet ovat lähinnä tarpeetonta ja lapsellista kiukuttelua jne. Itse asiassa siellä moni puusilmä on sitä mieltä, että nyt asiat vasta hyvin ovatkin. Tyhmyyden määrää ei voi koskaan aliarvioida.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Koska ketjujen luettavuus romuttuisi täysin.

Itse ainakin käytän vanhoja muro ketjuja hyväkseni kun ropaan SER rautaa.. (uudemmista voikin sitten keskustella täällä)
Kun porukka poistaa viestjään, niin katoaa informaatiokin. Hiukan niinku lukisit wikipediaa, mutta vain joka toinen rivi tekstiä puuttuisi.
Jos viestit katoavat, niin se ei onneksi enää haittaa, koska kävi niin hyvä tuuri että
ehdin juuri oppia sen mitä tarvinkin :lol:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Perseestähän se on, mutta bisneslogiikka tuossa on siinä, että ei anneta suositun foorumin menettää arvoaan suutuspäissään katoavan aktiivisen käyttäjämassan myötä. Ei bisneksessä ole sijaa liialliselle tunteilulle. Samasta syystä eivät hirveästi kiinnostu edes kommentoimaan tapahtunutta, eli jatkavat omalla (nykyisellä) linjallaan ja odottavat että kiukku laantuu.

Murossa on edelleen yllättävän paljon porukkaa, joiden mielestä kaikki on ok ja nämä IOtechin puolella nähdyt mielipiteet ovat lähinnä tarpeetonta ja lapsellista kiukuttelua jne. Itse asiassa siellä moni puusilmä on sitä mieltä, että nyt asiat vasta hyvin ovatkin. Tyhmyyden määrää ei voi koskaan aliarvioida.
Taas täytyy vähän kommentoida, ettei liiketoiminnan kuulu olla kylmää ja tunteetonta. Se puoli tulee ihmisestä. Asia on oikeastaan melkein päinvastoin - hyvät ja menestyvät palvelut kasvavat, mikäli asiakas kokee yrityksen toimivan heidän edukseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Olen tästä eri mieltä - ei kukaan lue kymmenen vuotta vanhoja ketjuja.
? Itse ainakin luen aina kaikenikäisiä ketjuja ja sivustoja. Ei olisi muuten mitään mahdollisuuksia löytää vastauksia jokapäiväisiin yli 10 tai 20 vuotta vanhoihin tietoteknisiin ongelmiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Taas täytyy vähän kommentoida, ettei liiketoiminnan kuulu olla kylmää ja tunteetonta. Se puoli tulee ihmisestä. Asia on oikeastaan melkein päinvastoin - hyvät ja menestyvät palvelut kasvavat, mikäli asiakas kokee yrityksen toimivan heidän edukseen.
Totta, ei yritystoiminnan mitenkään automaattisesti kuulu olla tunteetonta, mutta yrityksellä on siihen kuitenkin täysi oikeus. Osakeyhtiöiden tarkoitus on tuottaa rahaa osakkeenomistajille ja samasta syystä niissä on yleensä myös ihmisyys aika vähäistä. Poikkeuksiakin toki on hyvässä ja pahassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Taas täytyy vähän kommentoida, ettei liiketoiminnan kuulu olla kylmää ja tunteetonta. Se puoli tulee ihmisestä. Asia on oikeastaan melkein päinvastoin - hyvät ja menestyvät palvelut kasvavat, mikäli asiakas kokee yrityksen toimivan heidän edukseen.
... tai toisinpäin: on ihan yksi ja sama, miten mukava ja asiakkaan etua ajava yritys on - jos viivan alle ei jää tarpeeksi toiminnan ollakseen järkevää, niin sitten palvelua supistetaan / huononnetaan tai laitetaan lappu luukulle.

Onhan se perseestä, mitä Murossa tapahtui, mutta moraalittomaksi en kykene noita toimia kutsumaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Perseestähän se on, mutta bisneslogiikka tuossa on siinä, että ei anneta suositun foorumin menettää arvoaan suutuspäissään katoavan aktiivisen käyttäjämassan myötä. Ei bisneksessä ole sijaa liialliselle tunteilulle. Samasta syystä eivät hirveästi kiinnostu edes kommentoimaan tapahtunutta, eli jatkavat omalla (nykyisellä) linjallaan ja odottavat että kiukku laantuu.

Murossa on edelleen yllättävän paljon porukkaa, joiden mielestä kaikki on ok ja nämä IOtechin puolella nähdyt mielipiteet ovat lähinnä tarpeetonta ja lapsellista kiukuttelua jne. Itse asiassa siellä moni puusilmä on sitä mieltä, että nyt asiat vasta hyvin ovatkin. Tyhmyyden määrää ei voi koskaan aliarvioida.
:lol: Mietityttää vain uudet tietotekniikasta kiinnostuneet tulokkaat, jotka eivät sitten viestien kadottua enää löydäkkään välttämättä tietoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Vai olisko vaihtoehto kilpailla laadulla ja paremmalla palvelulla?

Esittämäsi tapa lähinnä toteuttaa itseään. Kauppa ei käy -> reagoidaan kulujen karsimisella esim. palvelun laadusta -> taas katoaa asiakkaita.
Laatu nyt on, mitä on.

Muuten täällä on kovin värittyneitä mielipiteitä. Minulla on kaveri vielä murossa. Jos käyttäytyy hyvin, kirjoittaa asiapostauksia ja ei edes yritä poistaa omia viestejään, niin ei se ylläpito häiritse. Lisäksi iotechiläiset näyttäytyy siellä nykyään "vittumitäpaskaa nää teidän artikkelit, menkää io-tech" tai "säännöt on perseestä, bannäätkö mut? uskallatko? ja kattokaa! tää bannas mut viimeeks" niin sinne jääneet käyttäjät eivät näe moderaattorien touhuja ollenkaan niin fasistisina ja epäreiluina kuin 90% tästä porukasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Murossa on edelleen yllättävän paljon porukkaa, joiden mielestä kaikki on ok ja nämä IOtechin puolella nähdyt mielipiteet ovat lähinnä tarpeetonta ja lapsellista kiukuttelua jne. Itse asiassa siellä moni puusilmä on sitä mieltä, että nyt asiat vasta hyvin ovatkin. Tyhmyyden määrää ei voi koskaan aliarvioida.
Itse luen molempia foorumeita, koska minulla ei ole mitään tunnesidettä Sampsaan. Murohistoriani alkaa vuodesta 99 tai 2000 (en ole varma, mutta inttiajalta kuitenkin). Välissä oli kuitenkin vuosien taukoja ja ehkä siksi ei tunnesidettä ole muodostunut kehenkään.

No jokatapauksessa ja kyllähän esim. YK-alue muuttui murossa tämän foorumien jakautumisen takia ja osa muutoksista on kyllä positiivisia. Moderointi aktivoitui huomattavasti ja systemaattinen ketjujen sotkeminen väheni. Toki tilalle tuli io-tech aiheinen spämmi hetkellisesti, mutta nyt se on hiipunut selvästi. Tekniikka-aiheiset alueet otti iskua toki paljon enemmän ja aika vaikeaa mitään posiitiivista siitä on löytää.

Eli kai minä sitten olen tyhmä.
 
  • Tykkää
Reactions: -W-

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 530
Itse luen molempia foorumeita, koska minulla ei ole mitään tunnesidettä Sampsaan. Murohistoriani alkaa vuodesta 99 tai 2000 (en ole varma, mutta inttiajalta kuitenkin). Välissä oli kuitenkin vuosien taukoja ja ehkä siksi ei tunnesidettä ole muodostunut kehenkään.

No jokatapauksessa ja kyllähän esim. YK-alue muuttui murossa tämän foorumien jakautumisen takia ja osa muutoksista on kyllä positiivisia. Moderointi aktivoitui huomattavasti ja systemaattinen ketjujen sotkeminen väheni. Toki tilalle tuli io-tech aiheinen spämmi hetkellisesti, mutta nyt se on hiipunut selvästi. Tekniikka-aiheiset alueet otti iskua toki paljon enemmän ja aika vaikeaa mitään posiitiivista siitä on löytää.

Eli kai minä sitten olen tyhmä.
Tietotekniikkasivustoa ja foorumiahan tässä ensisijaisesti ollaan tekemässä, joten hyvä kuulla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Itse luen molempia foorumeita, koska minulla ei ole mitään tunnesidettä Sampsaan. Murohistoriani alkaa vuodesta 99 tai 2000 (en ole varma, mutta inttiajalta kuitenkin). Välissä oli kuitenkin vuosien taukoja ja ehkä siksi ei tunnesidettä ole muodostunut kehenkään.

No jokatapauksessa ja kyllähän esim. YK-alue muuttui murossa tämän foorumien jakautumisen takia ja osa muutoksista on kyllä positiivisia. Moderointi aktivoitui huomattavasti ja systemaattinen ketjujen sotkeminen väheni. Toki tilalle tuli io-tech aiheinen spämmi hetkellisesti, mutta nyt se on hiipunut selvästi. Tekniikka-aiheiset alueet otti iskua toki paljon enemmän ja aika vaikeaa mitään posiitiivista siitä on löytää.

Eli kai minä sitten olen tyhmä.
Ei ole tunnesiteitä minullakaan kumpaankaan suuntaan. Tai no, toki Otavamedian toimintatavat ja muron tekninen jälkeenjääneys ovat aiheuttaneet hieman otsasuonten pullistelua, mutta muuten ei ole mitään väliä kenen foorumia käyttää. Murossa on edelleen pari sellaista ketjua joita tulee satunnaisesti seurattua ja siinä samalla myös yleistä menoa siellä puolella.

Moderointi tosiaan aktivoitui murossa vuodenvaihteessa, mutta ei välttämättä kaikessa mielessä positiivisesti. Siellä on nähty jo nyt niin paljon kaikenlaisia ylilyöntejä ja ylimielistä natseilua, että vain taivas on rajana sen suhteen. Vaan mitäpä sitä voi toivoa, kun modet valitaan umpimetsästä sen perusteella kuka vaan suostuu kusitolpaksi ja kaupan päälle pari 5v idlannutta modea aktivoituu näennäisesti uudestaan, että saisi pitää natsansa.

Voi olla että YK:n ketjuissa on jotain parannusta aiempaan trollispammiin verrattuna, mutta vastaavasti kaikkien tekniikka-alueiden keskustelu murossa kuoli käytännössä kokonaan, kun kaikki vähänkään kartalla olevat siirtyivät tänne. Kuten joskus aiemmin jo todettiin, aika vahva fiilis on keskusteluiden aiheista ja tasosta johtuen että murosta on tulossa kova kilpailija suomi24:lle.

Se liiallinen iotech-öyhötys on kieltämättä typerää, mutta ei sitä ole tullut enää vastaan muualla kuin tälle "sotatilanteelle" valjastetussa omassa ketjussaan. Ja ihan samalla tavalla siellä vetävät vyön alle muutamat murofanaatikotkin.

Muron artikkeleista valitetaan pääsääntöisesti ihan aiheesta, ne kun ovat oikeastikin kovin ala-arvoisia, ammattitaidottomia ja puutteellisia. Varmaan parhaansa tekevät, mutta ei mopolla mahottomia, kuten sanontakin sanoo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Eniten murossa vituttaa "muron toimitus" koska aivan varmaa on että junno& co eivät foorumille tuota itse yhtään mitään.Kuka tai ketkä on se instanssi joka copypasteaa ja kääntää useinkin aivan retardilla tavalla noita klikkihuoraukseen tarkoitettuja "uutisia"?


Edes subjektiivisesti ajateltuna ei itselle vain mene daijuun ketkä oikeasti nykyään pyörittävät oravan sirkusta...

Kasvottomien omistajien välinpitämättömyys ja alimman luokan moderaattorivalinnat ynnä silminähden nähtävä kiinnostumattomuus kyllä tekivät itselle murosra no-go zonen, MITÄÄN järkevää keskustelua ei enää löydy poislukien YK ja muutaman satunnaisen threadin.

Edelleen, siinä vaiheessa kun joku teinimoderaattori/ junnon vasen käsi ripuloi vastauksia täysin asiallisiin kysymyksiin samaan aikaan jopa sanoisin vittullen ja ikibanaaneilla uhkaamalla on josssin päässä ruuveja löysällä.

Tällaiselle 46 vuotiaalle ei vain mene jakeluun miten jokaista muron käyttäjää kohdellaan kuin r&t:ssä päivystävää massaspämmeriä.

Omissa simmuissa ei vain junnon koplalla ole mitään kompetenssia muron toimintaan, toivottavasti adrevenuet kolisee koska sisältöanti on täysi nolla.
En yhtään ihmettele miksi perseily jatkuu niitten osalta jotka samalla tavalla osaavat ehkä hieman kuvitteellisestikin nähdä kulissien taakse ja tajuta miksi suurinta osaa entisiä muron käyttäjiä suomeksi sanottuna vituttaa mbbs:än nykymeno.

Se että jodenkin mielestä moderointi on parantunut on laiha lohtu jos samaan aikaan sivustolla ei vain ole enää uutta sisältöä ja ketjuja ei vain enää synny.

Toivottavasti tulossa oleva EU:n tietosuojalaki antaa tullessaan itselle jonkun
laillisen keinon poistattaa itseni, en koston vuoksi vain ainostaan sen takia että itse en näe murolle mitään järkevää olemassaolon syytä ja todellakin sen takia että useampaan kertaan uhkailemalla painotetaan että et saa missään määrin hallita omia tuotoksiasi vaan härskisti kielletään koskemasta sisältöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
960
Itselle ei omistajalla henkilönä tai instituutiona sinällään ole merkitystä, mutta en halua kirjoittaa foorumille minkä tulevaisuus on hyvinkin epävarma. Tuskin noinkin isolle firmalle bbs:n tulot suhteessa vaivaan on kovinkaan merkittävä. Siksi haluan kirjoittaaa tänne foorumille, koska uskon tämän olevan pystyssä kauemman. Toisaalta tässä on myös riskinä henkilöityminen. Jos Intel tms pistää sampille 100ke kuussa käteen että lähtee SF:ään tekemään pr:ää niin paljonko on kiinnostusta tätä pyöritellä.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 264
Jos täällä joku kehuskelisi trollaavansa murossa useilla alttereilla ja mm. kehuisi itse johdattelevansa keskusteluja laittomuuksiin, kuten MuroBBS:ssä Splice niin bannit tulisi.

Sen ymmärrän, että jos oma käyttäjätunnus on joutunut panttivangiksi ja yrittää sen suhteen tehdä jotain, mutta muuten tahallinen perseily toisella foorumilla ei ole hyväksyttävää.
Kauanko muuten pysyisi io-modella natsat jos selviäisi, että kävisi muron puolella trollaamassa alttereilla? :kahvi:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 057
Kauanko muuten pysyisi io-modella natsat jos selviäisi, että kävisi muron puolella trollaamassa alttereilla? :kahvi:
Öh? Eikö Sampsa lainauksessas jo vastannut kysymykseesi? Jos tiedät jotain tällaista, niin totta tuot asian ylläpidolle ilmi (tässä tapauksessa varmaan parasta pistää yv:tä sampsalle itselleen)?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 530
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Aika saletisti pongasin tuolta piilomoderaattorin, kun paljasti viestissä vähän liikaa. Muutenkin olin ihmetellyt tämän nikin aktiivisuutta uskomattoman tylsissä asioissa, että saattaapi olla oravamedian leipätyöläisiä. "pidä se purkka kasassa, älä näytä natsaa jne"
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Mikäs ihme muroa nyt vaivaa? Kun yrittää jotain triidiä lukea, niin on noin muutaman sekunnin paussi ennekuin sivu rullaa lukemattoman viestin kohdalle.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Mikäs ihme muroa nyt vaivaa? Kun yrittää jotain triidiä lukea, niin on noin muutaman sekunnin paussi ennekuin sivu rullaa lukemattoman viestin kohdalle.
Onko adblock käytössä? Kuulostaa vähän semmoiselta, että siinä on joku KOKO SIVUN POP-UP FLASHMAINOS edessä ja sitten kun sitä ei näykkään, niin sivu arpoo, että mitä vittua pitäs tehdä :rofl::rofl::rofl:
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Onko adblock käytössä? Kuulostaa vähän semmoiselta, että siinä on joku KOKO SIVUN POP-UP FLASHMAINOS edessä ja sitten kun sitä ei näykkään, niin sivu arpoo, että mitä vittua pitäs tehdä :rofl::rofl::rofl:
Ei vittu. :mad::dead:

Onneksi on mainostenesto päällä ja ei mitään flashia asennettuna, niin en saa jättikyrpää ottaleni! :lol::D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Androidin Chrome on nyt alkanut poistaa pahimpia. Muron puolelta blokkasi pop-up:eja taannoin viestin kera ja IS:n sivuilla ei enää videot näy mainosten eston takia. Voi olla, että kohta on painetta muillakin sivustoilla siirtyä järkevään mainontaan.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 252
Onko Muropaketti ottamassa avataret käyttöön? Ainakin Muron moderaattorilla @Proc :illa on avatar-kuva.

Screenshot_20170521-091032.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 795
Onko Muropaketti ottamassa avataret käyttöön? Ainakin Muron moderaattorilla @Proc :illa on avatar-kuva.

Mielestäni nämä ovat olleet olemassa jo ennen vuoden vaihteen "muutosta". En osaa ajoittaa ajankohtaa ennen tai jälkeen, jolloin moisen näin.

Avatar on ilmeisemmin vain moderaattorin yksinoikeus. Samaltapa tuo edelleen näyttää, eli ei avatareja ja modeillakin nämä näkyvät avaten tuon profiilitieto lootan.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 252
Mielestäni nämä ovat olleet olemassa jo ennen vuoden vaihteen "muutosta". En osaa ajoittaa ajankohtaa ennen tai jälkeen, jolloin moisen näin.

Avatar on ilmeisemmin vain moderaattorin yksinoikeus. Samaltapa tuo edelleen näyttää, eli ei avatareja ja modeillakin nämä näkyvät avaten tuon profiilitieto lootan.
Ok, jotain tällaista arvelinkin. Huomasin tämän vasta nyt kun tuo avatar näkyi uusissa ilmoituksissa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Eikös tuo ole ollut jo jonkun aikaa, vain moderaadoilla.

Edit. Hidas/näkösokea
 

Dataelukka

Such tech, many forum wow
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
140
En tiedä minkä takia mutta aamukahvin lomassa tässä tutkin domen artikkeleita ja uutisia murobbs puolella. Silmään varmaan osui rytisevä ja paukkuva hervottoman eeppinen tekken 7 pelin traileri-"uutinen", että mielessä kävi käydä tutkimassa kommenttiaktiivisuutta, kun uutiset on toisten sivujen juttujen suomentamista ja perään youtube-upotus.

Domen uutiset ja artikkelit | MuroBBS
Tuota vastausten nollariviä kun tutkii niin ei bingossa oikein voita, miten se menikään se laskutoimitus että muropaketti 300k + dome 100k vierailijaa = 400k vierailijaa yhdessä?

Tein pientä matikkaa, ja laskin että kolmen kategorian ekan sivun foorumipostauksissa:
Domen uutiset ja artikkelit, 2 ketjuun vastattu, viestejä yhteensä 4
Peliartikkelit ja -arvostelut, 10 ketjuun vastattu, viestejä yhteensä 29
Elokuva-artikkelit ja -arvostelut, 10 ketjuun vastattu, viestejä yhteensä 18
Ottaen huomioon, että nuo kattaa 150 ketjua ties miten monen kuukauden ajalta, että juuh.

Myös muropaketin ja taskumuron viimeaikaisia uutisia ja artikkeleita lukiessa ei kommenteissa usein tarvitse kahden käden sormia pidemmälle mennä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Ei noita 100k vierailijaa taida domen uutiset muutenkaan paljoa kiinnostaa. Lähes kaikissa lukukertoja alle 1000, muutamassa 1000-1500 ja parissa yksittäisessä sentään yli 2000. BBS:n puolelta lähes kaikkien uutisten lukukerrat alle sata ja siihen vielä nollakommentit päälle. Ei ne 100k vierailijaa ainakaan domen uutisia käy lukemassa.

Kuinkahan kauan muuten menee, että otava siivoa noi katselukerrat piiloon? Voidaan sitten mainostajille keksiä taas vaikka mitä satustatistiikkaa :)
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 530
Meillä on io-techin uutissa ja artikkeleissa kommentointi ollut vilkkaampaa kuin uskalsin edes odottaa, hieno homma että myös lukijat ovat olleet aktiivisesti liikkeellä, kun olemme sisältöä tuottaneet :tup:
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Meillä on io-techin uutissa ja artikkeleissa kommentointi ollut vilkkaampaa kuin uskalsin edes odottaa, hieno homma että myös lukijat ovat olleet aktiivisesti liikkeellä, kun olemme sisältöä tuottaneet :tup:
Helppo se on olla mukana, kun on tuoretta tietoa tarjolla ja hyvillä testeillä :)
Ja kommentit puutteista/laadusta/korjauksista ei mene 99.99% kuuroille korville, vaan niistä otetaan heti koppia. Virheet korjataan ja lisäyksiä tehdään.

Murossa ei tunnu kirjoittajia kiinnostavan sen jälkeen kun publish nappia kerran painettu.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Ja kommentit puutteista/laadusta/korjauksista ei mene 99.99% kuuroille korville, vaan niistä otetaan heti koppia. Virheet korjataan ja lisäyksiä tehdään.

Murossa ei tunnu kirjoittajia kiinnostavan sen jälkeen kun publish nappia kerran painettu.
Tämä. Tuntuu siltä että Murossa foorumi (sekä uutisten kommentointi jos se on edes mahdollista itse uutisen alle enää) olisi täysin erillinen paikka koska jopa täysin selkeitä virheitä ei korjata. Ei edes kohtuu pitkällä aikavälillä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 530
Ja kommentit puutteista/laadusta/korjauksista ei mene 99.99% kuuroille korville, vaan niistä otetaan heti koppia. Virheet korjataan ja lisäyksiä tehdään.

Murossa ei tunnu kirjoittajia kiinnostavan sen jälkeen kun publish nappia kerran painettu.
Tämä. Tuntuu siltä että Murossa foorumi (sekä uutisten kommentointi jos se on edes mahdollista itse uutisen alle enää) olisi täysin erillinen paikka koska jopa täysin selkeitä virheitä ei korjata. Ei edes kohtuu pitkällä aikavälillä.
Näin meillä :kahvi:

Päivitys testilabrasta: Peliläppäritestin jatkot - io-tech.fi
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 542
Viestejä
4 165 882
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom