Hyvin menee Muropaketin/Murobbs puolella (keskustelua uutisista, artikkelista ja foorumista)

Mawe

Thread Killer
NOSTO
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
759
Tuota kaikenlaista mutuilua minäkin ihmettelen.

Ihan tarkoituksellisesti porukka koittaa kaivaa kaikkea muroon liittyvää paskaa. Ongelmia suurennellaan ja levitellään huhuja huhuja kaiken maailman "foorumin korkkauksista" ilman mitään totuuspohjaa jne.

Se on selvä, että Otavamedialla on vähän kosteita jauhoja pussissa ja moderaattorit sekoilevat, mutta antaa niiden selvitellä ongelmat omalla tavallaan tai sitten upota niiden vuoksi, mutta paskaako niitä täällä sen kummemmin vatvomaan tai ainakaan liioittelemaan.

Btw. Hyvää uuttavuotta kaikille!
Sinällään halua kaivaa, mutta itsekin vuosia Murossa viettäneenä olisi mielenkiintoista tietää taustoja.
Kyllähän se Muro aika jämähti kun Sampsa ei täysin ohjaksissa ollut...

Eli ei ollut motiivina paskan kaivelu kaivelun ilosta, vaan mielenkiinnosta miten asiat johti tähän pisteeseen.

Hyvää uutta kaikille! :tup:
 

Lobo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
122
Moni taitaa tosiaan unohtaa, että tämä foorumi täyttää vasta 30 päivää ja sisältöpuoli starttaa virallisesti 1.1.2017. Alku on kuitenkin ylittänyt kaikki odotukset :kahvi:

400 000 vierailua

4 000 0000 sivulatausta (4 miljoonaa)

6900 rekisteröitynyttä käyttäjää

33 000 viestiä

1600 viestiketjua



En voi muuta kuin nöyrästi kiittää.

Onko tuossa 4 miljoonan kohdalla yksi nolla liikaa ? (Todennäköisesti kohta totta tosin se 40 miljoonaa on fakta)
 

J-2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
197
Tarkoitti sitä, että luvussa nollia näkyy 7kpl vaikka miljoonassa on 6 nollaa. 1 nolla liikaa laitettu.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 622
Omasta mielestä on lähinnä surullista seurata tuota tuohua. Muro on kuitenkin ollut meidän kaikkien elämässä niin pitkään ja nyt sitten vierestä seurataan sen suorastaan traagista tuhoa, jota ei kukaan tunnu tosissaan edes yrittävän kääntää ylöspäin. En tiedä mitä Sampsa tästä ajattelee, mutta onhan tuossa kyseessä ns. elämäntyö tähän asti elämää, jossa tehty transformaatio harrastavasta koulupojasta aikuiseksi yrittäjäksi.
Sampsan panos Muron suhteen on toki vielä aivan eri levelillä kuin meikäläisen, mutta itsekin tuli oltua mukana remmissä yli 10 vuotta ja kehitettyä etenkin Taskua nykyiseen muotoonsa. Omalta osaltani rakentamamme työn tuloksen mahdollinen kuihtuminen on toki kurjaa, mutta ajattelen kuitenkin niin, että asiaa on turha jäädä murehtimaan, koska siihen ei kuitenkaan voi itse vaikuttaa millään tavalla. Ennemmin kohdistan energiani uuteen ja pyrimme luomaan jotain entistäkin parempaa uuden innostuksen, uudelleen leimahtaneen intohimon ja palautuneen vapauden voimin.
 

Lobo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
122
Tulin lopulta siihen johtopäätökseen, että Muro on kasvanut luojaansa suuremmaksi ilmiöksi. Io-tech on oma ilmiönsä (ja ehkä hieman rikkinäinen levysoitin), joka ei jostain syystä vetoa allekirjoittaneeseen. Ehkä tämän olisi pitänyt profiloitua erilaisemmaksi kuin Muro.

Huolimatta tässä triidissä mainituista Muron lieveilmiöitä, päätin palata alkuperäiseen Muroon. Adios.
No eipä jää ikävä
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Ensiksi:

Minä näen tässä uudessa foorumissa sellaista meininkiä, mitä ei ole Murossa vähään aikaan nähty ja välillä tuntui siltä, että niitä todellisia perustajia ja tekijöitä haluttiin rajoittavan omia ideoitaan eikä niitä ole pantu toteen Murossa. Sen vaan luki rivien välissä melkein Muron loppuaikoina.


Toiseksi:

Domesta haluaisin sanoa, että omasta mielestäni Peliplaneetta oli kyllä tosi kiinnostava ja huumoria pursusi arvosteluissa, että niille jutuille nauroi ja pisti ostamaan ne pelit. Eikö se Peliplaneetta ole nykyään V2 vai mikä meininki siellä on nykyään? En ole muutamaan vuoteen katsellut Peliplaneetan poistuttua internetin temmelluskentältä.


Kolmanneksi:

Minulle jäi mieleen, että saakohan jollain ilveellä talteen ne erinomaiset artikkelit Muropaketista kuten esim. tämä legendaariset MeeGon tarinat osa 1 ja osa 2? On vähän pelko kahden kannikan välissä, että jossain vaiheessa Muropaketti päätetään ajaa alas ja sen mukana häviää kaikki ne hyvät artikkelit? Nuo esimerkit on syytä säilyttää varmuuden vuoksi. Ei niitä ole pakko julkaista täällä vaan vasta sen jälkeen, kun Muropaketin itsetuho on varmistunut.

Neljänneksi:

Täällähän haluttiin tietää, että mitä tapahtui Otavamedian ja Sampsa Kurrin välillä ja että miksi yhteistyö yllättäen lopetettiin. Niin liike-elämässä tiedän sen, että niitä asioita ei voi puhua pitkään aikaan julkisesti, koska ne ovat liikesalaisuuksia ja jos jompikumpi aloittaisi paljastamaan etuajassa, niin se toinen osapuoli voi laittaa oikeushaasteen liikesalaisuuden rikkomisesta. Ei sitä Sampsalta voi vaatia vaan hän sitten aikanaan asiasta mainitsee, kun siihen on mahdollisuus kertoa.


Odotan innolla ensimmäisiä artikkeleita vuodelta 2017 etusivulla, jota en vielä ole nähnyt ja samalla tutkii niitä mahdollisia etusivun vikoja eri laitteissa, että ne pannaan palautteissa heti kuntoon.

En olisi uskonut, että tämän foorumin myötä olisin kirjoitellut useammin kuin aikanaan Muropaketin BBS:ssä.

EDIT: Olin hiljaista lukijaporukkaa ties kuinka kauan ja sitten Muroon rekisteröidyin myöhään ja sielläkin olin hiljaista kirjoittelijaporukkaa. Tiesin heti, kun Muron suunta ratkaisi sen, että oli aika siirtyä tänne io-techin puolelle.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 659
Eilen oli tämän sivuston 77 päivää kestäneen beta-testin viimeinen päivä.

31.12.2016:
  • io-tech.fi 153 383 sivulatausta
  • Muropaketti.com 237 224 sivulatausta
Tämä tarkoittaa yksittäisenä päivänä 65% Muropaketti.comin sivulatauksista. En olisi ehkä tälläistä voinut kuvitella villeimmissä unissakaan. Kiitos kaikille vielä.

Lähteet: Google Analytics & http://digitieto.otavamedia.fi/muropaketti-com/
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 659
4 000 0000 sivulatausta (En ala trollaan, mutta nähdäkseni siinä on väärä määrä nollia) Ja joo kaikille tulee välillä vihreitä kirjoittaessa..
On siinä nolla perässä liikaa, neljä miljoonaa siis on oikea luku (Juha varmaan luuli että tarkoitit tuota miljoonaa).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Yksi ylimääräinen nolla sivulatauksessa antaa olettaa syyn, että Sampsa syö ruokaa näppäimistön edessä ja kastike on tipahtanut tuohon numerolaatikkoon ja jähmettänyt. Minulla nolla toimii juuri jumittavasti, että heittää välillä ylimääräisiä nollia. :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 037
Yksi ylimääräinen nolla sivulatauksessa antaa olettaa syyn, että Sampsa syö ruokaa näppäimistön edessä ja kastike on tipahtanut tuohon numerolaatikkoon ja jähmettänyt. Minulla nolla toimii juuri jumittavasti, että heittää välillä ylimääräisiä nollia. :)
Pitäisikö tästä rivien välistä lukea että Sampsa on käynyt näppäimistösi äärellä syömässä:think:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Pitäisikö tästä rivien välistä lukea että Sampsa on käynyt näppäimistösi äärellä syömässä:think:
Joo, on hän toki huomannut, että olen ollut vaatteitta kuten kunnollisen techin kuuluukin olla tuolissaan ja nuol... ei kun ei mitään. Mitään ei ole tapahtunut! Kuulitteko?! ;) Minä olen vain huomannut aikaisemmissa töissä, että kaikkein eniten töhryt tapaavat olla näppäimistön alapuolella ja sieltä löytyy vaikka mitä tavaraa. Jumittavat näppäimistöt tapaavat olemaan aina jostain kastikkeesta enkä tarkoita sitä intiimiä kastiketta... :D
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
549
Kuukauden kuluessa piestään Muro tällä kasvulla. Hyvä alkua lupailee tälle vuodelle sivulatausten määrä.
 

Lobo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
122
:darra: Vuosi vaihtuu juttuja, mutta pää vaan ei toimi. Jatkoja ei katkoja
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 216
Yksi ylimääräinen nolla sivulatauksessa antaa olettaa syyn, että Sampsa syö ruokaa näppäimistön edessä ja kastike on tipahtanut tuohon numerolaatikkoon ja jähmettänyt. Minulla nolla toimii juuri jumittavasti, että heittää välillä ylimääräisiä nollia. :)
Tästä tuli mieleen vanhat Nikke Knakkerton - piirrettydekkarit. "Johtopäätös!!"
 

Armas Tappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
30
Jos menee murossa heikosti, niin ei ole kovin vahvoilla kantimilla tämäkään foorumi. :(
Pystyin rekisteröitymään tänne nimimerkillä IO-media sekä kirjoitettua pari viestiä, kunnes viuhui Sampsan ruoska. Kaiken kukkuraksi tämä oli viime yönä alhaalla.

Ei kyllä hyvälle näytä, ei.
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Jos menee murossa heikosti, niin ei ole kovin vahvoilla kantimilla tämäkään foorumi. :(
Pystyin rekisteröitymään tänne nimimerkillä IO-media sekä kirjoitettua pari viestiä, kunnes viuhui Sampsan ruoska. Kaiken kukkuraksi tämä oli viime yönä alhaalla.

Ei kyllä hyvälle näytä, ei.
Se alhaalla oleminen johtui palveluntarjoasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
149
Ja kaikki kippistelijät sai varoituksen. 5/5 moderoisin uudelleen. :D
Mistäs tuon varoituksen näkee vai onko odotettavissa jokin viesti. Itselleni ei nimittäin ole vielä mitään sanktiota tuosta kippistelystä annettu.
 

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
819
Pystyin rekisteröitymään tänne nimimerkillä IO-media sekä kirjoitettua pari viestiä, kunnes viuhui Sampsan ruoska.
Ei kai noita nyt voida mitenkään automatisoidusti kaikkia yhdistelmiä estää. Estolistalle lisätään varmasti tavaraa heti jahka mieleen tulee mutta jos nicki ei riko jotain estolistan sääntöä niin läpihän se menee.

Mieti nyt vaikka itse mitä estäisit... kaikki nickit missä on kirjaimet "io"? Nickit missä on "media"? Väliviivan käytön esto?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Olikos tuo mode se pitkäaikaistyötön, jolla kyllä riittää aikaa napsutella hiirellä sormenpää punaisena varoituksia? Melkoista menoa sanoisin. Pitää välillä käydä pitkällään, kun naurattaa kovasti.

Kannattaisi modepoloisen miettiä oikein tosissaan, onko hänellä mitään annettavaa foorumille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 216
Olikos tuo mode se pitkäaikaistyötön, jolla kyllä riittää aikaa napsutella hiirellä sormenpää punaisena varoituksia? Melkoista menoa sanoisin. Pitää välillä käydä pitkällään, kun naurattaa kovasti.

Kannattaisi modepoloisen miettiä oikein tosissaan, onko hänellä mitään annettavaa foorumille.
Ei se ainakaan täyttä päivää tee jos tuollaiseen on energiaa. Melkein sääliksi käy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
149
Taisi tulla päivän varoituskiintiö täyteen sivun 27 lopussa. Seuraavalla sivulla kippistelystä ei ole ainakaan vielä rankaistu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 129
Ei siitä pääse mihinkään, etteivätkö nuo kippistelyt olisi tosiaan täysin tarpeettomia nollapostauksia ja siinä mielessä näpäytyksen arvoisia, mutta vähän voisi silti olla moderaattoreilla pelisilmää että ymmärtäisi katsoa asiaa sormien läpi tuollaisessa ketjussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 842
Hahahaha tää on jo niin absurdia ettei mitään rajaa!

Itsekin toki sain ensimmäisen varoitukseni ikinä. Kippistelyhymiöitä takana n. 800
Itsekin sain varoituksen, ja ihan ekaa kertaa:happy:



Onneksi olen salanimellä täällä, niin kukaan ei tiedä:sbandit:kuka sai varoituksen:swhew::sbeer:Mitähän seuraavaksi tulee:bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
149
Taisi jäädä varoitus saamatta. Ovat näemmä poistaneet kippistelyviestejä varoitetuista eteenpäin mukaanlukien oma maljannostoni. Kippis kuitenkin sitten vaikka täällä...

:kippis:
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
581
Varoitus tuli joo, ensimmäinen myös minulle... Asia on selvästikkin vakava o_O

:kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
204
Joo. Sinne meni omakin eleeni poistoon, vaikka niin suurella vaivalla sen hymiön sinne koodasin. :grumpy:
:kippis:
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Jaaha, oli pakko tehdä "altteri" muroon, kun en ole saanu s-postilla mitään kontaktia. Missä muute muron räbä on? Ei näy ollenkaan.

Edit: Mielenkiintoista. Ketju johon pyynnön postasin hävisi :think:

Oih mitä touhua. Ymmärän sääntörikkomuksen, mutta olisivat edes vastanneet jotain ennen banneja :mad:

MuroBBS - Ongelma
Olet saanut porttikiellon seuraavasta syystä: Altterointi..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 842
Missä muute muron räbä on? Ei näy ollenkaan.
On se siellä räpä edelleen. Keskiviikon jälkeen ei ole tyhjennelty, tai jos on niin tiedä sitten mitä sieltä on hävinnyt, mutta hyvin autiolta näyttää. Eipä ole tuota ikinä niin seurattua joten vaikea sanoa mikä on linja.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 129
On se siellä räpä edelleen. Keskiviikon jälkeen ei ole tyhjennelty, tai jos on niin tiedä sitten mitä sieltä on hävinnyt, mutta hyvin autiolta näyttää. Eipä ole tuota ikinä niin seurattua joten vaikea sanoa mikä on linja.
Ei taida räbä näkyä uusille tunnuksille.
 

shp

DEUS VULT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
116
Varoitushan sieltä tuli, ensimmäinen yli kymmenvuotiaan murotusuran aikana :kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 842
Ei taida räbä näkyä uusille tunnuksille.
Mjoo siinä on varmaan sellainen linjoitus. Onneksi mä käyttäydyn hyvin ja vasta tänään sain ensimmäisen varoituksen. Ennen sain vaan bannia suoraa kysymättä:beye: jos kyse oli bemarista, seurantakoodista ja jätesäkkiin pakkaamisesta:lol:, toista bannin syytä en edes muista, mutta siinä ei ollut mitään järkeä. Noista nyt jokunen vuosi aikaa joten evvk.
 

Armas Tappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
30
Nyt vaan kunnon klikkihuorausotsikoita ja muro on lyöty. Vai tarvitaanko siihen eroottisia kuvia, kuten murossa oli? Sateenkaarikansa varmasti arvostaisi! :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Ja kaikki kippistelijät sai varoituksen. 5/5 moderoisin uudelleen. :D
Hmm... mä en o mitää varotuksia saanu mut eipä viestihistorian perusteella oo mun kippistelyviestiäkää enää olemassa. Eli millä logiikalla noita varoituksia annetaan ja millä poistetaan. Ilmeisesti pärstäkerroin vaikuttaa tmv.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
128
Hmm... mä en o mitää varotuksia saanu mut eipä viestihistorian perusteella oo mun kippistelyviestiäkää enää olemassa. Eli millä logiikalla noita varoituksia annetaan ja millä poistetaan. Ilmeisesti pärstäkerroin vaikuttaa tmv.
Ilmeisesti ensin annettiin varoituksia, mutta mode kyllästyi klikkailuun ja vain poisti viestit suoraan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
86
Mut ku katoin ketjua ni siellä oli musta mun jälkeenkin saanu varotuksia. Saatan muistaa myös väärin :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Ei siitä pääse mihinkään, etteivätkö nuo kippistelyt olisi tosiaan täysin tarpeettomia nollapostauksia ja siinä mielessä näpäytyksen arvoisia, mutta vähän voisi silti olla moderaattoreilla pelisilmää että ymmärtäisi katsoa asiaa sormien läpi tuollaisessa ketjussa.
Kun sivuston perustaja nostaa virtuaalisen tuopin jäähyväisten merkiksi niin siihen vastaaminen ei ole täysin tarpeetonta eikä varsinkaan nollapostaus vaan normaalia kohteliaisuutta. Ei käytöstapojen eikä kanssakäymisen alkeiden pidä unohtua vaikka internet-foorumilla putkinäkö päällä kirjoiteltaisiinkin.

Pelisilmää ei nykyisillä täysin pystymetsästä revityillä moderaattoreilla ole, sillä Otavamediasta ei ole kellään selkärankaa astua esiin omalla nimellään luoden sivustolle omaa linjaa ja selkeän vastuuhenkilön, joka puuttuisi ylilyönteihin ja muuten keskustelu soljuisi omalla luonnollisella painollaan. Sen sijaan nyt uudet ja/tai innokkaat moderaattorit luulevat tekevänsä hyvää sammuttelemalla tulipaloja ja näyttämällä kiireisiltä. Pidemmän päälle tällä kaikella on kuitenkin vain lamauttava vaikutus sekä käyttäjiin että sivuston pitkäjänteiseen moderointiin.

Pieni ele eli yksittäisen kippis-viestin deletointi (taisi niitä lähteä muidenkin vastaavia) ohjasi ainakin yhtä Feb 2000-rekisteröitynyttä käyttäjää vetämään tilanteesta omat johtopäätöksensä ja siirtämään aktiivisuuttaan yhä enemmän toisaalle.

Uusi päätoimittaja ei ole viitsinyt yhtä ainutta postausta itse kirjoittaa MuroBBS:n puolelle ja lehdistötiedotteen omainen uutinenkin lienee muiden kyhäämä. Aktiivisen jäähyväisketjun tyhjääminen ja pahantahtoisten lällättelyiden (muutama sentään poistettu) sinne jättäminen eivät varsinaisesti kasvata kuvaa lämminhenkisestä foorumista.

Omalla nimellä allekirjoittaminen firman nimissä tapahtuvassa tiedottamisessa on hyvä perusperiaate. Suuntalinjojen selkeä tiedottaminen uuden sivuston lanseerauksen yhteydessä on hieno liike IO-Techiltä ja tälle kohotan tuopin lisäksi myös virtuaalista päähinettäni.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
18
Olin murossa vuodesta 2003, mutta viime vuosina ei juurikaan tullut käytyä siellä kuin satunnaisesti vilkuilemassa YK:ta enkä kauheasti viitsinyt kirjoitella mitään. Joku mainitsi tuosta vittuiluasenteesta joka murossa oli vallalla, se oli pääasiallinen syy hiljaiseen taustailuuni. Techin puolella sen sijaan sijaan olen nyt käynyt joka päivä monta kertaa, ja pari viestiäkin uskaltanut kirjoittaa. Toivon että tuo muron vittuiluilmapiiri jäi muroon eikä pesiydy tänne. :)
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Otavamediasta ei ole kellään selkärankaa astua esiin omalla nimellään luoden sivustolle omaa linjaa ja selkeän vastuuhenkilön, joka puuttuisi ylilyönteihin ja muuten keskustelu soljuisi omalla luonnollisella painollaan.
Täytyy tähän sen verran vastata että loppukädessä se vastuuhenkilö on firman TJ jos ei alempaa kukaan astu esiin. Ja sehän jo tiedetään miten kys. TJ on toiminut tähän asti :D (Ei ole tehnyt niin mitään)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Kuukauden kuluessa piestään Muro tällä kasvulla. Hyvä alkua lupailee tälle vuodelle sivulatausten määrä.
Toisaalta alkaa toivoa, että kasvu pysyy terveellä pohjalla. Optimi tilannehan on, että foorumi on aktiivinen, mutta meuhkaavat suoli24/vauva elementit jäävät muroon. Nythän vaikuttaa erinomaiselta kun murohenkinen atk porukka on siirtynyt tänne, mutta se muu meuhkaajaosasto on jäänyt muroon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 173
Viestejä
4 309 293
Jäsenet
71 991
Uusin jäsen
kupla4ku

Hinta.fi

Ylös Bottom