Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Testaus ei kestänyt pitkään, Lemförder pallonivelet kesti ilman rasvanippoja huimat 10tkm. Alkoi pitämään narinaa ja pauketta ja siellähän oli yllätys yllätys väljä nivel. Luultavasti tehtaalla ei ole laitettu ollenkaan rasvaa mutta ei nuo säännöllisesti rasvattunakaan (n.59tkm) kestä lähellekään samoja kilometrejä mitä alkuperäiset nivelet (reilu 110tkm).

alapallonivel vai joku muu? tukivarsissa oleva? kovalla rasituksella oleva siis?
 
ABAKUS takaluukun lukko oli aivan susi. Ei lukkiudu ollenkaan. Olisin mikrokytkinvikaisen lukon tilalle vaihtanut... mutta tuolla uudella osalla ei luukku siis pysy edes kiinni :D
 
alapallonivel vai joku muu? tukivarsissa oleva? kovalla rasituksella oleva siis?

Takapotku Ladan yläpallot, näissä ei kuulemma taho kestää mitkään tarvike nivelet verrattuna alkuperäiseen mutta lähinnä pisti silmään kuinka iso ero oli rasvauksella. Tulipahan kokeiltua.

Edit. Nyt kun tuli alkuperäiset nivelet ja vaihdon yhteydessä huomasin että molemmissa Lemförderin nivelissä oli suojakumit halkeillut rikki. Sisällä oli kuivunutta rasvaa kokkareina. Jännä kun samat nivelet kesti aiemmin suojakumien puolesta oikein hyvin monta vuotta ja nämä vain vuoden. Ilmeisesti sinne on päässyt paskea väliin niin sillä kuluivat nopeasti väljäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kamokan yleismallinen taaempi lambda antaa vikakoodin lämmityspiiristä vaikka on varmasti hyvä kontakti. Boschin anturi tilalle ja taas toimii. Ei näköjään pidä missään antureissa tai sytytyspuolissa yms sekaantua muihin kuin oem osiin.
 
TYC ajovaloumpiot Vectra C:hen meni aikalailla heittämällä alkuperäisten tilalle, istuu suht siististi ja valokuvio kunnossa, joten "Hyvä / Ok". Polttimoiden hyvin yksinkertaistetusta klipsikiinnityksestä ja umpioiden kovasta muovista tosin oikein huokuu tarvikeosan tuntu, toivottavasti kestävät pakkasillakin...
 
Tuli autoon hommattua takaäänenvaimennin valmiiksi odottelemaan sitä hetkeä kun vanha alkuperäinen pettää. Kun Aeromotors ei pystynyt toimittamaan Walkeria niin otinpa kokeeksi Trodolta puolalaisvalmisteisen Asmetin. Vaimentimen vaihto ei ole vielä hetkeen ajankohtainen joten kestävyys/käyttökokemusta ei ole tarjota mutta laitoinpa merkille että on tehtaalla ainakin kaikki hitsisaumat suojattu jonkinlaisella maalilla.
asmet.jpg
 
Tuli autoon hommattua takaäänenvaimennin valmiiksi odottelemaan sitä hetkeä kun vanha alkuperäinen pettää. Kun Aeromotors ei pystynyt toimittamaan Walkeria niin otinpa kokeeksi Trodolta puolalaisvalmisteisen Asmetin. Vaimentimen vaihto ei ole vielä hetkeen ajankohtainen joten kestävyys/käyttökokemusta ei ole tarjota mutta laitoinpa merkille että on tehtaalla ainakin kaikki hitsisaumat suojattu jonkinlaisella maalilla.
asmet.jpg

Näyttää vahvasti sinkkimaalilta.

Esim. Wurth sinkki 300 purkki 500ml
 
EGT Ceramic line jarrupaloja tullut nyt useampi vuosi käytettyä kymmenssiä Saabeissa. Erinomaiset jarrutusteholtaan, ei pölytä eikä vingu myöskään. Kulutuskestävyys ollut oem palojen tasolla. Hinnaltaan todella edullisia, erinomainen vaihtoehto "Premium" Ferodon, EBC jarrupaloille katuajoon, rata-ajossa kestävyydestä ei tietoa. OK/Hyvä

Stelloxin alatukivarsi laadukas ja hyvillä puslilla sekä nivelellä ng93, edullinen. OK/hyvä.

Purfluxin suodattimet oem PSA, OK/Hyvä.

INA jakopääsarjat peruslaadukkaita, vahvistettu vesipumppu sarjassa. Orggis ei tunnetusti kestä suunnitteluvirheestä johtuen, SAAB 1.9tids (Fiat/GM 1.9 multijet/CDTI/JTDM). Parempi kuin alkuperäinen. Hyvä.

LLC Products LCC4201 SAAB/FIAT/GM 1.9 diisselin imusarjan läppien käyttövivuston korjaussarja. Erinomainen tuote, sopivuus melko hyvä (Alkuun hankaa vähän imusarjan valu-ulokkeeseen mutta tekee itselleen tilaa) ja tällä saa korjattua imusarjan läpät vaikka läppäakselien kiinnike "nännit" olisi kulunut niin pahasti ettei orggistyylinen muovisilla nivelillä oleva käyttövivusto pysy enää paikoillaan. Hyvä.

Elring tiivisteet aina ollut sopivia ja kestäviä. OK/Hyvä.

Victor Reinz tiivisteet aina ollut sopivia ja kestäviä, vakio kansinahkat parasta mitä rahalla saa. OK/Hyvä.

Valeo suodattimet, OEM laatua ja toimivia. OK/Hyvä.

Professional parts pissapojan suuttimet, NG93 Saabiin sopivat mutta laadullisesti aivan kelvotonta paskaa. Suihkuttaa konepellille ja osa suuttimista ollut tukossa jo paketista ottaessa. Paska/Huono.

Kamoka SAAB NG93 kääntölautanen/jousijalan tukilaakeri, kesti muutaman tuhat km ajaa ennenkuin alkoi kolisemaan ja narisemaan. Paska/Huono.

KRAFT automotive/EGT/Kamoka jarrulevyt, laadullisesti hyviä ja suoria. Ei eroa "parempiin" levyihin. OK.

Brembo perusmallin jarrupalat. Paskimpia jarrupaloja mihin rahansa voi tuhlata. Aivan älytön pölytys ja vanteet pilalla. Kulutuskestävyys huonompi kuin vastaavilla paloilla. Kelvotonta paskaa/Huono.

Brembo perusmallin jarrulevyt. Sama ongelma kuin palojen kanssa, kelvotonta paskaa. Useampi sarja paketista suoraan kieroja ja loput hetken ajon jälkeen alkaneet tärräämään. Paska/Huono.

MOTIP bräkli. Surkeaa, jokin "ECO" koostumus ja puhdistusteho sen mukainen. Menee hätätilassa. Huono.

TRW bräkli. Puhdistaa ja irroittaa likaa/rasvaa aivan eritavalla kuin Motip. Hyvä.

AIC paisarin korkki. Sopimaton/ei pidä paineita. Huono.

MAXGEAR D1S polttimot. Valotehto huono, sopivuus ok. Varauksella/huono.

Automega SAAB B207 jakopäänkopan tiiviste. Sopivuus huono, pienellä vääntelyllä menee paikoilleen. Varauksella/huono.

Gates termostaatti SAAB B207. Ei toimi, aukeaa liian aikaisin. Huono.

YSPARTS/NTY/APPLUS kunnostetut jarrusatulat. Laadullisesti olleet hyviä, ei ongelmia keston kanssa. OK.
 
Brembon peruspalojen kanssa tullu huomattua et niitä saa viilata aika reippaasti että saa kulkemaan sujuvasti satuloissa. siitä huolimatta että ne satulat/kannattimet on jo hyvin putsattu.

Btw aloitusviestissä tuli 50k merkin raja täyteen. Siirsin aakkostetun listan ketjun viestinumeroon 4
 
Esen SKV oven lukko oli sopimaton. Rekkarilla ja osanumerolla katottu sopivuus mutta oli silti erilainen. Ei kai mikään ihme kun sopivuuslistaan on merkitty suunnilleen kaikki mallit perseestä perämoottoriin.

DSC_0564.JPG
 
Esen SKV 19SKV174 takalasin pyyhkimen moottori myös sopimaton. Sähkömoottorin moottori osa on liian pitkä ( moottori ottaa kiinni kontin luukun sisäpuoleen ) ja 1 kolmesta säätökiinnikkeestä on väärässä kohtaa.
 
Kamoka alatukivarret olivat melko hyvät. Kestävyydestä en voi sanoa mitään. Alapallon tapit oli lyhyemmät, kuin alkuperäisen osan, mutta silti sopivat.
 
ABAKUS takaluukun lukko oli aivan susi. Ei lukkiudu ollenkaan. Olisin mikrokytkinvikaisen lukon tilalle vaihtanut... mutta tuolla uudella osalla ei luukku siis pysy edes kiinni :D


Noniin tämän tilalle sain ESEN SKV takaluukun lukon. SAMA vika, eli sama paska kyseessä, eri merkillä. Taisi luukku kerran mennä kiinni, ja sen jälkeen uusi lukko kaputt. Takuupalautukseen.

Välttäkää myös noita ESEN SKV romuja.
 
ABAKUS takaluukun lukko oli aivan susi. Ei lukkiudu ollenkaan. Olisin mikrokytkinvikaisen lukon tilalle vaihtanut... mutta tuolla uudella osalla ei luukku siis pysy edes kiinni :D
Autona audi a6 c6 farmari. Metzger takaluukun lukko toimii, mutta hieman jotenki väljempi kuin alkuperäinen. Joutuu pikkusen käyttämään enempi voimaa, että menee kiinni. NTK (alkuperäinen) lambdan audikin viimein kelpuutti 100%. Ensimmäinen yritys "FAE" lambdalla sain menemään päästöt läpi, mutta sytytti moottorinvikavalon toisen käynnistyskerrran jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Juuh mä sain kolmanne lukon. Täl kertaa merkkiä MTR

toimii jo paremmin ja kontin saa luotettavasti auki. Sekä lukkiutuu hienosti. Mutta sitä joutuu auttamaan kädellä nostaen, kun pitäs kontinluukku avata. lukkolaite ei itse jaksa avata kunnolla..

Ehkä sitte OEM on ainoa jolla toimii oikein, täs vaihees kumminki luovutan kun se jo toimii noinkin. jotain 100e luokkaa orkkislukko. Ois tietty pitäny heti laittaa sellane ja suosiolla oottaa 3 viikkoa toimitusta ajaen kontinluukku auki.
 
Joitain vuosia käytössä olleita osia:

Gates -moniurahihna, hyvä
Glaser -venttiilikopan tiiviste, hyvä (Valmistaja: Dana / Victor Reinz)

Johns -lämmitettävä peililasi, ok, ulkonäöltään ei ihan alkuperäistä vastaava
Swag -ilmanoton kumiputket, ok

Topran -ohjainrulla: huono materiaali, mutta toistaiseksi ok
Roadmax -kompressorin hihna: kova ja huonolaatuisen tuntuinen materiaali, mutta toistaiseksi ajanut asiansa
 
Viimeksi muokattu:
Tuli autoon hommattua takaäänenvaimennin valmiiksi odottelemaan sitä hetkeä kun vanha alkuperäinen pettää. Kun Aeromotors ei pystynyt toimittamaan Walkeria niin otinpa kokeeksi Trodolta puolalaisvalmisteisen Asmetin. Vaimentimen vaihto ei ole vielä hetkeen ajankohtainen joten kestävyys/käyttökokemusta ei ole tarjota mutta laitoinpa merkille että on tehtaalla ainakin kaikki hitsisaumat suojattu jonkinlaisella maalilla.
asmet.jpg


Onhan tuo hetken siistimmän näköinen, mutta varsinkin halpisröörien kestävyys riippuu aika paljon automallista.
Omaan yritin metsästää Walkeria järkevään hintaan, koska entinen on kestänyt +10 vuotta, mutta eipä löytynyt enää ns. edullisesti.
Nyt pönttö alkaa ruostumaan yläosastaan läpi ja putken mutka pysyy juuri ja juuri läjässä hitsatuilla rosteripaikoilla.
300 euroa äänenvaimentimesta (Katille asti kiinteä rööri.) on hieman liikaa, joten piti tyytyä Bosaliin.

Bosal näyttää yhtä surkealta kuin Fennon romut, joten pakko porata kaksi vedenpoistoreikää pönttöön ja todennäköisesti yksi putken mutkaan.
Edellisen romun Fenno mätäni sisältä aivan näkkäriksi ja yläosaan ruostui kämmenen kokoinen reikä kahdessa vuodessa.
Seuraava pönttö kesti ja kestää edelleen, koska porasin pari reikää.
Pöntössä on käytännössä aina vettä noilla pikkukoneilla ajaessa, joten ruostuminen on melko kiivasta ilman vesireikiä.
Pönttöä ei saa edes kesähelteillä kuumaksi, joten sen sisällä on melko trooppinen ilmasto.
Kai siellä jotain syövyttäviä yhdisteitäkin syntyy, mutta veikkaan jatkuvaa kosteutta tuon paskaraudan ensisijaiseksi syöjäksi.
Voisihan tuohon rosterista taikoa taaimmaisen pätkän, mutta ei toistaiseksi kiinnosta. Oma hommansa siinäkin.
 
Jollain muullakin oli ketjussa Boschin öljynsuodatin ollut sopimaton. Nyt tuli tännekin semmonen...
 
Abakus umpio foortiin meni viimein paikalleen. Onhan se kepulin tuntuinen. Painaaki paljo vähemmän kun pois otettu OE umpio.

Parkin polttimon kanta oli ihan sekunda eikä ekalla asennuksella valoa tullu.

No ihan ok ja jos nyt muutaman vuoden kestäs niin oojakoo.
 
Onko kyseessä olevaan kulkineeseen tarjolla alkuperäisenä enempää kuin yhtä suodatinkokoa?

nopeasti katottuna vain yhdenlaista tarjotaan. mutta samaa käytetään lukuisissa muissakin autoissa

Boschilta tuli tämännäköinen suodatin:
1729184368957.png


kun sopiva oli tämmönen missä on kolo kynsien keskellä. ja noi kynnet ei ottanu kii siihen öljynsuodatinkoteloon:

1729184644636.png


Kyseessä Mini Cooper F56


Ehkä joku BMW/Mini tietäjä tietää mikä meni vikaan. Olisko tuo käynyt johonkin sitte...
 
nopeasti katottuna vain yhdenlaista tarjotaan. mutta samaa käytetään lukuisissa muissakin autoissa

Boschilta tuli tämännäköinen suodatin:
1729184368957.png


kun sopiva oli tämmönen missä on kolo kynsien keskellä. ja noi kynnet ei ottanu kii siihen öljynsuodatinkoteloon:

1729184644636.png


Kyseessä Mini Cooper F56


Ehkä joku BMW/Mini tietäjä tietää mikä meni vikaan. Olisko tuo käynyt johonkin sitte...
Näiden kanssa saa olla tarkkana. Omassa kulkineessa samalle moottorikoodille löytyy kahta eri suodatinjalan valmistajaa ja siten myös kahta eri kokoa olevaa suodatinta jotka luonnollisesti eivät käy ristiin. Suodatin on juuri kuvien mukaista mallia mutta pituudessa ja halkaisijassa on muutamien millien ero.
 
Muistelen että itselläkin tuli ihmeteltyä viimeksi Boschin suodattimen sopivuutta koska suodatin oli niin tiukka asentaa paikalleen, mutta ainakin suodatin kesti äärimmilleen venytetyn öljynvaihtovälin toisin kuin Wix. Pari kertaa olen puolivahingossa ostanut Wix suodattimen ja ne ei kestä samalla tavalla. Boschin suodattimet on pysynyt ehjänä, mutta ostan mieluiten Mann Filterin jos niitä on saatavilla.

Yleensä tuplatsekkaan osien sopivuuden, eli auton alkuperäisen osanumeron lisäksi tarkistan sopivuuden myös valmistajan katalogista:
 
Muistelen että itselläkin tuli ihmeteltyä viimeksi Boschin suodattimen sopivuutta koska suodatin oli niin tiukka asentaa paikalleen, mutta ainakin suodatin kesti äärimmilleen venytetyn öljynvaihtovälin toisin kuin Wix. Pari kertaa olen puolivahingossa ostanut Wix suodattimen ja ne ei kestä samalla tavalla. Boschin suodattimet on pysynyt ehjänä, mutta ostan mieluiten Mann Filterin jos niitä on saatavilla.

Yleensä tuplatsekkaan osien sopivuuden, eli auton alkuperäisen osanumeron lisäksi tarkistan sopivuuden myös valmistajan katalogista:


Tullut vastaan myös bosch suodatin jossa lukenut made in poland eli wix/filtron valmistama. Myös mann filterin valmistamaa bosch suodatinta ollut. Itse käyttänyt lukemattomia wix/filtron suodattimia eikä ongelmia ole koskaan ollut. Mann-filter muuten omistaa wix tuotemerkin nykyään niin luulisi laadun olevan ihan ok. Topran suodatin on tullut kerran vastaan joka oli aivan kurtussa pois otettaessa.
 
Tullut vastaan myös bosch suodatin jossa lukenut made in poland eli wix/filtron valmistama. Myös mann filterin valmistamaa bosch suodatinta ollut. Itse käyttänyt lukemattomia wix/filtron suodattimia eikä ongelmia ole koskaan ollut. Mann-filter muuten omistaa wix tuotemerkin nykyään niin luulisi laadun olevan ihan ok. Topran suodatin on tullut kerran vastaan joka oli aivan kurtussa pois otettaessa.
Hmm... Eipä tullut kiinnitettyä huomiota valmistusmaahan silloin kun oli Wix suodatin käytössä. Onkohan Wix ollut miten kauan Mann+Hummelin omistuksessa?

Ainakin sen tiedän varmaksi että jos ostan minun autoon Wix suodattimen ja Mann suodattimen niin paketin sisältö ei ole sama, koska Wix suodattimessa on muovikehikko. Tietysti suodatuskyvystä on vaikea sanoa mitään, mutta itse en kokemuksen perusteella luota ko. merkin laatuun.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin oli aikaisempi moottoriöljyn suodatin Wix. Siinä oli muovia päädyissä toisin kuin nyt vaihdetussa Mann-suodattimessa. Tiukahko oli saada irti öljynsuodattimen kannesta. Denckermann raitisilmasuodattimet menivät ihan hyvin paikoilleen. Muusta laadusta en osaa sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Denckermann pyöränlaakeri, jossa pyörännapa valmiina. Sopi hienosti paikalleen, mutta pyöränpulttien reiät liian isot, eli alkuperäiset pyöränpultit ei käyneet.

Saman merkin lasinpyyhkijät on ok.
Hart lasinpyyhkijät ok
Kamoka jarrulevyistä ei huonoa sanottavaa.
 
Motonet löi kouraan UFI-merkkisen polttoainesuodattimen, kun pyysin alkuperäislaatuisen. Jotenkin pelkistetyn oloinen paketti sekä tuote. Osan kyljessä koreilee "Made in China". Ilmeisesti italialainen merkki. Ei lainkaan tuttu merkki ennestään tämä UFI. Yleensä ollut Boschia tai MANNia muistaakseni.

Vienkö takaisin vai iskenkö autoon? :)
 
Motonet löi kouraan UFI-merkkisen polttoainesuodattimen, kun pyysin alkuperäislaatuisen. Jotenkin pelkistetyn oloinen paketti sekä tuote. Osan kyljessä koreilee "Made in China". Ilmeisesti italialainen merkki. Ei lainkaan tuttu merkki ennestään tämä UFI. Yleensä ollut Boschia tai MANNia muistaakseni.

Vienkö takaisin vai iskenkö autoon? :)
Mulle kävi sama öljynsuodatinta ostaessa. Motonetin sivuilla käytettiin hämäävästi Mannin tuotenumeroa ja tiskiltä annettiin UFI. En ole koskaan kuullut, mutta kovasti väittivät että OE -laatuinen osa.
 
Viimeksi muokattu:
UFI filtterit ihan laadukkaita, tulevat esim BMW:ssä joissain koneissa (B58) ihan tehtaan linjalta.

--

UFI Filters perustettiin Italiassa vuonna 1971. Yritys on kasvanut maailmanlaajuiseksi toimijaksi ja todelliseksi menestystarinaksi, jonka tuloksena UFI-suodattimet ovat maailman johtava laatumerkki 19 teollisuuslaitoksen, 3 innovaatiokeskuksen ja 55 kaupallisen toimiston kanssa ympäri maailmaa. UFI Filters on maailman johtava suodatustekniikan ja lämmönhallintajärjestelmien valmistaja. Asiakaskunta koostuu monen eri toimialan toimijoista kuten autoteollisuudesta, ilmailu- ja avaruusteollisuudesta. Teollisuuden tarpeita ratkaisevien eri aloille erikoistuneiden toimijoiden räätälöityihin vaatimuksiin pitää pystyä vastaamaan ja ratkaista tarpeisiin liittyvät kysymykset.
Innovatiivisuudestaan tunnettu UFI:n tuotteet ja osaaminen näyttäytyy kuluttajalle kaikenlaisissa ajoneuvoissa.

Maailman suurimmista autovalmistajista kuusi seitsemästä on valinnut UFI-suodattimet tuotantolinjoilleen ja valmistamiinsa ajoneuvoihin. Tämä tarkoittaa, että UFI pystyy toimittamaan 96 %:iin Euroopan autokannasta suodattimet. Formula1-tiimeistä seitsemän kymmenestä käyttää UFI:n suodattimia kilpa-autoissaan ja huoltokalustossaan.
Automerkeistä mainittakoon erikseen Ferrari. Löytyypä niitä ExoMars avaruusaluksestakin.

High Tech Division UFI Filters on kehitysyksikkö, joka on erikoistunut suodatusratkaisujen kehittämiseen äärimmäistä suorituskykyä vaativiin kohteisiin kuten Formula 1 -tiimeille ja moottoriurheiluun yleensä. Seitsemän kymmenestä F1-tiimistä muun muassa Ferrari ja Mercedes on valinnut UFI:n tuotteet kilpakalustoonsa. Kumppanuus alkoi Ferrarin kanssa vuonna 1976. High Tech Division kehittää tuotteita myös ilma-, sotilas- ja merialusten suodatusjärjestelmille.

UFI toimittaa kaikki ilman-, öljyn-, polttoaine-, ohjaamo-, hydrauliikka- ja jäähdytysnestesuodattimet sekä lämmönhallintajärjestelmät autoteollisuudelle vastaamaan lähes kaikkien automerkkien ja moottoripyörien sekä kaupallisten, raskaiden ja maatalousajoneuvojen tarpeita. OE-markkinoilla UFI on johtava suodatustoimittaja. OE-markkinoilla (englanniksi Original Equipment) tarkoitetaan alkuperäisiä varaosia ja varusteita. Yhtiön kaksi jälkimarkkinointinimikettä eli UFI ja Sofima kattaa 96 % eurooppalaisesta autokannasta.

UFI Filters oli yksi ensimmäisistä italialaisista yrityksistä, joka ymmärsi Kaukoidän kasvumahdollisuudet ja lähti kehittämään Kaukoidän markkinoita. Tällä hetkellä UFI:lla on 19 teollisuuslaitosta ympäri maailmaa ja sillä on yli 4000 työntekijää. Työntekijöistä 168 on kehitystyöhön ja tutkimukseen erikoistunutta teknistä henkilökuntaa innovaatio- ja tutkimuskeskuksissa ja yrityksellä on 237 patenttia. UFI on kaksinkertaistanut liikevaihtonsa viimeisten 10 vuoden aikana. Yritys investoi yli 5 % liikevaihdostaan tuotekehitykseen. Innovatiivisuus on yrityksen menestyksen salaisuus. Uusia suodatinmateriaaleja kehitetään ja tutkitaan, suunnitellaan ja testataan UFI:n innovaatiokeskuksissa Italiassa, Kiinassa ja Intiassa. Testauslaitteilla simuloidaan todellisia käyttöolosuhteita. Tieteellisellä yhteistyöllä ja tutkimuksella, jota tehdään yliopistojen kanssa Italiassa ja muissa maissa, ennakoidaan suodatusteknologian kehitystä ja tulevaisuuden tarpeita ja haasteita. Testejä suoritetaan erityisissä koelaitoksissa ja näin saadaan luotettavaa tietoa.

HENKILÖAUTOT​


Jatkuvan teknologisen innovaation ja huipputuotteisiin tehtyjen investointien ansiosta UFI Filters on vakiinnuttanut maineensa johtavana OEM-suodatinjärjestelmien toimittajana automarkkinoilla. UFI ja Sofima suodattimet kattavat 96 % Euroopan henkilöautomarkkinoilla käytetyistä suodattimista. OEM-osat vastaavat valmistajan varaosille asettamia laatuvaatimuksia. Osat voivat jopa ylittää alkuperäiset laatuvaatimukset. OEM-varaosat ovat siis vähintään yhtä laadukkaita kuin ajoneuvossa alun perin käytetyt osat. Useimmiten ne tulevat samalta tuotantolinjalta. Valmistajan takuu kattaa kaikki sen kautta myydyt OEM-osat.
 
Jotain Sofima (eli UFI) suodattimia on tullut laitettua jonnekin. En vaan muista mihin ja milloin mutta tuttu merkki. Ei ole ongelmia ollut.

Vuoden tms. vanha ESEN SKV ovilukko KAPUT.
 
Boschin öljynsuodattimessa tuli myös vastaan sellainen juttu, että kuppiavain joka on käynyt ko. autossa tähän mennessä muun merkkisiin suodattimiin, ei sitten käynytkään Boschiin.
Kyllähän Boschin näppivoimin sai paikoilleen, mutta irrottaminen on sitten varmaan toinen juttu. Öljynsuodatin kun on sellaisessa poterossa, että ketju/hihnamallisella sitä ei mahdu avaamaan. Pitänee hommata sellainen kolmijalka, mikä sinne saattaa ehkä mahtua.
Aiemmat suodattimet (Wix, Mann, Teho-filter tms. nyt ainakin) on passanneet justiin tuohon kuppiavaimeen, mutta Bosch ei. En sitten tiedä miten yleistä tuo on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 546
Viestejä
4 476 454
Jäsenet
73 954
Uusin jäsen
Bagoonga

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom