Hyvin menee Muropaketin/Murobbs puolella (keskustelua uutisista, artikkelista ja foorumista)

itseä ei muro juurikaan enää kiinnosta kun sain kun sainkin ikuiset bannit :) muron moderaattorin kanssa pientä epäselvyyttä. kaverihan on näköjään täälläkin salapoliisin hommissa mutta mitäs me tuosta.
ihmetyttää kyllä käytäntö. ensin sain aiheettoman varoituksen joka samana päivä peruttiin. sitten eilen kilahti tosiaan ikuset banaanit kun tapani mukaan avauduin ajattelematta. pitäköön orava media paskansa :)

Tekisi mieli osallistua, mutta en näe altterintekoa vaivannäön arvoiseksi. Kliseisesti sanottuna, hengessä mukana. :kippis:

myös itsellä ei jaksausta altterille. tärkeimmät muron kauppakumppanit on kännykässä numeroina :) ja jotainhan siellä oikeesti vitullaan.. kyseessä ei siis sukupolven vaihdos, vaan sukupuolen vaihdos :)

hyvä coolerirevikka jälleen kerran @Juha Kokkonen :kippis: Säilyykö sama vanha tuttu testikokoonpano tämän sivuston puolella?
Tänks. Se oli nyt sellanen perussuoritus tähän tilanteeseen. Meikäläisen vika artikkeli Muroon. Testikokoonpanoihin tulee varmasti jotain muutoksia ja parannuksia, mutta en sano vielä mitään enempää. Ja testeistä pyritään tekemään kattavampia, nyt kun tehdään taas itselle eikä ole mitään ulkopuolisia rajotteita :cigar::tup:

Ei vielä mitään, mitä jos menis muokkaamaan, vai miten noi säännöt nyt menikään:think: oikeasti en oo perillä ollenkaan. Ikibanneja en kerjää, koska turhaa. On mulla yks altteri siellä, ja muistan tunnuksen ja salasanan täysin oikein, mutta ei oo vuosiin toiminut. Ellei sitä altteria ole sitten bannattu:confused: No mitä väliä enää.

Ei vielä mitään, mitä jos menis muokkaamaan, vai miten noi säännöt nyt menikään:think: oikeasti en oo perillä ollenkaan. Ikibanneja en kerjää, koska turhaa. On mulla yks altteri siellä, ja muistan tunnuksen ja salasanan täysin oikein, mutta ei oo vuosiin toiminut. Ellei sitä altteria ole sitten bannattu:confused: No mitä väliä enää.
Jos on bannattu, niin tunnuksilla kyllä pääsee sisälle, mutta sivu näyttää että käyttäjätunnus on lukittu.

Itselläkin on jotain ikivanhoja tunnuksia jossain. Ei pääse kirjautumaan ja vanha sähköpostikin on lakkautettu tai vähintäänkin tunnukset deletoitu, koska ei ole käytetty. Eli ei pääse sitten mitenkään sisälle ja muuttelemaan jotain tietoja. En tiedä sitten deletoisiko ylläpito jos yrittäisi ystävällisesti kysyä :) Mutta väliäkös tuolla vaikka tiedot jäisi nettiin ikiajoiksi, koska ei kerta tunnuksia enää muista (tai salasana nollattu ylläpidon toimesta).

haluaisin myös tietää voiko tunnukseni poistaa sieltä ja vaikka koko viestihistoria vuosien varrelta.

Juu, ota yhteyttä ylläpitoon. Toisin saat odottaa vastausta hamaan tulevaisuuteen. Itse haluaisin poistaa yv viestit, mutta ei saa banneja veks (itse pyydetty).

oli joo banaanit junailleeseen moderaattoriin yhteydessä asiasta. katsotaan mitä tuumaavat.

Mulla bannit pitäisi loppua joskus tammikuun aikana. Jos lukitus avataan, niin täytyykin tyhjentää se postilaatikko. Epähuomiossa nyt vasta muistin viestit, kun tuli puheeksi.

Miten nää yksityisviestit saa poistettua murossa? Olen kirjautunut tehdäkseni sen itsekkin, mutten löydä äkkiseltään vaihtoehtoa "poista valitut"? Rupesikin jo hermostuttamaan, jos ne perkeleet ovatkin estäneet näidenkin poiston...

Miten nää yksityisviestit saa poistettua murossa? Olen kirjautunut tehdäkseni sen itsekkin, mutten löydä äkkiseltään vaihtoehtoa "poista valitut"? Rupesikin jo hermostuttamaan, jos ne perkeleet ovatkin estäneet näidenkin poiston...
No mitäs helvettiä!? Aikaisemmin on kyllä onnistunut poisto ja niin teinkin siinä parin vuoden takaisessa tietomurrossa. YV:ssä on minun ja muiden henkilötietoja - kotiosoitteita ja pankkitunnuksia jotka ehdottomasti haluan pois ennen kuin poistun lopullisesti laivasta.

Vähän supporttia, vaikka ei Murossa ollaakaan, mutta sama pätee täällä:

Leaving a conversation is the equivalent to deleting it from your inbox in other software.
Once all participants have left the conversation, it is removed from the database.

Xenforossahan ei varsinaisesti ole yksityisviestejä, vaan käyttäjien keskinäisiä keskusteluita (Conversations), jota voi ajatella "huoneena". Kun kumpikin osapuoli on poistunut "huoneesta", huone poistuu.

Xenforossahan ei varsinaisesti ole yksityisviestejä, vaan käyttäjien keskinäisiä keskusteluita (Conversations), jota voi ajatella "huoneena". Kun kumpikin osapuoli on poistunut "huoneesta", huone poistuu.

Kiitoksia! Tuolla sainkin sen sitten "merkattua tyhjentäväksi".

http://murobbs.muropaketti.com/threads/yksityisviestien-poisto.1346990/

Se on hämäävästi nimellä "poistu keskustelusta". Sitten valitsee sen, ettei uusia vastauksia sallita, niin sen pitäisi hävitä.

Jotenkin noin:confused: Olin trippailemassa murossa ja vahingossa huomasin just tuon kysymyksen. Tiedä sitten miten käytännössä...

Testasin käytännössä, jos molemmat osapuolet ovat poistuneet keskustelusta, niin myös viestit poistuu tietokannasta. Jos vain toinen osapuoli poistuu keskustelusta niin silloin viestit "poistuu" kyseiseltä käyttäjältä, mutta ovat todellisuudessa piilossa, toinen osapuoli näkee ne edelleen ja viestit ovat edelleen tietokannassa.

Yhteenvetona: Yksityisviestien viestit poistuvat tietokannasta vasta, kun molemmat osapuolet ovat poistuneet keskustelusta.

Oli täällä io-tecissä yksi yksityisviesti. Ainakin se viesti siitä silmistä hävisi, eli toimii ainakin jollain lailla :)

Testasin käytännössä, jos molemmat osapuolet ovat poistuneet keskustelusta, niin myös viestit poistuu tietokannasta. Jos vain toinen osapuoli poistuu keskustelusta niin silloin viestit "poistuu" kyseiseltä käyttäjältä, mutta ovat todellisuudessa piilossa, toinen osapuoli näkee ne edelleen ja viestit ovat edelleen tietokannassa.

Yhteenvetona: Yksityisviestien viestit poistuvat tietokannasta vasta, kun molemmat osapuolet ovat poistuneet keskustelusta.
Juu. Eli tarkemmin, ei kannata käyttää yksityisviestejä, koska ne jää tietokantaan :)

Tämän keskustelun pohjalta siis kannattaa Muron ylläpitoa pyytää poistamaan suoraan kannasta nuo viestit, niin päästään todistamaan miten tietokantojen välinen replikointi kolmannen osapuolen palvelutuotanto alustalla kärsii snäppäilystä.

:rofl:

Toisaalta näinhän mikä tahansa viestien lähetys toimii millä tahansa alustalla, jos sä lähetät faksin jollekin toiselle niin ei se auta että tuhoat oman kopiosi..
Joo. Joskus kokeilin gmail sähköpostia. Siinä sai kaikki omat kopiot deletoitua. Lisäksi sai deletoitua oman tunnuksen kokonaan (muut voi ottaa saman tunnuksen käyttöön). Kun tuon oman sähköpostin poisti täydellisesti ja toimii muutenkin nimettömänä, niin saa tehtyä edes jotain oman "tietoturvan" säilyttämiseksi.

Mitäs vittua tuo muro nyt oikein tekee. Tänään kirjauduin sinne, kuten normaalia, en kirjaudu ulos. Nyt en tosin ruksinut "pysy kirjautuneena". Nyt sitten pariin otteeseen lentänyt pihalle sieltä vaikken ole konetta sammuttanut tai mitään:lol: Kunhan kävin testailemassa ominaisuuksia siellä:sbandit:

Nyt kun tässä on JOK/@Grendel itse tullut kertomaan Domesta, niin minun on pakko kysäistä täältä... ...onko hyvää suomalaista pelimediaa enää olemassakaan? Pelaajaa tuli aikoinaan tilattua, mutta valitettavasti sen jälkeen kun päätoimittaja vaihtui, ei lehti enää vastannut omia ennakko-odotuksia ja tilaus loppui siihen. Joten, onko olemassa oikeasti laadukasta pelimediaa suomeksi? Joku konsolifin ja muut vastaavat scheisset eivät laadullaan häikäise.

Pikku bukia siis havaittavissa :D

edit:

:kippis:

Lainattu Sampsa Kurri 13:44:
Kiitos kaikille niin positiivisista kuin negatiivisistakin palautteista. Lokakuisen ilmoituksen jälkeen muutamassa päivässä viestejä tulvi eri kanavia pitkin useita tuhansia ja aika nopeasti ajatukset kirkastuivat tulevaisuuden suunnitelmien suhteen.

Aloitusviestissä olikin oikeastaan jo kaikki oleellinen, mutta nyt tämä tarina on omalta ja yritykseni työntekijöiden osalta taputeltu lopullisesti. Jään kuitenkin mielenkiinnolla seuraamaan sivusta, mitä tulevaisuudessa täällä tapahtuu.

Vielä kerran kiitos ja näkemiin! Kenties törmäämme :kippis:

Viimeksi muokattu:
"kirjaudu ulos" ei ole toiminut herran aikoihin, piti ite poistaa evästeet että päässyt nauramaan sääntö- ja sisällissotaketuille. Icheissä kun ei pääse lukemaan.

:ssmoke:

Evästeiden poisto siis mörön osalta. :tup:

Kappasta vaan, no enhän mä ole sinne kirjautunu kun muutaman kerran, tänään vasta huomasin tämän ominaisuuden. Joopa, pitäis putsia tää kone välillä niin vois toimiakin vähän nohevammin:vihellys:

Sitten se vielä että mikähän mun salasana tänne mahtaa olla, kun kertaakaan en oo kirjautunut ulos:nb: spostin ehkä muistanen - chek, joo osaan varmaan takasin. Sviddu näitä mun välilehtiä, suht levällään...

Nyt kun tässä on JOK/@Grendel itse tullut kertomaan Domesta, niin minun on pakko kysäistä täältä... ...onko hyvää suomalaista pelimediaa enää olemassakaan? Pelaajaa tuli aikoinaan tilattua, mutta valitettavasti sen jälkeen kun päätoimittaja vaihtui, ei lehti enää vastannut omia ennakko-odotuksia ja tilaus loppui siihen. Joten, onko olemassa oikeasti laadukasta pelimediaa suomeksi? Joku konsolifin ja muut vastaavat scheisset eivät laadullaan häikäise.
Tietämättä tarkemmin, kuvittelisin Pelit-lehdessä olevan edelleen suht hyvällä tasolla juttujen. Se on toki sitten printtimedia mutta onpahan jotain. (tässä kohtaa toivon sormet ja varpaat ristissä että Pelit-lehti on edelleen olemassa? Ja NNirvi toivottavasti mukana?)

Tietämättä tarkemmin, kuvittelisin Pelit-lehdessä olevan edelleen suht hyvällä tasolla juttujen. Se on toki sitten printtimedia mutta onpahan jotain. (tässä kohtaa toivon sormet ja varpaat ristissä että Pelit-lehti on edelleen olemassa? Ja NNirvi toivottavasti mukana?)

No tässähän tämä. Pelit-lehti ei kyllä innosta niin yhtään. NNirvin jutut olivat hauskoja teini-iässä, kun hän mukanokkelasti käytti hauskoja termejä ja toi termin "pelien burgeroituminen" koko kansan eteen. Se vaan, että kaverin kirjoitukset ovat polkeneet nyt paikallaan vuosikymmenen ellei pidempään ja lehden muu linja on vähintäänkin heikko. Pelit tarjoaa edelleen mukavia retrokatsauksia ja sellaisia, mutta ei niistä nyt rahaa kehtaa maksaa kun ovat parin aukeaman kokoisia sen pari kertaa vuodessa. Siksi kyselinkin suomalaisen pelimedian puolesta, kun Pelaajaakin tulee lähinnä kirjastossa selattua. Pelit taas puolestaan... noh. 15-kesäsenä se tyyli toimi, yli 30-vuotiaana sitä odottaa jotain muuta ja ehkä jopa kehittymistä sitten 1990-luvun lopun.

Aika kuollutta murossa on. Tänään tai siis eilen kirjauduin sisään ja jotenkin "autistista menoa". Räbässäkin keskiviikosta lähtien vain 15 lankaa ja yksi niistä on lukittu eli modulaattorien oma pikku leikkikenttä. YK:lla joku veti herneet nenään kun uskalsin arvostella modulaattorin olevan myös täällä.

Täällä Räbä elää nopeammin kuin murossa koskaan on ollut ja pärjäisin ilman sitäkin (joskus on hauska irrotella vaikka en sisäpiiriin edes kuulu).

Alun perin ajattelin laittaa tänne ja muroon kyselyä tämän uuden Vstoren koneen ongelmiin (ongelma lähinnä minussa ei koneessa) ja murossa pyörittyäni, laitan kyselyn vain tänne.

Pahoittelen, ettette päässeet minusta eroon..... :eek:

:kippis:

No tässähän tämä. Pelit-lehti ei kyllä innosta niin yhtään. NNirvin jutut olivat hauskoja teini-iässä, kun hän mukanokkelasti käytti hauskoja termejä ja toi termin "pelien burgeroituminen" koko kansan eteen. Se vaan, että kaverin kirjoitukset ovat polkeneet nyt paikallaan vuosikymmenen ellei pidempään ja lehden muu linja on vähintäänkin heikko. Pelit tarjoaa edelleen mukavia retrokatsauksia ja sellaisia, mutta ei niistä nyt rahaa kehtaa maksaa kun ovat parin aukeaman kokoisia sen pari kertaa vuodessa. Siksi kyselinkin suomalaisen pelimedian puolesta, kun Pelaajaakin tulee lähinnä kirjastossa selattua. Pelit taas puolestaan... noh. 15-kesäsenä se tyyli toimi, yli 30-vuotiaana sitä odottaa jotain muuta ja ehkä jopa kehittymistä sitten 1990-luvun lopun.

Mitä harvakseltaan olen lukenut niin ei se Pelit-lehti oikein ole enää 90-luvun tasollaan. Kyllä se 90-luvun tyyli menisi heittämällä edelleen, mutta lehdestä on tullut enemmän virkamiesmäinen tekele. Kyllähän sitä periaatteessa silti mielellään lukee kun sattuu näkemään tai ostamaan harvakseltaan.

Hommahan meni pieleen kun ne konsolit otettiin mukaan... :smoke:

Imuriarvostelut varmstettu!
holidayspirit_40_anim_gif.gif

http://murobbs.muropaketti.com/threads/tiedote-sisaeltoeuudistus.1347065/

Edit: Taisi olla feikki tunnus. :joy:

AClaqdA.png

Viimeksi muokattu:
Ei hitto mitä pelleilyä. :facepalm:
En toki silti väitä ettei IoT laitteet kiinnostaisi. Aion ainakin itse laittaa kaikki laitteet nettiin tulevaisuudessa mitkä vain saa.

Kyseessä lienee feikki, joku onnistunut rekisteröimään käyttäjänimen tuolla moderator-tekstillä niin että se heittää sen käyttäjänimen alapuolelle (moderaattori on minun toimestani blokattuna käyttäjänimestä). Tämä ilmenee, kun joku on vastannut viestiin niin tuo moderator-titteli onkin mukana käyttäjänimessä lainauksessa.

Hitto mitä juttua.. Ylikellotetut imurit ja tuunatut pussit. Olikohan toi viesti nyt ihan legimate toimitukselta vai olisikohan siellä joku käpy käynyt?

upload_2016-12-31_13-22-10.png

Näkyykö bännätyt/poistetut haussa? Hakutuloksia tuolla ei tule, vaikka foorumi nimeä ehdottaakin.

Kuten Sampsa tossa laitoikin, niin heti kyllä paistoi että tuo ei ollut oikea tiedote. Teksti oli aika kökösti kirjoitettu vaikka siinä oli haettukin oikeaa tyyliä.

Tämän pohjalta ei kyllä Muropaketilla olet helpot päivät edessä kun vastarinta on näin suurta.

Kyseessä lienee feikki, joku onnistunut rekisteröimään käyttäjänimen tuolla moderator-tekstillä niin että se heittää sen käyttäjänimen alapuolelle (moderaattori on minun toimestani blokattuna käyttäjänimestä). Tämä ilmenee, kun joku on vastannut viestiin niin tuo moderator-titteli onkin mukana käyttäjänimessä lainauksessa.

Meno on kuin nuorisotalossa. :)

Pitääkö tästä päätellä, että ylläpito olisi ollut ihan messissä? Ainakin myöhemmin tuli tarve poistaa kyseinen viesti ennen koko ketjun poistoa :D.
nimet_n.png

Statistiikka

Viestiketjuista
284 110
Jäsenet
78 764
Uusin jäsen
Jonny

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom