Tämä hevonen on kaluttu aika moneen otteeseen, mutta jostain syystä sitä pitää potkia vähän väliä uudestaan.
Millä tavalla parempi olo ja mistä?
Et ole vaatinut selityksiä keneltäkään mutta kysymysmerkin kanssa ihmettelit tätä että joku tahtoisi poistaa viestinsä. Minulla ainakin on tapana poistaa käyttäjätunnukseni ja luomani sisältö jokaisesta nettipalvelusta jos lopetan käytön. Tämä on nyt sitten väärin, ja perusteena käy "jos tarvii poistaa jotain niin ei olis pitäny koskaan postata"? Joopa joo, on siinä taas argumenttien argumentti.
En minä ole sanonut, että kukaan tekee mitään suoranaisesti väärin. Älä viitsi vääristellä sanomisia. En kuitenkaan ymmärrä tätä hinkua niiden kaikkien viestien poistamiselle, siis muussa mielessä kuin mitä edellisessä jo kerroinkin, eikä siihen ole kukaan tarjonnut muita selityksiä kysyttäessäkään. Tai no, sinä sanoit että sinulla nyt vaan on sellainen "tapa".
Se nyt vaan on fakta, että jos suuri määrä aktiivisia käyttäjiä poistattaa kaikki viestinsä, kärsii keskusteluhistoria kokonaisuutena paikoin jopa merkittävästi. Foorumien arvo tulee puhtaasti keskusteluista ja siksi on mielestäni täysin ymmärrettävää etteivät tällaisessa tilanteessa halua suostua sisällön eheyden rikkomiseen, tarkoitus on kuitenkin tehdä bisnestä, ei hyväntekeväisyyttä.
Otavamedian ja muron moderaattoreiden toiminta voi olla vaikka kuinka kakkaa, mutta pitää silti muistaa, että murosta kuitenkin saa edelleen ongelmalliset viestit pois ylläpidon avustuksella + yksittäiset viestit voi editoida itse.
Se että sinä olet kertomasi mukaan saanut poistettua tunnuksesi ja viestisi eri foorumeilta aina kun mielenkiinto niiden käyttämiseen loppuu, on aika eri juttu kuin tämä mitä muron ja iotechin välillä tapahtuu. Yksittäinen käyttäjä on ihan eri asia kuin sadat, mahdollisesti jopa tuhannet käyttäjät.
Osaatko keksiä miksi joku käyttäjä poistaa viestit pikkuhiljaa itse? Ei ainakaan siksi kun keskenkasvuinen ylläpitotiimi ei suostu sitä tekemään? Ehei, ihan kiusallaan vaan. Tämä kyseinen käyttäjä tekee näin, mutta moni muu olisi vaan halunnut ne viestinsä pois kiusaamatta sen enempää. Liikaa pyydetty.
Kyllä kaikki varmasti tietävät että murosta ei voi kaikkia viestejä poistaa kerralla. Minä ihmettelin miten mm. Maitopurkki jaksaa nähdä vaivaa ja kitkutella viestejään pois yksi kerrallaan muutaman päivän välein. Hän itse kertoi sittemmin syyn olevan puhtaasti vähäisenkin kiusan aiheuttamisessa. Eikä siinä mitään, huvinsa kullakin.
Auttakaa minua siis ymmärtämään, mikä on se pakottava tarve viestien poistamiselle, jos se ei ole siinä että yrittää aiheuttaa kiusaa foorumille? Minusta on kovin naiivia kuvitella tai väittää, että sitä haluttaisiin tehdä mistään muusta syystä (olettaen että kyse on nimimerkin takaa tehdyistä kirjoituksista, joista kaikki eivät sisällä jotain yksilöivää tietoa).
Jos olen väärässä, niin varmaan joku osaa kertoa jonkin järkevän syyn sille, muunkin kuin että "minulla nyt vain on sellainen tapa".